Evo 9 Time Attack Projesi (Kod adı : RoadRunnerEvo)
Sene 2011 Temmuz, Körfez pistinin kapalı olduğu, İstanbul Parkın bizim gibi amatörler tarafından sadece hayallerde yer alan bir pist olduğu, bizimde haliyle caddelerde gece 4te viraj antremanları yaptığımız sıcak bir yaz akşamıydı.
Yine böyle bir akşamda kaşıntı tuttu, standart turbo ve 1.3 bar basıncın yetmediğini düşünüp EVC, enjektör ve yakıt pompası kombosunu aracıma uyguladıktan sonra, biraz daha basınç biraz daha basınç naraları arasında, caddede ışıktan ışığa launch control denemeleri yaparken 50bindeki standart motorum hakkın rahmetine kavuştu.
Önceleri ufak rakamlar harcayıp motoru toplayıp devam edelim derken, çok sevgili arkadaşlarımında gazıyla onu yapmışken bunu yapalım, bunu yapmışken şunu da yapalım, şu olunca artık bu da lazım vs vs diye diye işin ayarını bayağı bir kaçırdık.
Tam o sıralarda Pist Günleri ile Buğra (ef186) Türkiyede Pist disiplinini tekrar popüler hale getirmek için organizasyonlar düzenlemeye başladı. Bu sevinç verici haberle birlikte, aracımı pist odaklı hazırlama kararı aldım ve setupımı buna göre oluşturdum. Yaklaşık 4 ay kadar setup çalışması yaptıktan sonra gereken parça listesinin büyük kısmını oluşturdum ve süreçte yeni parçalar eklemeye devam ettim.
Neyse lafı daha fazla uzatmadan parça listesini paylaşıyorum.
PARCA LİSTESİ
-------------------------- MOTOR
AMS 4G64 Blok (Özel rektifiyeli ve yarış tipi balans şaft iptalli + yağ jetli)
AMS Spec JE Custom Pistonlar
AMS Spec 4130 Billet Custom Kollar
AMS Spec Custom Stroke, Knife-Edged 4130 Billet Krank
Kelford 272/272 Egzantrikler
PPR Silindir Kapağı Port & Polish
PPR Tri Angle Valve Job
Ferrea Beehive Valf yayı/Ti Şapkaları
Ferrea Competition Plus Valfer
Ferrea Bronz Valf klavuzları ve keçeleri
GSC Zero-Tick İticiler
AEM Egzantrik Kasnağı
ARP 625 Custom Age Kapak Saplaması
MLS Custom Kapak Contası
Power Enterprise Kevlar Triger kayışı
AMS Moroso Wet Sump Oil Pan
Setrab Yağ Soğutucusu
HKS Düşük Sıcaklık Yağ Sotucusu Termostatı
Mishimoto Su Radyatörü
Torque Solutions Motor Kulakları
Zaklee Şeffaf Egz. Kasnak Kapağı
İnce Fan
TURBO
GTX3582R Ball Bearing Turbo
Tial 38mm MVS Wastegates x2
ETS 4" Intercooler
Peak Garage Intercooler Boruları
Tial Super Q Blowoff Valve
EMME
Magnus V5 Döküm Aluminum Emme Manifoldu
PPR Silindir Kapağı ile Emme Manifoldu Eşitleme (Port Matching)
Peak Garage Custom Oil Catch Tank
Magnus Heat Barrier Silikon Conta
FullBlown 70mm Gaz Kelebeği
BMC Air Filter
EGZOZ
ETS Twinscroll Equal Lenght Tubular Turbo Manifoldu
ETS downpipe
DMH cutout
Mitsubishi OEM cat back ve son susturucu
Custom Garage komple alt borular
YAKIT & ATEŞLEME
HKS M45iL Spark Plugs
AMS Coil On Plug Ateşleme Sistemi
AMS Race Type Yakit kütüğü
ID 1000cc Enjektörler
Peak Garage custom Yakıt Sistemi
Peak Garage Fuel Surge Tank
2x Bosch 044 Yakıt Pompası
2x Bosch Yakıt Filtresi
Tomei Type L Yakıt Regülatörü
AKTARMA
Shepherd Stage 2 Custom Ratio 5 ileri şanzıman (Tüm upgradeleri ile beraber)
RS Arka Kilitli Diff (LSD) Dönüşümü
RS Arka aksları
Peak Garage Transfer Box Revizyonu
Peak Garage Steering Hydraulic cooler
HKS Twin Plate debriyaj (eski tip)
Parçaların bir kısmı geldikten sonra, Peak Garage'a yolculuğun zamanı gelmişti. Sonunda evin önündeki evo heykelini kaldırıp sanayiye götürdük ve proje start aldı...
