Yurt dışından getirdikleri parçalarla motorlarını burada birleştiren (Stroker) insanlara sesleniyorum:
Balans sorununu nasıl ve nerde hallediyorsunuz ?
Printable View
Yurt dışından getirdikleri parçalarla motorlarını burada birleştiren (Stroker) insanlara sesleniyorum:
Balans sorununu nasıl ve nerde hallediyorsunuz ?
motor balansı derken krank mı?
Evet krank, kol, piston birlikte..
gelen parçaların zaten balansı firma tarafından yapılmış halde gönderilir kol uzunlukları, düzlükleri, krank ağırlıkları vs vs yalnız tabi blok toplanırken gerekli boşluklar ve toleranslar uygun görülen verilere göre ayarlanarak toplanır zaten bu işlem bittiğinde blueprint işlemini yapmış oluyonuusz
Evet tabiki her parçanın kendi balansı fabrika tarafından yapılır. Ancak bu parçalar birleştirildikten sonra tekrar kontrol edilmiyor mu? Tamam belli verilere göre montaj yapılır fakat 7000-8000 üstü devir çeviren araçlarda ufak bir titreşim bile rahatsız edecek seviyeye ulaşabilir diye düşünüyorum.
Anladığım kadarıyla gerek duymuyorsunuz?
Örnek vereyim.. Mesela bir aracın pistonlarını değiştirmek istiyoruz ve o pistonlar eskilerinden daha ağır, bu sebepten krank kollar ve yeni pistonlar toptan balans olması gerekiyor. Böyle bir işlemde sadece pistonları değiştirmeyi yeterli görüyor musunuz bir sorun çıkmıyor mu?
zaten o koşullarda sorunsuz çalışması için fabrika tarafından verilen toleranslar mininmuma indirilerek bu koşullardak daha iyi çalışması sağlanıyor tabiki titresim gibi bazı sorunlar oluşaacaktır fakat düzgün torklanmış, yatak aralıkları düzgün bi motor o devirleri sorunsuz çevirir iş asıl yatak aşınmasında ve kapak elemanlarının o devirlerde sorunsuz olarak çalışması
belli bi güçten sonra belirli aralıklarla açıp yatak aşınmalarına bakmak faydalıdır zaten ama bu tabi motora göre değişir
burada balanstan çok piston kol ağırlığının artmasından dolayı yüksek devir çevirmek riskli hale gelecektir balans takılınca sağlanır önemli olan piston kol ağırlığı o değişince devri etkileyen dinamikler değişecek iş biraz daha değişik bi hal alıcak
tabi burda ne kadar bir ağırlık artımından bahsediyoruz?
30-40 gram civarı. Ben kendim için örnek vermiyorum merak ettiğim bir konu çünkü amerikada bu tip işlemler için "balance shop" adı altında yerler var ve Türkiye'de hiç duymadım bu yüzden merak ettim onca insan nasıl yapıyor bu işi diye.
Hatta ne kadar merak ettiğimi sen düşün, 1 senedir üyeyim ama ilk mesajımı bu konu altında sessizliğimi bozarak yazdım. :)
30 40 gram ciddi değer eğer sadece tek piston içince bu ağırlığı diğer kısımlardan çıkarmakta riskli ayrıca mesela kolları hafifletmek gibi
en iyi çözüm forged bileşenler ve daha sağlam yatak, billet main cap gibi elemanlarla bloğu yeniden toplamak
bu işi sağlıklı olarak yapan garajlar mevcut zaten şu an Tr'de:)
Balans genellikle krankına işlem yapılan araçlara uygulanır, zaten kollarla pistonlar 0,01 - 0,1 gr speclerinde balanslıdır, yani her kol ve her piston aynı ağırlıkta olduğundan balans yapmaz,
2 tip balans sistemi vardır
biri internal balans : krank üzerinden balans alınır yani krank naturel balansdadır, yeni otomobiller genellikle internal balanced gelir. Volan ve krank kasnağı naturel balanslıdır.
diğeri ise External balans : burda balans volan ve krank kasnağından alınır, krank mili naturel balanslı değildir, bu sistem eski V8 lerde uygulanırdı.
ya$asin eski bilgisayarci literatur adami...
internal balans'a eklenti krank kol piston hepsi kendi icinde balansli fakat agirliklariyla beraber yani kolun agirligi belirtildigi degerde olmak zorunda onlar kontrol edilmeli krank'a yapilabilicek bisey yok turkiyede...
balans sorunu strok arttikca basliyo zaten sorun strocker makineler icin kol agirligi yok iyi ayarlanmi$ olmali ve kol saplamalari kurallarina uygun sikilmali... mumkunse short block satin alinmali tr'de ugrasmak yerine...
Zaten Block geldi. Long Block (kapaklarla birlikte) geldi. Meseleyi biraz daha açayım: Motor 200'lük nitro için en yüksek kalitede parçalarla toplandı (1200hp+).
Ancak ben nitrodan vaz geçtim supercharger ile devam etmek istiyorum. Egzantrik mili çok yüksek dereceli olduğu için 2000rpm altında surge var. Pistonları komresyonu azaltmak için değiştirmem gerekiyor. Sanırım aynı ağırlıkta piston bulursam sorun olmayacaktır. Teşekkürler.
black97 eger sakıncası yoksa msn alabılırmıyım senden.pm'e atabılırsen..bendede bır 89mustang var saleenden cıkma sclı bır makına..dedıgım gıbı sakıncası yoksa tanısmak ısterım.ıyı gunler.
yuro zaten cok guzel bir sekilde anlatmıs benim ilave yapmama gerek yok.
fakat birkac sey ekliyim sizin durumunuzda balanslanmıs dort adet piston degistirirseniz sadece hic bir sıkıntınız olmaz.
TR de BENCE duzgun sekilde yapılamayan tek islem ana ve kol yatak bosluklarının verilmesidir ki biz bunun icin plastigage ile boslukları kendimiz ayarlıyoruz, yuro da kendi arabasında boyle yaptı. onun haricinde balanslamada bir sıkıntı yok ister krank icin olsun(tercih edilmez ve ben kesinlikle islemli krank kullanmıyorum) ister kol ve piston, hassas olcum yapıp balansını yapabilecek rektifiyeciler var ulkemizde. yurt dısındaki engine shop ve balance shopların ikisinin yaptıgı isi burada rektifiyeciler yapıyor.
yurt dısından gelen ister short block ister longblock olsun butun motorlar balanslı geliyor zaten ama dediginiz gibi stroker kit getiripte kendileri yapmayı tercih eden arkadasların bence ozellikle dikkat etmeleri gereken tek konu yatak boslukları, cunku o boslukları istenilen hassasiyette yapabilecek ekipmana sahip rektifiyeci yok.
Anladım o zaman motoru yeni pistonlarla birlikte rektifiyeciye götürmek sağlıklı olur diyorsunuz? Ben istanbul'da sağlam bir rektifiyeci araştırayım o zaman teşekkürler..
yatak boşlukları genelde zaten plastigage ile verilir yeterki nasıl motorla düzgün kullanılması gerektiği bilinsin:)
makineyi oyle aldiysan sc isteme artik atmosferik haline nos basarsin kirmadan kullan sonra alicagin parcalarla kombo yaparsin bu parcalarini manifoldlarini al tak gazla long block almi$sin ne guzel hic elletme burda soktu takti derken biter makina...
egsantrigin lifti duration'i ne kadar yuksek olursa olsun 1000-1100devirde rolanti tutturabilmen lazim kapaklarin yanma odasi kac cc?
Yanma odaları 64cc. Sıkıştırma 11:1.
Rölantim 1000rpm zaten. Surge olayını 2000rpm altında yürürken yapıyor.
Alacağın parçalarla kombo yaparsın derken??
Egzantriği her türlü değiştirmek zorundayım. Overlap'ı çok fazla olduğu için egzoz kokusu tahmin edilemeyecek derecede. Şehir içinde kilometre başına 1 buçuk milyonu geçen bir sarfiyatı var. Eminim daha iyi bir tune ile çözülecek kısımlar vardır ama ne olursa olsun malesef şehir için bir egzantrik değil. Bunu gerizekalı amerikalılara anlatamadım. Mağlum istanbul'u ve trafiğini ne kadar anlatsan anlamaya kapasiteleri yetmez.
Motoru burada açtırma diyen çok oldu haklısın ama en azından bir egzantrik değiştirebilirler sanırım.
Kardeşim selamlar nasılsın? Hayırlı olsun yeni motor gelmiş sonunda demek :D
Gerçekten çok yakıyormuş da bence de komple long block geldiyse hiç açtırmasan daha iyi olur. Ben sırf hepsi komple installed gelsin de burada bi yanlışlık olmasın diye senin gibi long block almayı düşünüyorum.
Peki Vettess mi taktı motoru? Senin araç oradaydı bildiğim kadarıyla en son. Eğer onlar taktıysa iyi bir rektifiyeci de biliyorlardır kesin.
Ooo Armağan kardeş ne güzel bir sürpriz :)
Motor geçen yaz geldi takıldı. Evet Vettes taktı, zaten bolt on gelmişti yani hiç zorluk çıkmadı. Dyno'ya çıktım 425hp çıktı (arka tekerlek). 50HP'den fazla güç kaybı var ama karbon fiber şaftı taktıktan sonra hiç çıkmadım dyno'ya. Mert Abi'yi aradım bir gün teste çıkalım, baksın nasıl yürüyor araba diye. 250km yol yaptık çok beğendi gidişini. Başta planım da böyleydi. Hatırlarsın motoru 200 shot nitro için build ettirmiştim. Toplam güç arka tekerlekte 600hp civarında oldu ama nitro kullanma riskine değmiyor gerçekten. Şimdi supercharger projesi için önümüzdeki hafta siparişi geçicem. Böylece çok daha küçük bir egzantrikle 8psi boost beni 600'lı değerlere çıkaracak. Şöyle işini bilen bir rektifiyeciyle önce bir konuşurum, zaten kendini belli eder :)
Senin yerinde olsam long block olayına hiç girmem. Eğer ciddi düşünüyorsan sana çok sağlam 1-2 yerin linkini veririm, shortblock ve kapağı ayrı ayrı al burada birleştirirsin. Önemli olan shortblock'un yurt dışında yapılması.
NOT: Senin yerinde olsam LS7 Motoru getiririm. (Z06 7.0lt.). 505hp stock. :) Ben projeye başladığımda henüz LS7 yoktu :(
ls7 lerin büyüklük olarak normal bir küçük bloktan farkı var mı? yani camarolara direk oturuyor mu eğer öyleyse 505 lik bir camaro hemde stock motor kulağa çok hoş geliyor:)
Direk olarak oturuyor. Ama o motoru takınca, şanzıman, egzoz, beyin, komple tesisat Z06'dakilerle değişmesi gerekiyor. Yani sırf motoru oturtmakla iş bitmiyor, ama bunu yapan araçlar biliyorum. İşin en güzel kısmı Z06 LS7 motorun pistonları forged, ve direk supercharger bağlayabiliyorsunuz. (8psi'ı aşmamak kaydıyla ama zaten o kadarı bile 650hp'lere rahat çıkarır).
Hayırlısı olsun kardeşim, sonuçta süper bir motorun olmuş güle güle kullan, kazasız belasız :) İnşallah supercharger da sorunsuzca takılır ve en iyi verimi alırsın :) Hangi markayı alacaksın peki??? ATI mi Vortech mi yoksa başka bişi mi??
Ben ne yapacağıma daha tam karar veremedim, zaten para da yok şu an :D Ama LSX diye bir block çıkmış herkes bayıla bayıla anlatıyor amerikada, onu uygulamayı planlıyorum. LS7 de tabi çok iyi ama bu LSXe daha da iyi diyorlar. Bir kere kapak saplamaları 6 tane, diğerlerindeki 4 yerine (tabi şu an buna uygun kapak da çok az ve pahalı, 4 saplamalı kapak takarsam potansiyeli kullanmıyor olacağım). Ayrıca bu iron block, LS7 aluminium. Amerikada kimle konuşsam reliability için iron block her zaman daha iyidir diyor. Sen ne dersin?
http://www.texas-speed.com/shop/item...d=708&catid=20
Bunun short blockunu da hazırlıyorlar
http://www.texas-speed.com/shop/item...d=709&catid=20
Demek kapakla short blocku ayrı ayrı al diyorsun. Nereleri önerirsin? Nereden alayım sence???
