bi denesek artıkk
Printable View
bi denesek artıkk
Merhaba,
Öncelikle tebrikler.
Basıncın planlanan ya da umulandan daha düşük gerçekleşmesinin ardında çok farklı nerdenler olabilir:
Basınç devir ile yükseliyor, ancak hesaplanan düzeylere erişmiyorsa kasnak oranlarına bakmak gerekir.
Krank ve SC kasnaklarının çapları nedir acaba?
M45 genellikle agresif oranlarda kasnak kullanıldığında 5,5-6 psi üzeri basınç yaratır.
Basınç, devir yükseldikçe bir noktaya kadar çıkıp orada kalıyorsa, (hatta düşüüş bile göstrebilir) bu da ayrı bir konu:
Bağlantılarda (kelepçeler, contalar, vs) hava kaçağı olabilir.
Detaylı bilgi burada http://www.techturkey.com/forum/do-i...k-tespiti.html
PCV basınç tutmuyor olabilir. Bu da kısa zamanda çeşitli conta/keçe sorunları yaratacaktır.
Ya da, emme ve egsoz sübaplarının zamanlaması, arada geçiş olmasına neden olacak şekilde yapılmış olabilir. Burada "overlap" demeye çalışıyorum.
Triger kayışı da bir ya da daha fazla diş kaymış/yanlış monte edilmiş olabilir.
En önemlisi de, kayış kasnağın üzerinde kayıyor (sıyırıyor) olabilir.
Kayışın küçük kasnak üzerinde 180 dereceden daha fazla sarılı olması ŞARTTIR.
Ve, çok gergin olması gerekir (bu da, alternetör rulmanını öldürür)
Şimdilik akılma gelenler bunlar.
Abi Basincimiz normal sekilde 0,3 bara kadar cikip orda kaliyor herhangi bir dusus gostermiyor kayisin siyirma ihtimali yok kopar ama siyiramaz tasarim ona gore yapildi ve gucunu sadece klima kismindan aliyor baska birseyle baglantili degil sc nin kayisi tek basina calisiyor borularin kacak kontrolu yapildi aracta herhangi bir kacak yok tek geriye kalan bypass onuda bugun kontrol edicekler subaplarda da bir sikinti oldugunu dusunmuyorum cunku 0,3 un ustune hicbir hareket soz konusu degil subaplarda aciklik olsa 0,3 e okadar sitabil cikip orda sabit kalmaz bence ama siz daha iyi bilirsiniz abi
Bence bypasstan cikacaktir yada hemen kasnak yapilip oranlar arttirilabilir kasnak olculerini sormussunuz
Krank 110 sc standart 65 motor 1600 cc SC 732 cc
Bu degerlere gore cikan sonuc 0,54 bar uygulamada arti eksi %10 olur tabi
arabada herhangi bir timing gerektricek egzantrik yok buda overlap olma ihtimali yok diyelim arabanın sentede atlak değil beyinden baktığımda ve distributorde baktığımda herşey olması gereken değerlerde..geri kalan basınçta devamlı sabit 0.3 barda ilerliyor üstlerde en ufak bir değişiklik yok basınç kaybı gibi. benim tahminim yapılan kasnak hesaplamasının hatalı olabiliceği yönünde :)
Kasnak hatası olsa flow sürekli kademeli olarak artardı. Ha 0.5'i bulmaz ama 0.3'te de sabit kalmazdı. 0.1, 0.2, 0.3 diye lineer giderdi. 0.3'ü bulup orada sabit kalmazdı bence. Overlap veya başka bir mekanik sorun olduğunu sanmıyorum ki cem abi de kontrol etmiş aracı. Basınç kaybı var bence. 0.3'ün üstü tutulamıyor. Bunda IC ve borulamanın da etkisi olabilir, by-pass'ın da.
hayırlı olsun güle güle binin inşallah.
bende denemek isterim önümüzde ki haftasonu kısmetse.
Bu tip s.hargerda basınç deivrler lineer artamaz çünkü devirle birlikte hem motorun hava tüketimi hemde blower ın hava üretimi artıyor.
Centrifugal tiplerde ise flow non lineer olarak devire oranla daha fazla artar, uygulandığı motorlarda devir arttıkça basıncın artmasına neden olur.
Hesaplama mantığınız doğru ama hesaplarken referans almanız gereken değerler hatalı olmuş gibi.
Sabit bir motor devri kabul edip, 2 ayrı hesap yapmak gerekiyor:
1 . Motorun emeceği hava
2 . S.chargerın üfleyecei hava
Ben 7000 deviri kabul ediyorum:
Motorun emeceği hava: 7000 * (1,6 lt / 2) = 5600 lt / dakika
S.Chargerın üfleyeceği hava kasnak oranları ve devire göre s.charger devri
7000 * (110 / 65) = 12000 devir civarı
12000 devirde m45 blower ın üfleyeceği hava 260 cfm - 7365 lt / dakika (tablodan bakıyorum)
Ben mutlak atmosfer basıncında 5600 litre hava ihtiyacı olan bir sisteme 7365 litre hava gönderirsem
7365 / 5600 = 1,3 kat atmosfer basıncına oranla fazla hava gönderiyorum demektir.
Bu da demek oluyorki bu sistem yaklaşık 1.3 bar mutlak basınca (0,3 bar gösterge basıncına) ulaşacak.
Sizin sonuçlarda buna yakın.
Gene burdan yola çıkarsak ben bu sistem 0.5 gösterge basıncı (1,5 mutlak basınç) görmek istiyorsam 5600 * 1,5 = 8400 lt / dakika (yaklaşık 300 cfm) hava göndermem gerekir.
300 cfm havayı m45 blower 13000 devirde dönerken üfleyebiliyor, bu durumda kasnaklarımın oranı 13000 / 7000 yani 1.85 : 1 olmalı
Motor kasnağını değiştirmeden , SC kasnağını 60 mm ile değiştirirseniz yaklaşık olarak 1.85:1 oranı sağlanır, sizde istediğiniz basıncı (0,5 bar) görürsünüz.
Ben de hiç hesap yapmadan 110/65 kasnak kombinasyonunun M45 için yetersiz geleceğini söyleyebilirim.
Maşallah. Allah gönlüne göre verir inşallah abi
0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar :hehe:
Canli canli nasil gorebiliriz? :)
Ben MP62 ile şu anda 130/65 kullanıyorum.
Haftaya 150/65 olacak ;)
bypass valfini söküp kontrol ettik herhangi bir sorunu yok XSi arkadasımızında hesapladığı gibi SC kasnağını biraz daha küçültüp basıncı arttırmamız gerekiyor suan 0,3 te kullanıyorum işlerimde yoğun henüz bir videom yok ama yakın bir zamanda bişeyler ayarlicam :D
radyatör intercoolerın arkasında havasız kaldı biraz daha nefes aldırıp gazlarken herhangi bir hararet sorunu yaşamamak için tampona 2 delik açtık ilkten pek hoşuma gitmemişti ama sonrasında tamponda boyanınca gözüm alıştı :)
http://img201.imageshack.us/img201/765/img2124n.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img690.imageshack.us/img690/3082/img2134gd.jpg
Uploaded with ImageShack.us
hava filtremizi bir sacla motordan ayırdık ama sadece bu ayrım yetmeyecekti aynı zamanda ön tampona filtreye soğuk hava gelmesi için ızgaralar açmalıydık sonrasındada bu ızgaralardan gelecek soğuk havayı filtreye taşımalıydık bunun için de kağıt hortum kullandık
http://img9.imageshack.us/img9/6854/img2116qi.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img846.imageshack.us/img846/4922/img2128u.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img845.imageshack.us/img845/7968/img2129s.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img823.imageshack.us/img823/5405/img2125iw.jpg
Uploaded with ImageShack.us
garajda duran eski aynalarımı takmaya karar verdim aynaların dip kısımlarını pianoblack yapıp dış kısımları gövde rengi boyattım bence güzel oldu
http://img214.imageshack.us/img214/8498/img2122e.jpg
Uploaded with ImageShack.us
http://img854.imageshack.us/img854/2760/img2123wy.jpg
Uploaded with ImageShack.us
kasnak mı değişiceksiniz 0.5 basmak için şimdi?
vti kasnağı arıyordunuz, onun ölçülerinde yaptırmadınız mı kasnağı daha mı ufak olması lazımmış
yani kasnakmış dediğim gibi :)
Serdar abi maşallah aynalar şık olmus
tampon güzel olmuş ,böle sleper bırak
tekrardan maşallah
cok guzel olmus Serdar, Allah sikintisiz bitirmek nasip etsin.
kagit hortum dayanikli olacak mi yoksa ileride farkli 1 kit kullanacakmisin?
kankacım söktüğün aynalar ve lastik fitilleriyle beklıyorum aksam garaja ;) UMR'yi unutma gelirken :D
eee? araba bittiyse videolar nerde? garaja yatsın diye mi bekledik okadar?
Baştan sona soluksuz okudum diyebilirim. Banada bir örnek teşkil etmesi hasebiyle sonucu sabırsızlıkla bekliyoruz :)
son dokunuşlar çok hoş olmuş abi basınç sorunu da tahminler doğrultusun da çözülür umarım
keyfini sürmeye doyulmayan bir araç hazırladın en başından beri, umarım sağlıklı kazasız belasız kullanmaya devam edersin
Serkan yeni charger kasnağının çapını neye göre hesaplayıp tekrar yapıcaksın?
Bak burda dayılar M62 için bütün verileri yazmışlar, M45 içinde paralel olabilir diye düşünüyorum :)
index