top gear'in 5. bolumunden 16 dakikalik bir anma videosu . malesef facebook linki ..
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/...v=473283248501
Printable View
top gear'in 5. bolumunden 16 dakikalik bir anma videosu . malesef facebook linki ..
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/...v=473283248501
Rahmetli iyi sollardı.Michael dan sonraki en büyük pilot
haci videoyu izle adamin surus stili ile ilgili diger youtube videolarini izle , anlican bu adami kiyaslayabilicek bir surucu olmadigini :)
Piquet : Senna her zaman en iyi takımlarda yarışmayı sevmiştir.En iyi araçları kullanmak istemiştir.Bu yüzden Efsane olduğu McLaren-Hondayı bıraktı gitti Williams-Renault'a. Michael ne yaptı ? 2 sene en genç şampiyon olduktan sonra orta sıralarda sürünene Ferrariye gidip orda başarılı olmayı bırak F1 in en büyük efsanesi oldu üstüne bunu Brezilyalı olarka söylüyorum ...
bu arada Senna 3. yarışta kaza yaptı . ilk 2 yarışı Michael kazanmıştı .
michael kotu demiyorum ama hic bir zaman ikisinin surus stilleri birbirine yakin olmadi , sennanin arkasindaysan gecmen imkansiz kaza yapmadigin surece . piquet biraz cekememezlik yapmis bence :D yasasaydi cok farkli olacagi kesindi .
Yaşasa farklı olucağı kesindi ...İkiside gözü en kara sürücü inanılmaz bir mücadele olurdu ve bir daha öylesi gelmezdi bunları yaşıyamamak şansızlık oldu .O zamanki F1 araçlarıda ciddi F1 di .Teknolojinin son noktası şimdikiler kurallarla kısıtlandırılmış zorla evlendirilmiş gelin gibi geliyor insana.
Vallahi schumacher bile Top Gear'da bencede senna en iyisi diyor : ) Yagisli havada cikardigi yarislar, kazanma hirsi ve bunun yaninda kaza yapan arabanin yaninda durup arabadan inisi ve yardim edisi.. ne bileyim diyecek laf bulamiyorum her Senna ile ilgili birsey izledigimde tuylerim diken diken oluyor.
RainMaster lakabı Schumi de ama ;)
kaza olayı gerçekten g*t istiyen bi olay ortalık toz duman neyin gelidği belli değilken Senna 1 saniye bi tereddüt etmeden çıktı arabasından korkusuzca koştu o çok iyidi gerçekten
Schumacher ile senna yı kıyaslamak cidden çok saçma olurdu. Aralarında 10 yaştan fazla fark vardı ve çok farklı dönemlere ayitlerdi. Ayrton çok daha hızlı ve tehlikeli araçlar kullandı ve çok daha çetin rakipleri vardı (Alain Prost, Nigel Mansell,Nelson Piquet)Bence bu rakipler içinde 3 şampiyonluk büyük başarıdır.
Schumacher çok şampiyonluk kazandı diye gözünüzden büyütmeyin. Karşısına iyi bir araba ve sürücü çıktığı anda hep geçildi. Örn: (Damon Hill, Jacques Villeneuve, Mika Hakkinen, Fernando Alonso) ve hepsine kaybetmiştir Gerçi Damon Hill'i bir sezon hakkıyla geçti benettondayken ama diğer sezonda geçilirken kaza yaptırttı ve 1. olmasını engelledi hill'in ve şampiyon oldu. O zamandan beri sevmem şahsiyeti...
Ne zaman rakipler f1 i bırakıp gitti o zaman şampiyonluklar geldi. Bence bir başarı ama rakipsiz şampiyonluklar benim gözümde hiçbir zaman başarı değildir. Zaten alonso çıkana kadar da hiçbir zevki kalmamıştı f1 in...
O yüzdende schumacher i hiçbir zaman çok beğenmemişimdir. Hep karşı takımdakileri tutmuşumdur...
