harika gidiyor maşallah ya :)
Printable View
harika gidiyor maşallah ya :)
emeğinize sağlık birde ilk postlarda eşinizinde yardımcı ve destek olduğunu gördüm kolay kolay bayanlar bu tür konularda pek destekçi olmaz hatta yeri gelir insanı sinir ederler ama sizin desteğiniz var eşinizide bu konuda tebrik ediyorum umarım en kısa zamanda projeyi tamalayarak ailecek bu aracla zevkli günler geçirirsiniz
Çok giderli olacak gibi Maşallah muhteşem bi egsoz sistemi yakışır buna yeri göğü inletecek :D
emeğinize sağlık şahane bir makine çıkacak ortaya;umarım bitmiş haliyle izmirde birgün karşılaşırız
maşallah öncelikle kesenize sonra size allah zeval vermesin bittiğinde cok güzel bi araç cıkacaga benziyor allah istediğiniz gibi olmasını nasip etsin ilerde motor için farklı bi düşünce varmıdır?
emeğe sağlık şahane bir proje olmuş .
Emeklerinize sağlık hangi sanayi sitesinde yapılıyor araç?
büyük emek var hakkaten kolay gele..
emeğinize sağlık güzel proje
Uzunca bir aradan sonra yeniden uğraşmaya devam. Arabam sonunda yeni yuvasına babamların evinin arkasındaki garaja girmeyi başardı :) artık çalışmak daha kolay ve zaman konusunda daha esnek olabilicem diye hayal ediyorum :) işte garajdaki durumlar ve son ufak tefek gelişmeler;
Henüz trafiğe çıkamadığı için en kuytu köşeye çekmek zorunda kaldım :) ( babam park ederken ezmesin diye aslında :) )
https://lh4.googleusercontent.com/-Z...2B19.45.14.jpg
Bu arada kamber ayarını biraz abartmışım sanki :)
https://lh6.googleusercontent.com/-l...2B22.24.23.jpg
önceden yapmış olduğum elektrik tesisatının kontrol kartını yerine monte ettim ve kontrolleri yaparak arabayla bağlantılarını yapmaya başladım tabi bu esnada deneme amaçlı yaptığım anahtar plakasınıda görebilirsiniz.
https://lh5.googleusercontent.com/-Y...918_231100.jpg
Sonrasında o anahtar plasını aluminyumdan yaparak montaj yapılabilir daha sağlam bir hale getirdim ve yerine montajladım ( aracın içersi bit pazarı gibi kusura kalmayın :) )
https://lh5.googleusercontent.com/-h...923_104022.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-M...923_130714.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-0...923_130702.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-0...923_131720.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-5...923_131728.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-c...103_124346.jpg
Bunca şeyle uğraşınca birkaç iyileştirme daha hak ettiğini düşündüm yaşlı kurtun ve soğutma sistemine el attım. Su radyatörünü büyüttüm ve 2 adet 11" elektrikli fan bağladım. ( fotoğraflarda yok ama sonrasında motor üzerindeki fan pervanesini ve devirdaim pompasını söktüm )
https://lh5.googleusercontent.com/-K...101_155650.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-h...101_172709.jpg
Tabi soğutma sistemindeki iyileştirmeler bu kadarla kalamazdı. Hem 3-5hp fazladan kazanmak için hemde daha stabil ve istediğim derecede ayarlanabilecek bir motor sıcaklığı yakalayabilmek için mekanik su pompasının yerine elektrikli su pompası montajlıyacam. Su pompasının flanş ölçülerini alıp bir prototip flanş hazırladım ve yerine oturup oturmadığını denemedim. Tam oturdu. nasipse yakın zamanda aluminyumdan flanşı hazırlayıp elektikli su pompasınıda montajlıycam.
https://lh5.googleusercontent.com/-d...101_214037.bmp
https://lh5.googleusercontent.com/-D...102_205903.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-b...105_095114.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-R...105_095329.jpg
Ayrıca arka cam lastiklerimi kaybettim bukadar git gel arasında yok oldu. Bende yeni lastik aramaktansa onunda şablonunu çıkardım deneme amaçlı ince MDF den kesip yerine oturttum oda tam oturdu. arka kelebek camlarımda yakında polikarbonat yada plexiglass olarak yerlerini alacak :)
https://lh3.googleusercontent.com/-M...105_095043.jpg
Yakın zamanda eklemeyi düşündüğüm birkaç parça daha var elektrikli benzin pompası , benzin basınç regülatörü, 4-1 veya 4-2-1 egzost manifoltu, Yağ yakalama tankı, yağ soğutucu gibi ufak tefek birkaç parça daha eklenecek. Eğer başarabilirsem yağ pompasının dişlilerini yeniden yapıp pompa bölmesinide bir flanşla uzatarak yağ devirdaimini daha iyi hale getirmekte istiyorum. ( hepsi tamamlandığında hedef turbo :) )
Şimdilik son gelişmeler bunlar umarım yakında daha fazlasıyla geri dönüp sizlerle paylaşabilirim.
