sorunlarım çözüldü şükür.
Printable View
sorunlarım çözüldü şükür.
Abi sen baya bir içlenmişssin çok severek araç almak ve böyle problemler olmasını artı olarak az sayıda bulunan araçlara binme keyfi isteğinin baskın gelmesini ve sonuç olarak sanayiden hiç çıkamamayı bende çok iyi bilirim.. Bugüne kadar 1-2 aracım hariç hepsi zor bulunan kimsenin almadığı araçlardı.
Konuya gelecek olursak bende de bundan önce tigra Twintop vardı 2005 model. Motor corsa 1.4 le aynı diye aldım sorun çıkarsada hallederiz diye. 1 ay boyunca rolantide düzensizlik arabada gitmeme ve arıza yakma sorunlarıyla boğuştuk. Tüm sensörler ve bobin dahil hava akış metresinden tutunda herşeyini yeniledim durum aynı aynı aynı... En son Opel servisinde sevdiğim bir arkadaşım şurda meşhur beyinci bir abimiz var ona götür bu tip arızaların tüm sensörler değiştikden sonra hala olması normal değil bir baktır dedi.
Allah bin kere razı olsun beyinciye gittim adam beyinden abi canını sıkma 1 cay iç sen dedi. Beyin şemasını çıkardı baktı 3 lehim yerinden kopmuş hafifce onları bir güzel gözünde büyüteçle ince ince lehimledi 20 dk da arabaya taktı bastı çalıştırdı ve sonuç araba sıfır fabrikadan alındığı gibi oldu. Biraz uzun oldu ama yapmadıysanız hani bunu da deneyin götürün işinin ehli bir beyinciye baksın. Bende de o2 sensör boğaz kelebeği ve kütle arızası veriyordu araba ve aynı dediğiniz hareketler bende de mevcuttu. Beyinci işçilik dahil 350 tl aldı ve iş bitti.
Öncelikle araç tercihiniz için sizi tebrik ediyorum. Yazdığınız şeylerin pek çoğunu yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum. Ülkemizde malesef arabacılık al-sat mantığı üzerinden yürüyor, severek isteyerek gerçekten binmek için araba alan çok az insan var. Usta diye geçinen doğan-şahinci tayfanın ellerine mahkum bi durumdayız ne yazık ki. En ufak bir arızada usta sıkıntısı, arabanızın hak ettiği değeri bulamaması, çok bilmiş ustaların "abi sen bu arabayı elden çıkart en iyisi" tavsiyeleri, arabayı görünce yetkili servisin bile şaşkın gözlerle bakması vs. diye uzar gider. Size naçizane tavsiyem şu olacaktır. Arabayı güvenmediğiniz inanmadığınız kimsenin eline teslim etmeyin. Mümkünse ve bu işlere yatkınsanız araştıra araştıra sora sora kolay işlerden başlayıp kendi aracınızın ustası olmanız. Belki konuyu açma amacınızla verdiğim cevaplar pek örtüşmüyor ancak konuyu görünce bunları yazma isteği oluştu içimde. Ne olursa olsun arabanızı sevmekten ve ilgilenmekten vazgeçmeyin. Bu tarz özel arabaların ruhu vardır :)
Bence ilk kompresyon testi yaptirin bütün silindirlere. Daha sonra kac tane oksijen sensoru varsa onlari orjinali ile degistirin. Parca numaralari ayni olmali, baska modelinki olmasin. Baski balata degismeniz sart. Direksiyon icin sokulup bakilmasi lazim.
Oksijen sensoru performansi etkilemez yalniz.
Yakiti etkiler, emisyon degerini etkiler, rolantinin duzenli calismasini etkiler.
Arac gitmiyorsa, cozum oksijen sensorunde degil, bosa masraf yapmadan uyarimi yapmis olayim.
Yakitin yüksekliginden bahsedilmis, buna istinaden yazdim. Performans icin Kompresyon degerleri iyiyse baska yerlere bakmak gerekiyor. Ayrica o2 sensoru degisince afr degerleri olmasi gerektigi degerlere ulasinca iyilesme bariz olmasada katkisi olacagini dusunuyorum. Sorun şu, o2 bozulunca uyari vermiyor maalesef. Degismesi bence olumlu olur, bozuk o2 sensoru arabayi zengine çekiyor.