Senna kaza yaptığı için şumayer o yarışı kazandı ödülünü alırken de ne kadar ağladığını hatırlarsınız. Yağmur konusunda da senna yı biraz daha araştırın derim neden ona rainman dediklerini falan ;) Kaslarındaki rahatsızlığı sadece "nedense" go kart sürerken hiç sorun yaratmamış... hem de bunu 4 yaşında yapmış.. Benim gözümde kimse ama kimse Senna kadar başarılı değildir. Onun sürüş becerilerine onun gerçek yarış tutkusuna kimse sahip olamaz. Hayır bugün daha rekor kırılamaz denilen pistlerde 3-4 saniye yükseltmiştir dünya rekorunu. "Racing is in my blood." lafı ben her yarışımı (go kart amatörce) yaparken aklıma gelir. Ayrıca çamur yapmaktan çok uzak birisi olduğu gibi hayatındaki son isteği de yerine gelmiştir, huzurla ölmüştür. Allah bana da öyle bir ölüm kısmet etsin. Son isteği de budur. Vikipedia dan alıntı:
"Yarışlar, rakiplerle mücadele benim kanımdadır benim bir parçamdır. Eğer bir gün, hayatıma mal olacak bir kaza geçirirsem tek isteğim herşeyin hemen, bir anda olup bitmesidir. Tekerlekli sandelyeye mahkum kalmak istemem ya da hastane köşelerinde yıllarca sürünmek de istemem. Yaşayacaksam herşeyimle, bir bütün olarak yaşamalıyım. Yarım olarak yaşamak beni mahveder" ve birde bu sözü vardır "Ölüceksem yarışta öleyim."
Bu da kendini motive etme şekli. Genel olarak özet çevirisi ; Kendimi her seferinde daha ileriye götürmek için uğraşıyorum ve daha önce hiç gitmediğim dünyalarda kendimi buluyorum. Sanki grand prix otomobilini kendi başıma bir tünelde sürüyormuş gibi.. Yeni duygular tecrübe ettim ve her seferinde daha fazlasını istiyorum.
“The harder I push, the more I find within myself. I ** always looking for the next step, a different world to go into, areas where I have not been before. It’s lonely driving a Grand Prix car, but very absorbing. I have experienced new sensations and I want more. That is my excitement, my motivation."
http://www.youtube.com/watch?v=n6brL...x=0&playnext=1
Eğer ki zamanınız varsa tüm partları izleyin dediğim her şeyi daha güzel açıklar ;)
DjHellfireS ve doush :bravo:
Senna hiç şampiyona kazanamamış bile olsa; takım emirleriyle, Ferrari'yi kayıran Concorde anlaşmalarıyla, rakiplerine bilerek çarpmayla bir şeyler yapmış Schumacher'den on kat iyidir. Schumacher'in eşit şartlarda ne kadar gidebildiğini bu sene görüyoruz. Bir düzine yarış geçti hala arabaya alışıyor.
Senna bu adama bayılıyorum şu yazıları okurken tüylerim ürperiyor senna kaza yapsaydı herşey çok farklı olurdu :(
Schumacher yaşadığı için Senna ise hayatını kaybettiği için farklı değerlendirmeler olur normaldir ancak iyi araştırın. Komik şeyler yazmayalım.
beğenmediğimiz yorumlarda alıntı yapalım, ortaya lafı salıverip tüymeyelim.
1-Ayrton Senna
2-Michael Schumacher
3-David coulthard
Bence :D
sennanın eski bir videosu var. Maykıl daha cocukken. O zamanki tur zamanıyla maykılın full+full f1 aracının turunu alt alta koymuslar. Sennanın farkını o videoda anlamıstım bi ara yükliyim 2 adet DVD den oluşan bir arşivi var sennanın. Yarışları, kazaları, fotoğrafları , videoları . . . ordan arastırmam lazım
Schumi hep iyi araçlarla yarıştı diyenler , biraz araç geliştirmeyi araştırın.
Senna hiç bir zaman araç geliştirme tarafında olmadı hep en iyi araç olan takıma gitmeyi tercih etti ve yaptıda efsane olduğu mclaren hondayı bıraktı gitti williams a.
Michael istese şampiyon olduğu Benetton da kalırdı kendi gitti orta sıralardaki Ferrari yi toparladı.İyi araçla yarışmıştır doğrudur ama araç ın iyi olmasında en büyük pay onundur.
bu araç geliştirme özelliği Senna ile onu ayıran önemli bir özellik.
