Jant lastik süper olmuş. Elinize sağlık. Arka mickey'lerin ölçüsü nedir acaba?
Printable View
Jant lastik süper olmuş. Elinize sağlık. Arka mickey'lerin ölçüsü nedir acaba?
Maşallah abi,kazasiz belasiz sesi cok iyi :)
Bence jant seçimi, lastikler, görünüm muhteşem !!
takip ettiğim proje çok beğeniyorum, maşallah. Bu arada kurtköyde oturuyosun sanırım video dumankaya trende dogru cıkarken galiba :D
Aynen video bizim okulun oralar, markafoninin eski binasını gördüm. Cidden çok zevkli proje özellikle kendi emeğinizin bulunması ayrı bir zevk katıyodur.
Merakımdan sordum, dışınada birşeyler yapmayı düşünüyor musunuz? Daha düzgün hatasız bir kaporta gibi. yaşı itibariyle ufak dalgalanmalar var. Dipdiri dursa çok daha güzel olur kanımca.
Maşallah tekrardan.
Çok s***kici durmuş. Özellikle arkadan ses mükemmel. Güzel yeni videolar bekliyoruz...
İtfaiyenin orada Tanay Konaklarında oturuyorum.
Dışınada sıra gelecek fakat öncelikle genel mekanik işleri bitirdikten sonra düşünüyorum. Şuanda elimde başka bir proje aracı var onun işlerine başlamaya hazırlanıyorum. O araç bittikten sonra buda kaportaya girip ok gibi olacak.
Harika görünüyor rüzgar direnci ile ilgili bişeyler var mı planda,
Bagaj üstünü kapatarak arka kapağın paraşüt etkisi önlenebilir mi? Ön tampon altına vs bişeyler olabilir mi?
Kolay gelsin başarılar :)
maşallah abi çok güzel bir proje olmuş eline sağlık normalde kamyonetler ilgi alanımda değil ama buna resmen aşık oldum
@MUY37 abi belki ön lastik alıcam da snein ön lastik ölçülerin nedir ? 225 60 15 falan mı ?
Uzun zamandır güncelleme yapmıyordum. Projem kamyonet olduğundan saçma bir ağırlık dağılımına sahip ve bu dengesiz dağılım yüzünden ağırlık transferini doğru şekilde yapmazsam tutunma sağlamak imkansız bir hal alıyor. Bunun için ön amortisörleri 90/10 compression rebound oranına sahip drag amortisörleri ile değiştirdim.
https://i.hizliresim.com/bB0Vy0.jpg
Tutunmaya ciddi anlamda katkısı oldu ama tabi ki ama ilerleyen zamanlarda bunun bana ekstra masraflar açabileceğini bilmiyordum. Amortisörleri taktım lastikler de güzel eh artık biraz basınç açabiliriz diye düşündüm. Ayara çıktık 0.6 bar basınçla çok güzel yuruyordu fakat en az 1 bar basmak istiyordum. Ama 1 bar basınca yaklaştıkça bujilerim yetmiyor ve missfire yapıyordu. Ayarı 0.6 barda bırakıp yeni buji sipariş ettim.
https://i.hizliresim.com/dOJvXr.jpg
Bujiler gelince hemen taktım ve ayara çıktık. Basıncı açıyoruz ama üstlerde mümkün değil yakıt yetişmiyor. Ne kadar açsakta yok tam basınçta fakirleşiyor karışım. Bu arada depo içinde 2 tane Aeromotive 340 pompa var -8an yakıt hattı 875cc enjektörler vs. yetersiz kalması mümkün değildi. Tabi hesaba katmadığımız şey artan basınçla gelen tork ciddi G kuvveti ve 90/10 amortiler yüzünden ön tarafın çok yükselmesi standart depo içindeki baffle ın yetersiz kalmasına neden oluyordu. Hemen benzinciye girdik depoyu fulledim tekrar çıktık 1.2 bar basınçta bu sefer yakıtla ilgili bir sorun yaşamadık ve teorimiz doğrulanmış oldu ama daha basamadim çünkü alternatörüm bozuldu şanssızlık işte yavaş yavaş garaja gerdi döndük 0.6 barlık yazılımı geri yükledik ve depo sorunu için arayışlara başladım. Surge tank mı fuel cell mi derken kararı fuel cell den yana verdim. Çünkü hemen arkamda duran benzin deposundan kurtulup yeni depoyu difransiyelin üzerine alıp ağırlık dağılımında iyileştirme yapmak istiyordum. Bu yüzden tercihimi aeromotive a1000 fuel cell den yana yaptım. Hemen siparişi verdim 5 gün içinde kapımdaydı.
https://i.hizliresim.com/G9JmgZ.jpg
https://i.hizliresim.com/y0D6vj.jpg
https://i.hizliresim.com/6J1aEv.jpg
Depoyla birlikte kasayıda kapamak için sipariş verdim. Çünkü artık arkamda bir paraşütle gitmek istemiyordum.
https://i.hizliresim.com/qGDdBQ.jpg
https://i.hizliresim.com/MdZVJ2.jpg
Fakat bu pompayla ilgili montaja başlamadan önce aşmam gerek bir engel vardı. Pompayı yarım saatten fazla yarım deponun altında kullanacaksam pompanın çalışma hızını kontrol edebiliyor olmam gerekiyordu. Neyseki beyinden sürebilecektim istediğim gibi fakat eklentiler yapmam gerekiyordu. Solid state röle ile sürmeyi denedim beceremedim daha doğrusu bazı şeyleri eksik yaptığım için röle bozuldu. Ondan sonra bir arkadaşım yardımıyla bu küçük şeyle (power mosfet) sorunu çözdüm ve montajı bitirdim.
https://i.hizliresim.com/XPgMG3.jpg
https://i.hizliresim.com/QVnLMG.jpg
Artık istediğim parametre ile istediğim hızda çalıştırabiliyorum pompayı. Sıra basınç açmaya geldi ama önce 0.6 bar da bir süre alıcam ondan sonra kademeli olarak basıncı yükselticez. Süre almak içinde Dragy diye cihaz aldım bu hafta içi elimde olacak internette yorumlar çok iyi bende tecrubelerimi burda paylaşırım.
Çok radikal bir araç Türkiye için. Tebrik ederim. Mosfet'in teknik özellikleri pompayı beslemeye yeterli mi? Çok küçük geldi gözüme. Yolda bırakmasın sizi?
Teşekkür ederim. Kullandığım mosfet 110 amperlik bir devre ve pompanın toprak hattını sürüyor. Montajınıda büyük bir aluminyum plaka üzerine yaptım. Yarım saatlik bir sürüş sonrasında bile ısınma neredeyse olmadı ki maksimum çalışma sıcaklığı 175 derece gözüküyor.
gerçekten elinize emeğinize sağlık... çok farklı, çok güzel bir proje
Maşallah, çok başarılı ve güzel bir projeniz var. Elinize, emeğinize sağlık. Dragyi günlük olarak kullanıyorum. Kesinlikle memnun kalacaksınız.
En son Petrol Ofisinden aldığım benzinin çok kötü olması yüzünden basınç açamamıştık. Bende çözüm olarak su & methanol enjeksyon sistemi kullandım. Montaj gayet kolay oldu. Bosphours Innovations ın selenoidli kitini aldım fakat progressive olarak kullanmicam basınçla birlikte aktif olacak.
https://i.hizliresim.com/QVqE5y.jpg
https://i.hizliresim.com/XPA7G3.jpg
https://i.hizliresim.com/Md75Q1.jpg
https://i.hizliresim.com/qGL10d.jpg
Methanol enjeksyonun dışında kamyonete E85 içinde ayar yapılacak. En fazla ne çıkarabiliyoruz görmek istiyorum, tabi çıkaracağı süreleride merak ediyorum. Son durum bu şekilde.
https://i.hizliresim.com/bB3A1Z.jpg
Arac T.C.de tek oldu sanirim. Var mi bu tarz arac baska bildiginiz?