Hazır reforma başlamışken, hep hayalimde olan rengide yapma kararı aldım ve evladiyelik olması açısından aracı baştan aşağı soyup iç dış boya işlemine giriştik. Renk orijinal MR rengi olan Graphite Graydir.
Attaki resimde ön ve arka kapının arasındaki ciddi renk farkını hemen görebilirsiniz. Arka tarafın farklı gözükmesinin sebebi ön kapının hafifçe açık olmasından ötürü farklı bir açı ile ışığı yansıtmasından kaynaklanıyor. Aşağılarda bir yerlerde camcıda çekilen resimlerde boyanın özelliğini daha da net olarak görebilirsiniz. http://www.roadrunnerevo.com/roadrun...topcoat002.jpg
Hazır herşeyi sökmüşken iptal işlemine girişmeden duramadım. İtina ile gögüsün altı boşaltıldı. Klima ve kalorifer gibi gereksiz ağırlıklardan da böylece kurtulduk :)
Kaporta toparlanmak üzere döşemeciye oradan da camcıya doğru yolculuğuna başladı, tabi bu sırada mekanik işlemlere de Serdar Co ufak ufak başlamıştı bile. Peak Garageda motor toplanırken, PPR Motorsport Kaan arkadaşım da kapağı ve emmeyi işleyip hazır hale getirdi. Burdan kendisine sevgilerimi yolluyorum...
Motor toplandıktan sonra, tekrar kaportaya geri donüş yaptık. Sıra geldi içi ve dışı boyanmış ve montaja hazır aracın elektrik tesisatına. Bu noktada Uğur devreye girdi. Elektrik tesisatının sökülme şeklini görünce hafif çaplı krize girse de, hunharca sökülen elektrik tesisatını düzelterek tekrar çalışır hale getirdi. Daha sonra bagaj'a konuşlandırılacak yakıt sistemi için elektrik tesisatı ve röle+sigorta panelini tasarladı, bunun yanında aküyü ağırlık dengesini arkaya kaydırmak için arkaya aldı, defi'ler HKS EVC ve HKS turbo timerı bağladı, gögüse gerekli şalterlerin ve aküyü kesen sistemin oldugu bir panel yaptı. ABS sisteminin iptali için ABS beyni'ni modülatörden ayırdı ve aracın firewall'una yerleştirdi. http://www.roadrunnerevo.com/roadrun...elektrik01.jpg
Biz bu işlemlerle ilgilenirken bir yandan da Buğra pist organizasyonlarını İstanbul Park'a kaydırmış ve time attack'lar, Halk günleri düzenlemeye başlamıştı. İlk duyduğumuzda "yok artik ali sami" diye tepki vermiş olsakta, Buğra ile konuşunca ne kadar ciddi olduğunu anladık ve birkez daha mutlu olduk.
Gelişmeler harika gidiyordu ancak iş iyice ciddileşmeye başlamıştı. Körfez pistinde rakipler nispeten daha uygunken, İstanbul Park'ta çok ciddi rakipler vardı. Cup araçları, Lambo'lar, Ferrari'ler ve niceleri artık rekabet etmemiz gereken araçlardı. Aslıda başta biraz ürkütücü gibi gözüksede, underdog olarak birşeyler başarmaya çalışmak kesinlikle çok daha eğlenceli olacak :) Elimizden gelenin en iyisinden bile daha iyisini yapmamız gerekiyor :)
Camcı ve döşemecide işi biten aracı Peak Garage'a getirdik ve hızla mekanik işlemlere başladık. Bu kısım uzun sürecek isterseniz şimdiden yanınıza içecek birşeyler alın :)
Hazır motorda yokken, motor havuzunda kurtulmamız gereken şeylerden rahatlıkla kurtulmaya başladık. ABS modülatörü, ABS hatları, orjinal fren hatları, orjinal fren merkezi ve wastinghouse(brake booster), klima ve kalorifere ait her türlü boru hortum vs ta ki elimizde sadece sigorta kutusu ve motor tesisatı kalana dek söktük.