*** Tavsiyelerinizi bekliyorum. Olmamış yada şöyle daha iyi olur şeklinde bilgilerinizi paylaşırsanız sevirim.
SAYGILARIMLA
Elektrikli su pompası için gerekli flanş ve motorun montajı için kelepçeleri hazırladım. Ayrıca benzin pompası ve benzin filtresi içinde kelepçeler hazır. geriye kalan sadece araca montajlamak.
https://lh3.googleusercontent.com/b1...A=w783-h587-no
https://lh4.googleusercontent.com/-G...110_155130.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-G...110_172255.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-6...110_174650.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-7...111_093116.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-U...111_135637.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-M...112_133027.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-a...112_134929.jpg
Bunların dışında rüzgarlık içinde son ayarlamaları yapıyorum boyama öncesinde
https://lh3.googleusercontent.com/-3...107_123624.jpg
Birde stoplar konusunda kararsızım orjinallerimi kullansam yoksa yandaki kendi yaptığım stopları ledli stop olarak mı kullansam karar veremiyorum :)
https://lh6.googleusercontent.com/-s...107_123809.jpg
Hazırladığım parçaların montajı için sabırsızlanıyorum :)
Soğutma sistemi ile ilgili montaj bittikten sonrada böyle bana göre hoş bir görüntü oluştu tabi silikon hortumlarım geldiğinde daha güzel görüneceğine eminim :) ;
https://lh4.googleusercontent.com/-O...h587-no/01.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-K...h587-no/02.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-l...h587-no/03.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-9...h587-no/04.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-J...h587-no/05.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-2...h587-no/06.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-t...h587-no/07.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-q...h587-no/08.jpg
Bunun dışında quick release ve spor direksiyon takmaya karar verdim fakat piyasada aracca uygun spor direksiyon göbeği bulamadım. Bu durumda yine iş başa düştü ve eski direksiyonun göbeğini kesip etrafına tormada yeni bir yatak yaptırdım ardından quick release'in aparatını montajladım ve sonunda direksiyonuda takabildim :);
https://lh6.googleusercontent.com/-i...h465-no/09.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-3...h465-no/10.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-R...h465-no/11.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-p...h465-no/12.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/--...h465-no/13.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-w...h465-no/14.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-1...h465-no/15.jpg
Ve son olarakta arka camları polikarbon yapabilmek için hazırlamış olduğum şablondan yola çıkarak arkacamları cnc de kestim flim çektim ve yerlerine perçinledim :)
https://lh6.googleusercontent.com/-3...h465-no/16.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-P...h465-no/17.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-8...h465-no/18.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-P...h465-no/19.jpg
Şimdilikk gelişmeler bukadar umarım bu defa arayı uzatmadan devam edebilirim.
SAYGILARIMLA;
keyifle okudum,muhteşem bir emek var,az daha zorlasanız aracı baştan imal edebilirsiniz. bu arada yanlış mı gördüm yoksa kontrol kartı için delikli pertinaks mı kullandınız?
Kontrol kartını fark ettiğim kadarı ile analog olarak dizayn etmişsiniz yani bir mikroişlemci göremedim. Bu kart kontrol olarak hangi içerikleri barındırıyor? Ayrıca microişlemci kullanılarak gerekli kodlar ile sanırım çok rahat motoru soğutma, sıvı seviyeleri vs. vs. görebilirsiniz sanırım.
İyi çalışmalar.
masallah abi cok buyuk emek veriyosun araca. stoplar için bence orjinal stoplarını daha homojen bi ışık içinin revize etsen mukemmel olur. bide kelebek camlarının vidaları cok ucuz kaçmış sanki gelişiguzel yapılmış gibi. siyah renk olsalar daha guzel olur gibi geldi. onu dısında mukemmel ilerliyor bence :icon_tup:
Nasipse bidahaki sefere tamamen tubular frame bir kasa üzerine eğlencelik bişeyler yapabilirim. Nede olsa bu bittikten sorna yeni bir hobi aracına başlamam gerekicek :) Ayrıca doğru gördünüz kart için epoxy delikli pertinaks kullandım ve lehim ile yolları yaptım. Kesit akım taşıma kapasitesi en ince hatta bile yaklaşık 35 Amper.
Evet tamamen analog. Aslında kontrol kartı demek çokta doğru olmaz daha çok bir buffer kartı. Giriş tamamen düşük akım bu sayede kontrol amaçlı istediğim şekilde sistemde değişiklik yapabilirim. Diğer yandan devirdaim pompası ve fan ile ilgili olarak ayrıbir kontrol devresi hazırladım. Fan ve devirdaim sistemi için ayrı ayrı sıcaklığa bağlı hız kontrolü yapıyorum ve +/- 3 derece ile motor sıcakığını istediğim değerde tutabiliyorum bu sayede termostatı da tamamen iptal ettim. diğer yandan aurdino ile ufak tefek birkaç deneme yapıyorum ama açıkçası daha çok kara düzen bir sistem istiyorum. Benzin ve ateşleme varsa araba çalışsın yeter :)
O fotoğraftan sonra orjinal stoplara kırmızı flim çektim ve çift duyluya çevirdim şimdilik öyle devam etmeyi düşünüyorum. Diğer yaptıklarımı ise belki tamamen RGB yapıp tamamen renk değiştiren bir stop sistemi yapabilirim. Cam perçinlerine gelince açıkçası biraz aceleye geldi diğer tarafı takmadım zaten bu şekilde nasıl görüneceğini merak ediyordum dediğiniz gibi biraz sırıtıyor belki onlarıda siyah yapabilirim.
Hay arkadaş bitirdi beni makina :)) Ama böyle hiç hoş olmadı yarım kaldık resmen elinize emeginize saglık... 41 Kere maşallah
Hadi bakalım hayırlısı olsun yazın görüşürük artık :D :D
Proje mükemmel ilerliyor maşallah efsane bir manta olacak belli.Devirdaim pompasını elektrikliye çevirmenizdeki kasıt nedir ?
https://lh6.googleusercontent.com/-s...107_123809.jpg
öncelikle tam hayalimdeki şeyi yapıyorsun kıskanmamak elde degil. bilgi birikimine hayran kaldım. o parça yok mu ya da olmuyormu cat te çizer tornadan cıkartırız :D bir sol salıncak için yaptıgım arastırmaya bakınca helal diyorum.
bu arada stop olayı super olmus bence nasıl yaptın acıklarmısın benım sol stop hafiften kırık,(solda bisi var herhalde :D) yapablirsem bende uygulamak ısterım hele ki stoplar için led projesi benim kafamdada varken ;)
maşallah çok güzel olmuş elinize sağlık çok heyecan veriyor yaptığınız işlemler :)
Bence orjinal stop tercih etmelisiniz
Mükemmel bir proje olmuş elinize emeğinize sağlık çok güzel duruyor.Roll cage sıkıntı olmayacak mı muayenede?
sahibindende gezerken denk geldi konu aklıma geldi yazayım dedim :)
Klasik Opellere hertürlü çıkma ve yeni yedekparça temin edilir. yazmış ilanlarındada var , parça lazımsa bakabilirsiniz
http://birolozbekyedekparca.sahibind...=storeShowcase
Emeğiniz muhteşem :) Herşey süper olmuş elinize sağlık bitmiş halini bekliyoruz
Motor sıcaklığını istediğim sıcaklıkta stabil tutabilmek için ve ayrıca devirdaim hızının motor devrinden bağımsız olarak gerekirse araç durduğunda dahi soğutmaya devam edip hararet sıkıntısını ortadan kaldırmak. Tabi buna ek olarak 1-2hp lik bir kazançta sağlıyacak.
