Maşallah baştan sona okudum ellerinize kollarınıza sağlık..
OEM kalitesini anlarım fiyatıda uygundur onada tamam ama OEM pistonların döküm üretim tekniği yerine forged malzemeden yapılma piston ile neden uzun ömür alınamıyor tam anlayamadım aslında. Peugeot için söylüyorum forged ile oem pistonun segman boşluk payları aynı.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Illaki Oem malzeme daha uyumludur, aftermarket bir urune gore ama bosluk az olursa daha uzun vadeli olur kisminda katilmiyorum.
Gomlek-piston boslugu ne kadar cok olursa motor daha zor kirilir, yane bosluk ne kadar azsa risk her zaman daha fazladir. (Yanlisim warsa duzeltilsin)
Bosluk fazla oldu mu sıkıntı. Karıstırdınız bence sız.
Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın
Kullanılan forged pistonun malzeme kodu ile alakalı bir durum. Genelde honda için üretilen pistonların büyük çoğunluğu piyasada 2618 malzeme(düşük silikon oranı) bu pistonların genelde piston-gömlek boşlukları 0.075-0.10mm arası değişmekte.
4032 alaşım forged piston ise (yüksek silikon oranı) bu pistonların gömlek ile arasındaki boşluk 0.045-0.065mm arasındadır.
Muhtemel pug için üretilen pistonlar 4032 malzemedir.
Daha az genleştiği için, etek vuruntu problemi yaşanmaz, aşınma daha az olur, daha uzun ömürlüdür genelde.
Fakat turbo araçlarda yüksek basınç, atmosferik araçlarda yüksek sıkıştırma oranı istendiği zaman (max hp doğru gidildiğinde) 4032 malzeme (yüksek silikon alaşımdan ötürü daha sert-kırılgan bir yapıya sahiptr) tercih edilmez.
Bu tarz yüksek sıkıştırma, yüksek basınç planlanan araçlarda 2618 malzeme forged piston kullanılmaktadır.
Failure is not an option.
Bilal detaylı yazın için çok teşekkür ederim. Peki bahsettiğin 2618 malzeme forged'lerde segman boşlukları ne oranda ?
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Kanka kazasiz belasizkesene bereket.Masallah
Bursa'nin hizli typri.sana yaza turne yakisir sehir sehir![]()
Dr.Ecu
kafamdaki proje tam güle güle sorunsuz kullanın inşallah jdm cams la 260 hplere kadar alınabiliyor diye duydum ben ama toda çok fark ettimi
Atmosferik araçlarda,
High-Perf. Street-Strip
Top Ring
Bore x .0045"
2nd Ring
Bore x .0050"
Aşırı beslemeli araçlarda,
Street Moderate Turbo/Nitrous
Top Ring
Bore x .0050"
2nd Ring
Bore x .0055"
JE tavsiye edilen katalog verisi bu şekilde, fakat kullanılan yakıt ve kullanım şekillerine göre, piston ring end gap ler farklı ölçülerde ayarlanabilir.
Failure is not an option.
benım bır sorum olacak konuyla alakalı :
piston çalışma esnasında kaç derece sıcaklıkta olur ( yanma odasındakı anlık patlama ısısından bahsetmıyorum) sürekli bulunduğu sıcaklık nedir ?
CNC MACHINE WORKS
CUSTOM TUNE PARTS
klabır araba sende kazasız belasız kullanman dileğiyle. sesi hala kulaklarımda sanki![]()
EVOLUTION CENTER
maşallah kardeşim en sevdiğim videosu
RR typer 1.2.3.sound - YouTube
ctr turbo typer konya
j eg k20 0-402mt 13.343 (feh,kpo)
Team SongüR
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)