bunlardan hangisi daha sağlıklı olur? airride düşünüyorum ama önümüzdeki 3-4 ay şehir dışına çıkmam zor gibi. şimdilik bende basıyım biraz dedim aracı. 5 cmlik yaylar yetersiz benim için.
Printable View
bunlardan hangisi daha sağlıklı olur? airride düşünüyorum ama önümüzdeki 3-4 ay şehir dışına çıkmam zor gibi. şimdilik bende basıyım biraz dedim aracı. 5 cmlik yaylar yetersiz benim için.
forumu biraz ararsan bu konu hakkında konuşuldu tartışıldı ve sakıncalı olduğu söylendi..
ben de diyorum yapma.. Git coil al istediğin gibi bas.. diger türlü press işine girme Saygılar
Soğuk press en sağlıklısı, 8-9 cm'den sonra amortsiör de yapılırsa daha iyi olur..
O kadar araştırdım, çıkardığım sonuç şu: " Hiçbir press işlemi sağlıklı değil. Yay kesme işlemi de onun kadar sağlıksız. Oem amortisör+spor yay da bi yere kadar. En kesin çözüm bir markanın coil over'ını satın almak."
soğuk press yaptırcaktım bende, bir iki kişiyle konuştuktan sonra 2 bakla kestim yayları 1 2 aydır böyle Allah a şükür ne sekme ne konfor kaybı hiçbirşey yok, sağlıklı değil ama yaza kadar böyle idare edicem sonra custom coilover yaptırcam.
Press daha sağlıklıdır. Konforda eksilme olmaz. Fakat bahsettiğim soğuk press.
ben 6 senede 106da çeşitli marka spor yay kullandım.gecen sene ilk sahibinden ellenmemiş bi araba aldım orjınal yaylarını 8 cm soguk preslettim.Sonuç şöyle diyeyim sana konfor olarak spor yayla kıyaslanmaz bir hale geldi.Sanki aracımı hiç basmamış gibi oldu.8cm alçaldı aracım ve orjınal halinden hiç farkı olmadı.Çok iyi ve çok konforlu oldu sonuç..spor yayda olan sekme olayı bu sistemle kesinlikle olmadı.kesinlikle presi tavsiye ederim.(arac üzerinde ısıtma felan yaptırma sakın)
Soğuk pres nasıl yapılıyor ? Tornacıya gidip yayı mı sıkıştırtıyorsunuz ?
İkiside sakat uygulamalar :icon13:
2side birbirinden sakat işler. Hele 'soğuk preste hiç konfor kaybı yok.' diyor olmanız iyice korkutuyor.
Daha önce birsürü konuda da tartışıldı edildi özet geçeyim, yaptığı işin önünü arkasını düşünen kişiler araştırırsa detaylı halde bulurlar zaten.
Isıl işlem de, sıcak-soğuk preste yaylarda plastik deformasyona sebep olacak ve kırılmasını orjinal yaylara göre (yada spor yaylara göre) çok kolay bir hale getirecektir.
Ayrıca, basitçe her yayın bir esneklik sabiti vardır. Yaydan bakla kestiğinizde de sıcak soğuk preslediğinizde de yay sabiti aynı kalacak, ancak yayınızın toplam hareket alanı olması gerekene göre oldukça kısa kalacaktır. Buda demek oluyor ki, arabanızın süspansiyon sisteminin düzgün olmasına en çok ihtiyaç duyduğunuz acil anlarda süspansiyonunuz sizi yarı yolda bırakmak için bahane arayacaktır. Olmamasını dilerim ama bunu yapacaktır da.
Yaylarınızı kestirmeyin ya da presletmeyin. O iş için üretilmiş spor yaylar yada coiloverlar alın.
Edit: buradan sonraki kısım eklemedir.
Hatta aracınız için üretilmiş olanı varsa aşağıya resmini ekleyeceğim tipte yaylar kullanmanız aracınızı alçaltmak için kullandığınız yaylardan alacagınız konforu arttıracaktır.