stop ile ilgili öncelikle orjinal stoplardan kalıp aldım. Sonrasında kalıp yüzeyindeki orjinal stoptan gelen yazı ve amblemleri macun ile doldurup zımpara ve cila ile parlattım. Daha sonra o kalıplardan parçalar ürettim. Buraya kadar herşey standart prosedür :) Bu aşamadan sonra iş biraz daha sabır ve malzeme bilgisi gerektiriyor. Bu aşamadan sonra stoplarda istediğim görüntüde parçaları kestim. Ardından UV ve plastifiyen katkılı akrilik reçine ile çok düşük cobalt ve mek oranları ile karıştırıp hazırladım. Kesilmiş parçayı tekrar kalıba yerleştirip kesik kısımların içlerini doldurarak ve ilk 4-5 saat boyunca düzgün bir dağılım için kalıbı malzemenin azaldığı kısıma doğru yatırarak jelleşmesini bekledikten sonra donmaya bıraktım. Reçineye kesinlikle herhangi bir elyaf yada farklı bir malzeme takviyesi yapmadığımız için eğer reaksiyonu hızlı tutarsak aşırı hararetten çatlama yapacaktır bu sebeple reaksiyonu yavaş tutup çatlamayı engelledim. Malzeme tamamen donduktan sonra tekar en başa dönüp bitmiş parçalarımızı iç kısımdan ve dış kısımdan zımpara ve pasta ile parlatarak cam görünümüne yaklaştırdım. Aslında anlattığım kadar uzun değil ama biraz sabır istiyo :)
Normal binek araçlarda kesinlikle sıkıntı olacaktır. Fakat araç TOSFED kayıtlı yarış aracı olduğu için bu konuda herhangi bir problem yaşanmıyor muayenede. Buna karşılık trafik polisleri ise yolda gördüğünde sıkıntı çıkartabiliyor :)
İlginiz için teşekkür ederim. Birol abi bizim araçlar için bulunması zor parçalar bulabiliyor. Diğer taraftan fiyatları piyasanın biraz üstünde. Nitekim bu sebeple direksiyon göbeğini kendim yaptım :)
Haftasonu fırsat bulup arkadaşımla beraber eksikleri halletmeye başladık aydınlatma grubu elektrik bağlantıları ve camları taktık
https://lh3.googleusercontent.com/y4...=w1032-h581-no
https://lh6.googleusercontent.com/-0...h581-no/21.jpg
Sonrasın bagaj ve kaput kilidini takıcaktık ki düşündümde ne gerek var mandallı sistem yapayım dedim. Ama gel gelelim orjinal kaput ve bagajı delmeye kıyamadım ve bugün fiberden kaput ve bagaj kapağı yapmaya karar verdim :)
öğlen kaputu ve bagaj kapağını söktüm sonrasında kalıp ayırıcı ile ön hazırlığı yaptım ve jelkotunu sürdüm birazdanda işlemesini yapıcam bir terslik olmazsa yarına kalıbım hazır olucak sonrasında istediğim gibi delip yenisini yapabilirim :) Nede olsa artık kalıbım olucak :) Diğer aşamalarında fotoğraflarını en kısa zamanda yükliycem. Şimdilik benden bukadar ;)
https://lh6.googleusercontent.com/-x...h581-no/22.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-N...h581-no/23.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-H...h581-no/24.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-f...312_142516.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-Q...312_142529.jpg
Elimi biraz çabuk tuttum ve kalıbın işlemesini tamamladım artık sadece federleri atıp kalıbın kenarlarını traşlaması ve yeni bagaj ve kaput üretmek kaldı :)
https://lh4.googleusercontent.com/-t...h581-no/27.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-h...h581-no/28.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-2...h581-no/29.jpg
Hocam ne isle mesgulsunuz eliniz çok yatkın ve malzeme bilginiz muazzam
Emeğinize sağlık kesenize bereket.
proje gerçekten başarılı.
Eski bir Opelci olarak naçizhane fikrim bir tane de stock toplanan ve o ilk günlerdeki gibi kare farlarıyla kalan bir manta GT/E görmeyi çok isterim.
parça üretmek zorunda kalmanın zorluğunu bilenlerden olarak kutluyorum sizi. Gerçekten emek veriyorsunuz. Ön salıncaklarda kamber ayarı için apart yaptınız mı?
Teşekkür ederim. Asıl mesleğim elektronik teknikerliği ve biyomedikal cihaz teknikerliği ama şuanda özel bir şirkette kompozit üzerine üretim sorumlusu olarak çalışıyorum. El yatkınlığı hem meslekten hemde birazda kanımda var sanırım aileden geliyor. Malzeme bilgisi ise çocukluğumdan beri gelen merakımdan :)
Teşekkür ederim. Stock olmasada ona yakın arkadaşıma zorla aldırdığım bir 79 manta b var beni görünce onda da kaşıntı başladı açıkçası oda toplamayı düşünüyor tek fark o biraz daha orjinale yakın toplıycak kaldıki aracı şuanda zaten eli yüzü düzgün derli toplu bir araç benim başladığım noktadan çok çok daha iyi duruda , kısacası işi biraz daha kolay :)
Ellerinize sağlık harika işler yapmışsınız :)
Öncelikle teşekkür ederim. Evet parça üretme kısmı biraz zorladı. Sorunuza gelince hayır kamber ayarı için bir aparat yapmadım şuanki haliyle yolda denedikten sonra gerekirse balljoint dedikleri yani mafsallı rulman ile yapılacak şekilde çizimlerim hazır sadece biraz kes kaynat işi çıkıcak bana okadar. Kamber ayarı yapamıyorum ama kastor ayarı yapabiliyorum onun ile ilgili ölçülü pullar hazırladım. Bakalım ilerleyen günlerde neler olacak. Sonuçlar sorunlar yeni çözümler getirir ve bu sayede kendimizi biraz daha geliştiririz. Zaten bu hayatta beni bukadar bi evlilik ve eşim geliştirdi bide man(i)ta :)
Teşekkür ederim.