User Tag List

Sayfa 3/7 İlkİlk 12345 ... SonSon
115 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Rover 220 Turbo Projesi

  1. #39
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış anlamazsanız son bir soru daha, map sensor on board ama gene mudahale edip, sensörün 0-5v sinyalini manipule etmiş durumdasınız. neden 3 bar veya daha büyük map sensör bağlayamıyorsunuz?

    sensörden çıkıp fcd ye giden, sonrasında fcd den çıkıp ecuya giden bir sinyal var. 3 barlık 0-5v bir bir map sensör kullanıp, FCD için kullandığınız sinyal kablosu ile yeni map sensörü sinyalini ECU ya iletseniz, FCD kullanımına gerek kalmıyor. (tabi yakıt ve ateşleme haritalarını yeni map sensöre göre güncellemek koşuluyla)

    kaçırdığım bir nokta mı var? büyük kapasiteli bir map sensör kullanılabiliyor gibi geldi bana.

    Amacım eleştirmek değil, sadece fikir paylaşmak, aman yanlış anlama olmasın.
    Yok estf niye yanlis anlayalim tabiki konusmak tartismak bunlar guzel seyler...hersey paylasinca guzel...evt sen guzel dusunuyosun haklisin da...ama ben senelerdir ingiliz forumlarinda cirit atiyorum ozellikle rover turbo uzerine arastirmalarim cok fazla ecu nedense biraz zor bir ecu biryerlere ulasmak devreleri takip etmek ugrastirici bayagi...
    Map sensorude bu uzerindekinden baska yuksek degerli bir mapi kabul etmiyor ben biz bu iside denedik 3 barlik map bulup onu bagladik ama araba resmen oksure oksure calisti olmuyo yani kalibre edemedik bir turlu )

  2. #40
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki o vakit FCD ile nasıl çalışıyor bende onu anlamadım ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  3. #41
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    @XSi
    Estağfurullah. Düşünceniz zaten doğru olan şekli.


    Fakat oem beyninde bu tarz işlemleri yapmak, standolane ecu larda yapmak gibi basit değil.

    Özellikle Rover 220 Turbonun ecusunun damosu piyasada olmadığı için bu tarz işlemleri gerçekleştirmek ne yazık ki pek mümkün olmuyor. Ha çok kasarsanız olur. Ama aynı uğrasa 3 tane standalone ecu bağlarsınız

    Bu aracın beyni med9.1 (tfsi) yada me7.5 (1.8 T) gibi olsa her türlü imkan mevcut. Güle oynaya yaparım. Şuan video koyamıyorum. Akşama örnekler ile paylaşırım.

    1.8 T s3 lerde iki türlü ecu var. 2000 modelden önce ve sonra ecu değişiyor. Direk anlaşılır dilden konuşayım. 2000 modelden sonrasına çat pat kütlü kesici oluyor. Öncesine olmuyor. Çünkü beyindeki haritalar arasında farklılıklar var.

    Farkındayım konuyu dağıttım fakat konu derin. Oem ecuya girdiniz mi ucu bucağı yok bu işin.
    Yani işin özü bu ecu için damos yok. Ayrıca Rover 220 T nin oem ecuyla benim kadarda uğraşan az insan var.

  4. #42

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tuncayakyz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok estf niye yanlis anlayalim tabiki konusmak tartismak bunlar guzel seyler...hersey paylasinca guzel...evt sen guzel dusunuyosun haklisin da...ama ben senelerdir ingiliz forumlarinda cirit atiyorum ozellikle rover turbo uzerine arastirmalarim cok fazla ecu nedense biraz zor bir ecu biryerlere ulasmak devreleri takip etmek ugrastirici bayagi...
    Map sensorude bu uzerindekinden baska yuksek degerli bir mapi kabul etmiyor ben biz bu iside denedik 3 barlik map bulup onu bagladik ama araba resmen oksure oksure calisti olmuyo yani kalibre edemedik bir turlu )
    siz zorluğu aşmışsınız zateni mekanik olarak ecuyu modifiye etmişsiniz, artık istediğiniz 0-5v map sensörünü bağlayabilirsiniz.

    sensor voltaj kalibresi ihtiyacı yok, orjinali 0-5v çalışıyor, takacağınızda 0-5v olursa çalışacak, genelde tüm map sensörler 0-5v çalışıyor zaten.

    gelen sinyale göre de yakıt ve avans tablosunu değiştirirseniz iş bitecek gibi.

    orjinal sensör 1 bar da 5v verecek (yaklaşık), 3 bar map sensör 1 barda 3,3v verecek.

    orjinal enjektör devam edilecekse tüm yakıt haritası %50 artmalı

    Hatta bir diğer seçenekte, enjektörü %50 büyütmek, orjinali 350-400 cc civarıdır tahminen, 550cc lik bir enjektör koyulursa, haritaya dokunmadan bile çalışır 3 bar map sensör ile.

    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @XSi
    Estağfurullah. Düşünceniz zaten doğru olan şekli.


    Fakat oem beyninde bu tarz işlemleri yapmak, standolane ecu larda yapmak gibi basit değil.

    Özellikle Rover 220 Turbonun ecusunun damosu piyasada olmadığı için bu tarz işlemleri gerçekleştirmek ne yazık ki pek mümkün olmuyor. Ha çok kasarsanız olur. Ama aynı uğrasa 3 tane standalone ecu bağlarsınız

    Bu aracın beyni med9.1 (tfsi) yada me7.5 (1.8 T) gibi olsa her türlü imkan mevcut. Güle oynaya yaparım. Şuan video koyamıyorum. Akşama örnekler ile paylaşırım.

    1.8 T s3 lerde iki türlü ecu var. 2000 modelden önce ve sonra ecu değişiyor. Direk anlaşılır dilden konuşayım. 2000 modelden sonrasına çat pat kütlü kesici oluyor. Öncesine olmuyor. Çünkü beyindeki haritalar arasında farklılıklar var.

    Farkındayım konuyu dağıttım fakat konu derin. Oem ecuya girdiniz mi ucu bucağı yok bu işin.
    Yani işin özü bu ecu için damos yok. Ayrıca Rover 220 T nin oem ecuyla benim kadarda uğraşan az insan var.
    siz yakıt tablosunu değiştiremişsiniz anladığım kadarıyla, 3 bar map sensör + 550 cc enjektör ile orjinale yakın bir yakıt karakteristiği sağlar, wideband ile sonucu kontrol edip, istenilen afr yi problemsiz sağlamak olası.

  5. #43
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    ben bu araca 550 cc enjektör ile sıkıntısız bir şekilde ayar yaptım. videosu var onuda atarım.
    8cr pistonla 1.4 bar 276 hp 376 nm aldık.

    direk map sensörü bağlasanızda düzgün çalışmaz. offset ayarları tutmaz..

  6. #44
    MaXiGörKy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye-Kocaeli
    Mesaj
    336
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    edc16 1.9 tdi launch control



    dsg tuning ve custom rev limiter arabada egzoz standart bu yüzden rev limiterin sesi duyulmaz tanıtım amaçlı yaptım. Yurt dışına dosya veriyorum çünkü.



    1.9 tdi edc16 stage 2 remap ve custom rev limiter




    tfsi rev limiter ve rover in videosunuda ekleyeceğim.

  7. #45
    iceblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    49
    Şehir
    gaziantep
    Mesaj
    18
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    emme, intercool ve silikon hortumların montajı çok güzel olmuş elinize sağlık
    [SIGPIC][/SIGPIC]İnsanlarla münasebetin ateşle münasebetin gibi olsun; Çok yaklaşma yanarsın, Çok uzaklaşama donarsın...AYARCI

  8. #46
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı iceblue Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emme, intercool ve silikon hortumların montajı çok güzel olmuş elinize sağlık
    Bogachan ustanin eline saglik elinden gelenin en iyisi icin ugrasiyor.
    Bu arada tsk ederim iceblue sagolasin...

  9. #47
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Maxidisplay in montajından devam.

  10. #48

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MaXiGörKy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bu araca 550 cc enjektör ile sıkıntısız bir şekilde ayar yaptım. videosu var onuda atarım.
    8cr pistonla 1.4 bar 276 hp 376 nm aldık.

    direk map sensörü bağlasanızda düzgün çalışmaz. offset ayarları tutmaz..
    ben ayar iyi kötü olmuş demiyorum, sadece arabayı 1 bar gördüğüne inandırıp, 1.4 bara göre ayar yapmak anlamsız geldi. (2 bara kadar hatta daha fazlası için imkan varken)


    2 bar yerine 3 bar map sensor bağlayıp, %50 büyük enjektör kullanmak, oldukça fazla sayıda uygulanan bir yöntem.

    Kendim benzerini AFC neo ile uyguladım, maf sinyalini %45 azaltıp, 245 cc enjektör yerine 440cc enjektör ile kullandım aracı. Hemen hemen aynı AFR leri sağlıyordu tam gazda. Daha ilerisi MAF housing i büyütüp, veya daha kapasiteli MAF kullanıp sinyale daha az müdahale edip (+/- %5-10) 440 cc enjektörle kullanmakta olası idi. MAP sensörü değiştirmek ile benzer mantık.

    bu araca FCD bağlayıp kullanabildinize göre, 0-5v lineer değişen sinyal sağlayan 3 bar map sensör bağlayıpta kullanmak olası.

