Emu classic yerine okadar para vermişken keşke emu black alsaydın geleceğe yatırım olurdu. Bu arada ecu master ürünleri için pek iyi yorumlar okumadım internet mecrasında. Link marka beyinleri övenlerse bir hayli çok. Bende henüz karar veremedim şeytana uyup spark ems v2 alıp geçicem sonundaspark beyinler içinde rolanti sorunları ve kalkışlarda stop ettirme sorunları olabiliyormuş. Neyse artık göreceğiz seninle emu nasıl bir beyin.
Youtube kanalım
https://www.youtube.com/c/DensWorkshop
Instagram sayfam
https://www.instagram.com/dens_workshop
Ben anlatamadim sanirim, hani eski pin'in icinde kalan kablo kesilmis, yeni kablo eski kabloya lehimlenmis. Pin'in eski kabloyu tutan bacaklari acilip, eski kablo tamamen sokulseydi, yeni kablo oraya yerlestirilip bacaklar tekrar bukulseydi daha iyi olmaz miydi? Yoksa boyle bir projede devede kulak bile kalamayacak pin masrafindan kacacaginizi dusunmuyorum, o yuzden de pinlerin kalitesi ile ilgili bir soru degildi benimki![]()
öyle işte.
Emu classic ile Emu black arasında elektronik gaz kelebeği bağlanmayacaksa pek bi fark yok. Örneğin classicte 10bitlik 7 analog giriş kanalı var blackte 9 tane kanal var. 7 kanal bana hayli hayli yeteceğini düşündüğümden ve elektronik gaz kelebeği takmayacağımdan black almamın bir artısı olmayacaktı banao yüzden classic aldım. Aracımda şuanda beast ems var son sürümü. Onu söktüm bi bakalım deneyip göreceğiz emu ile kıyasını
![]()
Açıkçası tüm sensörleri beyne gireceğim bu kez, bu işe malesefki mevcut beyinler uygun olmuyor. Yağ basınç ve sıcaklık, wideband, knocking, egt gibi ne kadar sensör varsa gireceğim hepsini deneyip 1 hafta kadar sonra göreceğiz neler değişiyor![]()
Selam millet,
Naber nasılsınız? Biraz uzun sürdü gelmem ve yeniden karşınızdayım
Tatava yapmadan ufaktan başlayayım aralarından seçip, bi kaç 100 adet kadar fotoğraf var
En son Karabatak koyduğumuz adını atmosferik M52B20 swaplı sierra drift aracımızı almıştık, onu hızlı bi şekilde (3 gün) turbolayıp, 7/8 Ekimde gösteriye çıkardık
2 3 tam sağlıklı turdan sonra piston sekman kanallarından kırıldı kendisiŞimdi onu m50b30 olarak başka forged setupla yeniden yapıyoruz. Fakat konumuz o değil
Pistten 1 foto atıp devam ediyorum mavişe
Kırıldıktan sonra bi dal pozumuzla mavişimize dönelim.
Bu motor içinden arkaya taşıdığım role ve sigorta kutularımız.
bi takım pinler satın alındı, elimde kalmamış bu tip pinden..
Bagaj tarafına koyduğum kutuya beyin roleleri ve sigortalarını da oem roleler kullanarak girmek istiyorum.
ilk kurşunla başlıyorum
Yeşil renkli roleler beyin, enjektör, benzin pompası ve ateşleme için kullanılacak. Bu ilki.
Temizleyip pinlemeye başlıyorum.
Burda kısaca rolenin bacak bağlantısını yazayım. Enjektör, Benzin pompası ve Ateşleme bobinini, kontağı açtığımızda beyinden gelecek şase ile tetikleteceğimiz için,
85 - Beyinden çektiğimiz Şase ucu
86 - Kontak Artısı
30 - Akü Artısı
87 - 12V çıkış pinimiz.
Roleler manyetik alan yöntemi ile mekanik tetikleme bacaklarını birbirine yapıştırarak çalıştırır kendilerini.