97 deki Renault un araçı Ferrari den 1 gömlek üstündü bunu tartışmak çok saçma olur
Mika Hakkinen e yenildi demişin ? Sezonları izledin mi ?
98 de Mclaren in inanılmaz bir lastik avantajı vardı Ferrari good year ile yarışırken onlar Brigestone la işi götürüyordu.
99 da Michael ın ayağı kırıldı 7 yarış kaçırdı.Irvine bile son yarışa şampiyonluk şansı ile geldiyse MS olsa sonuç u söylemeye gerek yok.Ayağı kırılmadan önce şampiyona lideriydi.
00-01 de ssezonları ortada ta ki ozamnalr Ferrari en iyi araç demek zor olur mclaren ve williams da çok iyilerdi.
alonso ya 05 i sayıcakmısn ? ferrari 05 de şampiyonluk mücadelesi verebilirmiydi ?
06 da sezon un 2. yarısı 25. puan geriden geldi.Japonyada motor patlaması şansızlığı oldu.
Ferrari testlerini okuyun gün batımında pistte ışık olmadığı zaman bile gündüzki derecelerini yapabiliyordu michael.Lastik testlerine sonradan gelmesine rağmen herkesden iyi dereceleri yaptığı onun kariyerini anlatan programalrda var.
Schumi bu sene ne yapıyor demiş biri .Saçmalıkta son nokta.
3 sene sonradan gelmiş herşey komple değişmiş ne kadar bekliyorsunuz ? F1 den bahsediyorsunuz.
Siz en iyi yaptığını şeyi 3 sene yapmayın sonra bi daha deneyin bakalım.
41 yaşında olduğunu unutmayın.Şuanki pilotlar genç yaşlarında 3 sene ara verip gelsinler bakalım ne yapcaklar ? komik olmayın
Eriador, sen saçmalayinca biz sana komik oluyorsun bilmemne diyor muyuz? Bildigin ne varsa efendi efendi yaz, olayi sahsi boyuta getirme.
1. Ferrari'nin kayirildigi concorde anlasmalarina bir sey diyememissin.
2. Villeneuve ile olsun Hill ile olsun yaptigi çirkefliklere bir sey diyememissin.
3. 3 sene ara vermis ne yapabilecek diyorsun, e madem o kadar süper pilot yapsın bir şeyler? Daha iki paragraf önce süperdi ayar yapardı araç geliştirirdi? Hadi şampiyon olsun demiyoruz da takım arkadaşına karşı niye rezil oluyorsun? Hissiyatını alışkanlığını bir miktar yitirmiş olabilirsin ama bilgini ve tecrübeni kaybetmezsin. Geçen yılın en hızlı ikinci şasisiyle bu yılın en hızlı motorunu bir araya getirip bu kadar yetenekli ve kariyerli bir pilotla bu rezilliği açıklamak 3 yıl geçti ile geçiştirilmez.
4. Ara verip de kim bir şeyler yapabilir demişsin, Niki Lauda ismini bir araştır, emeklilikten geri dönüp şampiyon olan gerçek bir yetenek. 3 yıl ara verdikten sonra döndü ve döndüğü ilk yıl bile birincinin sadece 14 takım arkadaşının da sadece 9 puan gerisindeydi. Bir de şimdiki puan tablosuna bak, farkları yüzdeye vur, sezonun kalanına da ekstrapolasyon yap. Takım arkadaşı 94 puanda kendisi 38. Neymiş 7 kere şampiyonmuşmuş...
Schumacher doğru zamanda doğru yerde olan ve şansını iyi kullanan sıradan bir pilot, fazlası değil. Senna araç geliştiremezdi Michael geliştirirdi diye beyanat vermenin bir geçerliliği yok. Ayar yapmayı bilmeyen biri şampiyon olmayı geç Formula 1'de kendine koltuk bile bulamaz. Takım arkadaşına karşı bu kadar rezil olan da bir tek Petrov var galiba ki onu da gönderecekler. Michael yatsın kalksın eski günlerine dua etsin.
Sen yine bir araba yazı yazacaksın ama bu yazdıklarımla alakalı olmayacak, sen onu biliyor musun bunu biliyor musun şunu izledin mi diye bulanık bulanık cümleler kurup geçeceksin. Sağlık olsun.