Istanbul'da gordugum yerde icine binip "Hocam gezdir beni" diyecegim, haberiniz olsun :)
Körfezdeki drag yarışlarında canlı izleme şansı buldum gerçekten mükemmel bir gidişi var.
Tabiki vardır fakat kamyonet olması nedeniyle tek yerine nadir olarak adlandırabiliriz. Elbet bir organizasyonda denk gelir gezeriz tabiki.
Pist uzun ve durma mesafesi yeterli olsaydı çok daha güzel şeyler yapabilirdim fakat şartlar pek elverişli değildi.
Draglarda bir kamyonet ortaligi darmaduman etti dediler direk sizin aractir dedim :) elinize emeginize saglik cok guzel proje, herseyiyle kendinizin ugrasmasi ise paha bicilmez...
Teşekkür ederim gerçekten öyle. Draglarda faydalı oldu aslında ilk defa bir drag yarışına girdim ve kamyoneti sıfırdan ilk defa kaldırdım. Çok eksiğim olduğunu gördüm şuanda onlarla ilgili çalışıyorum. Tamamlandığında 400m olan bir drag yarışına katılıp gerçekten ne süre cıkarabileceğini görmek istiyorum.
Nazik cevabiniz icin cok tesekkur ederim.
Kamyonet toplamak, hele Turkiye'de cok zorlu is. Ben aracin emsali pek yoktur ulkede diye dusunuyorum.
Tekrar tebrikler...
efsane bir proje olmuş. Çok keyifli görünüyor gerçekten :) Yanlış hatırlamıyorsam bir vw forumunda mk1 toplamaya başlayıp sonra camaroya geçmiştiniz. Camaroyuda çok beğeniyordum fakat bu bir başka olmuş. Kamyonet oluşu beni benden aldı.
Maşallah gerçekten çok güzel proje
Çevirmede polis arka brandayı açsa kısa süreli bir şok geçirebilir yanlız :D bidonlar , tertibat; bilmeyen için korkutucu bir görüntü oluşturabilir :D
Evet doğru söylüyorsunuz, Golf mk1 le başladığım macera S10 ve bir başka diğer projeyle devam ediyor. Bu arada bahsi geçen mk1 rafta sırasını bekliyor.
https://i.hizliresim.com/76RdMY.jpg
Bidonlar genelde olmuyor ama benzin tankı vs. biraz korkutabilir. 2 adet tüpte gelicek ilerleyen zamanlarda işte ozaman bende her baktığımda korkabilirim. Ama polis çevirse eminim kasaya bile bakmadan koçanı kaputa koyar yazmaya başlar :)
Bunuda şuraya bırakıyorum sesini vs. merak edenler vardı.
https://youtu.be/fvwkSFCDw34
Emeklerinize sağlık,kolay gelsin.Video çok güzel
Konuyu biraz güncelleyelim.Yaz sonu biraz daha basınç açalım enjektörlerin limitini gördükten sonra bakarız ilerisine dedik. 0.9 bar olan basıncı 1.2 ye yükseltmeye çalıştık ama boost controllerdan ne kadar açsakta basınç yükselmiyordu. Acaba filtre mi engel oluyor dedik hemen otobanın kenarında söküp tekrar ayara çıktık. Aslında çıkmadan basınç gelecek diye boost controllerin ayarınıda kısmıştık ama 0.9 un üstüne çıkamayan araba filtreyi söktükten sonra 1.5-1.6 gibi birşey bastı. Hem enjektörlerin limitine gelmiştik hemde LS motorlarda kullanılan kapak civataları normalde tek kullanımlık yani torklamayla birlikte uzuyor ve söküp tekrar kullanamıyorsunuz. Ama yurtdışında bunu kimse pek sallamıyordu ki bende sallamadım turbo yapamadan önce egzantrik değişiminde söktüğüm civataları geri takmıştım. Bu sebepten dolayı kapak saplamalarınında limitine geldiğimizi düşündüğümüzden iyileştirmeye gittik ve hemen kapakları söktük. Bu arada çoğul konuşuyorum çünkü artık kamyonet yazılım ve mekanik olarak MaxFlow ekibine emanet, artık aracı onlar geliştiriyor.
https://i.hizliresim.com/EmJaQv.jpg
https://i.hizliresim.com/mMLYqY.jpg
Kapaklari hazir sökmüşken portlayalım dedik ve tabiki soluğu MaxFlow da aldık. Kapakların temizlik işleminden sonra standart halinin değerlerini görmek için flowbench e bağladık ve emme portlarımızdan maksimum 195-200 cfm arası bir hava geçebiliyordu.
https://i.hizliresim.com/v6417m.jpg
Ellerinde kapak geliştirmek için bulundurdukları bir LS1 kapağıyla Ar-Ge ye başladılar.
https://i.hizliresim.com/16dQ0Y.jpg
Portların büyütlmesinin dışında subaplarıda büyütmek istedik ve siparişler verildi. Büyük emme ve egzoz subaplarımız da, 6 açı yuvaları ve birkaç ekstra işlem ile birlikte yerlerini aldılar.
https://i.hizliresim.com/4jlBRp.jpg
https://i.hizliresim.com/0RDM2R.jpg
https://i.hizliresim.com/Ba2poV.jpg
Sıra yeni portlarımız ve subap işlemlerimizde aldığımız sonucu görmeye gelmişti. Standart hali 195-200 CFM arası olan kapaklarımızdan 280-285 CFM bir hava geçişi sağladık. Zaten portların öncesi ve sonrasını gösteren fotoğraflardan işin ne kadar titizlikle yapıldığını sizde anlayacaksınız.
https://i.hizliresim.com/QLMrgv.jpg
https://i.hizliresim.com/bVbz4G.jpg
https://i.hizliresim.com/5aV5RD.jpg
https://i.hizliresim.com/JZ2oEW.jpg
https://i.hizliresim.com/XM4QY0.jpg
https://i.hizliresim.com/Gmz81N.jpg
Kapaklarımız MaxFlow tarafından geliştirilip hazırlandıktan sonra artık sıra montaja gelmişti. ARP saplamalarımızı ve LS9 contamızı takarak motoru kapattık.
https://i.hizliresim.com/nQr8G5.jpg
https://i.hizliresim.com/v641om.jpg
https://i.hizliresim.com/16dQnY.jpg
https://i.hizliresim.com/Ll3Voa.jpg
https://i.hizliresim.com/r59ldV.jpg
https://i.hizliresim.com/qdBo2B.jpg
https://i.hizliresim.com/MVJnlk.jpg
https://i.hizliresim.com/Ll3Vzz.jpg
Hemen test sürüşü için hazırlıkları yaptık. Ben bir kapak işlemiyle aracın karakterinin bu kadar değişeceğini tahmin etmiyordum. Spool up inanılmaz hızlanmış ve verimlilik çok fazla. Standart kapaklarla 1.2 bar basmak için kullandığımız boost controller duty cycle in yarınısı bile vermeden 1.2 bar basmaya başladık. Devirlenme okadar istekli ki motor eskiden hantalmış dedirtti. Herşey buraya kadar çok güzel fakat yukarıda bahsettiğim 1.5 bar bastığımız gün bir karar vermiştik. Güvenlik önlemlerini almadan kamyoneti artık daha fazla hızlandırmıyoruz demiştik. Araya kapak vs. girdi ama artık hazırlıklara başlamalıydık. Hemen arabayı söktüp ve roll cage için Neo Motorspor a gönderdik. Şimdilik gelişmeler bu kadar.
https://i.hizliresim.com/qdBorW.jpg
https://i.hizliresim.com/QLMr9V.jpg
https://i.hizliresim.com/XM4Q56.jpg
https://i.hizliresim.com/5aV5Bq.jpg