Bujiler sökülünce siyahmi çıkıyor?
İlk önce selamlar.
ister istemez CİTROEN SERHAN servisimi savunmak istiyorum orada 2 motor yaptırmış biri olarak
1. XU10J4RS uzaylı gibi bakmadılar sıkıntısız yaptılar :)
(*OEm piston * Subaplar *Subap Kılavuzları *Şapkalar gibi komple motor indirdim)
2. olarak EP6DT kodlu motorumu yaptılar 2sindede sıkıntı yok.
306 Gti ın motorunu 2011 de yaptırdım ve 2 aracımın bakımlar hep orada yapılır,
306 nın bütün dertlerini orada çözdüm. Harun ustayada zamanında çok gittim ilk 306 GTi'ımda
İlk tavsiyem sizin hatanız bence tek bir serviste ilerlememeniz çünkü herkes farklı yerlerden şüphe edip farklı noktara gidip sizin parçalanmanıza neden olacaktır.
Birde şunu anladım parça temizleyip takmak bizim araçlarda pek kar etmiyor sadece tatmin ediyor 'heh mis gibi temiz oldu' o iş biraz yalan iş rolanti motorunu isterseniz çifleyin çamaşır suyuna yatırın kar etmiyor :D
rolanti sapma hastalığım vardı gittim yan-san aldım 60 lira 3 ay sürmedi gitti, bu arada arabanın üzarinde bozulan OEM fabrika montajı idi gittim kıydım paraya 370 liraya yine fabrika malı adlım şuan sıkıntım yok.
XSi arkadaşımız O2 gidişi etkilemez demiş ama sapıtmış bi O2 saçma değerlerde benzin işetiyorsa o aracın eksiye gitmesini etkilemez mi çok yada az işetirse çizmene nedende olur hatta aşırı zengin olmasınada neden olur,
sonuçta bozuk nasıl işeteceği belli değil.
Birde asıl soru sıkıştırma testi yaptınız mı değerleri nelerdir ?
Bu arada bobinleri yenilediniz mi ?
Aracin tek yere bakima gitmesine kesinlikle katiliyorum.
Ayrica, performans kötü diyorsunuz neye gore kotu? 0-100 olctunuzmu? Yada 60-180 falan? Xsara vts stock hali ile zaten bir 106-306 gti kadar gitmiyor.
son bakımda kullandığım yağ (ilk tercihimdir) ve filtreler.
http://i.imgur.com/WUGUN6K.jpg
http://i.imgur.com/YW7AQ10.jpg
bu da yakıt değerim şehir içi maximum. ama ortalam 90km.. (50tl benzin)
http://i.imgur.com/mrOmlt4.jpg
serhanı kötülemek haddime değil, ellerinden geleni yaptılar zaten değişmesi gerekene odaklanıp (ben parçayı bulduktan sonra) iki dakikada taktılar (bujiler ve bobin) kurumsal gibi bir yer olunca illaki güzel ustalar gelip geçmiştir. benim izlenimim öyle oldu. söylediklerimi onlarda inkar etmeyecektir. yoksa bir şikayetim olamaz. servis servis dolaşma konusunda haklısınız. çok kez tekrarlarmasamda gidip geldiğim yerler bunlar. yağ ve filtre değişimlerini de sıradan bir ustaya yaptırdım (gözümün önünde)
söylediğiniz etkenler tabiki olası durumlar yani olabilir. dikkate alacağım. teşekkürler.
Bence kadran videosu koyarsaniz kullanmis arkadaslar yorum yaparlar. Bana gore aracinizin performansi normal gibi geliyor. Yada araci dynoya sokun degerlere bakalim
koyarım tamam. dynoya ilk aldığımda girecektim.. maslakda bi yer var gittim oraya hazır maslaktayım dedim, çok kasıntı yaptı yok randevulu gel bilmem ne.. ya arkadaş bu istanbul denen lanet yerde bi yerden bir yere gelmek en az 50-60km minimum. trafiği bilmem neyi.. dynoya 50tl vericez 50tl benzin yakıcaz.. dyno yalan oldu ama aklımda..
bu arada bana özel mesaj atarmısınız ben cevaplayamıyorum. size cevap yazacağım. gelecek mi deneyelim.
