User Tag List

Sayfa 6/10 İlkİlk ... 45678 ... SonSon
180 sonuçtan 96 ile 114 arası

Konu: Şahin Drag Spec

  1. #96
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    atlanılan nokta biz hangi turbo arabayı nekadar güçlendirir değil. Tabiki büyük turbo daha fazla güçlendirir. Oda yanlış aslında git 1000cc arabaya gt42 tak bak bakalım gt28 mi daha fazla güç veriyor 42 mi.


    Kısacası turbolarınızın basıncı sonsuz gücünü basabilio gibi düşünmeyin. 1 bar basab,ilen 2 turbopnuz olsun. vede siz evc nizden bu basıncı 0.7 ye aldığınızda yaklaşık küçük turbo dediğinizle onun yanında büyük turbo olarak nitelendirdiğiniz 5000 dd lerde aynı gücü veriyordur. Konu hangi turbonun potansyeli daha fazla değil dikkat. Belirli bir devirdeki psi gücümüz belli ise o aracın verebileceği maks gücü tartışıuyoruz.

    1900cc lerdeki 9000dd leri dönebilecek 8.5 cr li bir aracın atmosferik verebileceği güçler bir aralığa sahip. 40 psi da 14.5 psi kaç katı belli. Tabiki bu 2.75 kat farkta tam olarak aktarılamaz çünkü hiçbirşeyin %100 verimleri yoktur. Tamamen yaklaşımlara bağlı bir hesapla ilerledik. Ama tekniğini anlayamayan arkadaşlarımız (hakaret bahabında değil bu yanlış anlamasın). "nasıl ya büyük turbo daha güçlü yapmıyormu" sorusundan çıkamıyor. Soru bu değilki cevabı bu olsun.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  2. #97
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Google arama çubuğuna
    "same pressure in same rpms"
    "different turbos in same pressure"
    vsvsvs

    yazdığınızda bakın birkaç güzel yazı çıkıyor

    Birinde sc6262, gtx3082 ve gt3082 yi 1.2 barda denemişler adım adım, araç dynodan inmeden

    Başka bir yazıda gtx3582 ile gt3582 yi eşleştirmişler yine araç dynodan inmeden. 5 psi ve 8 psi üzeri diye.

    Yazıları güzelce incelerseniz basınç kontrol altında tutulduğunda (turbonun size verebileceği maks basınç değil bakın) turbolar size yaklaşık aynı gücü veriyorlar farklar %2 ler civarı. Tabi küçük olan turbo üfleme kabiliyetini yitirmeye başladığı bir aralığa çekildiğinde bu aradaki % fark git gide açılıyor.

    Yani aynı şeyi tartışmıyoruz. Benim yazış amacım arkadaşın bizlere verdiği 40psi değeri. Ben bu değeri dolu dolu alabileceğini ve verimin ciddi yükssdek olabileceğini şuradan biliyorum. Çünkü turbo baya büyük ve bu basınç basılabilmiş. Motor bu turboya yaklaşık 3 bar basamayabilirdide. Ama hasbelkader basabiliosa diyerek yaklaşımlarla hesaba devam ediyoruz.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #98
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    farkli turbolara ayni basinci bastirirken kompresor haritalarini falanda ekliyecekmisiniz?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  4. #99
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eklenmişleri zaten googleda tonla. Sadece biraz araştırma...
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  5. #100
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eklenmişleri zaten googleda tonla. Sadece biraz araştırma...
    ben yanlis anlamiyorum degil mi;
    X motorda 5000 devirde ayni basincta gt30 ve gt40 ayni gucu uretir deniliyor?
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  6. #101
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    baska konu acalim arkadaslar, burayi mahvediyoruz
    Built to fall....

  7. #102

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar konu nereye dağıldı hakikaten özetle benim anladığımı söylüyorum, aynı araçta gt28 devir bandı gene 9000 olsun basınç 14 psi olsun 3000 de üflemeye başlayacak tam gücünü 5500 devirlerde alıp turbonun A/R sine göre belli bir devirde düşüş yaşayacak 200 hp güç çıkartacak ayni araca gt35 turbo takılırsa gene 14 psi dolduracağı devir değişecek bu turboda 5000 de doldursun tam gücünü 7500 gibi verecek ve haliyle üst devirlerde geldiği için 310 hp güç üretecektir ve güçler farklı olacaktır. bence noktayı bu şekilde koyalim )

    bizim aracımızda turbomuz 5000 devir gibi dolup 6000 devirde full boost 34 psi gibi bir basıncı %25 boost duty ile sağlayabiliyoruz (3 port boost control valf) kafanız daha çok karışacak ama durum bundan ibaret.. tutunma sorunuyla ilgili sürekli lastik test ediyoruz inşallah kısa zamanda bunuda aşacağız..

