Rezerve yapiyorum kerem konu seni peach oldu karsim)
Yasin bnden buyuk usta adamsin.. Ben bu yasimda biliyorum ki biseyi soz verdiysem yaparim.soz verdigin seyi yapmamak kaypakliktir sıkıntılik bir durumumuz yok sukur baskalarina sıkıntı oldugumuz dogruki hemen hersey uste alinip kendilerine cevap hakki yaratiliyor ben ortaya soledim usta alincagin bisi varki aliniyosun ben kardesimizin konusuna yazdim burasida kirlenmesin esenlikler..
__ATA MOTORSPORT & ENGINEERING__
DR.ECU ---MOTUL --- EBC BREAKS
Bc cooper s bende ve hiç sıkıntısı yok gazlıyorum burada arabanın eskisinde yaşanan sıkıntıları yazılıp araba sanki olmamış gibi yansılıtılmış sadece şunu söyliyim 1.5 bar basınçla eski aracım olan UU ds3 kadar hızlı eğerki iddaalı bi yarış olursa 2 bar basıp hep beraber bakarız
UTQR kim olduğunu aslında biliyorum eminim de ama hayırlısı bakalım ortalığı karıştırıyorsun aradığın varex konusundan bile tahmin edebiliyorum . ortalığı neden karıştırdığın da garip anlam veremiyorum
Kazasız belasız binin inşallah istediğiniz gibi olur aracınız.
Offtopiclerden sonra kaldigim yerden devam edeyim.. OEM Oil cooler tabiki yetmedi.. Mishimoto Oil Cooler aldim sponsorumuz Maslak Warehouse ekibinden..
Araca montaji esnasinda zorlansak bile, Batikan Ak ve Aren Ozgur sayesinde isi cozduk.. Tabi ustalarim Yusuf ve Ahmet Ustanin emegini unutmamak lazimYaklasik 7 saat sonucunda montaji gerceklestirdik.. (Turbonun yeni manifoldu yuzunden ugrastirdi malesef)
Bugun hava ilk test ettigim hava sartlari ile hemen hemen ayniydi. Ayni guzergah uzerinde Aren ile ufak bir turlama yaptik. Ilk test ile ayni kullanim ve havada yag sicakliginda -10 derece dusus sagladik.. Basincta cok az bir azalma var ama bizi etkilemeyecektir..
Parca tedariginde Maslak Warehouse ve Aren Ozgur'e, ayrica iscilikte destegini esirgemeyen AYN Auto ekibine tesekkurler..
Yarin sabah Dyno'da olacagim. Ilk testimiz 1.3 bar ile baslayacak, ruzgarli olacagi benziyor..
Ayar ile tahminim 1 hafta ugrasilir, ama ilk run yarin sabah olacagindan heyecan bastiUmarim karsiligini alacagiz
Ayar islemleri bittiginde, kaputa custom kanallar acmayi planliyorum ancak aklimizda bir kac model var. Onuda ilerleyen zamanda paylasacagim![]()
1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
Instagram: @itkopekas #dev20 #project400
Kekuti, daha önce hiç oil cooler kullanmadım, bilgisizliğimi mazur gör lütfen. Gözüme takılan bi nokta var, oil cooler sanki baş aşağı duruyo, bu sorun yaratır mı?
öyle işte.
Tekrar Merhaba,
Dün sabah Powershop'da ilk yazılım ve dyno koşumuzu yaptık. Yaklaşık 10 run ve farklı karışımlar ile çalışma yapıldı..
Yazılım İngiltere'den alındığı için, üzerinde custom oynama yapamıyoruz. Dolayısıyla hafta başında tekrardan loglar Manic'e gönderilecek ve bazı düzeltmeler yapılacak.
İlk olarak 7.200 dd döndüğümüz ve devir açılmamış koşular yapıldı.
Öncelikle 3 farklı mod ayarı yaptık.
A modu günlük stok mod olucak. Meth ve Yakıt olmadan aldığımız güç 1.0 bar'da 290 hp çıktı.
Sonrasında 1.20 Barda meth ve yakıtsız 300 Hp aldık.
Bir sonraki aşamada B modunu açtık. Bu koşuda Meth açıldı; 310.2 aldık. (262.2 whp)
Ancak bu koşuda 7000dd'den sonra düşüş ve avans vurduğunu gördük. 20 litre pompa benzini üzerine, 3-4 litre kadar toluen ekledik.
B modunda bu şekilde, aynı devir bandında, 334 hp alındı (284.7 whp - 1.4 bar)
Sonrasında C moduna geçtik. Yakıta ekstra olarak 4 litre daha koyduk. (Yaklaşık %35-%40 arası) Basınç 1.5'a çıktı.
Alınan son güç ; 354 Hp (302 whp 7200dd)
Daha fazlasını istedik ama stok sensörler ve stok enjektör ile bu kadar güç çıkarabildik.
1.7 açtık ancak devir sonunda herhangi bir arıza kodu alamamıza rağmen gaz kelebeği kapattı araba. Bunun farklı nedenleri olabilir.
* Pompa (AEM olmasına rağmen) yetmemiş olabilir.
* Enjektör yetmemiş olabilir (elimde 600cc'likde var ancak şuan için takmadık.)
* Meth yetmemiş olabilir dedik ki yetmemişMethanol'ü boşa işettiğimizde, musluk contası yırtık olduğunda su kaçırırmış gibi akıttığını gördük. Püskürtme yapmıyordu. Aracın voltaj düşüklüğü veya pompa arızalanmış olabilir dedik. Bu kısımdan sonrasında dyno üzerinde ilerlemedik ve son aldığımız 354hp ile yola saldık
![]()
Aren kullandı yorumlarını kendi paylaşır ancak ben arkadan görünce ses ve gidişatını fazlasıyla beğendimbitik lastikler ile 2 serit sağ sola salsa bile gayet eğlenceli gözüküyor..
Yorumlarım ;
1) İyiki Oil cooler takmışız. Min 15 derece düştüğünü rahatlıkla söyleyebilirim. Bu işlemler için Maslak Warehouse ve Batıkan Ak'a teşekkür ederim
2) Kaput içi havalandırmaya ihtiyacım var. Kaputu bu hafta içerisinde kesiyoruz. Scoop bağlantısının yanına iki adet ters kanal açacağım.
3) Lastik ne alıcam bilmiyorum ama başı koşularda dyno'da bile sardı. Daha üst güçlerde sıkıntı çıkartıcaktır..
4) Meth pompası vs değiştirdikten sonra 354 aldığımız gücün üzerine 5 - 6 beygir daha eklenebilir. 360'ı bu halde rahat geçeriz diye düşünüyorum.
Yeni hedefim enjektörleri büyütüp bir daha bu denemeleri yapmak. Belki yakıtta farklı bir karışıma da gidebilirim. Orası net değil.
Sonuç olarak Project400 diye başladığımız serüvende stok enjektör ve sensörler ile max 360'a kadar 7200dd'de alabiliyoruz.
Deviri açmayacağımı ilk koşu olduğu için söylemiştim.
İkinci koşuda 7400-7500dd civarı açarsak bence az daha gideri olur stok enjektörler ile.. Alt yapı ve üst kapak bunu rahatlıkla kaldırabilir..
Sonrasında neler olacağına bakacağım ama 400+ hedefime sanırım ulaşabileceğim bir aksilik çıkmadıkça![]()
Öncelikle; Bana o sıcakta desteğini esirgemeyen Aren Özgür kardeşime,
tüm gün yine o sıcakta yazılım işiyle uğraşan Bayçu abi ve Powershop ekibine sonsuz teşekkürler.
Bonus
![]()
1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
Instagram: @itkopekas #dev20 #project400
1) 34 JET 01 - R53 Cooper S GP "0483" - R.I.P
2) 34 DEV 20 - R56 Cooper S "JCW" PROJECT400 - DONE!
Instagram: @itkopekas #dev20 #project400
kendi arabamdan cok devi gormek istiyorum gercekten. 1.5 barda 354 beygir cok cok basarili, masallah.
doayen!
bence güzel manic tekrardan ayar verdiginde tüm taşlar oturmuş olur.ama video lazım kuru kuru resimle olmuyo üzülüyoruz
Yüce F.U
PoloGTİ-CooperS R53-W204 AMG
proje çok başarılı olarak ilerliyor, nihai hedefe çok yaklaşmışsınız. En kısa zamanda istediğiniz değerlere ulaşmanız dileğiyle...
zor kısmı atlattın bro asıl degişim enjektör ve sensör degişimlerinden sonra gelecek çok sıkı bi makina oldu bakalım merak ediyorum bende![]()
hedefe az kalmıştebrik edilecek bir proje. video da çok çok iyi
![]()
Kendi ugrasip bi sonuc alamayinca ayni iste basarili olanlara neden salca oluyorsunuz bi kere de tebrik edin ya da neyi eksik yapmissiniz onu gormeye calisin lan ne cahil bos adamlar ya
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)