Sizin yakıt değerleri normal geldi bana bende 100 lira benzinle 205-210 karışık kullanım tabiki + - var km lerde
Aklıma fantastik olaylar geliyor DYNO üzerinde bir ölçüm ve sıkıştırma testinden sonra daha belirginleşir.
2008 de 3. ve 4. vites dişlilerini kırınca sipariş etik 6-7 ay dediler o sırada gidip 5ileri şanzıman aldım
ve aracım inanılmaz isteksiz gitmiyormuş gibi geliyordu şimdi sizin aracın önceki sahibi bi derdi falan olduda ayna mahruti bütün BE5 lerle uyuyor öyle bi operasyon falanda yapmış olailir diye bi teori ürettim :)
Tabi ki bu düşünceyi DYNO ve Sıkıştırma testi bu fikrimi çürütebilir yada kanıtlayabilir.
teste girersem zaten bir çok şey belli olacak. şanzumanın oynandığını sanmıyorum adam ailesi ile binmiş hep, adam performans kasmamış pek. ailesi ile de tanıştım. oğlu hiperaktif olduğu için arka koltukta büyümüş :)
sıkıştırma testini nasıl yapıyorlar? ve siz hangi araçtan bahsediyorsunuz?
svtech nickli bir arkadaş mesaj attı ondan düzgün modlu bir vts var kısmetse kıyas yapıcaz da adamın özel mesajına dönemedim gitmiyor mesaj
Yeni Sahra'da bir usta tavsiye edebilirim. Aktif İriyıl'dan ayrılmış, hem elektrik&elektronik hem mekanik bilgisi olan bir usta.
Senin arabanla direkt ben ilgilendim hatırlarsan abi.
Gözüken arızaları ve bozuk olan parçalarını değiştirip aracını teslim etmiştik.
Buji ve bobinin bozukluğunun da isteksiz gidişe sebep olabileceğini bir süre kullanmanı daha sonrasında şikayetin devam ederse yine inceleyeceğimizi belirterek yolcu etmiştik.
Aracına uzaylı gibi değil, başka neden olabilir diye düşünceli olarak baktım; yanlış anlamışsın abi.
Ayrıca servisimizde çalışmaya başladığı tarih muhtemelen senin arabanın üretiminden öncedir ve araçları karıştırmıyorsam senin aracının eski sahibi bizim müşterimiz iken de bizim serviste çalışmaktaydı :) Ayrıca kendisi WRC İstanbul etabında teknik ekibe yardım eden servis çalışanlarından biri olarak Xsara nın uzaylı versiyonunu da görmüştür :)
Bana ulaşmak istersen Ö.m atabilirsin. Her zaman gelebilirsin; gereken kontrolleri aklımızın bilgimizin yettiği kadar yapmaya çalışır, yetmediği yerde ustalığına güvendiğimiz başka insanlara da yönlendiririz.
Yakıt ve ateşleme sökülüp, buji yerine takılan bir saat ile ölçülür. Saat bağlanır. Bir süre marşa basılıp silindir içi basınç ölçülür. Bu işlem her silindire ayrı ayrı uygulanıp silindirler arası bir dengesizlik var mı ona bakılır. Her motor tipinin fabrikasyon farklı bir değeri vardır. Motor genel olarak o değere ne kadar yakınsa o denli sağlıklıdır. Tabi "Sağlıklı" diyebilmek için silindirler arası basınç farkının 0 yada sıfıra yakın olması beklenir.
9 yıldır Xsara 2 sahibiyiz.Elimde dokümanlar da mevcut.Hatta bu dokümanları makaleler bölümünde paylaşmıştım.Direksiyon pamuk gibi değildir ama feryat ettiğiniz kadar sert de değildir.Orijinal lastik ölçüsü 195/55/15'tir.Ölçüleriniz böyle mi?Bir de yanlış bilmiyorsam,sizin araçta önceki nesille farklı olarak elektronik kelebek vardı. Merak ettiğiniz bir değer varsa arşivden bulmaya çalışayım.
O2 sensor gidisi etkilemez, dayanakta sudur:
Araclardaki std sensor 14:1-15:1 arasini algilar, tam gaz da ise afr performans amacli daha zengindir, cogu aracin sensoru bunu algilamaz, bu nedenle performansta bir fonksiyonu yoktur. Motora zarar verir dogru ama, o halde emisyon testinden gecemez, geciyorsa calisiyor diyebiliriz.