Yani 85 ve 86 bacaklarına uyguladığımız +12v ve şase ile manyetik alan oluşturur, anahtarlama görevi gören plakayı kendine çeker ve 30 bacağına bağladığımız akü artısını 87 bacağına iletir.
Rolelerin kullanılmak istenen alana göre farklı tetikletme yöntemleri de vardır. 30 bacağına şase verirseniz 87 bacağına role aktif edildiğinde şase gönderir vsvs.
ilk pinimiz sokuldu
bu 3 soketimizde 86 bacaklarına bağladığım yani kontak artısı girilmiş durumda
mavi kablo ile 85 bacağına beyinden verdiğim eksi çıkışı girildi, kırmızı kablo ile 87 den çıkış alındı(enjektör, bobin ve benzin pompası için), kırmızı/sarı kablo ile 30 bacağına akü artısı verildi.
Görselde gördüğümüz kablo demeti de motor tesisatı kablolarımız. Tesisata başlıyorum.
Bu yakından çekim
Birine acil beyin gerekti, aldığım classic beyni istedi, verdim kendime black sipariş ettim
Black ile yola devam....
başlıyorum
Enjektörlerin tetiklerini pinlemeye başladım. Her enjektöre ayrı tetik gitmek zorunda sıralı 6 silindir motorlar için.
Bobinlerde 3 pin ile ikiz bağlantı yapılabiliyor, fakat enjektörlerde ikiz bağlantı yapılmaz
Soketlerine dizdim pinleri devam ediyorum.
önden görünüm
Bu gördüğümüz blendajlı krank ve egsantrik sensörümüzün kablosu.
Sargı kısmını şaseye vermemiz gerekiyor ki parazitleri şaseye aktarsın
uygun yerden kesip lehimleyip şase kablosu yaptım.
Ben beynin çevresinde role sigorta vs görmeyi sevmediğim için bagaja çektiğim role kutusuna koymuştum roleleri.
Ordan 87 çıkışlarından getirdiğim kabloları da bu sokete gireceğim ana tesisatın kablosunu sıyırıp kablo çekmeyeyim diye soketli yapıyorum.
ilerde tesisatı ya da beyni vs sökmem gerekirse kabloyu kesme biçme lehimleme vs yapmamak adına böyle yapmayı uygun gördüm.
bu şekilde 2 soket koydum birisi artı ve eksilerin bulunduğu soket, diğeri de tachodur göstergedir vs girdiğim soket.
yaptıktan sonra bi kaç daha kablo girmem gerektiği için soketin birini değiştirdim.
Henüz bitmemiş hali ile beyin konumumuzu görmek adına tutuşturdum. Yolcu tarafının sağ alt tarafına.
Kablolarım tek renk olduğu için ufak notlar çıkarıyorum. Kabloların üzerlerinde numaralar yazıyor ona göre kodluyorum
Kablo demeti burda dağılıyor malesef gideceği yerler birbirinden bağımsız olduğu içinGerekli kısaltmaları yapıp kılıflandırma işine geçeceğim.
Sanırım aynı fotoğraf
Beyne tüm sensörleri girmek istiyorum, işime yarayacak ne kadar sensör varsa hepsinin tesisatını çektim. Mevcutta elimde olmayıp ilerde alacağımı düşündüğüm sensörlerin de kablolarını çektim hazırda bekleteceğim. Örneğin fuel flex, fuel press gibi gibi
Gerekli ölçüleri aldım ölçülere göre kabloları kısalttım kılıflamaya geçtim.
Kılıflarken de dedim hepsine birer etiket basayım hem güzel görünür hem de şekil şükül işleri işte
Kılıflandırma ve etiketleme işimiz bitti. Sırada kabloların diğer ucunu pinleyip gerekli soketlere sokmak kaldı.
Etiketlerimizin yakından çekimi bu da
![]()
Hızlanmışken Marş, Şarj, Şanzuman tesisatını da bitirdim.
Çok güzel çok şık oldu. Tabi bunları yaparken çekilen kabloların minimum görünmesi için yeniden yapıyorum.