    Tabiki tercih sizin, iyisi nasıldır siz karar vermişsinizdir.

  11. #49
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanırım sorun şurada kaynaklanıyor. OEM Ecu ya eskiden 0 değeri için 3v geliyor diyelim. Bu 3v altında vakum üstünde basınç var diyelim. Yerine koyulan 3 barlık MAP sensörü 0 için yani atmosfer basıncı için atıyorum 2.8v yada 3.3v diyor. Buradaki ofset farkından dolayı da sorun yaşanıyor. Eğer beyinde basınç için ayrı vakum için ayrı bir map yada farklı tune yöntemi var ise önce beyine bu vakum / basınç farkinin MAP sensöründen gelicek kaç V den sonra olduğunu tanımlayabilmek gerekiyor. Buda beyin tamamen çözülemediği için mümkün değil. FCD ise sadece pozitif basınçta belli bir değerden sonrasını maniple ettiğinden kullanılabiliniyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  12. #50

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım sorun şurada kaynaklanıyor. OEM Ecu ya eskiden 0 değeri için 3v geliyor diyelim. Bu 3v altında vakum üstünde basınç var diyelim. Yerine koyulan 3 barlık MAP sensörü 0 için yani atmosfer basıncı için atıyorum 2.8v yada 3.3v diyor. Buradaki ofset farkından dolayı da sorun yaşanıyor. Eğer beyinde basınç için ayrı vakum için ayrı bir map yada farklı tune yöntemi var ise önce beyine bu vakum / basınç farkinin MAP sensöründen gelicek kaç V den sonra olduğunu tanımlayabilmek gerekiyor. Buda beyin tamamen çözülemediği için mümkün değil. FCD ise sadece pozitif basınçta belli bir değerden sonrasını maniple ettiğinden kullanılabiliniyor.

    tahmin mi bu?

    2 ayrı map olduğunu varsayıyorum vakuma ayrı, basınca ayrı map olmasının fonksiyonellik açısından faydası var mı?

    ve bu konudaki uygulamada sadece beynin basınç mapi ne mi müdahale edilmiş olması lazım, ama bu durumda aracın 550 cc enjektörle sağlıklı yürümesi de olası değil. fakat yazılanlardan ben öyle anlamadım.

  13. #51
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimki tamamen tahmin. Çünkü bu tarz bir araç beyni ile alakalı bir yazı okumuştum bir forumda. Ama hangi marka hatırlamıyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #52
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maxidisplay montajınıda bitirdik.Ürünü temin ettiğim Maxi Gauge hakan usta ya, ve ikigündür benim kahrımı çeken veysel kardeşime sonsuz tşklerimi sunuyorum.Veysel maxidisplay için gelmişti aslında ama çok titiz olduğu için aracın motor tesisatına da el attı. fazlalık ve karışık ne kadar kablo varsa hepsini teker teker ayıkladı (çeyrek boyluk kablo ve ıvır zıvır söktü resmen ) bu sebeble bu güzel işçilik için kendisine ayrıca özel tşk ediyorum sağolsun varolsun...








    Buda son anda aklıma geldi yine hakan abi sağolsun beni kırmadı..



    Serial den AFR Log out

    Bunlarda dönüştürücüsü


  15. #53
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herşey yolunda gidiyor sanırım...İnşallah herşey dilediğiniz gibi olur...

  16. #54
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rodajda 600 km bitirdik simdilik hersey sakin nonstop devam ediyoruz..

  17. #55
    tuncayakyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    638
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rodajı tamamladık şimdi gözümüz meterolijide havaların azcık düzelmesini bekliyoruz.Akabinde Allah nasip ederse hemen remap yapacağız.Şimdilik herşey yolunda herhangibir sıkıntımız yok.Turbomuz yaklaşık 3500d/dk larda spool olmaya başlıyor.Sanırım deviri 7200 lere çekeceğiz gibi gözüküyor.Hayırlısı diyelim.
    Ayrıca motordan son güncel bir foto koyuyorum.Ufak minik eksiklikleri belirtmiyorum...


  18. #56
    dilbata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi sen ne yapmışsın ya hay maşallah!!! ayar yaptınız mı abi?

  19. #57
    dj_batukaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.484
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok gzel olmuş ellerinize sağlık. Turbonun Filtre yönü için daha musait bi yer yok sanırım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •