Fazla Motor Yağı

Thread: Fazla Motor Yağı

  1. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:

    Fazla Motor Yağı

    motora fazla yağ koyulursa ne olur?
    ne gibi sonuçlar doğurur?
    zararları varmıdır?


    not:yağ çubuğundaki max cizgisinden 1-1.5 cm yukarda gözüküyo.
     
  2. cem's Avatar

    cem said:
    Fazla yağ keçelere zarar verebilir.ORtalama deger üst çizginin biraz altındadır.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
     
  3. MeRtCaN's Avatar

    MeRtCaN said:
    en ust tepe cızgınının az bır sevıye ustunde ıse pek bı sorun yaratacagını sanmıyorum ama daha cok fazla yag konulduysa keçeler zarar gorebılır hatta fazla yag basıncından keçelerı patlatabılır..
     
  4. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    aracı aksamları kullanıyorum.
    aksam calıstırmadan kontrol edıyorum yede biraz yağ oluyor.devamı gelmıyor.
    ama biraz kullandııktan sonra kontrol edıyorum karterde damlalar gozukuyo.

    bu kacak muhtemlen sızınde soyledıgınız gıbı kecelerden.
    yagın sevıyesını normale dusurdukten sonra bu kacak devam edermı.
    yoksa kecelerı degıstırmemmı gerekır.

    ve fazla yag motor performansını dusururmu.
     
  5. cem's Avatar

    cem said:
    Atmaya başlamış şimdiden fazla yağ kendini,keçeleri kontrole ttirmeni öneririm,
    keçeler zarar gördüyse problem devam edebilir,Aracın ne kadar yağ yakıyordu genel olarak?Yağ basıncının değişkenligi performansı etkileyebilir.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
     
  6. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    Quote Originally Posted by cem View Post
    Atmaya başlamış şimdiden fazla yağ kendini,keçeleri kontrole ttirmeni öneririm,
    keçeler zarar gördüyse problem devam edebilir,Aracın ne kadar yağ yakıyordu genel olarak?Yağ basıncının değişkenligi performansı etkileyebilir.
    yağ yakma yoktu.aldıgımdan berı 10bın km oldu yag eksıltmedı hıc.

    yag yenı degıstı fazla koymuslar.
     
  7. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Bir arkadaşın arabasında sıkıştırıp yüksek devir çevirdikten sonra filtre borusunda yağ görmüştük, bu neyin göstergesidir?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  8. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    Quote Originally Posted by RCkid View Post
    Bir arkadaşın arabasında sıkıştırıp yüksek devir çevirdikten sonra filtre borusunda yağ görmüştük, bu neyin göstergesidir?
    o olay galıba bı hortumla yag buharının emme manıfoltu ve kelebegın yaglanmasını saglayan bı sıstemden kaynaklanıyo.
     
  9. cem's Avatar

    cem said:
    Krank havalandırmasından gelen boruyu filtre borusundan uzaklaştırısanız yağ görmezsiniz bir daha.Krank filtresi denen ufak filtre takıyorlar bunun içini, yag buharını tutuyor.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
     
  10. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    Quote Originally Posted by cem View Post
    Krank havalandırmasından gelen boruyu filtre borusundan uzaklaştırısanız yağ görmezsiniz bir daha.Krank filtresi denen ufak filtre takıyorlar bunun içini, yag buharını tutuyor.
    benım aracta ust kapaktan bır hortumla yapılmıs bu olay.
    egzantrıklerın oldugu yerden gelıyo buhar.

    ve bıldıgım kadarıyla kelebegın ve emme manıfoltunun ıcınn yaglı olmasını saglayarak tozları tutuyo.

    bence faydalı.
     
  11. cem's Avatar

    cem said:
    Sistem her zaman aynıdır,Oil catch takılır genelde,

    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
     
  12. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    Quote Originally Posted by cem View Post
    Sistem her zaman aynıdır,Oil catch takılır genelde,
    bu ne işe yarıyo peki?
     
  13. sülüman said:
    Quote Originally Posted by iynn-RS View Post
    benım aracta ust kapaktan bır hortumla yapılmıs bu olay.
    egzantrıklerın oldugu yerden gelıyo buhar.

    ve bıldıgım kadarıyla kelebegın ve emme manıfoltunun ıcınn yaglı olmasını saglayarak tozları tutuyo.

    bence faydalı.
    bence faydalı deil biliyorum ama bu sefrede içeri giren havayı engelledigini biliyorum.

    bogaz kelebegini temizlenmesi gerkiyor belli sürelerde
     
  14. sülüman said:
    kapaktan cıkAN YAGI TANKTA BİRİKTİRP geri kartere yolluyor biliyorum
     
  15. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    Quote Originally Posted by sülüman View Post
    bence faydalı deil biliyorum ama bu sefrede içeri giren havayı engelledigini biliyorum.

    bogaz kelebegini temizlenmesi gerkiyor belli sürelerde
    benim aracta bu yaglama olayını ıptal edemıyorum.
    bellı bır sure sonra emme manıfoltunu sokup ıcını komple temızlıyorum.
     
  16. sülüman said:
    neden iptal edemiyosun bi hotum sadece bildigim

    evet bizde o kurum olayını dizellerde egr valfi yüznden cok yasıyoruz.sök temizle komple
     
  17. cem's Avatar

    cem said:
    Quote Originally Posted by iynn-RS View Post
    bu ne işe yarıyo peki?
    Mantık yine aynı yağ buharını ayırmak.Turbo otomobillerde oil catch
    olmayan sistemlerde intercoolera yağ dolabiliyor.Buda cooler tıkanmasına
    kadar istenmeyen sonuclara neden olabiliyor.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "
     
  18. iynn-RS's Avatar

    iynn-RS said:
    Quote Originally Posted by sülüman View Post
    neden iptal edemiyosun bi hotum sadece bildigim

    evet bizde o kurum olayını dizellerde egr valfi yüznden cok yasıyoruz.sök temizle komple

    şimdi nasıl anlatıyım

    motorun ustunde bu yag buharının cıktıgı oval bır delık var ve manıfolt bu delıgın ustune oturuyo.hortum yok dırek gecıs yapmıslar.
     
  19. sülüman said:
    anlamadım ama anladım