Mekanik işlemler kolaylanınca rotamizi Custom Garagea doğru çevirdik. Customda sevgili arkadaşlarım Gariban Gökhan ve Sebo alt egzoz borusu için gerekli ölçüleri aldılar ve Sebonun muhteşem kaynağı ile egzoz sistemimiz hazırlandı ve Sebo style egzozumuzda tamamlandı. http://www.roadrunnerevo.com/roadrun...rage/egzoz.jpg
Yanlız ikinci sefer pist organizasyonuna aracı yetiştiremediğimiz için daralan bendeniz, pisti ne kadar ezberlemiş olsamda (Race Driver: Grid oyununda İstanbul Park'ta döndüğüm yüzlerce tur sağolsun), pistin canlısını görmek için piste ticari grubunun gülü 75 beygir Fiorino ile çıktım ve canlısında da sonunda turumu atıp biraz olsun üstümdeki darlanmayı azalttım : http://www.roadrunnerevo.com/roadrun...rkgeyik006.jpg
Pist organizasyonundan sonra kaldığımız yerden devam edildi, tüm parçalar takıldı, kontroller yapıldı ve sonunda artık marş basmaya hazır hale geldik. Yaklaşık 2 senelik projenin en heyecanlı anı geldi çattı. Kameraları açtık başladık çekmeye...
İlk marşı Özgünün muzur şakalarına maruz kalmamız dışında sorunsuzca atlattık. Artık rodaja hazırdık. Ama önce egzoz sisteminin çalışıp çalışmadığını kontrol ettik ve aracımızın düz boru ile çıkarttığı traktör sesini videosunu çekip ölümsüzleştirdik...
Rodajımızı yaptık ve ilk basınç açma denemelerine hızlıca giriştik. Buraların resim ya da videosu yok ama yaşadıklarımız kısaca 1.5 barda ateşleme sistemimiz patırdamaya başladığı için ayarıda yarıda bıraktık. Ateşlemenin sorununu çözüp 2 bar civari bir basıncı ethanolle basıp neler çıkacağını görmek için sabırsızlanıyorum. Flex Fuel Kit yolda muhtemelen haftaya takmış oluruz
Proje henüz bitmedi, daha eksikler var, takıp çıkarılan bir rollcage, roll center adjuster kit, gerçek pist yarış lastikleri vs vs ama ben şimdiden bu projede emeği geçen herkese tek tek teşekkür ederim. Herkes canla başla elinden gelenin en iyisini yapmak için uğraştı ve hala uğraşıyor.
Peak Garage Serdar Usta ve Ekibi,
Elektrik işlerimizi yapan Uğur,
Boya işlerimizi yapan Özcan Usta,
Kaporta işlerimizi yapan Sacit Usta,
Egzozumuzu yapan Custom Garage Sebo ve Gariban,
Ayarı veren master tuner Özgün,
Bu adamlar olmasa bu proje'de hayal olarak kalırdı. Yapılacak aracı projelendirip parçalarını getirmekle proje yapmanın arasında ciddi bir uçurum olduğunu tekrar görmemi sağladıkları için ayrıca teşekkür ederim.
maşşallah inşallah istediğinizden daha iyi sonuç alırsınız
23-08-2013, 12:13
Kekuti*
Hayırlısı olsun, Allah sorunsuzca binmenizi nasib etsin..
Renk güzel olmuş.
23-08-2013, 12:16
Antalyalogy
Süper bir proje , çok emek var.Her şey gönlünüze göre olsun İnşAllah..
23-08-2013, 12:23
Ufuk
Maşallah güle güle gazlayın.Bu kadar beklediğinize değmiş.
Bir sorum olacak.Cut out videosunda soğukken hafif hafif gaz verdiğinizde ve gazdan çektiğinizde rolanti devri çok aşağı düşüyor.Bunun sebebi nedir ? Benim aracımda da aynı durum mevcut.Cutout videosunun 43.saniyesinde neredeyse stop edecekmiş gibi oluyor.
23-08-2013, 12:29
ozgurluk
Maşallah. Her şey gönlünce olsun.
23-08-2013, 12:33
elpadre
gözun aydın gunes kazasız belasız bınmen dılegıyle :D
23-08-2013, 12:34
xILuciferIx
Güle güle kazasız belasız günlerde binersiniz inşallah
23-08-2013, 12:37
clioGT
hem maddi hem manevi çok şey vermişsin valla, aynı şekilde keyfini de kazasız belasız sürersin inşallah.
23-08-2013, 12:38
BurakUckun
maşallah süper olmuş ellerinize kollarınıza sağlık güle gülle gazlamalar :icon_tup:
23-08-2013, 12:47
kanashibari
Ellerinize sağlık çok güzel olmuş.
23-08-2013, 12:59
Yogi
çok güzel yazmışsın güneş devamını sabırsızlıkla beklıyorum..
oncelikle tebrikler gunes insallah istedigin gibi olur hersey
bir kac sorum olacak
kac hp dusunuyorsun yakitli ve yakitsiz halde
transferde herhangi bir degisiklige gidildimi? saft da hafifletilme yapildimi ? yada oem olarak mi kaldi?
amac sadece pistte suremi yoksa draglarada katilmayi dusunuyormusun?
birde sanzumani ozel yaptirdim demissin 5 ileri tercih etmenin sebebi nedir?
23-08-2013, 13:32
aakdeniz
Uuu beybi, güzel yazmışsın, akıcı olmuş tebrikler. Umarım pistten önce ateşlemeni de halledersin ve arzu ettiğin basınçta gazlamaya başlarsın.
RS diff'in etkilerini de sabırsızlıkla bekliyorum, nasıl bir karakteri olacağını çok merak ediyorum.
23-08-2013, 13:41
Diesel
güle güle kullan GNS. tr'deki sayılı proje araçlarından birini daha görmek nasip oldu.. kazasız belasız... :D
23-08-2013, 13:44
phantom
güle güle kullan
güzel araba
güzel çalışma!
23-08-2013, 13:45
HUSNU
Off diyorum . İnşallah emeklerinizin karşılığını en iyi şekilde alırsınız. Pist videosunu sabırsızlıkla bekliyorum . Türkiye şartlarında TT için bir araç hazırlanacağı hiç aklıma gelmezdi . Ellerinize sağlık . Maşallah
23-08-2013, 13:46
Gunes G.
Herkese tesekkur ederim, umarim yuzumuzu kara cikartmaz :) Ama su an diff yuzunden moralim acayip bozuk :(
Alıntı:
Ufuk Nickli Üyeden Alıntı
Maşallah güle güle gazlayın.Bu kadar beklediğinize değmiş.
Bir sorum olacak.Cut out videosunda soğukken hafif hafif gaz verdiğinizde ve gazdan çektiğinizde rolanti devri çok aşağı düşüyor.Bunun sebebi nedir ? Benim aracımda da aynı durum mevcut.Cutout videosunun 43.saniyesinde neredeyse stop edecekmiş gibi oluyor.
O video ilk mars videosundan hemen sonra cekildi, rolanti ayari olmadigi icin oyle yapiyordu su an sorun yok :)
Alıntı:
Honda Type_R Nickli Üyeden Alıntı
oncelikle tebrikler gunes insallah istedigin gibi olur hersey
bir kac sorum olacak
kac hp dusunuyorsun yakitli ve yakitsiz halde
transferde herhangi bir degisiklige gidildimi? saft da hafifletilme yapildimi ? yada oem olarak mi kaldi?
amac sadece pistte suremi yoksa draglarada katilmayi dusunuyormusun?
birde sanzumani ozel yaptirdim demissin 5 ileri tercih etmenin sebebi nedir?
HP olarak bir rakam yok, 500 olsun bizim olsun.
Transferde bir iki ufak degisiklik yaptik, daha saglam oldu diyebilirim.
Sanziman 5 ileri yapi olarak 6 ileriden cok daha saglam ve yuksek torku kaldirabiliyor. Bu sebeple 5 ileri'ye donus yaptik.
Alıntı:
aakdeniz Nickli Üyeden Alıntı
Uuu beybi, güzel yazmışsın, akıcı olmuş tebrikler. Umarım pistten önce ateşlemeni de halledersin ve arzu ettiğin basınçta gazlamaya başlarsın.
RS diff'in etkilerini de sabırsızlıkla bekliyorum, nasıl bir karakteri olacağını çok merak ediyorum.
RS diff sicti, gumruge takildi, su an ugrasiyorum ama umutsuzum :(
23-08-2013, 13:49
Erol
maşallah başdan aşşagı çok güzel bir proje olmuş..
Allah agız tadı ile kullanmayı nasip etsin
23-08-2013, 14:24
Onrcn
Elinize emeginize cebinize saglik gayet guzel olmus. Listede yuruyenle alakali unuttugunuz birseyler mi var? Kule gergileri sasi gergisi vs birsey yok mu ? :(
23-08-2013, 14:26
ümitech
maşallah çok ciddi bir proje..
gönlünüzce olsun inş..
23-08-2013, 14:32
crazydog
Maşallah kazasız belasız istanbul parkta canlı canlı merak ediyorum :)
23-08-2013, 14:46
Zero
Kazasiz belasiz sorunsuz kullanin masAllah.Umarim eksikleriniz en kisa surede istediginiz sekilde tamamlanirda bu canavari zevkle izleriz Istanbul Parkta
23-08-2013, 15:11
G_TT_I
Hayırlı olsun.
Kw v3 tartışmasız çok iyi ama ben olsam evo gibi bir arabada lebiderya seçenek var başka seçeneklere yönelebilirdim,
Carbon tavan japonyadakiler gibi olacak şekilde satılıyorsa direk alırdım, cage alt bağlantılar ile harika sonuç olur.
23-08-2013, 15:12
s2k
Allahtan artık muayenesi var :D:D:D
23-08-2013, 15:23
glockevo
çok güzel proje allah kolaylık versin....
23-08-2013, 15:39
R21TURBO 41
Maşallah , maşallah.
İtina ile muayene yapılır , kıl araç sahiplerine kapalı garaj tahsis edilir :)
23-08-2013, 15:40
M3CSL
Gercekten detayli proje, 1,4 bardada pistte cok ideal olmazmi, gerci denenir tabi hangi basincta nasil sure gelecegi.
pistte sogutma ile ilgili proje varmi, 1-2 tur sonunda problem cikarma ihtimali nasil?
23-08-2013, 16:12
dragon07
time trialdede iş yapar ama dragta bu alet 4adet hossier lastikle hoplaya zıplaya gider :) maşallah güzel para ve emek harcanmıs
23-08-2013, 16:27
phantom
yanlız arabanın kod adını yanlış yazmışsın
23-08-2013, 17:07
Berkan
Maşallah Güneş
senelere önceki gibi yine rengimle noktayı korum olmuş :D
23-08-2013, 17:18
Gunes G.
Alıntı:
Berkan Nickli Üyeden Alıntı
Maşallah Güneş
senelere önceki gibi yine rengimle noktayı korum olmuş :D
Biliyosun renk degistirmeyi severim :P
Alıntı:
phantom Nickli Üyeden Alıntı
yanlız arabanın kod adını yanlış yazmışsın
RoadRonner yazmak lazimdi tabi :P
Alıntı:
M3CSL Nickli Üyeden Alıntı
Gercekten detayli proje, 1,4 bardada pistte cok ideal olmazmi, gerci denenir tabi hangi basincta nasil sure gelecegi.
pistte sogutma ile ilgili proje varmi, 1-2 tur sonunda problem cikarma ihtimali nasil?
Bencede 1,4 te ideal olacak gibi gozukuyor, zaten su an bu kadar gucu kontrol etmeyi bi deneyelimde, baktik oluyor daha sonra arttiririz diye dusunuyorum
Alıntı:
G_TT_I Nickli Üyeden Alıntı
Hayırlı olsun.
Kw v3 tartışmasız çok iyi ama ben olsam evo gibi bir arabada lebiderya seçenek var başka seçeneklere yönelebilirdim,
Carbon tavan japonyadakiler gibi olacak şekilde satılıyorsa direk alırdım, cage alt bağlantılar ile harika sonuç olur.
Tesekkur ederim, kw secmemin sebebi bir arkadasimin aracinda denemis olmamiz ve tepkilerini cok begenmis olmamdan kaynakli. Daha yuksek rakamlara daha da basarili sistemler elbette var, zaten bunun sonu yok :)
Tavan konusu soyle, carbon tavan ihtiyaclarimiz arasinda degil keza tavanimiz aluminyum. Agirlik olarak carbonla ciddi bir farki olmadigindan tavanimizi oldugu gibi biraktik.
Alıntı:
DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı
Elinize emeginize cebinize saglik gayet guzel olmus. Listede yuruyenle alakali unuttugunuz birseyler mi var? Kule gergileri sasi gergisi vs birsey yok mu ? :(
Acikcasi daha piste cikmadan sunuda takalim bunuda takalim modeli bir yaklasim bana biraz uygunsuz geliyor. Ben daha cok piste cikip, ne lazim oldugunu gorup, ondan sonra ona egilmeyi tercih eden bir yapidayim. Bu sebeple elzem olan coilover ve gerekli guclendirmeler disinda sase burulmasini azaltacak bir parca henuz eklemedim. Keza fren diskleride orjinal olcude. Bunlar hep zamanla ve ben gerektigini hissettikce gelisecek kisimlar.
Proje pist araci projesi ancak ilk piste ciktiginda sokak aracindan farkli olarak cikmayacak, tam agirlikta (1426 su an) sokulmeden, sase rijitligi fabrikasyon olacak sekilde *(sadece onde orj kule gergisi ile) cikacak, zamanla kendini gelistirecek bir model izleyecegim. Hem bu sekilde upgrade'lerimi bilincli bir sekilde yapacagim, hem de surekli oynayacak bir aracim olacak. Dogru modlarla sureler asagi giderken yanlis modlarla sureler yukari cikacak, kisaca uzunca bir sure eglenecek bir platforma sahip olacagim :D
Aracimda su an klima, kalorifer, abs sistemi, brake booster sistemi iptal. Bunlarin en guzel tarafi onden atilan agirlik oldu. Arkaya tasidigimiz aku ile agirligi biraz daha arkaya kaydirmayi basardik. Ancak yine de EVO on/arka agirlik orani kotu olan bir arac. Bu yuzden aracin arkasini daha basik onunu daha yuksek yaptik. Yine agirlik merkezini arkaya kaydirmak icin yapilan kucuk numaralardan biri. Ancak bugune kadar ne yaptiysak hep teorik yaptik ve pratik olmadan daha marjinal hareketler yapmak istemedik. Yoksa aerodinami ile ilgili o kadar cok sey var ki planladigimiz, ancak bunlari zamanla pistte deneye deneye kisaca duse kalka ogrenerek yapacagiz ve umarim bu surecte cok eglenecegiz :D
Bu arada unutmadan su an ki agirlik dengesini de ekleyelim. Herhangi bir calisma yapmadik, aracin icinde ben yokum ki normalde surucu ile yapilmasi gereken bir ayar bu, goz karari yapilan bir dengelemenin ardindan tartida olcum yaptik, ilk pist gunune bu sekilde cikacagiz...
Mantikli : ) Fakat bir takim yurt disi ornekleri incelenerek ufaktan daha iyi sekilde yapabilirdin kanimca. Arti sasi gergileri genelde sikinti olmaz, eklenince kotu olan bir arac gormedim ama tabi senin sahsi tercihin. Sonucun cok guzel olacagina eminim.
Birde su olcum olayini nerede yaptirdin acaba? Ayni seyi bende istiyorum :)
23-08-2013, 17:49
Gunes G.
Alıntı:
DjHellfireS Nickli Üyeden Alıntı
Mantikli : ) Fakat bir takim yurt disi ornekleri incelenerek ufaktan daha iyi sekilde yapabilirdin kanimca. Arti sasi gergileri genelde sikinti olmaz, eklenince kotu olan bir arac gormedim ama tabi senin sahsi tercihin. Sonucun cok guzel olacagina eminim.
Birde su olcum olayini nerede yaptirdin acaba? Ayni seyi bende istiyorum :)