Standart hali ile 160 hp. çıkmıştı..Filtre egsoz bakım vs.165hp.vermişti..
Chip ve egzantrik ile 188,7 Hp ve 213 Tork..
Video
http://www.youtube.com/watch?v=6eaB1JSYXck yan yan...
Çıktı;
http://img530.imageshack.us/img530/3...0003ie2.th.jpg
Printable View
Standart hali ile 160 hp. çıkmıştı..Filtre egsoz bakım vs.165hp.vermişti..
Chip ve egzantrik ile 188,7 Hp ve 213 Tork..
Video
http://www.youtube.com/watch?v=6eaB1JSYXck yan yan...
Çıktı;
http://img530.imageshack.us/img530/3...0003ie2.th.jpg
maşallah diyelim ilk etapta :)
Maşallah ...
yalnız bura garip bi yer, şu engine ile rule eşit çıksa daha iyi olucak yada işlerine gelmiyor belki eşit çıkması.
Benim eski ölçümlerle yenileri karşılaştırdığımda eskilere göre engine daha yüksek çıktığı halde rule daha az hesaplanmış, katsayıyı değiştirmişler anlaşılan,
Birde 1.16 ile çarpıcaz demekki rule tork için, bunu öğrendiğim iyi oldu .
kadir erkaya nın dyno sonucuna pek güvenme derim. zamanında biz orda saçma sapan ölçümler gördük. Ankarada Uraz dışında doğru ölçen bir yer yok bence. Havalar ısınınca Uraz'da ölçtür...
Erkaya kalibrasyonlarını yaptırmış..Dün otopazarı olduğundan 4-5 arabanın ölçümüne şahit oldum..İyiler fakat Tork olayında hala eski norm var DIN70020 ye çevrilmemiş hali..Ordaki eleman yaklaşık 1.16 yı ezberlemiş aslında hesap ortada Rule Power 188.7 Engine Power'ım 164.7 bölecek olursak 188.7/164.7=1,146 gibi rakam çıkıyo bunuda çıkan torkla çarparsak 186,4 * 1,146= 213,5nm çıkıyo... Biz havalar sıcakken aynı gün içinde iki araba ile hem uraza hemde erkayaya girdik hp.ler %98 tutuyor torklar ise rule edildiğinde aynı çıkıyo... ;) 213 Tork beygire göre düşük ..regülatör + pompa ile bir ayarlama yapıp torku daha yukarı almayı düşünüyoruz ;)
eğer düzeltmişlerse bir de ben gideyim bakayım. 20 lira değil mi ücreti?
doğru 20 ytl ama biz 15 veriyoruz ;) urazda 40 istiyo onada 25 Ytl ;)
Dynoda gerip bir durum var ..Şööleki driver arkadaşa üstüne basa basa söyledik ..Dedikki 7850-7900 kesiciye kadar bas ! Adam 7430 gibi kesti ..dikkat edilecek olursa araba o devirde hala güç üretiyo 7600-7700 gibi olsa 190+ çıkardı diye düşünüyorum ;)
oh iyiymiş giderken senle gitmek lazım :D :D :D
fatihle cuma akşamı Uraz'a gitcektik. Urazın dyno donmuş soğuktan dolayı. Fatih te 227 ölçtürmüş erkayada...
Gideriz Soner ;) Fanı manı ayarlarız çok güçlüyse tampona motora doğru bir iki kişi çıkarız :) (Urazda biara turbo vectrayı 4 kişi tepesine bastıra bastıra zor ölçtük :) )
Standart Tork 200 nm ;)
değerler güzel kadır abi..yalnız kesıcıye soksaydı keske arkadas farkeder cunku...teker gucu kaç şimdi o daha önemlı cunku bılıosun...
tork olarakta sadece wımmerla 215 verıo pasa dynoda, egzantrıkle ıllakı biraz daha artmalı dedıın gıbı...
