User Tag List

Sayfa 2/7 İlkİlk 1234 ... SonSon
115 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Rover 220 Turbo Projesi

  1. #20
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi basınç ta hortumlar kaçırmasın ? çok fazla kelepçe var gibi
    hepsi kaliteli malzeme merak etme reis zaten basınç normalde 1 bar maximum da 1.2 gibi olacak herhangi bir değişiklik olmazsa tabiki...

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu aracın oem ecusuna yazılım yapılabiliyor. Büyük enejktör sürecekseniz biraz uğraşmak lazım. Gördüğünüz ilk marş videosunda, 550cc enjektörlerle sağlıklı bir şekilde oem ecu ile çalışıyor.

    Bu ecu da dezavantaj daha büyük enjektörlerde yaşanmaktadır. Oem ecuyu tercih etmemin sebebi stabil olması ve günlük kullanıma tamamiyle uyum sağlamasıdır. Her zaman ilk tercihimi oem ecudan yana kullanırım

    Standalone farklı bir daha gelişmiş ecuya geçsek daha mı iyi olur? Evet daha iyi olur. Ama bizim planladığımız setup da suan oem ecu yeterli.

    Bu beyinde 2 barlıklık bir map sensorü mevcuttur. 1 bar boost görebilirisiniz maximum.
    Fcd(fuel cut defender) dediğimiz cihazla basınç korumasını geçerek ayar yapmak mümkün.

    Daha önceki setupda motor içinde sadece 8cr piston mevcuttu ve turbomuz ufaktı. 1.4 barda 274hp ve 376nm almıştık kısık avansta.
    3 barlık veya daha büyük kapasiteli bir map sensör kullanıp, yakıt ve ateşleme haritasını ona göre düzenlemek olası değil miydi?

  3. #22
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim ecu ile fazla bilgim yok ama şöyle söyleyebilirim map sensörü zaten ecunun içine montajlanmış 2 barlık bir map max. 1 bar boost a müsaade ediyor gerçi biz fcd ile çözdük işi ama rover ın ingiliz forumlarına üyeyim çok araştırma yaptım fakat ecu dışarıdan daha yüksek bir değerli map ı kalibre edemiyor. ingilizlerin tek yaptıkları dta s40 yada s60 ı direk bağlıyorlar çünkü connektör birebir motor connektörü ile aynı zaten gerekli açıklamayı görkem yapar birazdan...

  4. #23
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Bu beyine daha farklı bir map sensörü kalibre edilemiyor. Yurt dışında kimse map pack bile yapmıyor bu beyine, kimse uğraşmıyor. Ben kendim hazırladım map pack i ve yaptım bu aracı. Oem ecular, standalone ecu lar gibi değil. Elbette oem ecuya da daha buyuk çaplı map sensörü takılıyor fakat bu aracın ecusu el vermiyor

    kesinlikle beyini kandırarak ayar yapmaktan yana değilim. ama bizim hazırladığımız setupta ve günlük kullanımda ayrıca basacağımız basıncda, bu beyin bizi idare edeceği için ve günlük kullanımda araç stabil çalışacağı için oem ecusu ilk tercih oldu.

  5. #24
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki neden bu kadar yüklendi araç standalone olmadıktan sonra bir anlamı varmı bu kadar yüklemenin yanlış anlaşılmasın merak ediyorum bu setup tan oem ecu ile tam netice alabilecek misiniz? Ayrıca bu ecuda avans kısabiliyor musunuz? yada turbo büyük alt devirleri nasıl canlandıracaksınız? çünkü 6700 de kesiciye giren bir araç bu...devir bandı çok dar...

