Arkadaşlar bu aracın peak ve cont. basınçları nelerdir? Üzerinde ne tip bir turbo vardır? Tesisatı vs çiplemeye uygunmudur?
Kısacası bu tip bir araca niyetlendiğimizde 250-300hp lere getirebilmek için neler yapmalıyız?
Printable View
Arkadaşlar bu aracın peak ve cont. basınçları nelerdir? Üzerinde ne tip bir turbo vardır? Tesisatı vs çiplemeye uygunmudur?
Kısacası bu tip bir araca niyetlendiğimizde 250-300hp lere getirebilmek için neler yapmalıyız?
Kimi bildiysem duyduysam hep " aman yaklaşma , bulaşma " demiştir
sakın diyim, liftten inmeyi hiç sevmeyen, parça sıkıntısı büyük olan, çok başarısız bir bloğa sahip olan bir araç
Arkadaşlar, ciddi ciddi düşünüyorum. deri koltuklu, targa tavanlı, klimalı, coupe vede standart 200hp motor; allahtan daha belamızımı isteyeceğiz ama, tabi bi 50 hp fazlasıda olsa tadından yenmes. Önerilere devam.
standart binecek olduktan sonra kolay kolay sıkıntı yaratacagını dusunmuyorum sonucta turbo gıren her araba risklidir ama bu zaten fabrication turbolu cogunun icinden gecen bi arac fazlada kurcalamaya gerek yok orasini burasini 200 hp yeter;)
Kimse yardımcı olmassa alıcam başıma bir ceza, günceli
valla dostum yardımcı olmak isterim ama kulaktan dolma bılgıler bızımkılerde motorlarının zayıf oldugunu duydum sonra eskı arac yası var ne cıkacagı bellı olmaz alacagın aracı sorgulatsan burada daha detaylı bılgı verenler olabılır
Bu araçların,; piston, kol, krank, segman vs gibi özellikle üst kapakları bulunabiliyormu? Bunlar rahatlıkla bulunabiliyor vede yüksek değilse rakamları bu maceraya girilebilir.
1.6 barda yürüyorum yeterlimi ? (kötü diyenlere)
Zamanında almaya niyetlendim ve tabiiki dişime göre temiz bulamadım temizlik anlayışım biraz farklıdır :D
O yüzden almadım fakat çok keyifli araç. Stock haline bile o şekil psikopat giden o segmentte hiç bir araç görmedim daha :) Fren ve süspansiyon biraz yetersiz onlarıda zaten yükledikten sonra elden geçirirsin.
Bana kasa-motor güzel olsun yürüyen ve geri kalan zati hallolur. Ancak parça fiyatı araştırması yapmadım daha. Şuana kadar gelen fiyatlarsa oldukça uygun
kanka bu meretin güya ortalığı kasıp kavurduğu tarihlede az daha beni de kavuruyordu... fren YOK aldın mı kafadan ilk gireceğin şey budur... soğutma sistemi sıkıntıdır devamlı su eksiltir, suyun nereye gittiğini bulamazsın :)
iç aksam çok kalitesiz, tıkırtı çıtırtıdan duramazsın, hani targa var ya??? keşke olmasa dersin tangırtıdan...
süspansüyon idare eder ama çok serttir, zaten başka türlü yolda durmuyor meret...
ama şunu da bil ki, sağlıklı haldeki bir 220Turbo, otobana çıktığı zaman bir uzar, sanki hiç bitmeyecek zannedersin motorun gücünü :)
Kankacım ben zaten haftasonu aracı yapmak istiyorum. Alıp bi yay atıcam üzerine, sonra sac gaz millet benden sıkılana kadar :D
Kanka onun yerine calibrayı turbolayalım daha mantıklı...
rover 220 bence o kadar kötü değil. Parçasına gelince hertürlü parçası mevcut. Bildiğim kadarı ile alt takım honda. İstanbulda da hertürlü parcası mevcut. Tanıdğım rover220 sahibi 1.5 yıldan beri daha hiç sanayi ile tanışmamış bir rovercı. Gayet hor kullanıyor ama aracı temiz. Fabrikasyon motor yapılmamış 175.000km de üfleme falanda yok. Yani kısacı sorunlu binici vardır sorunlu araba yoktur. Temizini bulursa al derim. Fakat şunu göz önünde bulundurmak lazım. Turbo araba redline sevmez!!! Turbo araba top speed sevmez!!! Rover vitesleride gayet uzun tatmin eder seni. Frenleri gerçekten kötü durmaz... bolbol sarar!! Motorun hertarafına rahatça ulaşabilirsin. Ustasıda sen olucaksın. Temizinide buldunmu alabilirsin bence. Ben q4 sahibiyim çok sorunlu diyorlar inan daha hiç bir sorunu görmedim allaha sükürler olsun:):)
rover 220 sahibiyim. ayrıca satıyorum.
kazasızını almalısın bir.
yükleneceksen orj. pistonları değiştirip forgetliceksin(dandik parça kullanmayacaksın motorun içinde ve standart kullanıcaksan da çipleyip 1.1 barın üstüne çıkmayacaksın piston kol kapak dağılır) iki.
emme ve egsoz portlarını büyüttürüceksin sübapları büyüteceksin, paran varsa egsoz manifoldu yaptırmalısın yoksa sadece komple egsoz yaptırmalısın yoksa 350bg hayal üç.
turbosu dayanıksız değiştiriceksin gt28 yada t3-t4 vs. gibi dört.
350+bg ler için enjektör almalısın 550cc ve üstü. 750cc verimli olur beş.
bronz balata yapmazsan yürümez altı. (orj. baskısı üstündeyse en iyisi o. AP marka. valeo vs. ise çıkma AP alıcaksın onu bronzlucaksın yoksa olmaz)
17" üstü jant takmayacaksın ve lastikler 205 40 17 olacak. daha büyüğü sürter yedi.
3 cmden daha fazla alçaltırsan bi tümsekte şanzıman takozunu bırakırsın sekiz.
standart kollar 350bg e dayanır dokuz.
bunları yapınca custom çip gerekir standart bir çiple verim alamazsın on.
radyatörü değiştiriceksin büyük alacaksın fanları da büyüteceksin. yoksa soğutmaz conta yakarsın. contası çelik conta ama 2-3 defadan sonra cortluyor onbir.
72amper akü kullanırsan voltaj problemi olmuyor aşağısı kurtarmıyor (şarj dinamosunun voltajını ölçtür almadan 12.5 üstü göstermeli yoksa 450tl bayılırsın) oniki.
parçası bulunuyor ama ucuz değil. alacağın aracın altına bakmadan alma arkada da viraj demiri varmı bak. mümkünse almadan en iyisi bir şaseciye götür baksın. şu an sahibinden de satılık yeşil bir tane var bildiğim araç boyasız. conta yaktı. yapıldı. çok iyi durumda 12000tl civarı bişidi...hayırlısı olsun...
frenleri unuttum. rover 827nin diskleri 2mm daha büyük. bunu takıcaksın. balata taşıyıcısı 820ti ninki olacak. balatalar standart kullanılıyor boyutu ama ebc yeşil balata alacaksın. honda civic ile aynı. 620ti nin westinghouse'ını takacaksın. yoksa standardı bile durmuyor.
gazlamadan önce de aracın tepkileri çok değişik alışmadan gazlamıcaksın. yoksa sağa veya sola uçarsın :))
turbosu standart 0.8 gibi bi basınca ayarlı. westgate'leri eskidiğinden çok kötü basıncı tutamıyor sağlamını takmalısın verim alamazsın. turbosunun üstünde entegre dump valve tarzı bişi var onu kullanmayacaksın. emme manifoldu ile intercooler arasına bir hks blow off takacaksın...benzin basıncı 3 bar max fakat gerektiğinde kullanıyor direk 3 bara ayarlatıcaksın. benzin pompasını değiştirmeli ve 6 - 8 bar arası pompa takmalısın.
araç 1150kg. standart süspansiyonların önden ve arkadan kayma eğilimi var ama kilitli difransiyel baya iş görüyor. ayrıca onuda alırken test ettir çalışmıyorsa aracı alma.
mümkünse daha önce kullanmış biri ile git ve aracı yolda deneyin bilen hemen anlayacaktır durumunu...
büyük şehirler haricinde bir yerde oturuyorsan hiç alma...
abi üzerinde garrett t25 serisi bi turbo mevcut basık tip emme ka nadı kullanıyorlar.
haydi 1.6 bar günceli roverciler çıksın meydana :D
2 yıldan fazla kullandım ilk arabamdı halada uğraşacak vaktim olsa eski arabamı tekrar alır kapıya koyarım. Motor sıkıntı yaratıyor diyor herkes ama 1996 yılından beri gazlanan turbo arabada motor patlayabilir dogal olarak asıl sorun fazla ellenmemişini bulmak. Motor parçalarıda gayet ucuz sayılır. Sonuç olarak fiyat/performans bakımından cok üst seviyede aractır. Eksileri ise frenleri (ben kendiminkine kanallı disk taktım ve fren sistemini 620 ti ile değiştirip halletmiştim), soğutma sistemi sıkıntılı.
normalde 0.6 barda yürüyordum gazlayacağım zaman 0.9 kadar acabiliyordum sonrasında ecu izin vermiyordu zaten enjektörler falan da yetersiz kalıyordu. 0.9 barda tahminimce 220-230 civarıgüç alınabiliyordu.
Bu baya güzel bir bilgi oldu sağol Bahadır
Istanbul Maslak oto sanayide, Mustafa usta var, daha önce 2 tane roverımı sürekli kendisine yaptırırdım. Hem fiyat olarak uygun, hem de işi bilen biri olarak her yerde yardımcı oluyor. Parça konusunda sıkıntı yaşatmaz.
http://www.roverci.com/
mustafa gercekten cok iyidir rover sayesinde kanka olmustuk halada sanayiye her gittiğimde mutlaka yanına uğrarım rover dışındaki arabalarımıda güvenle ona yaptırım. Yanlış yapmaz kimseye.
10bin param olsun alacağım ilk araba şuan....
12-13 bine satılan 220 turboların neredeyse tamamı yorgun ama segment farklıda olsa 12-13 bine full 620Tİ bulunabiliyor.
abi roverla falan uğraşma yap calibrayı turbo devam et..:)
elinde calibra varken bu düşünce biraz ilginç geldi bana. rover kötü olduğu için değil opelin parçasının bakkalda bile olup ucuz olması yüzünden.
ayrıca calibranın orjinalinde fren süspansiyon aerodinamik ve iç mekan kalitesi roverdan yüksektir sadece c20let yapıp phase 1 yaparsın hedeflediğin gücü alırsın zaten.
kankacım hepiniz doğru diosunuz, gel gelelim turbo hale getirmek belki maliyet değil calibrayı ama bir tek şanzımanı bile 3000-3500tl :D
Ben o paraya zaten komple turbo yaparım. Bu nedenledirki calibraya aldığım atmo parçalarla devam edicem ama kendime 2. bir turbo araç bakıorum.
620ti iyidir. kimse bilmez yollarda ti modelini. eğlenceli olur..