Bunlar değişken sabitli yaylar olup düşük yüklerde daha konfor özellikli, yaya binen yük arttığındaysa daha sert karakteristikli olacaklardır.
http://www.moogproblemsolver.com/moo...il_springs.png
Kısacası paran azsa progressive spor yay, paran varsa coilover, paran yoksa gameover diyoruz.
soğuk pres işi birazda aracın yayından yayına değişiyor, örneğin bakla araları müsade edilen araçlar var , edilmeyen araçlar var, ben lagunamda önlerin biraz basılmasını istiyordum, spor zaten bulamıyorsunuz bulsanızda coil alsanız o fiyata daha iyi, zaten coilde yok :D , gittim soğuk press yaptırdım. bakla araları inanılmaz çoktu ve ben sadece 3cm soğuk press yaptırdım, arkadaşlarında dediği gibi hiçbir spor yayın konforuyla yan yana dahi gelmez. orjinal konforunda diyebilirim. çok uygun meblağa istediğim şekli elde ettim, ayrıca not olarak bu işle artık proflaşmış kimseler mevcut adamlar 2-3 cm i geri dahi açabiliyorlar.
yayın orjinal şeklinin az yada çok bozulması bahsettiğim plastik deformasyona sebep olur, malzemenin kimyasını bozar. Başta ilk deformasyonu yapıp kısaltıyorsunuz malzeme zarar görüyor, sonra birde eski haline çeviriyorsunuz malzeme bir deformasyon da o zaman görüyor ondan sonra da haydi hayırlısı..
Arkadaşım presletti 5 cm civarı şu an top gibi sekiyoruz araçta.
yol tutuşu da o kadar kötü oldu arkası cok sekiyor ve viraja sekicek diye giremiyoruz bile
işte yukarda bahsetmiştim aracın yayından yayına çok farkediyor , laguna nın yayı bu 3 cm i çok rahat tölare edebilecek bir yaydı preslettim aşağı yukarı 1 yıl olacak hatta tatilde engebede kullandım, karda esp devreye girmesine kadar herşeyi yaşadım çok şükür en ufak bi problem yok. ama her aracın yayı press te aynı sonucu vermez.
bmw de pressletme nasıldır acaba? fiyat olarak ne kadar press?
Orjinal yaylar zaten yumuşak, bakla sayısı fazla, 7-8 cm istiyorsanız mümkünse 5 cm yay alıp 3 cm pressletin, orjinal yay sertliğinde 7-8 cm zaten heryere sürter..
tz bendeyken nerdeydiniz
bizde de bir sorun var.
2012 model citroen c-elysee araca yay bulamıyorum coilover da yok. orijinal yay alıp soğuk pres yapmayı düşünüyoruz başka şansımız kalmadı sanki.
Markanın vs önemi yok preste. Hepten yanlış bir iştir.
Peki Namiştayn ve ANK'nın önündeki araçlar boşuna mı bekliyor ?
burda press e kötü diyenlerin kaçı press yaptırdığını merak ettim
2 corsam oldu birisinde koni amortsiör ve h&r yay vardı, diğerinde presli fk ve el yapımı amortisörler vardı, aynı şekilde kullandım, aynı yol tutuşunu verdi neredeyse, konilerde acaip sesler geliyordu birde.. Böyle anlatınca saçma geliyor ama pressli yay kullanmayan bilemez :D
25 ay değil 250 ay da gezmiş olsan, kullandığın yayın üretildiği sağlamlıkta olmadığını kabul etmen gerekir. Ayrıca kullandığın marka yayın üretildiği malzeme bu durumu absorbe edebilecek özellikte de olabilir. Her üretici, ürettiği her yay modeli için aynı malzemeyi kullanmıyor. Sizdekinde sorun olmamış olsa da, buradaki mesajları üye olan olmayan farklı farklı malzemeler kullanan insanların okuduğunu düşünerek söylemek durumundayız.
Ne olabilirdi konusuna gelince, basitçe yayın kırılması diyeyim. Uyarı yapmak için yeterli bir sebep olduğunu düşünüyorum. Yol tutuş kaybı da diyeceğim ancak, düz mantıkta araç yere yakınlaştığı için yol tutuşun da arttığını söyleyeceginizi düşündüğüm için söylemiyorum.
ben bu yaşıma kadar belki 100 kişinin aracını press yaptırdık hiç birinde kırılma olmadı ? Senin kırılma dediğin olay kaynakla egzozcuda ısıtılıp düşürme şeklinde sonradan yaşnanan sorunlar olmasın , bak bunda sana sonuna kadar katılıyorum
evet benim arabam hayvan gibi yol tutuyordu , bunu bitek ben demiyordum ama forumda arabama binen bir çok kişi söyler..
Sen olaya düz mantık bakıyorsun yok zemine yaklaşınca , yok böyle diğeceğini bildiğim için falan filan geç bunları , benim aracımın yol tutma sebebi h&r yaya 3cm press yapmam değildi kullandığım adrenalin s001 serisi lastikti , sen yürüyeninin ne kadar iyileştirirsen iyileştir lastik olmadan o yolda duramazsın
Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın. Eğer hayatında hiç yaptırmadıysan press, coil çok konuşmanın anlamı yok ben bu dediklerimin hepsini yaptırdım bilgilerimi paylaşıyorum
Eğer ki, önünüzde sadece 2 seçenek olarak egzozcuda ısıtıp düşürme ve pres seçenekleri var ise, 2si arasında tabiki press. Ancak coilover yada hali hazırda satılan yay varsa 2sininde gereği yok.
Ben şu konu boyunca lastik hakkında tek kelime yazdığımı hatırlamıyorum. Aynı araçın düzgün bir coilover+adrenalin s001 lastik konfigrasyonu ile, preslenmiş yay + adrenalin s001 lastik konfigrasyonun kıyaslamasında pres + adrenalin s001'ın daha iyi yol tuttuğunu söylemeyeceğinizi düşünüyorum.. :)
Ayrıca hiçbirinin doğru bir iş olmadığını düşünsem de, sizin yaptığınız gibi aftermarket hali hazırda 3 yada 5 cm alçak bir yay alıp onu 1 2 cm presslemek orjinal yayı 8-9 cm preslemeye göre daha akıl karı bir iş..
Son olarak, yayların yük altında boylarının kısalması yada uzaması şeklinde tepki verdiğini hepimiz biliyoruz. Ancak, bu yük yayın kapasitesinin üzerinde olduğunda yayın yapısı da bozulur. Sıkışmış yada uzamış durumda kalır. İşlevini olması gerektiği gibi/kadar yapamaz. Preste zaten tam olarak bu iştir.
Siz yapıyorsanız/yaptırıyorsanız devam ediniz. Herkesin doğruları kendine sonuçta.
Not: mesajı yazarken ufak birde araştırma yaptım, özellikle yurtdışı forumlarda gördüğüm kadarıyla kırılan yayları özellikle bakmadan farkedemeyeceğiniz durumlarda az değil. Adamlar "arabanın kış bakımını yaparken farkettim ki, arabamın arka yayları kılırmış" tarzında cümleler kurmuşlar.
soğuk press denilen olayı duydum ama nasıl yapıldığını bilmiyorum, bildiğin prese koyup dibine kadar ezerek mi yapılıyor ??
Sen kimsin? 1 kişi...
100 kişiye de yaptırmışsın, etti 101 kişi.. 100 de ben vereyim, etsin sana 201 kişi...
Yaptırdığın işin arkasında herhangi bir Ar-Ge ya da mühendislik var mı? Yok.. Bastır emmi bastır, 3 cm'e geldi mi? Geldi, dur..
Senin yaptırdığın işlem bu. Bu işlem için de otomobil tekniğinin tavan yaptığı bu forumda, sana işin doğrusunu anlatanlara "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın" diyemezsin. Envai çeşit yay üreticisi envai çeşit Ar-Ge çalışması, test yapıyor. Mal mı onlar? Bilgisiz mi onlar? Hiç mi yıllarca dirsek çürüten bu insanların aklına gelmemiş suyu verilmiş metali presletip daha kısaltmak? Sen misin bu alemin zekisi?
Bu işin bir doğrusu vardır bir de çakması vardır. İsteyen istediğini yapar. Lâkin dünya standarlarınca kabul edilen, arkasında mühendislik çalışmaları olan bir işleme bi kaç senelik deneyimin ve sanayideki "bastır la bastır" türevi yorumlarla iş yapan ustalardan gördüklerinle "doğru budur" diyemezsin. Hele işin mühendislik açısından doğrusunu anlatana, çakma işlemlerini doğru diye lanse etmeyi hiç yapamazsın.
Techturkey'in kuruluş amacı doğru teknik bilgiyi insanlara ulaştırmaktır.
Kim istemezki arabasına Kw , xyz , k-sport vs.vs marka coil uygulamasın, almasın
Ancak fiyatları *****. Zaten ısıtan , kesen, pressleten adamın pek yol tutuşum çok iyi olsun , piste çıkıyim gazliyim derdi olmadığı için , ben diyorumki press herkesin abarttığı kadar sakıncalı bi olay değil , ama kesinlikle ısıtmayın gerçekten kırılıyor diyorum.
Yapıcaksanız illa ısıtmayın , pressletin yani diyorum, ben tecrübemi söyledim 25 ay kullandığımı ve güzel bir lastikle desteklediğimi, yol tutuşunun beni çok memnun ettiğini ancak lastik olmasa bu şekildede beni memnun etmiceğini imalı şekilde üst mesajımda yazdım.
Diğer arkadaşında belirttiği gibi ben bu olayı spor yay üzerine yaptığım içinde beni böyle memnun etmiş olabilir..
Benim anlatmak istediğim olay bu , marka coil kadar yol tutuş verir , onun konforunu sunar falanda demiyorum o yüzden kimseyi yanlışda yönlendirmedim , herşeyide ben bilmiyorum tabiki
Bak bu konu çok farklı..
Herkesin cebinde para olmayabilir.. Heves etmiş de olabilir. Bana kalsa mecburiyet değil daha düşük araba ya da yolda tren gibi giden araba. Lâkin bunu istiyor da olabilir. Benim karışma haddim de yok, sıfatım da yok. Canı isteyen, çıkarsın yayı, kessin amortisör milini, kaynatsın.. Karışabilir miyim? Elbette hayır, ne haddime..
Ancak;
Burada sen ya da aynı görüştekiler bu tarz kesme biçme işlemlerini doğru bilgi diye lanse eder, hatta hatta karşınızda mühendislik açıklaması yapan birilerine "bilmiyorsun, konuşma" anlamına gelen açıklamalarda bulunursanız iş değişir. Buna karışırım.. Bu forumda, bilgi arayanlara doğru bilgi -ki doğru bilgi dünya standartlarınca kabul görmüş ve arkasında mühendislik ya da AR-GE çalışmaları olan bilgidir- sunulmalıdır. Techturkey'in kuruluş amacı budur.
Isıtma, kesme, biçme, presletme... Bunların hepsi yanlış. Isıtma ne kadar yanlışsa, bir defa şekle sokulmuş, suyu verilmiş metalin şeklini tekrardan değiştirmek de bir o kadar yanlıştır. Metalin kırılganlığı artar.. Senin yol tutuşunun süper olması, hadi lastiği bırak en boktan lastikle bile süper olması bir mühendislik açıklaması değildir. Başına 25-30 ay boyunca bir olay gelmemesi de bir kıstas değildir.. Hatta 25-30 yıl boyunca başına birşey gelmemesi de kıstas değildir.. Kıstas, fizik kanunlarıdır.. Kıstas, bu kanunlara dayalı hesaplamalarla oluşturulan çalışmalardır..
Tekrar üzerine basarak söylüyorum,
Isıtma, kesme, biçme, presletme.. Bunların tamamı yanlış hareketlerdir.. Bu forumda doğru bilgi diye sunulamaz. Hele bu yanlış bilgi "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın" diye mühendislik açıklaması yapana "doğruymuş" gibi lanse hiç edilemez.
İlla biri hakkında seçim gerekiyorsa, "her ikisi de yanlış, yanlış olma sebebi ve riski şudur. Ben xxxx yaptırdım, yy ay kullandım ve zzz sonucuna ulaştım" şeklinde bilgi verilebilir.
Vala ben 3.5 cm Vogtland almıştım eski aracım için. Düşmemişti araba. Daha sonra kestirmiştik yayları. Yalan olmasın ama 2-3 sene kesik yay ve mili kesilmiş amortisör ile gezdim. Hiç sorun yaşamadım. Ama 70-80'i de geçmedim. Çukurda durdum vs vs. Yani ben sorun yaşamadım diye başka biride sorun yaşamayacak anlamına gelmiyor. Geçen de Fiesta'ya press yaptırmıştık arkadaşımın. Geçen sordum nasıl rahat mısın diye. Çok memnunum dedi. Gerisini bilmem.
abicim mühendisliğe girersek bizim arabalara yaptığımız şeyleri hiç bir , tasarımcı , mühendis , uzman kabul etmez
Neyse uzatmanın pek anlamı yok ben sizi anladım , sizde beni üst mesajımda anlamışsınız bana göre doğru olan başkasına göre yanlış olabilir gayet normal
Herkesin fikrine saygım var , imkanı olan bu işlere hiç girişmesin zaten kafası rahat olsun marka bir kit alsın taksın , paşalar gibi gezsin (coil ile dip gezme meraklıları için geçerli kendi bakış açından bakıyorum olaylara :D ) basıklık derdi olmayan için bissürü marka var zaten. 300 400 liraya bugünlerde pressde 200 300 arası pek fiyat farkı yok alsın marka yayını taksın
Presslemeye herkes tehlikeli yazıyor,Nizamettin ustaya sorduğum zaman orjinal yay pres spor yaydan daha iyi yol tutar diyor
Hem yumuşak olucak hem konforlu, hemde iyi yol tutucak, öyle bir dünya yok, orjinal yayı 3-4 cm presletince araç nasıl girdiyse öyle çıkar benim bildiğim..