ATI D1SC yada F1A düşünüyorum. D1SC'nin potansiyeli 750 RearWheel HP, F1A ise 1000 RWHP. Bu sayılar maximumda tabiki. Aklım F1A'ya yattı çünkü head unit büyüdükçe daha az boost ile aynı gücü alabilirsin. Yani motoru öldüren boost olduğu için büyük bir kafa uniti ile daha rahat bir "street car" olabilir.
Evet Iron block kesinlikle Aluminumdan daha uzun ömürlü. Bir 408 Iron block yakışır :D
Para yok diyorsan bekle biraz çünkü biliyorsun sırf motoru almakla bitmeyecek. Her ne kadar önceden arabanda gücü destekleyecek parçalar bulunsa da elbet ıvır zıvır birşeyler çıkacak o zaman sıkışmak sıkıntı yaratır.
Bu linkini verdiğim yer peynir ekmek gibi motor yapıyorlar ve hepsi çok başarılı motorlar. Linke tıklayınca yukarıdan aşağı doğru 3. motora git.
http://www.victoryracingengines.com/...SX&BLOCK=SHORT
F1A daha iyi gibi gözüküyor gerçekten, hayırlısı olsun kardeşim :) Aslında tabi Supercharger veya turbo daha sağlıklı uygulamalar ama bir kitin fiyatı motorla beraber çok arttığı için ben NA yolundan gideceğim. Daha sonra bi değişikliğe gidip FI yoluna dönebilirim. Bu arada dediğin gibi, değişmesi gereken diğer parçalar için de ayrı bir liste yapmak gerek.
Bu iron 408 de süper ve fiyatı burada uygunmuş cidden. Herkes bunu da epey bir övüyor ve öneriyor. Ama birkaç senedir var bu ve bana sanki çok benzin yakacakmış gibi geliyor. Çünkü forumlardan takip ettiğim kadarıyla yeni bazı motorların benzin sarfiyatı azmış. Ayrıca NA gitmemin sebeplerinden biri de bu. İstediğim zaman basarım NOSa benzini içer ama normalde NAyla daha az benzin yakarım. Diye düşünüyorum :D
Neyse ben bir para olayını ayarlayayım da gerisi kolay :)
Senin superchargerı yine vettess mi takacak?
Açıkçası benzin yakış derecesi tamamen egzantrik ve enjektörlere bağlı bir durum. Ben supercharger setupına geçtikten sonra şu andakinden daha fazla benzin yakmayacağım. Tamam şu an 30lb o zaman ise 60lb enjektör olacak ama egzantrik yüzünden çok çiğ benzin yakıyorum ve o ortadan kalkacak. Yani aklında bulunsun egzantriğin duration'ı 220 civarlarında olsun sakın daha yükseğini alma.
Daha önce ATI'nin supercharger'ı bir Corvette'e takıldı. (Vettess'te) Installation paper falan tam takım geliyor yani elimde alet edevat olsa ben takarım o kadar kolay yani. Sadece uğraştırıyor işte intercooler'ın borularını falan geçirmek vs vs.
Aslında ben karar da veremedim bir türlü ne yapacağım hakkında... Şu an zaten benim egzantrikler 224 civarında. Motorun içi forged ama kapak orjinal. Acaba komple block mu değiştirsem, yoksa mevcut smotorda piston değiştirip FI mı uygulasam, yoksa iyi bir kapak alıp NA mı devam etsem bunun kararını veremedim. Fiyat/performans olarak 408 gerçekten çok uygun ama almışken insan LSX almak istiyor. Öte yandan bu motoru kendim toplamadığım için hangi setupa ne kadar dayanır bilemiyorum. Zor bir karar işte...
Sen block değiştirdiğinde ne tür parçalarının değişmesi gerekti motor dışında? Z06 motorunda olduğu gibi komple tesisat vb değişmesi gerekmiyordur umarım...
Bir de ecu tuningi nerede yaptıracaksın? O da önemli bir soru...
Konuyu hortlatmış olacağım..
Peki yatak boşlukları doğru verilmezse forget yatak da olsa, hatalı montaj ne zaman ortaya çıkar?
Yatakların yağ boşlukları fazla üretilmiş yatak seçenekleri de mevcut. Bu durumda ffabrikadan üretimden fazla yağ boşluğunun olması bu montaj hatalarını tolere edermi?
Forged yatak derken?
Yatak bosluklari duzgun degilse kotu sonuclanabilir sarabilir donebilir baska sorunlara yol acabilir
Diger olculerdeki yataklar islem gormus kranklar icin ornegin krank sarmistir taslanmistir farkli olcu takarsin, renkli yataklar vs zaten belirli kodlara gore kombinasyonlarla takarsin bu sayede fabrikasyon bosluklara yaklasirsin yada tutturursun
Mesela,
Krankin onunde sayilar olur 1234567 diyelim 6 silindirli motor yedi ana yatak yani
Blokta yada kepte de 7654321 olsun
İlk yatak icin mesela 1 ile 7 bi araya gelrse yesil yatak kullanirsin yada iste salliorum 5. Olcu kol icinde boyledir bu kol keplerinde olur genelde tabi kranktada
Oyle yanlis bosluk vardir belki mars basarsin bastiginda sarar digeri belli km sonra cikar bu birazda boslukla alakali bisi
Forged yatak duymadim ne kast ettiniz bilmiyorum ama genel olarak yatak kranktan yumusak olur yani asinanin yatak olmasi istenir surtunen yuzeylerde
Biraz daha aciklayici sorarsaniz ona gore cevaplayalim bildigimiz biseyse
ACL nin Race tipi ACL 4B8320H-STD Sonunda HX olursa 0,025 mm extra boşlukla üretiliyor. Bu motoru toplarken Sti ın 15010AA360 kodlu 11 mm lik pompasını kullansak nasıl olur..
İllaki motoru forget yaparken extra yağ boşluğu iyidir diyerek HX modelini takıp sonrada bu boşlukta yağ filmi oluşturabilmek için 12 mm lik cosworth yağ pompası kullanmak ne kadar yerinde bir seçim.. Günlük kullanılabilecek araç için HX modeli ve 12 mm gereksiz değilmi?
Krank, blok sıfır.. Rektefiyeli hiç bir malzeme olmayacak...
Bir GC8 düşünün..
Mahle 8,5 cr Piston
Manley H beam kol
ACL race ACL 4B8320H-STD yataklar
Sti 11 mm yağ pompası
Oem krank
Bu malzemeleri kullandığımızda En azından sti veya Sti dan daha iyi internallere sahip bir araca sahip olmuyormuyuz..? Yoksa halen eli kulağında her an motor arızası verecek bir motor mu yapmış olacağız..
ben ej serisi çok bilmem accık bildiğim kadarıyla yazıyım isterseniz
ilk başta bence krankınızı ve bloğunuzu ölçtürmelisiniz standart ölçü yataklarla ne durumda boşluk oluyor .025mm büyük yatakla ne gibi bir boşluk oluyor
yağ pompası gördüğüm kadarıyla spec c ve cosworh birbirine benzer galiba 12mm mevzusunda yanlış olmasın, gördüğüme göre güzel pompa ama kullananlar daha iyi fikir verirler dedikleri gibi çalışıyorsa işinizi görmesi gerekir
bir kaç kaynağa baktığımda mesela ej207 için ana yatak boşluğu 0,03mm gibi bahsediliyor(yanlış olabilir repair manual yanımda değil) kol boşluğu max, 0,045mm yazılmış
sizin motoru kullanma amacınız nedir bilmiyorum ama çok fazla boşluk gerektirecek bir durum söz konusu değilse orijinal ölçülerden devam etmeniz mantıklı olur, tabi ilk başta düzgün ve doğru şekilde parçaları ölçmelisiniz, her ne kadar yeni parçada olsa ilk başta ölçü alıp ondan sonra sipariş geçin isterseniz, bu motor ne amaçla kullanılacak?