1- Ferrari nin ekstra para aldığı doğru bu sadece para Süperlig dede fb bjk gs diğerlerinden fazla para alıyor lider olan hep fazla alır bunda pek bişi yok.Madem çok kaydırılıyordu söylermisin 2002 den sonra niye Ferrari yi durdurmak için paso kural değişikliği yapıldı ? Bi ara ağırlık takılsın Ferrari ye dendi buna ilk mclaren karşı çıktı bu kadar da olmaz diye ? Schumacher durdurulması içn kural değiştirilen tek pilot.
2- Senna nın çirkefliği yokmuydu :) ? şuanki yarışan pilotların yok mu ? hepsi çok mu temiz ? çok merak ettim gerçekten !
3- araçı saymışında o dediklerin gecen yılda kaldı bu sene en güclü 4. araç lauda döndüğünde altında zirveye rahatlıkla gidebilcek bi araç vardı.
Ayar yapmakla araç gelişimi ayrı şeyler ayarlar pist e göre değişir önemli olan düzgün ayarı tutturabilcek bi aaraç çıkarmakta.
7 şampiyonluk 91 zafer meğer hepsi şansmış ne bitmek bilmeyen bi şansmış :)
Dediğim gibi, yine hepsi soru işareti ile biten cümleler, bir bilgi yok referans yok. Senna tribute diye açılan konuya bir fanatik olarak daha ikinci mesajdan Schumacher sokmuşsun biz de ciddi ciddi konuşabiliriz diye beklenti içine girmişiz. Yukarıda yazdıklarım hala geçerli, ekleyecek bir şey yok.
YAW bir şey diycem senna araç geliştirmemiş diyosunda hondayla arasındaki olan geliştirme safalarını bilmiyor olamazsınız dimi ..
Beni hakikaten baydın ama seni bir kere daha çürüteyim sonra serbest bırakacağım. Öyle "peki o ne o zaman eheheh" tarzında yazmıyorum, kaynak da göstereceğim.
1. http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/moto...ne/4292545.stm
* Ferrari are guaranteed $67m (£34.8m) every year - an estimated 15-20% of their budget - before any money is distributed to the other teams.
* Ferrari have absolute veto over all changes agreed by the other teams, even if the other teams agree unanimously.
* Ferrari would get more of F1's commercial revenue if they finished last than any other team would if they won the world championship.
Ferrari'yi bariz bir şekilde kayıran anlaşmalar açıkça görülüyor. Ferrari bu adaletsiz dağıtılan parayı test kilometrelerine dönüştürdü. Ferrari'nin yıldızının parladığı dönemde en yakın rakibinden binlerce km daha fazla test yaparak kimsenin dokunamadığı arabayı geliştirmiş oldu. Bir yerden sonra da zaten ipin ucu kaçtı daha fazla para daha iyi araba döngüsüyle F1 daha da adaletsiz bir hale geldi. O dönemde o arabanın içine eşşeği bağlasan benzer sayıda yarış kazanırdı. İnsan üstü bir yeteneğe gerek yok.
2. Senna'nın da geçmişinde olaylar var, özellikle suzuka'da federasyona posta koymak için yaptığı bir hareket var bunu söylemeye çalışıyorsan ben açıklayayım belki detaylarını bilmiyorsundur. Senna pole'ü aldığı halde pole positon'ı pistin kirli tarafına koydular. Senna'nın ağzından:
At Suzuka last year I asked the officials to change pole position from the right side of the track to the left. It was unfair, as it was, because the right side is always dirty, and there is less grip — you sweat to get pole position, and then you are penalized for it. And they said, "Yes, no problem". Then, what happened? Balestre gave an order that it wasn't to be changed. I know how the system works, and I thought this was really shit. So I said to myself, "OK, whatever happens, I'm going to get into the first corner first — I'm not prepared to let the guy (Alain Prost) turn into that corner before me. If I'm near enough to him, he can't turn in front of me — he just has to let me through." I didn't care if we crashed; I went for it. And he took a chance, turned in, and we crashed.
Şu yazıdan Senna'nın içinde bulunduğu durumu anlamayıp gevrek gevrek gülmeyi seçeğinden adım gibi eminim. Büyük harflerle yazarsam belki anlarsın: SENNA ŞAMPİYONADAKİ RAKİBİNİN ÜSTÜNE KIRIP KAZAYA SEBEBİYET VEREREK ŞAMPİYONLUK KAZANMADI. Schumacher bunu iki kere yaptı, birinde ne yazık ki şampiyon oldu, diğerinde cezasını buldu çok şükür.
3. Lauda döndüğünde nasıl bir aracı olduğu anca şampiyonadaki yerini değiştirir. İstersen kötü istersen iyi araban olsun, takım arkadaşın da aynı arabayı kullanıyor. Lauda 3 sene ara verdi, geri döndü ve şampiyona bittiğinde takım arkadaşıyla arasında 9 puan vardı. Schumacher geri döndü ve Nico, Schumacher'in İKİ KATI PUANA SAHİP. Arabanın iyi veya kötü olması takım arkadaşına karşı rezil olmanın açıklaması değildir.
Cahil biri de değilsin ama kafan sadece Schumacher taraflı çalışıyor. Onun da yaptığı başardığı işler var elbette ama senin ilahlaştırdığın ayarda bir pilot hiçbir zaman olmadı. Fanboy'lara laf anlatmayı bu yüzden sevmiyorum, mantıklı bir şey konuşmak mümkün değil, aynı taraflı görüşleri çevirip çevirip tekrarlıyorlar.
beni cürütüyormusn ? sabahtan beri sorduklarıma adam gibi cevap alamıyorum bi anlaşmayı duymuşun hep ona cevap veriyorsun diğer sorularada cevap versene . Ben senin sorduklarına hepsine yazıyorum . Bu arada anlaşma olayında ben inkar etmedimki niye hala üstüne basarak uğraşıyorsun ? Ferrari yi durdurmak içn oyuncağa çevirilen kurallara niye birşeyler yazmıyorsun ?
Kaan artik burada yaris olmuyor dimi?Yoksa yanlismi biliyorum?
Neyi sordun da cevap alamadın, fazlasıyla geldi hepsine cevaplar. Gelen en büyük kural değişikliği concorde anlaşmasının yeniden yapılması ki onun da sebebi ferrari'nin haksız gelirlerini elinden almak, bütçeleri düşürerek küçük takımlara da başarılı olma şansı tanımak. Herkese eşit şans tanımayı sağlayan anlşamanın adı ferrariyi durdurma anlaşması değil. Durumlar eşitlenmeye başlayınca, bir de Alonso gibi iyi bir pilot ortaya çıkınca Schumacher ve Ferrari'nin durumunu gördük. Hiçbir anlaşmanın sonunda Ferrari'ye gem vuran bir madde yok, tam tersine Ferrari'yi kayırılan maddeler kaldırıldı. Sen istiyor kayırmaya devam, verecek 50 lira daha.
Haksız parayı zaten biliyormuşsun, diğerlerine fark atan arabanın hangi parayla yapıldığını da öğrendin mesele kalmadı.
Arada Schumacher'in Nico'dan yediği puan farkını kaynattın ki varsın olsun onu da fanatikliğine verdim.
Bu da benden bonus video. Frenajda sıçmak suretiyle Senna'ya patlayan Schumacher, Senna'dan nasihat alıyor:
http://www.youtube.com/watch?v=0cz2NPHXgvU
2002 den beri Ferrari nin araçındaki yasaklanan temel parçlara ne dersin ? Durdurmak için ağırlık takılsın önerisi gelmişti o ne dersin ? hep kendine göre olan tarafları değiştirip değiştirip yazıyorsun.
hep 5 defa ark arkaya şampiyon oldu 1 defa kaybedince bitti gitti.Real Madrid Barcelona çok kötü takımlar nede olsa her sene şampiyon olamıyorlar .İlla iyi olmak içn her sene şampiyon mu olmak lazım ? herhangi bi katagoride her sene durmadan şampiyon olan biri yada bi takım varmı bilelim ?
nico nun yaşadıkları ile ms nn yaşadıklarına bak schumi geride olmasınn nedenide bu seneki şanssızlıda öneml bi etken
son 3 msg aynı şeyler oldu yazmaktan sıkıldım
http://www.youtube.com/watch?v=5MEG88C3Mp0
nasiyatlar işe yaramış .
Formula 1'de hiçbir zaman Ferrari'nin şu parçası yasak ama o parça diğer takımlara serbest olmaz. Regülasyona uymayan bir parça varsa tüm takımlar için yasaklanır. Tıpkı Fan Car'ın veya ground effect'in veya aktif süspansiyonun yasaklandığı gibi. Bir şey yasaksa herkese yasaktır. Şartlar eşittir, kurallar adildir. Ferrari'ye özel bir durum ortada yok. Sen istiyor ferrari kayırılsın, verecek 50 lira daha.
Ferrariye ağırlık takılsını da kaç kere söyledin bilmiyorum da gerçekten Ferrari'ye takılmış bir ağırlık var mı? Ferrari kendisine dezavantaj yaratacak bir ballast ile 1 yarış km'si attı mı? ATMADI. Artık bunu bir gazeteci mi uydurdu kim uydurduysa senin aklına kazınmış. Sanki ferrari bütün bir sezonu 100 kilo ekstra ağırlıkla atmış gibi bir psikolojiyle acitasyon yapıyorsun.
Profesyonel bir pilot bir sezon şampiyon olamayınca gitmez ki zaten biri hariç diğerleri şampiyon olamamış oluyor mantık olarak. Şampiyon olamadım diye gitmez gitmemesine de, şimdiye kadar seni şampiyon yapan kurallar, gelirler, kayırmalar, iltimaslar ortadan kalkınca belki bir ihtimal gidebilirsin ha, ne diyorsun?
Puan tablosuna her yarış sonunda bakıyorum, Nico ile Schumacher arasındaki fark giderek açılıyor, biraz daha bakalım bakalım nereye kadar açılacak.
2002-2003-2004 yıllarında Ferrari nin perfomans ı düşsün diye yapılan değişiklileri inkar ediyorsan diyecek birşey yok .Ozamnlar yarıişları takip etseydin NTV de her zaman bunlar anlatıldı F1 racing de de yazıldı.TR de olsaydım dergiler duruyor scan eder koysardım sana.
Schumacher in emekliliğini tüm dünya biliyor sen hala kural de.Haberin olsun oalyın kısacası Brawn-Todt-Schumi nin adı Montezemolo dan daha fazla çıkıyor diye 3 ünde takımdan şutadı olay bu.
Bu sene MS alışma senesi dedi seneye değerlendirelim.Bu arada ban fan sı tek görüşlüsün diyorsunda sende resmen anti-schumi sin.
Şu tarihte şu değişiklik yapıldı Ferrari'ye haksızlık edildi diyebileceğin bir örnek varsa onun üzerinden konuşuruz, tarih aralığı verip de spesifik olarak şu yapıldı demeden ortaya bir şey atınca ben sana ne diyeyim?
1980'lerin sonlarından itibaren yapılıp da izlemediğim yarış olmadı. Brawn-Todt-Schumi üçlemesi madem o kadar mucize görelim bakalım, biri patron biri pilot öbürü de federasyon başkanı. Şartlar müsait, ama netice yok. Lauda örneğini yine görmezden geldin ama hadi öyle olsun. Madem 7 kere şampiyon olmuş, artık bilmem kaç yıl yarışmış bir pilotun araba sürmeye alışması 19 yarış sürüyor, sen de bunun üstüne zamanında çok daha iyisini yapan Lauda'nın adını bile telaffuz etmezken Schumi'yi ilah görüyorsun. Buraya kadar hiçbir mantık problemi yok ama ben bunu yüzüne vurdum diye anti-Schumi'ci oldum yani. Peki.
Bakın ben sennayı kişisel olarak sevmem. Prost ve Piquet yi desteklerim o yıllarda. Ancak benim tutup da senna yı acımasızca eleştirmem doğru olmaz komik olur. Bu tartışma sayfalarca yapılır ancak Michael hakkında yazılanlar cidden gerçekten uzak şeyler.
En azından eski yarış sonuçlarına videolara falan bakmanızı öneririm Michael in neden henüz 3. 4. sezonunda efsane mertebesine yükseldiğini görmek için. Yarıştığı bütün sezonlarda ya şampiyon olmuştur ya da şampiyonluğu son anda kaybetmiştir en kötü sezonunda ise 2005 te 3. olmuştur.
Özet olarak birini yüceltmek için başkasını yermek doğru değil.