Egzantrikle tork artmıyo serkan ;) Benzin=Tork ..Teker gücünü ölçme işi bu dynoda yaş ..
buda benden olsun:)
yarım saat once erkayada
http://img179.imageshack.us/img179/636/img003hx6.jpg
engine power : 114.5 kw(155.6 cv) 5796 rpm (156.2 kmh)
wheel power : 86.5 kw (117.5cv)
dissipate power:28.0 kw(38.1cv)
rule power :131.4 kw (178.5cv)
max couple : 191.4 nm 5509 g/m (148.4 kmh)
Maşallah :)
Zaman Dyno zamanı :) sıcakta giripte moralinizi bozmayın giriyosanız şimdi girin :)
İbo senin clionun torkunun bizimkinden biraz daha iyi olduğunu zaten akşam konuşmuştuk ;) Dynoda doğrulamış 5-6 nm daha iyi..Bizimkinin bu beygire göre 20 nm.daha iyi olması lazım ;)
kaç vermiş clio ben okuyamadımki
maşallah abi
bizim ankarada rs ler var deneyin yaw onlarla megane:)
Sağol deniyoruz fırsat buldukça ;)
bende dyno isterem.. şöyle 220 çıksa yiter bana :D :D usta bana şöyle dürüm arası 220 ps yaparmısın bol yağlı olsun.. :D :D
Bir girelim Soner ;) Aman moralini bozacak bişey çıkmasın ;)
çıksın napalım ölüm yok ya sonunda, ben girmiyom ya dyno'ya :D :D :D
Dyno mayno onlar biyanada bu işler asvaltta belli oluyo :) Denk arabalarla denemeyince anlamıyosun :)
Sonermi ? denemiştir tabi :)
ben mi? :soru:
denemişte olabilirim, denememişte olabilirim. :p ;) :confused::icon_wack
hp cizgisinin gosterdigine gore bir sorun var,
6400 devirde dalgalanip tekrar piklemis..
peki birşey soracam
mesela araca yazılım yapıldı
hp arttı yüzde 10... buna paralel mi torkun artması gerekir? yoksa bağımsız mı tork ve hp nin artış oranları modifiyeyle?
evet torkun da artması lazım...
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
Güç (kW) = Tork (Nm) x 2pi x dönel hız (rpm) / 60000
yukarıdaki formüle göre bizim ep3 tayyarların max torkunu verdiği 5900 rpm deki gücü 121 kW, kabaca 165 PS...
kadir şimdi farkettim dyno çıktısına baktım. senin arabanın tekerlek gücü çok düşük, benim VTi bile tekerde 126 beygir (urazda) çıkmıştı, bence erkaya doğru ölçümü hala yapamıyor. bir de senin Clionun son dişli oranı 3.92 değil mi? Çıktı'da 4.0 yazmışlar seni kısalı seni :D :D :D
3.92, arabam.com daki Clio RS test verilerinde yazıyor. Sen 3.86 yı nerden duydun?
Vites oranları doğru girilmezse tabiki sonuç farklı çıkar. Yılların modifiyecisi Da-Moto sportun sahibi Mert arkadaşımız bile Dyno sonuçlarına güvenilmeyeceğini söyledi bu forumda. En iyi dyno otobandır :D :D :D
sadece aynı ortamda ölçümler sonucu öncesi ve sonrası arasındaki farka belki güvenilebilir...
ben yazın gittiğimde engine den rule çevirirken kullandıkları katsayı 1.16 değilde 1.207.. bence böyle sonuçlar daha mantıklı çıkıyor en azından benim araç için, son gittiğimde ise 1.16 ile çarpmışlar bu şekilde benimde tork düşük çıkıyor tabi. Önceden kullanılan katsayı daha mantıklı.
Final reduction son dişli değil, son dişli ile ölçülen vitesin çarpımı. Eğer vites oranları değişmiş ise onları bildirip ölçmek daha doğru sonuç verir.
öğlen ben de gittim Erkaya'ya sonuçlar,
wheel power: 120.9CV
rule power: 176.3CV
max couple:185.9NM
Ya benim bilgilerimde mi bir yanlışlık var yoksa araba mı farklı... Clio RS 2.0'lar 172hp değil miydi stock ?
bana nasıl calibrte ettiğini anlatmam mümkünmü neye göre neyi cailbre ediyor yani şöle diim her araca ayrı cablire yapiyormu ?