Hem degistirmeden once kontrol edilir tabi. Rolantidr 0-1 v arasi dalgalaniyorsa sorun yok mudahale edilmesin.
Cogu kisi gozardi eder mesela, tps sensoru performanstaki en etkili sensorlerden biridir.
Aracin tam gaz yapildigini beyin tps le anlar, yakiti arttirir atesleme derecelerini degistirir.
Bilgisayara baglayip, sensor verilerinden, tps degerlerine ve aracin tam gaz durumuna gecip gecmedigine bakilabilir.
106 da basima geldi, gaz kelebegi sokmustum, gaz telinin ucundaki zamazingo gevsedi, yolda giderken koptu..
Yeni tel aldim, ama gevsek baglamisim, araba zaten ucan kacan bisey degildi 1.4 8v 106 idi.
Sonra rolanti sorunu cozmek icin pejo planet cihazi aldim cinden. Orda bakarken gordum ki arac tam gaz yapmiyor.
Rolanti ve yarim gaz gorunuyor sistemde. Gaz telini biraz kisalttim, araba ciddi farketmisti. Gaza bastigimda patinaj yapmaya baslamisti :)
Burdan yola cikarak TPS kontrolu onerebilirim.
İnternette arastirirken soyle bir yazi buldum 2014 yilina ait.
Xsara vts y
Bu yaziyi sizmi yazdiniz? Tabirler bire bir uyuyor.
kardeşim kaale alıp cevap yazdığın için teşekkür ederim. belki hatırladığın kişi bendim belki değil ama aracımın eski sahibi hakkında ben böyle bir bilgiye sahip değilim. kendisi maslak sanayide parçacıdır. serhan serviste o kadar yoğunluğun içinde benim aracın söylenen noktasına müdehale edildi. servis ve çalışanlar olarak zaten iyi referansı olan bir yer olduğunu bilerek gittim. ama sıkıntımın çözüleceği bir yer belki ama adamlar çok yoğunlar.
Yanlis anlamayin, 2014 eylul ayindan bu yana 8 ayda hic neticeye ulasamadinizmi?
Yeni üye olduğunuz için özel mesaj yazamıyorsunuz, Deneme falan yapmayın bence gerek yok yolda kıyas etmeye,
Performans için değişmez sadece ayna mahruti daha az yaksın diye uzun dişli koymuştur kendince, buda arabanın devrini etkiler size isteksiz ve vites aralı daha uzun gelir.
Sıkıştırma testi şöyle oluyor ingilizcede Compression Test diye geçer
özel kadranlı bi alet var bujileri sökerek yerine teker teker bağlayarak silindirin ne kadar sıkıştırma yaptığını ölçüyor ve yanma odasında oluşan basıncı gösteriyor,
Buda sizin bi kaçak varmı onu anlamanıza yarıyor tabiki yanma odasındaki basınç kaybı sadece silindirden dolayı değil subaplardan da olabilir.
http://3.bp.blogspot.com/-rLtLd5O4cL...0/leakdown.jpg
http://www.evilution.co.uk/files/sma...ssiongauge.jpg
2014 ağustos da aldım. o zamndan beri o şekil biniyorum. belki araçta bişey yok ben aradığımı bulamadım. dediğim gibi son sürat olayı değil
debriyaj eziyet, gaz eziyet, alt devirlerin hantallığı ve 1.4 70hp araç gibi uzun debriyajlama ile kalkış. düşük hızlarda ve vitesde trafikte gazı ayarlayamama, 10 ile giderken gazı bırakınca yığılma silkeleme, direksiyonun tek elle dönderemeyecek kadar sert olması.
haa tabi gazı kökleyince bağırıyor ön teker sarıyor falan ama ben orada değilim..
lambur lumbura, trim seslerine girmiyorum (onlar kabulüm ve azaltıyorum)
evet mantığı anladım ve yapılması gerektiğini düşünüyorum. sonuçt 14 yaşında 150bin bir araç
ama az çok tecrübem ile takip ettiğim kadar ile yağda hiç eksilme kararma ibi belirtiler yok ve yanık kokusu yok, egzost misler gibi temiz. v kayışı kütüğünden gelen uğultuğu saymazsak sesi rolantide muazzam. (özellikle kışın vıj vıj vıj deli ediyor ve ger bilyesi ses yapıyor. (yazın sıkınyı yok)
şanzuman olayını ancak usta görürse anlar. 2003 den beri tüm bakım kartları duruyor.
abi anlattıkların bana sanki senin debriyaj bitik yada volanda sıkıntı olmasın ? cınku hantal kalkma silkeleme felan bunlar sensör vs işi gibi gelmedi bana sen müsait olduğunda benim arabayı bir kullan ben seninkine bir bakayım durum anlaşılır zaten.