  6. #25
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EEE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    favorim te37 ve 5 kollu jantlardan güzel olanlarda olabilir

    birde silindir kapak saplamalarını koysana millet görsün öyle saplama herkes göremez
    Selam dostum t16 motorlarda saplamalar yataklara kadar uzanmıyor diğer rover motor serilerinde dediğin gibi bayrak direği gibi

  7. #26
    PriSOneR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuncayakyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hepsi kaliteli malzeme merak etme reis zaten basınç normalde 1 bar maximum da 1.2 gibi olacak herhangi bir değişiklik olmazsa tabiki...
    1 bar için mi bu kadar uğraştın be abi 1.5 dan aşağısı helal değil haberin olsun

  8. #27
    ERTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    VEGAS
    Mesaj
    1.704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tuncay abi yeni projen hayırlı olsun. Tekrardan daha sıkı toplamana sevindim

  9. #28
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dilbata Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki neden bu kadar yüklendi araç standalone olmadıktan sonra bir anlamı varmı bu kadar yüklemenin yanlış anlaşılmasın merak ediyorum bu setup tan oem ecu ile tam netice alabilecek misiniz? Ayrıca bu ecuda avans kısabiliyor musunuz? yada turbo büyük alt devirleri nasıl canlandıracaksınız? çünkü 6700 de kesiciye giren bir araç bu...devir bandı çok dar...
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 bar için mi bu kadar uğraştın be abi 1.5 dan aşağısı helal değil haberin olsun

    dilbata; geçen sene kol olmadan sadece wössnerr 8cr piston + t3 yataklı daha ufak bir turbo ile 1.4 bar da; 275hp gibi bir güç almıştık.afr iyiydi kötü değildi...Avans işini tam bilmiyorum onu tuner'im daha iyi biliyor.Altlarım ise 3000 lerde geliyodu..sıkıştırmam düşüktü biraz...sanırım bu setup ile çok daha iyi bir netice bekliyoruz.sadece herşey şanzımana bakıyor gerisinde sıkıntı yok asla

    PriSoner; gökhan önce bir neticeye 1 bar ile bakacağız.sonrası düşünülür.sana kalsa sana 1.5 da yetmez

  10. #29
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERTAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tuncay abi yeni projen hayırlı olsun. Tekrardan daha sıkı toplamana sevindim
    çok tşk ederim ertanım...

  11. #30
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PriSOneR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam dostum t16 motorlarda saplamalar yataklara kadar uzanmıyor diğer rover motor serilerinde dediğin gibi bayrak direği gibi
    bu msjları görünce Hgt saplamaları geldi aklıma 254mm uzunluğu

    Buarada maşallah umarım istediğin sonucu alırsın

  12. #31
    Emre Ekrem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.718
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hızlı ilerliyor, maşallah.
    /// PEUGEOT SPORT
    Undertaker

    PSA Brothers

  13. #32
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre Ekrem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hızlı ilerliyor, maşallah.
    tşk ederim sadece maxidisplay in montajı kaldı onuda cuma günü montajını yapacağız allah nasip ederse sanırım hafta sonuda uzun bir rodaj yolculuğu olacak eğer bir aksilik çıkmazsa...

    Zaten ayrıntılı fotoları koyacağım buraya şuanda pek genel bir foto koyamıyorum araç bir senedir duş almıyor

  14. #33
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Biz bu aracı sağlam yaptık fakat sürekli yarışlarda koşması amacı ile yapmadık. Bizim amacımız günlük kullanımda zevkli bir araba olması. Ayrıca tüm sensörler de devrede olduğu için araba stabil.

    Bu beyinde, benzinde avansı da kontrol edebilirim. Tam rodaj bitince devir bandı 7100 rpm gibi olacak. Ayrıca rodaj bittiğinde basınçta 1 bar ile 1.4bar arasında kullanır halde ayarlı olacak.

    İleride bilyalı 30 gibi yada daha farklı bir turboya geçme düşüncemiz olursa ozaman standalone bir ecu bağlarım.

    Yukarıda da belirttim gibi arabanın eski halinde sadece 8 cr pistonla ve eski turbosuyla 1.4 barda 274 hp 376 nm tork aldık kısık avansta.

    Ayrıca 1.6 barlara kadar rahatlıkla oem ecu remap ile çıktık. Dyno çıktısınıda sizlerle paylaşacağım. Güç düşük gelmesin size, bizde hersey açık ve net. Dyno çıktısında sıcaklık ve katsayıları görebilirsiniz.

    Haltech avans kulaklığına kadar tüm ekipmanlar elimde mevcut.

    Mesela bir Bmw yapacağız, onun üzerinde Precision 62 serisine benzer bir turbo olcak daha tam net değil. Karar aşamasındayız. Parçaları temin etmeye başlayacağız. İlerde onuda paylaşırız burada insalah güzel bir proje olacak.

  15. #34
    dr.destan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara / Seattle
    Mesaj
    21
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ellerinize saglik.. Hala Rover ile boyle kaliteli sekilde ugrasanlari gormek beni cok mutlu ediyor Tekerinize tas degmesin..

  16. #35
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dr.destan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ellerinize saglik.. Hala Rover ile boyle kaliteli sekilde ugrasanlari gormek beni cok mutlu ediyor Tekerinize tas degmesin..
    Allah razı olsun yüreğine sağlık kardeşim...Diğer 220 sahiplerine de bir şekilde örnek olur inşallah..

  17. #36

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu beyine daha farklı bir map sensörü kalibre edilemiyor. Yurt dışında kimse map pack bile yapmıyor bu beyine, kimse uğraşmıyor. Ben kendim hazırladım map pack i ve yaptım bu aracı. Oem ecular, standalone ecu lar gibi değil. Elbette oem ecuya da daha buyuk çaplı map sensörü takılıyor fakat bu aracın ecusu el vermiyor

    kesinlikle beyini kandırarak ayar yapmaktan yana değilim. ama bizim hazırladığımız setupta ve günlük kullanımda ayrıca basacağımız basıncda, bu beyin bizi idare edeceği için ve günlük kullanımda araç stabil çalışacağı için oem ecusu ilk tercih oldu.
    merak ettiğim bir nokta daha çıktı, map sensör ecu üstünde, FCD yi nasıl bağlayabildiniz?

  18. #37
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merak ettiğim bir nokta daha çıktı, map sensör ecu üstünde, FCD yi nasıl bağlayabildiniz?
    Map ecunun icinde arka tarafinda ayri bir ayak ile sabit montajli onde de uc tane sinyal ayagi boarda lehimli uzun bir sekilde biz burada sadece 5v sinyal ucu ile -/+ ucu tam ortadan kestik sonrada ecunun kapaginin en arka kosesinden fcd nin kablosunun gececegi kadar bir delik deldik sonrada orayi silikonla kapadik fcd zaten hakan abinin fcd si...kutu disarida baglantisi iceride seklinde yaptik...


  19. #38

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuncayakyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Map ecunun icinde arka tarafinda ayri bir ayak ile sabit montajli onde de uc tane sinyal ayagi boarda lehimli uzun bir sekilde biz burada sadece 5v sinyal ucu ile -/+ ucu tam ortadan kestik sonrada ecunun kapaginin en arka kosesinden fcd nin kablosunun gececegi kadar bir delik deldik sonrada orayi silikonla kapadik fcd zaten hakan abinin fcd si...kutu disarida baglantisi iceride seklinde yaptik...

    yanlış anlamazsanız son bir soru daha, map sensor on board ama gene mudahale edip, sensörün 0-5v sinyalini manipule etmiş durumdasınız. neden 3 bar veya daha büyük map sensör bağlayamıyorsunuz?

    sensörden çıkıp fcd ye giden, sonrasında fcd den çıkıp ecuya giden bir sinyal var. 3 barlık 0-5v bir bir map sensör kullanıp, FCD için kullandığınız sinyal kablosu ile yeni map sensörü sinyalini ECU ya iletseniz, FCD kullanımına gerek kalmıyor. (tabi yakıt ve ateşleme haritalarını yeni map sensöre göre güncellemek koşuluyla)

    kaçırdığım bir nokta mı var? büyük kapasiteli bir map sensör kullanılabiliyor gibi geldi bana.

    Amacım eleştirmek değil, sadece fikir paylaşmak, aman yanlış anlama olmasın.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •