Gerçek bir proje tebrik ederim, hayranlıkla okudum.
Printable View
Gerçek bir proje tebrik ederim, hayranlıkla okudum.
Böyle işleri kendi yapan insanlara hep hayran oldum.Okulum bitmedi.Şarküteride çalışıyorum.(Kendimizin ama işçilerden daha fazla çalışıyorum.)
Ne vakit var ne de para.12 saat çalışıp hiç tatil yapmayınca da arabaya vakit kalmıyor.Ellerinize sağlık.Güzel bir detaylı temizlik sonrası fotoğraf çekimini hakediyor.
harıka proje her gun gırıp bakıyorum varmı guncel bıseyler dıye. hep heves etmısımdır boyle bıseye ama motor konusunda bılgı ve tecrubem malesef sıfır. agız tadıyla gazlayın ınsallah beylıkduzune yolunuz duserse bı tur verde bınelım :)
Elinize sağlık.Siz performans amaçlı iyileştirmeler yapmışsınız. Benim hayalimde zenci spec kamyonet yapmak. Krom 20+ jantlar ince yanak lastikler. Simli sarı renk. Krom detaylar, Air ile yerlerde olacak :)
Suanda ufak tefek seyler yapıyorum. Paylaşmalık değil geneli ama özet geçicek olursam, kalorifer radyatörüm antifrizli suyu gorunce kaçırmaya başladı. ön göğüsü sokmek zorunda kaldım. Tamirde edilemedi Amerikanında tatil olması nedeniyle ocağın 1 haftasına kaldı parçamın gelişi. Bunun dışında direksyon milinde değişiklik yaptım. Mil ile kutunun bağlantı noktası kaucuk bir malzemeydi onu kesip çıkardım mafsal kullandım onun yerine. Hazır yine garaja girmişken aküyüde bagaja alıyorum onuda çıkarmış olucam aradan. Bunlar bittikten sonra en az 2-3 ay güncellenmez konu ancak parçaların gelmesi vs. Sürekli sök tak yapmak yerine keyfini çıkara çıkara devam edicem projeme.
Soluksuz okudum elinize emeğinize sağlık çok güzel olmuş keyfle binersiniz inşallah
Canlı gören biri olarak 10 numara 5 yıldız
Elinize bileğinize sağlık ,müthiş müthiş müthiş! :)
Emeklerinize sağlık harika bir proje olmuş.Kötü ustalar sağolsun insana çok şey öğretiyorlar.
Ufak bir güncelleme yapmak istedim konuya. Sene başında dövizin dengesizliği falan derken proje baya sarktı ama tekrar harekete geçtim. Jant mı lastik mi fren mi derken kendimi bütün turbo setupının siparişini verirken buldum. Turbo top mount olucak tabi bu zamanı sadece bekleyerek geçirmedik hem ufak tefek aksiliklerle uğraştım hemde turbo için ufak hazırlıklar yaptım. İlk olarak başıma gelen aksilikten bahsetmek istiyorum. Bir türlü tutturamadığımızı düşündüğüm şaft balansını yapmaya uğraşırken şanmanın kuyruk kısmındaki aşırı boşluk dikkatimizi çekti. Ben aracı garaj görütüp hemen şanzımanı söktüm.
https://s4.postimg.org/dpmgv0hal/IMG...16-_WA0043.jpg
Dağıtıp içine baktığımda kuyruktaki burcun tamamen bittiğini gördüm burdan sonrası beni aşar diyip maslakta bir arkadaşımın tanıdığı olan bir garaj bıraktım şanzımanı ve şanzımanın içinden eksik parça çıktığını söylediler bana ve TCI firmasının en üst seri şanzımanın içinden son tasın yataklanmasına yardımcı olan bir parça çıkmamıştı. Hemen yeni yatak ve eksik parçanın siparişini verip şanzımanı toplayıp yeniden çıktım yollara. Fakat bu seferde normal seyir halindeyken biranda araba stop etti. Nedir ne değildir derken suçluyu buldum.
https://s4.postimg.org/6noj8tdot/IMG...28-_WA0030.jpg
https://s4.postimg.org/6oyh28fil/IMG...28-_WA0034.jpg
Karaköyde 10 tane dükkan gezdikten sonra bir yerde bu smd sigortalardan buldum ve aldım. Tekrar toparladım herşeyi bu sırada madem hazır garaja tekrar soktum bari aküyüde kasanın içine alıp turboya yer açayım dedim ve sağ farın arkası artık tamamen turbo için boşaltıldı.
https://s11.postimg.org/bgh5yz9b7/20170608_143629.jpg
https://s11.postimg.org/xgxiflrz7/20170608_143701.jpg
https://s11.postimg.org/ke1vwc1r7/20170608_143721.jpg
Valla helal olsun tebtik ediyorum:bravo::bravo:
Çok iyi gerçekten. Lütfen fotoları biraz büyük koyun. Ayrıca o sigorta neden atmış onu bulun derim. Her seferinde beyinden smd bileşen sökme olmaz.
Maşallah Herşey mukemmel. Yanliz saglam bir detailing temizlik istiyor makine :)
MaşaAllah gerçekten on numara iş çıkarmışsınız elinize sağlık, geri kalan kısımda kolaylıklar diliyorum umarım herşey istediğiniz gibi gider.
@MUY37 Bence o soldaki klima tertibatını mutlaka sökmek lazım :D motor içi aşırı ferahlar
https://img-comment-fun.9cache.com/m...ZND_700w_0.jpg
Parçalar geldi proje başladı. Tadımlık bir fotoğraf bırakıyorum buraya ilerleyen günlerde yeni postlar atıcam.
https://i.hizliresim.com/YNYkyl.jpg
beklemedeyiz
MaaşAllah tam hayallerdeki araç, umarım böyle güzel bir projeyi alnınızın akıyla çıkarsınızda 10numara 5yıldız bi pick-up görmüş oluruz
Konuyu baştan sona yeni okudum soluksuz bir şekilde gerçekten tebrikler. MAsalhhh diorum. Süper bir çalışma ve proje olmuş emeklerine saglık ...
Ellerinize emeklerinize sağlık. Gördüğüm en güzel projelerden biri...
Mükemmel hayran kaldım gercektenn konuya
Parçalar geldikten sonra hemen motoru söküp gerekenleri yapmaya başladım. Öncelikle kapakları söküp motorun genel durumuna bakmam gerekiyordu çünkü ikinci el bir motordu ve ben açıp bakmamıştım takmadan önce. Neyseki herşey olması gerektiği gibiydi hiç bir problem yoktu. Kapaklarlada işim vardı. Hem subap lastikleri hemde yayların değişmesi gerekiyordu yeni egzantrik için.
https://i.hizliresim.com/ZO1dQk.jpg
https://i.hizliresim.com/2EQjyA.jpg
Tabi bukadar sökmüşken yağ pompasınıda Melling marka yağ pompasıyla değiştirdim. Motor dışardayken karterdede işlem yapmam gerekiyordu. Hem turbo yağ dönüşü için hemde yağ sıkacklığı okumam için hem delmem hemde kaynak yaptırmam gerekiyordu. Onuda hemen dışarda hallettirdim.
https://i.hizliresim.com/V3yYXP.jpg
Motorun kendisiyle çok bir işim kalmamıştı. Yeni aksları takmam gerekiyordu. Onlarda çok zorlanmadan yerlerini aldılar.
https://i.hizliresim.com/o6z787.jpg
Motor zaten ön kısıma çok büyük geliyordu üstüne birde turbo geleceği için yer açmam gerekiyordu. Bende ilk fırsatta klima sisteminden kurtuldum. Tabi klimayı sökünce beni kötü bir süpriz karşıladı. Ama şimdilik geçici bir tamiratla devam ettim.
https://i.hizliresim.com/lbz1rE.jpg
https://i.hizliresim.com/Dyk3m6.jpg
Ön tarafa intercooler geleceği için şanzıman yağ soğutucusu için yer bulmam gerekiyordu. Yaptığım mevcut ayaklar üzerinde değişiklik yapıp fan bağlayarak kasanın altına aldım. Zaten çok fazla geliyordu hem bu boyutta bir yağ soğutucusu üstüne soğutuculu karterle ısınamıyordu şanzımanım artık normal sıcaklıklarda çalışır diye umuyorum.
https://i.hizliresim.com/7y8vXa.jpg
Ve artık intercooler almam gerekiyordu ama arabaya rahat bir şekilde sığacak boyut 14lt civarıydı fakat turbo için küçük olduğunu düşündüğümden 4" kalınlığında 19lt bir intercooler aldım. Intercooler için on ızgarayı kesip biçmem gerekti, ama sonunda yerine sığdırabildim.
https://i.hizliresim.com/g9LoVb.jpg
Hala motoru yerine koyamadım önümüzdeki hafta gelicek ufak tefek birşeyler var onlarıda taktıktan sonra motoru yerine koyup turbonun hotside ını yapıcak bir egzozcu bakmaya başlicam. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Hotside içinde dizay şu şekilde olucak sürücü tarafındaki headersı değiştirmicem şanzımanın altında yolcu tarafıyla yukarda birleşip turboya girecek.
hedeflenen güç ne olcak ? tutunma sorunun vardı hatırladğım kadarıyla turbo da daha zor olcak gibi gözüküyor..
kolay gelsin.
Bu setup amerikadaki pompa benziniyle 1 barda otomatik şanzıman ve açık konvertörle tekerde 550bg civarlarını alıyor ki şanzıman ve konvertör faktörlerini katarsak krankta 700bg civarında bir güç söz konusu. Bende methanol ve yakıta ethanol katkısıyla burda buna yakın güçler hedefliyorum. Tutunmayla ilgilide jant lastik ve amortisörler kasım gibi teslim edilmiş olucak. Projenin başında arkalara 325/50/15 koymak istiyordum ama kesip biçmeden sığmayacaklardı bende 295/55/15 Mickey Thompson ET Street S/S yarı slick drag lastikleri sipariş ettim. Makas ve traction bar ile devam etmekten vazgeçtim. Amerikada bir kaç firma buldum bolton 4 Link kitleri üreten onlardan birini seçip getirtmeyi düşünüyorum. Böylece arkalar makaslardan kurtulup coiloverlara geçmiş olucam.
anladıgım kadarıyla makine epeyce guclu olacak, emeginize saglık kesenize bereket. custom manifold için iskender usta ile iletisime gecmenizi tavsiye ederim...
Vallaha pick up sınıfına aşırı ilgisi olup HB araca sıkışmış olan ben, sizin bu yaptıklarınızı gördükçe çıldırmak üzereyim, proje süper gidiyor, hedeflenen güçler çok mükemmel, inşAllah alnınızın akıyla bu işi yaparsınız. Siz projeyi bitirdikten sonra eski pickuplara bi ilgi artar umarım ki böylece ortalıkta daha çok pickup görürüz
Guzel gidiyor masallah...
maşallah gerçekten konunuzda çok iyisiniz emeğinize ve kesenize bereket...ne zaman discovery de sokak çılgınları programına denk gelsem illa şu kamyoneti görmeden kapatmıyorum şimdi sizin projenizde bana bunu anımsattı :) kolay gelsin tekrardan..
https://www.youtube.com/watch?v=TZl8vEbXp8I
Fotoğraflardanda anlayacağınız gibi Turboyu taktık. Kamyoneti salı günü kaan Egzoz Süreyya abiye bıraktım çarşamba akşamı teslim aldım. Tabi bunun için ne hazırlıklar yapıldı derseniz. Ethanolle de ayar yapmak istediğim için depoya ikinci aeromotive 340 pompa taktım. Tabi okadar kolay olmadı hem yeni yakıt hattının çapı hemde şamandır düzeneğinin elverişsizliği yüzünden biraz uğraştım. Fakat 2. pompa herzaman aktif olmayacak ethanole geçtiğim zaman istediğim bir parametre ile aktif olucak.
https://i.hizliresim.com/MagQ3k.jpg
Tabi bununla birlikte hem yakıtın içindeki alkol oranını hemde sıcaklığını görmek için GM in yeni nesil araçlarında kullandığı flexfuel sensorü taktım. Böylece yakıttaki alkol oranına göre beyin yakıt ve ateşleme haritalarını kendi seçebilecek. Turboyla birlikte motoru takarken kullandığım C6 corvette regulatörüylede vedalaşıp, aeromotivein benzin regulatörüne geçtim. Yaptıklarım bu kadar, 4.8lt kamyonet motorunda 78mm turbo böyle duruyor birazda ona bakalım :D
https://i.hizliresim.com/LOgMWa.jpg
https://i.hizliresim.com/7yXJrP.jpg
https://i.hizliresim.com/PO6dZ6.jpg
https://i.hizliresim.com/g9VgJZ.jpg
https://i.hizliresim.com/QpY5ov.jpg
Tabiki first start videosuzda olmazdı. Cold start olduğu için rolanti 1250 devirlerde ısındıktan sonra egzantriğin catırtısını net duyabileceğiniz bir videoda çekicem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=480JvD7amxg
Buda çıktıktan hemen sonra trafikte arkadaşımın çekmeye çalıştığı video...
https://www.youtube.com/watch?v=byA2bnWpkek
Merakla bekliyoruz canavarı :)
Muhteşem bir çalışma. kazasız belasız sürüşler.
Muhteşem olmuş :D
Bostancı sanayide görmüştüm sanırım egzost için gelmiştiniz.
mükemmel bir proje gerçekleştirmiş siniz ki hala devam ediyorsunuz.
Kesenize bereket.
Bugun işten dönerken biraz çekim yaptım. Kaydadeğer kısımları kesip bir video hazırladım umarım beğenirsiniz. Logda en fazla %73 tps ve 3 psi basınç gözüküyor. Lastikler gelmeden çok bir yere gidemicez orası net belli oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=_u3CJlWQ1zQ
ülkemizde böyle projeler görmek çok güzel :)
Sesi soluğu çok güzel maşallah, patina uygulamasıyla gerçek bir sleeper olarak kayıtlarda yerini alır.
patina style car - Google'da Ara
Ufak bir güncelleme, jant ve lastiklerim geldi. Bunlarla birlikte alçaltma bloklarımı ( geçici olarak ) ve drop spindle larımı da taktım. Ön 5cm arka 10cm alçaldı ve istediğim görüntüyü elde etmiş oldum. Otoban asfaltında artık kesinlikle tutunma problem yaşamıyorum. Şimdi sıra basınç açamaya geldi şu anda 3-4psi arası basıyorum hedef 14-15psi.
https://i.hizliresim.com/lbX2ok.jpg
https://i.hizliresim.com/V3O5ZV.jpg
https://i.hizliresim.com/nJdVvg.jpg
Maşallah. Video da bekliyoruz :)