motora fazla yağ koyulursa ne olur?
ne gibi sonuçlar doğurur?
zararları varmıdır?
not:yağ çubuğundaki max cizgisinden 1-1.5 cm yukarda gözüküyo.
Printable View
motora fazla yağ koyulursa ne olur?
ne gibi sonuçlar doğurur?
zararları varmıdır?
not:yağ çubuğundaki max cizgisinden 1-1.5 cm yukarda gözüküyo.
Fazla yağ keçelere zarar verebilir.ORtalama deger üst çizginin biraz altındadır.
en ust tepe cızgınının az bır sevıye ustunde ıse pek bı sorun yaratacagını sanmıyorum ama daha cok fazla yag konulduysa keçeler zarar gorebılır hatta fazla yag basıncından keçelerı patlatabılır..
aracı aksamları kullanıyorum.
aksam calıstırmadan kontrol edıyorum yede biraz yağ oluyor.devamı gelmıyor.
ama biraz kullandııktan sonra kontrol edıyorum karterde damlalar gozukuyo.
bu kacak muhtemlen sızınde soyledıgınız gıbı kecelerden.
yagın sevıyesını normale dusurdukten sonra bu kacak devam edermı.
yoksa kecelerı degıstırmemmı gerekır.
ve fazla yag motor performansını dusururmu.
Atmaya başlamış şimdiden fazla yağ kendini,keçeleri kontrole ttirmeni öneririm,
keçeler zarar gördüyse problem devam edebilir,Aracın ne kadar yağ yakıyordu genel olarak?Yağ basıncının değişkenligi performansı etkileyebilir.
Bir arkadaşın arabasında sıkıştırıp yüksek devir çevirdikten sonra filtre borusunda yağ görmüştük, bu neyin göstergesidir?
Krank havalandırmasından gelen boruyu filtre borusundan uzaklaştırısanız yağ görmezsiniz bir daha.Krank filtresi denen ufak filtre takıyorlar bunun içini, yag buharını tutuyor.
Sistem her zaman aynıdır,Oil catch takılır genelde,
http://www.terato.com/cars/Cararchiv...2/MVC-030S.jpg
kapaktan cıkAN YAGI TANKTA BİRİKTİRP geri kartere yolluyor biliyorum
neden iptal edemiyosun bi hotum sadece bildigim
evet bizde o kurum olayını dizellerde egr valfi yüznden cok yasıyoruz.sök temizle komple
:D anlamadım ama anladım :D
şimdi şöle açıklıyım fazla yağı heryerde kusar araba havalandırmadan keçelerden Krank keçesi kasnak ve debriyaj taraflarından hiç sağlıklı bişey değildir ama karterden terleme biraz saçma geldi bana oil catch tank takılmasının nedeni eüğerki yağ geliyorsa havalandırmadan yağı orada muhafaza edip çıkan buharı vermektir motorun içine ama sorun şuki bunun içine bir bulaşık teli tarzında bişi atmak çok mantıklıdır beyler hepinizde EGR var iptal ederseniz kelebeğiniz baya bi geç pislenir :)
Ben geçen rollingden sonra kontrol ettim araba 4 - 5 saat bekledikden sonra yağ çubuğunu çekip kontrol ettim. İki nokta arasında bulunan değerden ortanın altında idi. Dedim aman amma yağ yakmışım rollingte gittim Castrol 1 lt ilave ettim. Etresi saba araba soğukken baktığımda iki nokta nın üstünde idi. Bu seferde yağ fazla çıktı nasıl olsa yağ yakıyoruz devir çevirdiğimizde diye bıraktım. Aslında gibip bi miktar çektirmek gerek.
o benim basıma geldi tayfun meilli bir yerde baktım anam dedim hiç yağkalmamış 2 litre eklettim üzerine yola çıktım 5 dakika geçti bi baktım araba sapıttı bır duman atıyor eksozdan beyaz akıllara zarar dedim araba yanıyor galiba kaputu açtım baktım bişi yok ulan ne oldu dedim admın biri yanıma geldi dedi yağyakıyor araban die bendekızdım adama nediosen die bir çektim yağ çubuğunu arabada 2litre fazladan yağvar araba gitmiyor gaz yemiyor çektik bir yıkamaya vakumla aldık fazlalığı araba düzeldi :)
Aslında Oil Catch çok güzel bir olay, hem temizlik hemde tasarruf adına yapılmış birşey. :icon_tup: 1960 yıllara kadar, karterde biriken yağ buharı havaya direkt verilirmiş, fakat "Amerikalı Bilim Adamları" :p Bunu zehirleyici özelliklerini keşfedince, naapsak demişler, emmeden içeriye, kelebekten önce bir boruyla gazı, motora yanması için vermişler. Buradan gaz çekiliyor, hemde belkide karterde negatif basınç oluyor falan. :confused:
O zaman da Oil Catch varmış belkide ama maliyet açısından bence koymamışlar.