User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
62 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: CLİO RS 172 - YP172 (Eski 16 GJ) -

  1. #1
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    CLİO RS 172 - YP172 (Eski 16 GJ) -

    Herkese merhabalar. Yıllardır aktif değildim forumda, uzaktan takip ediyordum, Aktif olmadığım yıllar içerisinde VTi, 106GTi, 207 GT, 1.4is Turbo Sohc Vtec, EgK24 dahil birçok araca bindim. Şuan güncel aracım geçmişi ile bilinen, genel itibariyle bilinçli ellerde kalmış fakat biraz ilgiye muhtaç olan YP172 plakalı Ph1 Clio Rs.

    Fazla uzatmadan yaptıklarımı paylaşıp, yapılacak olanları da vakti gelince paylaşacağım söylemek isterim.

    Aracın güncel km'si 185bin şuan, en son sahibi olan arkadaşımız 4 senedir biniyordu, 3 haftadır da bende.

    Aracı aldıktan sonra ilk iş kompresyonları ölçtürdüm hepsi eşit ve olması gereken değerlere yakın çıktı. Bunu kafadan silince eksikleri listeledik ve yapmaya başladık.

    Rolanti motoru klasik sorunumuzdu, onu sıfırladım. Ateşleme bobini sıfırdı arızalı olmamasına rağmen, titizlikten dolayı bujileri oem Megan 2 RS olarak, buji kablolarını da daha kalın olanları ile sıfırladım. Böylece ateşleme ekipmanlarını komple sıfırladım.

    Akü de eski ve dolum yapılmış idi, sıfır olarak değiştirdim, sıfır krank filtresi aldım. Aynı zamanda ön cam yolcu tarafı çıtanın üst kısmı kopmuştu, kaçamaz, sıfır aldım onu da.

    Daha sonra emme ve kelebek contalarını İAT düşürmek için teflon olarak kestirdim. Hazır emmeler sökülmüşken yalama olan civata yerlerini tornacıda yaptırdım, kaynaklı olan yağ tevzi parçasını sıfır orijinal olarak aldım. Keza orta içte kalan oval manifold contasını ve vanos contasını da orijinal olarak sıfır aldım. Tüm işlerden sonra filtreye oda yapıp hava portu ile destekledim. İnşallah filtresini de sıfırlayacağım.

    Bu sırada su eksiltmem vardı az az, sebebi fotoğraflarda göreceğiniz üzere 24 yıldır görevini yürüten orijinal radyatörümüzün kaçırmasıydı. Onu da sıfırladık, tabii eksik bırakmam ateşlemedeki gibi tüm unsurlarını sıfırladım�� Orijinal su kabı ve kapağı da hayırladıktan sonra Motul marka antifriz ile sorunumuz ortadan kalktı şükür.

    Vites geçişlerinde ayarsızlık vardı, levyeden onu ayarlattım ve liftteyken kontrol sırasında geri vites müşürü ile sağ aks keçesinin kaçırdığı görüldü. Onları da sıfır aldım tabiki, henüz takamadım lakin. En son plaka aydınlatmasını sıfırlayıp taktım.

    Geliştirme, iyileştirme ve yenileme olarak süreç devam edecek nasipse��

    Araçta sadece filtre, egzos, hafif krank kasnağı, 70mm Tessa kelebek ve orijinal olan manifoldun kelebek takılan boğaz kısmı ile hemen iç kısmındaki portları genişletilmiş PPR Motorsport tarafından. Arkalarda 1.5cm spacer mevcut. Motor içinde HillPower hava filtre redüksiyonu ve MTC'nin su hortumları var. Yürüyende arka Eibach yay, önde ise coilover var yerli yapım.

    (Üst kapak, alt emme manifoldu ve üst emme manifoldun kolları tamamen orijinal)











































    Konu JDM VTİ tarafından (15-09-2024 Saat 02:18 ) değiştirilmiştir.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    28
    Şehir
    06
    Mesaj
    4.010
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasız belasız ağız tadıyla binin, gayet güzel gözüküyor iç dış olarak

  3. #3

    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    37
    Şehir
    1635
    Mesaj
    882
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inanın duygulandım,yıkarken tek sevdiğim arabaydı kendileri,
    kazasız belasız kullanın 10 sene evvele götürdü beni

  4. #4
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GÖKTÜRK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kazasız belasız ağız tadıyla binin, gayet güzel gözüküyor iç dış olarak
    Teşekkür ederim. Evet temizlik ve orijinallik anlamında ülkede sayılı kalmış RS'lerden biri.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  5. #5
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim de binmişliğim vardı 2016 senesinde içine, yıllar sonra nasip oldu. Duygulanıyor insan maziyi yaşayınca tabi Murat
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  6. #6
    fthdrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    Fikirtepe
    Mesaj
    10.035
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Masallah kazasiz belasiz surusler dilerim.
    Fransiz hothatch severiz.

  7. #7
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler Fatih. Hepimize kazasız belasız. Takipteyim senin aslanı da, maşallah çok güzel
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  8. #8
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    8.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel Yanılmıyorsam bu arabanın sahibi ile bi görüştük biz.

    Baya derli toplu duruyor, hatta sordurdum bunu iyi şeyler söylediler arabayla ilgili.

    Uğraşıp elinden tutup yürütecek kişilerle bu tür arabaların buluşması güzel oluyor. Sürüş hissi nasıl oldukça merak ettiğim bir araba, kazasız belasız.

  9. #9
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KÖROĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok güzel Yanılmıyorsam bu arabanın sahibi ile bi görüştük biz.

    Baya derli toplu duruyor, hatta sordurdum bunu iyi şeyler söylediler arabayla ilgili.

    Uğraşıp elinden tutup yürütecek kişilerle bu tür arabaların buluşması güzel oluyor. Sürüş hissi nasıl oldukça merak ettiğim bir araba, kazasız belasız.
    Araba az bulunacak derecede ellenmemiş ve kondüsyonda lakin gereken ilgi gösterilememiş. Orj egzosu filtresi yedek anahtarı teybi vs mevcut ama şöyle birşey var o2 sensörü 11 yıldır değişmemiş mesela, siparişini geçiyorum onunda tabi.

    Clio RS neden yıllar evvel binmedim dedirtiyor, Renault Sport birimi gerçekten harikulade.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  10. #10
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun bursada ki sahibi çok sevdigim kıl bi arkadaş
    kazasız belasız
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  11. #11
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üzerinden Espace 2.0 16v Turbo'nın o2 sensörü çıktı



    Fark var mıdır bilmiyorum lakin ben oem referans No ile olanı aldım ve geri vites müşürü ile o2 sensörünü de taktım




    Daha sonra rot ayarını yaptırdım. Artık bir gazlayıp ne olduğunu görme vakti aracın, henüz hiç gazlayamadım.

    Konu JDM VTİ tarafından (21-09-2024 Saat 14:59 ) değiştirilmiştir.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  12. #12
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah abi her arabanda olduğu gibi yine ilmek ilmek işliyorsun. Arabanın geçmişi zaten temiz sen de daha iyiye taşımışsın. Nazar değmesin.

    Şu kasada tek sevmediğim şey, ön tamponu kaç parça yapmışlarsa kafa ayarı değişik duruyor.

  13. #13

    Üyelik
    Apr 2018
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah nasip olursa sahip olmak istediğim araçlardan biri, ön tampon da sanırım panjurun üstüne binme şekilde olduğu için biraz cins ama sizin aracın ayarı da çok iyi görünüyor. 306, 106 ve eg k ek k hondalar ile karşılaştırınca sürüş zevki olarak nasıl?

  14. #14
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler beyler. Ön tampon RS'lerde parçalı olduğu için maalesef şaşmalar oluyor.

    Bugün aracın sentesini kontrol ettirdim, şükür yerinde çıktı. Orijinal egzantrik tapaları ile geri topladım. Hazır liftteyken araba ayrıca direksiyon kutusu sabitleme lastiklerini sıfırladım, boşluk vardı. Çok güzel ilerleme kaydettik şükür.



    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  15. #15

    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    38
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    1.465
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kazasiz belasiz kullanin insallah.. 3 sene keyifle kullandigim aracti.. on tampon icin baya ugrasmistim zamaninda..

  16. #16
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler. Yenileme ve geliştirme için kafamdaki işlerin yüzde 70i bitti sayılır. Sırada şanzuman nasipse. 2.vitesim cırtlıyor, onu hallederken kısa ve hafif volant yapma niyetim var, nasip bakalım.
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  17. #17
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sabah çekmiş olduğum hoşuma giden birkaç kare paylaşayım istedim



    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  18. #18
    JDM VTİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.807
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)














    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  19. #19
    aspensilber - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    Aydın-İzmir-Bursa
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba, bu ara bende ayni araca bakiyorum. Clio RS- Megane RS- Fiesta ST - Focus ST arasinda gidip geliyorum surekli.

    Gunluk ise git gel, gazlayinca da keyif verecek belki zaman zaman pistte kosturulacak bir arac bakiyorum. Bu aracin kronik sorunlari var midir ? Varsa nelerdir neye dikkat etmem lazim alirken

    Araciniza massallah, kazasiz belasiz binin insallah.
    >BMW E36 3.20 i Otomatik Individual Aspensilber
    >Corsa C 1.7 DTI Duman Spec Cosmo Paket
    >Astra K 1.6 Dizel Otomatik Excellence

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •