Valla soluksuz okudum bende çok merak ettim
Printable View
Valla soluksuz okudum bende çok merak ettim
saat 3 gibi yanındayım inşallah.
Bugun kalkip beykozda taa sefakoye geldim honda radar dan krank kasnagi almaya dun telde konusup sozlesmemize ragmen kasnagi evde unutup tatile gitmis bugun dukkanina ilk girisimdi son girisim oldu
sabahki can sıkıntısından sonra ustamı aradım ve sanayiye gelirken edirnekapıdan sert alüminyum al gel halledelim sıkma canını dedi :) neyse gittik aldık bugün tornaya teslim ettik normal kasnak kullansaydık 4 kanallı olacaktı SC nin kasnağıysa 6 kanallı, gerekli
hesaplamalar yapıldı ve krank kasnağı 5 kanallı olarak imal edilecek böylelikle 5 kanallı kayış kullanıp daha güçlü bir kavrama sağlayacağız
http://img443.imageshack.us/img443/4734/img1971b.jpg
Uploaded with ImageShack.us
Gecmis olsun kolay gelsin cnc deki kasnak ciddi guclu ve dayanikli olur dogru secim daha iyi olmus yakin zamanda yola cikmaya hazirmi ?
kaput altinda nefes almaya yer kalmamis masallah. su ustan var ya harbiden eli opulecek adam. Bastan sona el emegi
maşallah abi kasnak durumunda terslik olması tam istediğiniz gibi olanını ürettirmeye itmiş demek hayırlısı oymuş, sıkıntısız dertsiz çıkacak inşallah
bugun pazartesi bakalım ne olcak
İlk çalışma videosunu bekliyoruz :)
kaputun içide baya gösterişli olmuş :)
http://img801.imageshack.us/img801/1214/img1967w.jpg
hocam kaput içini bece şarşır yapmadan önce boyatsaydın sokup herseyı
bayağı uzun bir serüven oldu ama emeklerine değecek insallah kazasız belasız gazlamalar diyeyim
geri sayım başlasın.
kasnağımız kutuk halinden kasnak halini aldı
http://img707.imageshack.us/img707/402/img2027xd.jpg
Uploaded with ImageShack.us
kasnak sekli ortaya cıktıktan sonra üzerine kanallar acılmak üzere tekrardan tornaya verdik normalde 5 kanal olarak yapmayı planladığımız kasnağımızı 6 kanala cıkarttık bağlantıları yaptık kayısımızı taktık
http://img69.imageshack.us/img69/9117/img2046os.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img689.imageshack.us/img689/746/img2051oi.jpg
Uploaded with ImageShack.us
wıdeband oil press egt boost göstergelerin montajını yaptık aldığım 2li 52mm dandirik portu bizim usta begenmedi çok tel maşaymış başladı kesip biçmeye
http://img109.imageshack.us/img109/4985/img2035je.jpg
Uploaded with ImageShack.us
sonra aracın direksiyon ustundeki plastik parcaya monte etmeye karar verdi ben orjinal parca kesilsin istemedim ama merak etme orjinaliyle aynı olacak vs diye kandırdı benı
http://img42.imageshack.us/img42/1222/img2036g.jpg
Uploaded with ImageShack.us
sonra hemen dukkanın karşısında bulunan body shop a verdik paneli başladılar işleme önce plastik iki aksam birbirine kaynatıldı sonra macunlandı
http://img560.imageshack.us/img560/94/img2038ld.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img690.imageshack.us/img690/1043/img2040jq.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img705.imageshack.us/img705/5950/img2048yo.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img29.imageshack.us/img29/148/img2049qo.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img560.imageshack.us/img560/1311/img2058kx.jpg
Uploaded with ImageShack.us
gösterge montajı çok hoş olmuş ellerinize sağlık abi
keşke direksiyon göbeğine değilde konsola montajlansaydı widebandlar. :)
bugün aracımızı bitirdik ilk mars basıldı sistem çalıştı kısacıkta olsa bir video cektim o sırada usta bypass valfının bağlantısını yaptığımız slikon hortumun olusan vakumla nasıl büzüşüp kapandığını gösterince panik yapıp videoyu kapatmışım :D
http://www.streetfire.net/video/civi...er_2395441.htm
http://px5.sfstatic.com/thumbs/0002/45/14/2395441.jpgcivic si eaton m45 supercharger
hanı artık saglam bı vıdeoo ?
hadi artık kanka akşama beklıyorum gel garaja ;)
maşallah
çok emek var inşallah emeklerinizin karşılıgını fazlasıyla alırsınız
intercoolar için sakın tamponu kesme kardeşim sleper olsun
Serdar abi maşallah aemlerın yerını cok begendim :)
sıkıntısız marş aldıysa artık canlı görme zamanı gelmiştir yollara cıksında bi hepbirlikte oturalım
Keşke gösterge podu tam ortaya değil de biri sağa biri sola biraz daha aşşağıya konumlandırılsaymış ancak yinede işçiliği çok güzel olmuş iyi günlerde kullanın.. Benimde takip ettiğim bir araç herkesin harcı değil.. Çok basit bir şekilde turbo honda yapıp geçebilirdiniz böylesi daha değerli olmuş...
şahsen dün canlı canlı görüp ufak bir uzamaya şahit oldum. marş ve rolanti bildiğin si kadar stabil. dün barbi ustanın sanatsal bir kaç dokunuşunu izledik adam harbiden mucit. çok değil 2 3 ay sonra si piyasasına 2 bin lira daha eklenirse şaşırmayın. parası olan si a yatırsın diyorum başka bişiy demiyorum :)
arkadaşlar iyi dilekleriniz için hepinize çok teşekkür ederim aracımızı bitirdik çarşamba günü sağolsun Cem TAŞÇI aracın beyin ayarlarını yaptı burdanda ilgi ve alakası için çok teşekkür ederim aracım gercektende çoook keyifli bir hal aldı daha 1000 devirden başlayan güç gercekten Sİ ın ruhunu değiştirdi. Aracımızın kasnak hesaplarını 0,5 bar olarak hesaplamıştık ama ayar sonrası baktıkki 0,3 bar basıyor bunda 2 sebep olabilir ya kasnak hesabı yanlıştı yada bypass tan kaynaklı bir sorun olustu bugun bypass sokülüp kontrol edilecek eğer kasnak hesabı yanlışsa ki Hakan abide sağlamasını yaptı yalnış değil ama bitane ALTA %15 kasnak alıp sorunu ortadan kaldırıcaz filtrenin daha iyi hava alması içim tamponda çizgi şeklinde delikler açtık tampon arkasından bir boruyla direk filtrenin ağzına verilecek bu arada elimizde bir rally aracından kalma hazır filtre yaıtım sacı vardı bunu Sİ a uyarlıcaz böylelikle filtremiz hem motordan ayrılmış olacak hemde tampondan gelen direk soğuk havayla beslenmiş olucak hazır degobaj elimizdeyken 2 tanede radratör için hava girişi açtık ve tamponları boyaya verdik bugün boyanıcak.
ufak tefek detay işlerini hafta arası halledicez ve nasip olursa hafta sonuna aracıma binmeyi düşünüyorum bir organizasyon olursa seve seve katılırım
Hayırlı olsun. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Basınç kaybının sebebi kullandığın büyük intercooler ve uzun borulama olabilir. Çünkü normalde m45'ler honda uygulamalarında doğrudan manifolda basıyor. Kasnağı çok büyütürsen overrev sorunu yaşayabilirsin. Bu da sc'nin rotor kaplamalarını bozar ve aşırı ısınma ile verim düşüşü yaşanır. M45'in flow tablosuna bakarak maksimum verimli devir ve kasnak ölçüsü hesaplanabilir.
http://www.capa.com.au/pics/eaton_M45_graph.gif
Maşallah abi Barbi abininde ellerine sağlık. İstanbula döndüğümde gelicem yanına SI'ı görmeye:)
Minide attigi devir ve bastigi basinc goz onunde bulunursa bizim bastigimiz basinclarda kaplamanin erimesi ve rotorlarin zarar gormesi bigi bir sorun olamaz sonuc itibariyla m45 minide stock olarak 0.8 bar basnakla 1.1 bar gibi bir basinc basiyor bizim hedefimiz 0.5 gelelim intercooler konusuna sc de cok bilgili biri degilim o yuzden sitede bircok insanin tanidigi ve sitede 22b impreza projesini yapan HAKAN abiye guveniyorum ayni soruyu bende ona sordum dedigi su: "Sc yi turbo gibi dusunmemek lazim ilk marsta sc intercooler ve tum borulari doldurur ve dolu olan sistem motora gucu gonderir" basinc kaybinin muhtemel sebebi bypass olarak gozukuyor sorun bugun cikicak ortaya
Maşallah hergün bakıyorum konuya ne var ne yok diye çok başarılı olduğu kesin inşallah sıkıntısız gazlamak nasip olur haftasonu çıkarsa araç mutlaka görmeye gelicem kerim abi ile haberleşiriz yakından incelemek lazım bu projeyi :)
hayatımda sabrına hayran kaldıgım tek ınsansın kardesım..cok emek verdın hemde olması gerekenden çok ve şükürler olsun artık emeklerının karsılıgını alacaksın..senın kadar heyecanlı ve mutluyum..Allah (c.c) kazasız belasız nazarsız bınmenı nasıp eder inş. serdarım... sen garaja getir yavruyu ilk detailing benden ;) ugurum alolaşırız kardeşim.
Guzel oldu guzel :)
masallah bitmiş halini merakla bekliyorum :)