Aracına modifiye yaptırmayacakta olsan performans odaklı ve Peugeot motorlarına aşina mekanlarda aracını test ettir. Ama kime gidersen git. İlk gittiğinde sorun çözülmez ise kalkıp başka yere gitme. Tekrar git durumu anlat. Çünkü aracı bırakmadığın durumlarda testi yapması gereken kişi sen ise 2-3 kere daha gitmen gerekebiliyor.
şimdi bu sıkıntıların yanında birde bu aracı aldığımdan beri şu var. araç tam ısınınca veya gazlayınca rolanti durması gereken 750-800rpm den 1000-1100 rpm e çıkıyor. arka ısıtmayı açınca düşüyor (videoda pek düşmedi ama arka ısıtmayı açınca teklediğini bilirim) eğer aracı çok zorlarsam rolantinin 1500rpm lerde kaldığını da bilirim..
https://www.youtube.com/watch?v=9unC...ature=youtu.be
Arka ısıtıcıyı açınca hatırı sayılır elektrik çeker. Buda bana şarj dinamosu yada konjüktörde sorun olabileceği ihtimali geldi. Aracın şarjı düzgün değilse performansı düzgün olmaz. Test edin. Hatta yolda gazlarken test edin.
aracı dün akşam kullandım benim aracı da kendisi kullandı sohbet muhabbet ettik biraz merter mc de aracı standart tamamen orjinal aractaki sorunlara gelince
1- direksiyonun dönmemesi tamamen ön takım sorunu :)
2- devir olayı bende de mevcut 1000 devirde sabit kalıyor benimkide o araçta sorun rolanti valfi olması yüksek ithimal. arka rezistan değilde bende farları açınca bi rolanti düşmesi oluyor ama 3 sn sonra tekrar 1000 devre çıkıyor onda sabit kalıyor şarj dinamosu kömürleri bitiyor olabilir.
3- baskı balata bitik o garanti
4- gaz teli değişmesi lazım
inş. çözüme kavuşcak herşey çok iyi güzel bir insanla tanışmış oldum. sorunsuz araba yoktur sorundan anlamayan usta vardır tamamen ustaların yanlış yönlendirmesi sonucu kendine sıkıntı yapmış ama inş. bitti çünkü bunlardan başka sorun gözükmüyor.
Rolanti sorunu icin rolanti motoru kontrol edilebilir
https://lh4.googleusercontent.com/pr...Q=w443-h332-nc
Rolanti motorunu yerinden sok, ama fis takili olsun.
Kontagi actiginda uc iceri dogru giriyor olmasi gerekir. İlk calisma kolay olsun diye, iceri fazla hava almak adina rolanti motoru hava kanalini baya acar.
Motor calisincada hemen kanali kapatir ve motor devri duser. İsindikca daha da duser.
Ben 106 da iki defa rolanti motoru degistirdim, yan sanayi kullandim ikisindede.
Rolanti motorunun duzgun calismasi icin basit bir resetleme proseduru var
Yenisini tak
Aku kutup basini sok
Aku kutup basi sokukken frene bas (bu sehir efsanesi olabilir ama ben yaptim)
Aku kutup basi tak.
Kontagi ac mars basma-15 sn bekle
Kontak kapa
Kontak ac ve hemen mars bas
İlk basta rolanti sacmalar cok dusuk olur ama sonra hemen kendine gelir.
Yukardakulerin hepsini isinmis motorda yapmakta fayda var.
Ben bu sekilde 35 tl lik yan sanayi rolanti motoru ile sorunsuz rolantiye ulasmistim.
Ama oncesinde 2 rolanti motoru bozdum :) hassas alet cok kurcalama..