Bu bahsettiğim beynin yanına çektiğim soketin diğer tarafı. Şase soketi.
Tabanımızda ziftli aluminyum yalıtım malzemesi vardı. Daha da yalıtmak isteyerek yapışkanlı bu malzeme ile üstüne bi kat daha geçtim.
Sonra taban halımızın solgun oluşu hoşuma gitmediğinden boyamaya karar verdim
Akçalı sprey mat siyah boya ile boyamaya başladım. Gayet de güzel oluyor.
Taban halımızın boyanmış hali
serdim gelişine tabana
Arkadan görünüm
Derken bi elektrikli gaz kelebeği de alayım dedim
Porsche nin 82mm gaz kelebeğini aldım. Rölanti motorundan tps sensöründen vs kurtulmak için güzel olur diye düşündüm
ilk defa deneyimleyeceğim
eski yeni karşılaştırılması.
Yerine de cuks oluyor. Önceki kelebeğe yaptırdığım flanştan da kurtulmuş oldum
Derken bi de r33 gösterge alayım istedimüzerinde yağ basıncı turbo basıncı olması bir de kadranlarının hoşuma gitmesi beni buna zorladı
japonyadan aldım 1 haftada geldi çok da temiz. Otomatik vites arabadan çıkmış sanırım. Ortadaki pnrd ışıklarını kapatacağım.
Hızlı bi pinout çalışması yaptım. Tektek pinlerin nerelere gittiğinin şemasını çıkardım
Eski göstergemin soketlerinden pinleri ayırdım. Yeni kadrana göre tekrar dizeceğim. Tabi eski göstergenin de pinoutlarının şemasını çıkardım.
Şöyle yeni göstergeye göre uyarladım. Tekrar eskiye dönersem diye de ana tesisata bağlanması için de soketli yaptım
montajını tamamladım
Turuncu arka plan daha da yakıştığını hissedip ampüllerini turuncu ile değiştirdim.
Şimdi de tesisatın uç soketlerini yapmaya başladım.
Bu arkadaş, oem manifoldu sökerken kapakta kırılan saplama.
Gayet kolay sökülüyodu bi baktım kırılmış saplama. Ortasını ince bi deldim
Deldiğim çapın bi büyük boyu ölçüsünde torx ucu saplamaya çaktım.
Gram zorlanma olmadan cırcır bağlayıp çıkardım
Daha yakından
Hatıra kalsın diye uç ile birlikte saplamayı sakladım. Bu nasıl bu kadar kolay söküldü ve neden bu kadar kolay sökülen saplama kırıldı anlamış değilim
Sonrasında Bobin soketlerimizi tamamladım.
O kadar çok sökmüşüm ki aracı toplama aşamasına geçince bi arkasıyla bi önüyle uğraşmışım heyecandan
Role kutumuzu kılıflandırdım, arkaya montajlayacağım yeri ayarladım ufak tefek koltukları da taktım
Egsozcudan randevu aldım Motor tesisatının soket pinlemesini yarıda bıraktım
İnşallah son çekiciye çıkışın olacak mavişim
Yükledim egsozcuya götürdüm. Başkent Çopur egsoz Yücel abim sağolsun her istediğime yardımcı oluyor yıllardır
Topmount manifoldumuzu ve yeni aldığım gtx3071r gen2 turbomuzu taktık downpipe ve cooler borularının yeri değiştiği için yeniden yapacağız
bir de bağlantı yerleri v band olduğu için ostimden v band flanşları aldım hazır.
Fotoğrafını çekmemişim ama bitmiş halini de garaja gidince çekerim.
Egsoz işlerini tamamlayıp tekrar garaja götürdüm
Burda tekrar elektrik işlerine girişmişim. Bu görünen kart merkezi kilidin kartı.
Çalışmıyodu. Tesisatı yeniden yaptığım için çalışması gerekti. Sonra modülü açınca sebebini buldum onardım.
Sonra japonyadan Cusco marka ön ve arka kule gergileri aldımKargo biraz tuzlu olsa da elime ulaştı.
Hemen yerine taktım arkayı...
![]()
Öne yeniden çektiğim farlar, sinyaller, parklar gibi kabloların da soketleme kılıflama işlerini tamamladım test ettim.
Sol farın ampülü patlamıştı.
Madem ampül patladı o zaman ön camı değiştireyim dedim
İstanbuldan bi cam buldum onu aldım. Arkadaşım şansımıza istanbuldaydı o gün. Gelirken getirdi sağolsun.
Montajını yaptırdım. Fitili de yeni model araçların fitilinden çektirdim. Kanallı fitil. Fotoğrafı yok ama gidince çekerim.
Gayet güzel oldu
Ampül patlayınca gittim 2 tane far aldım![]()
Eskileri ne kadar temizlesem de soluk görünüyodu. Hemen montajını yaptım
Ardından kötü günler için Yunustan çaldığım type x rüzgarlığı takmaya giriştim.
Gerekli ölçüleri aldım, bantla altını besledim
ortalamasına aralıkların eşitliğini de gözlemleyerek delme işlemlerine başladım
Çizimleri tamamladım
Deldim en nihayetinde
Keçe ile rüzgarlığı zımparaladım. Astarladım.
Yerine boyayıp montajını tamamladım
Telefondaki son fotomuza geldik nihayet
Kalan aşamalarımız motor tesisatımızı tamamlamak, göğüs altı tesisatımızı kılıflandırmak, iç trimleri toplamak, yeni beynimizle ilk marş, ayar ve kalan type x body parçalarının boyanıp montajlaması ve finişe sağlıklı ulaşmak
Okuduğunuz için teşekkür ederim, önerilere açığım
Görüşmek üzere...
Type x spoıler çok yakışmış elinize emeginize sağlık
reis sen bu postta şimdi ihaleden sahibindene düşen aracın hollandadaki satılıkken ilanını mı buldun
bunun bi üstü aracı fabrikada birleştiren ustanın rüyasına girmek , inceptionmısın la sen
Bi bitir artıkta yenisini yapalım![]()
06 WTF 36 Corsa 1.7 ///06 FA 9273 İbiza cupra CTH SOLD..
06 JZ 556 200SX S13 Forged , Drift Car Project
Selamlar, ben geldim.
Naber nasılsınız ?
Beni soran olursa iyiyim koşturmaya devam ediyorum
inceden 3 5 foto salıyorum müsaade varsa. Bakarsınız falan
En son turbomuzu bağlamak için kollarımı sıvamıştım, yeni manifold için 44mm full race external wastegate in yerini konumunu ayarladım
Turbo yağlama borusunu aluminyum borudan yapmaya koyuldum, bi boru bükme pensesi almıştım zamanında lazım olur diye, lazım oldu tam olarak
borunun geçeceği yerleri deneyerek bükmeye başladım
iş görüyor alet
açılar ayarlandı ve büküldü.
Nipel deniyor sanırım borunun ucundaki vidaya, yerine tam oldu, statusk.
Baktım iş zevkli fren borularını da söktüm. Hatırlarsanız kargaşık kurgaşık eğip büküp sokuşturmuşlardı..
Fren hattını da yeniden yapacağım. Bunun için 5mm aluminyum boru aldım 10 mt kadar.
Fren hidrolik hattı, baskı balata hattı vs yapacağım
Bu eski çamurluk içindeki fren rekorumuz. Bayaa çürümüş.
Yeni çamurluk içi fren rekorlarımız.
Debriyaj üst merkezimiz yağ kaçırıyodu. Yenisini aldım.
Fren hattına başladım.
Şu şekilde arka frenler, ön frenler ve debriyaj hattını tamamladım.
Bu da fren merkezinin orası
3.cü stop lambamız caponyadan geldi gelişine taktım.
oem motor alt muhafazası da geldi aynı kargoyla. onu da sapladım gelişine.
Karabatağımızla ufak çaplı ve bi o kadar da soğuk pist gününde ısınma çabalarımız. Radyatör bagajda, sırayla bagaja oturduk
hoşuma gitmiş sanırım fotolamışım
Yine başka bi kargoyla oem kouki type x marşpiyellerimiz caponyadan geldi
Marşpiyeli montaj için nasıl delerim diye düşünürken aklıma bant yapıştırmak geldi klips yerlerine
Bantları karşıya yapışacak şekilde dışa doğru kıvırıp üzerlerine koydum.
Şu şekilde karşıya yapıştı.
Yapışan yerleri kalemle çevresel işaretledim ve ortasına göz kararı çarpı attım
çarpının tam ortasından deldim
ehe beyle
Klipslerini takıp olmuş mu diye kontrol için yerine taktım
Sonra koşarak antalyaya gittik.
TR nin en temiz s13 ünü ortaam yunus a aldık.
Getirdik mavişin yanına koyduk. Onun adı beyaz güvercin.
Mavişe dönelim, jant denemeleri yapıyorum. Kaliperleri brembo 4 piston taktığım için jantlar olmadı..
takamadan geri söktüm.
Bu rekorları da benzin hattı için yaptırdım. Kelepçeyle hortum sıkmak istemiyorum diye benzin hattından filtreye, ordan raile
railden regülatöre ordan geri dönüşe hepsine fittingli hortum yaptırdım.
Oğluşları kısa süreli uykuya bıraktım.
Derken bi kargo daha geldi caponyadan.
Gelen kargomuz ön tampon eki
parça ücreti 2500tl
kargo ücreti 17000tl
gümrük vs. 20k tl ye maal oldu
Gelişine onu da taktım.
sonra benzin hattını yapmaya koyuldum.
Aldığım nipeli benzin hattına geçirdim, sonra hattın ucunu v şeklinde dışarı doğru genişlettim bi önceki resimdeki aparatla
Karşılığını böyle vidalayınca birbirini öpecek ve artık hattımız fittingli olacaktı.
Bu şekilde hattı fittingliye çevirdim.
Yaptırdığım rekorları filtreye raile regülatöre vidaladım.
Bi üstte filtremiz görünüyor. Kendisi 100mikron aliexpressten aldım. Ona 3d yazıcıda bağlantı ayağı yaptım.
abs plastikten çizip bastığım ayakları filtreyi sabitlesin diye takacağım
[/url]
Barkod yazıcıdan yeni rolelerimiz sigortalarımız için yeni stickerlar bastım.
[/url]
Role kutumuzu alt üst kapaklarını takarak akü arkasına sıkışmayacak şekilde bıraktım şimdilik.
[/url]
Ceku çıkalım balım
Ecumaster black'li elektrikli gaz kelebekli, elektrikli gaz pedallı yeni tesisatlı yeni setuplı mavişimizin ilk marşını yaptım
Videoları yükleyeceğim yakında.
[/url]
Ufak bi çalıştırma ayarı ile yazılıma çıktık. DBW yi ilk defa kullandığım için ayarlarını bilemedim. Hulktune Köksal beyfendiciğimize götürdüm
DBW yi ayarladı, kalibre etti, ince bi düzeltme yazılımı yaptı sağolsun
[/url]
Sonrasında garajımıza geri getirdim. Heyecandan yıkadım
[/url]
Jantları, ekleri boyadım. Ön tampona boya kalmadı
[/url]
arka tampon orta alt ek eksik. Onu da ayarlayınca ekleri bi kere daha boyuyacağım tamponla birlikte ve yavaştan mavişimizi tamamlayacağım
sonrasında muayene ve gündelik binme işleri
Güncelleme oldukça paylaşacağım.
Herkese iyi forumlar.
Hoşçakalın !
Sürmesi kadar uğraşırken de keyif alacağıma emin olduğum zaman radarıma alabileceğim arabalardan. Kesenize bereket, emeğinize sağlık harika proje cidden![]()
Hız,sonsuz bir tutkudur.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)