  8. #103
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olum adamın proje konusundan çıksanıza lan
    Sesli güldüm
    Alıntı ef186 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halka kapılarımız sonuna kadar açık Ama bu demek değilki evimize misafir gelen adamın salona sıçmasına izin veiririz .
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +35 doktorunki kısmı parasaldır doktor tripod değil reklam olmasın

  9. #104
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Korhanda söylemiş Turbo gücü üretmez sadece içeriye basınçlı hava akışını sağlar

    Subap büyütme , kapak işleme , egzantrik değiştirme , timing

    bunlar boşuna yapılmıyor

    Gelelim şahine

    Çok emek verilmiş bize tebrik etmek düşer

    fakat şahin şasesi drag yarışları için uygun bir şase değildir bu sadece şahin için değil 124ler içinde geçerli bu kasalarda patinaja fazla kalırsınız çünkü gerek dingil mesafesi gerekse iz genişliği paralellik ve şase gücü bu araçlarda yoktur

    Allah yardımcınız olsun inşallah istediğiniz sürelere inersiniz
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  10. #105
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde aklıma takılan bi konu var biliyosunuz yurtdışında atmosferik devir çevirenler karteli 8 litre yapıyo siz 9,500 devir ve turbo ile sorun yaşamıcanızdan eminmisiniz

  11. #106

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde aklıma takılan bi konu var biliyosunuz yurtdışında atmosferik devir çevirenler karteli 8 litre yapıyo siz 9,500 devir ve turbo ile sorun yaşamıcanızdan eminmisiniz

    1000cc enjektör seçimi sanırım bu basınç için yanlış seçim olmuş %85 dutylere kadar çıktık devir ve turbo ile ilgili sıkıntılarımız yok şu anki sıkıntılarımız yürüyenle alakalı bir kaç resim sanırım beni daha iyi anlatır..







  12. #107
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güç en kolay kısmıydı onu almışşsınız yakıt basıncınız nedir bilmiyorum ama enjectorleriniz ne marka bilmiyorum ama en kötü ihtimalle %85 dutyle güzel değer burdan değeri söyliyipte yeni polimik başlatmıyım
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  13. #108

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Injector dynamics 1000cc var hatta bu enjektörleri takarken millet gulmustu..

  14. #109
    TigeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    4.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel detaylı bir proje olmuş elinize sağlık fotoğraflar çoğalırsa daha da güzel olur maşallah
    Alıntı Ludacris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw yaris arabasi al hem en cok silindir onda var

  15. #110

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emeginize saglik , kesenize bereket insallah beklediginizden de iyi sureler elde edersiniz..

  16. #111
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dexspeed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Injector dynamics 1000cc var hatta bu enjektörleri takarken millet gulmustu..
    Hep bu gulduler yapamazsin dediler adama para harcatir
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  17. #112
    akıncı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye /ankara
    Mesaj
    455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dexspeed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1000cc enjektör seçimi sanırım bu basınç için yanlış seçim olmuş %85 dutylere kadar çıktık devir ve turbo ile ilgili sıkıntılarımız yok şu anki sıkıntılarımız yürüyenle alakalı bir kaç resim sanırım beni daha iyi anlatır..






    Nissan Skystar Difransiyel swap demıssınız oem dıf değilmi bu
    oem bu hale geldıkten sonramı nıssana dondunuz

  18. #113

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı stlegal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hep bu gulduler yapamazsin dediler adama para harcatir
    ahhh ahhh ) yorumsuz...

    Alıntı akıncı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nissan Skystar Difransiyel swap demıssınız oem dıf değilmi bu
    oem bu hale geldıkten sonramı nıssana dondunuz
    sence hiç resimdeki dişliler oem şahin difransiyel dişlisine benziyormu )

  19. #114
    DallaraF395 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dexspeed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahhh ahhh ) yorumsuz...



    sence hiç resimdeki dişliler oem şahin difransiyel dişlisine benziyormu )
    Dif. straight cut disliye gecilme sansi varsa bu tip bir olay kolay kolay basiniza gelmez birdaha.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •