Baştan sona kadar yaptıgınız işlemleri takip ettim bravo çok emek harcamışınız jantlar nokta olmuş çok yakışmış araba bir başka duruyor kazasız güzel günlerde kullanın.
Printable View
Baştan sona kadar yaptıgınız işlemleri takip ettim bravo çok emek harcamışınız jantlar nokta olmuş çok yakışmış araba bir başka duruyor kazasız güzel günlerde kullanın.
2013.05.08
Önceki sayfada hatırlarsını Ignıtion chip ısındığı için yerini değiştirip filtrenin yanına almıştım .
Günlerden bir gün evde otururken , gözüm çektiğim fotoğraflara takıldı, Ignition chip i taşıdığım yerin aslında pek de uygun olmadığına karar verim ( iç ses : " b*k gbi oldu bu burda lan. başka yere koycam )
Şimdi siz diyosunuz ki , "sağdan sola taşımış onu gösterecek kesin" . Bende öyle yapacam diye düşünüyordum ki ; iş şu alttaki fotoğrafa kadar geldi :D
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1736.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1795.jpg
Aynı sezonun 5 bölüm ilerisinden kesit gösterdim ki heyecan artsın :)
Öncelikli hedefim Ateşleme chipini(Ignitor - Ignition Chip) tamamen göz önünden kaldırıp göğsün içine yada beynin etrafında bir yere taşımaktı .
Kablolarının sağ röle kutusunun yanından geçtiğini biliyordum dolayısıyla bende radyatör panelinin altından geçen kablo grubunun kılıfını söküp ignitor kablolarını çekebildiğim kadar geriye çektim . Ki orası da sağ röle kutusunun yanına denk geliyor . Ardından kabloları güzelce izole bantla sarıp çamurluğun içinden sağ çamurluk içi firewall kağuçuğundan geçirerek göğüs içi koruma demirine güzelcene sabitledim . Bu arada radyatör paneli altındaki grubunu dağıtmışken 1-2 kopuk kablo da gözüme çarptı onları da lehimleyip makaronlayıverdim . Çiçek gibi oldu.
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1666.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1667.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1668.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1669.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1670.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1671.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1672.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1673.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1674.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1675.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1676.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1677.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1678.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1680.jpg
Dikkatli arkadaşların gözünden kaçmayacaktır , paraya kıydım 80 dolara amerikadan su taşırma kabı aldım . Misler misi bebekler bebeği olsu . İstediği kadar taşabilir artık su ( eskisi talihsiz bir olay sonucu dağıldı . yapanın adını vermeyeyim (senat) çok sevdiğim bir dostum "kavrulmuş la bu bah " deyip parmağıyla bastırınca kırıldı :D )
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_1654.jpg
o igniter i aem ile değiştir kanka :)
Twin fire ?
yeniden harita yazıcaz mı , tak çalıştır?
Senat bidigin usta olmus adam kaynak örüyor falan cok guzel olmuş bende 86 nın altını bastan yapmayı dusunuyorum ilham verdin bana :)
efe ellerine sağlık on numara olmuş... bodrumda beklerız gene
efe sen başkasınnnn :D ilerde frenlerede bi el at diskler felan delikli fena durmaz kuzen şöyle inceden bi işçilik yap fren hortumları kaliperler vs :D zevkle okuduk her zamanki gibi
ellerinize sağlık, vtecin yanına bi s13 koyma hayalim var ilerisi için ama gözümü korkutuyor. böylelerini görünce de insanın canı istiyor. allah kaza bela vermesin kesenize bereket.
techturkey' e aktif üye olma sebebimdir bu konu. ellerine sağlık üstat.
Aynen öyle oldu halil abi . Adamın dibi senko :)
sağol cem , en kısa zamanda inşallah :)
Moruk disklerle balatalar değişecek evet , fakat kaliperler 300ZX hortumlarda çelik . Kısa zamanda onlarla ilgili plan yok :)
Teşekürler , ben tam tersini yaptım s13 ün yanına vtec koydum :) üstü açılandan eheh
Teşekkürler
Konu devam edicek fakat işten güçten sıfır vakit bu aralar . En kısa zamanda yazıcam geri kalan günleri .
ellerine emeğine bilgine parana bereket versin kardeşim allah kaza bela vermesin her geçen gün biraz daha güzelleşiyor
2013.05.10
İgnition chip i içeri almak beni yine pek heyecanlandırmadı . İçeri aldığım tesisatı çamurluk içine gizleyeyim derken , aslında 10 günlük bir çalışmanın başlangıcı oldu . Buraya yazamamın sebebi olan yoğun tempodan dolayı anca gece iş çıkışları garajda uğraşa uğraşa 10 günde bütün motor içi tesisatını göğüs içine aldım :) Clean bay seviyorum , ayrıca orjinal tesisatın motor içinde durması da rahatsız ediyordu . Hayde bre dedim giriştim . Senkojum da hiç yardımı esirgemedi , evinin arkasındaki güvenli alanı bana açtı .
İş çok büyük iş arkadaşlar . Eski yerine al , sana 10.000 tl deseniz hakikaten reddederim :) Olurda gaza gelip aman diyim . Elektrikçide biter işiniz , milyara mal olur . Ben yaptım bir iş , çok güzel oldu, ilk 4-5 gün çok eğlenceliydi , fakat devamı bana işkence oldu . Orasını düzeltim burasını toparlim derken arabanın üzerindeki tek tek her kabloyu soydum . İşçilik güzel olsun diye 2 günlük iş 10 günde bitti.
Neyse güzel anayım . Fotoğraflarla zenginleştireyim .
ilk iş çamurluk içlerindeki ve radyatör panelinin altından geçen tesisatı sökmek için ön tarfı tamamen söktük .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1718.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1719.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1720.jpg
Ardından ilk röle kutusundan başlayarak tesisatı sökmeye başladım . İlk nokta orayı kabul ettim çünkü tüm tesisatın beslenme noktası ana röle kutusu .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1722.jpg
Tesisatı ayırmaya devam ettikçe senat içine çöktü :D derin düşüncelere daldı
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1724.jpg
Ardından göğüs içine alacağımız tesiatın yerini hazırlamak için göğüs ve bütün ekstra parçaları ayırmaya başladık . Göğüs demiri dahil !
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1725.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1726.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1727.jpg
Ardından ben göğüs içi tesisatı ve havalandırmaları söktüm . Dışarıya alıp 20 yaşındaki tesisatı yeniden yeni haline çevirmek için .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1728.jpg
Göğüs içi demiri temizlenip paslarından arındırılacak ve boyanacak .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1729.jpg
Göğüs içi sökmeye devam ...
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1730.jpg
Bu görmüş olduğunuz arabanın yanına yatan yavru , direksiyonun altındaki multi junktion bağlantısıdan çıkıp sol şasi altından devam edip , sol pop-up far tesisatı + farlar , devamından radyatör panelinin altından geçen ekip , sonra sağ far aydınlatma ve ana röle kutusuna girip ardından su fışkiyelerinin motorları , silecek amfisi ve kumanda kabloları na gidip ekrar sağ kulenin arkasından göğüs içine giren tesisat.
Bunsuz araba çalışmıyor yani :D
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1731.jpg
Havalandırma ve klima söküldü. Yerdeki kalan tesisat veyin tesisatının içeri giren kısmı
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1732.jpg
Ana röle ve sigorta kutusunun yerinde yeller esiyor. Destek demirini de söktük .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1734.jpg
demin uzun uzadıya anlattığım tesisatın diğer başı . Gözüken kutu pop-up farların kontrol röleleri . Hepsi içeriye gidecek .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1736.jpg
başka açı
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1737.jpg
kuru göğüs. (70B)
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1738.jpg
Senkojum göğüs demirini temizliyor tel fırça taşla.
Ardından boyuyor.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1739.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1740.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1742.jpg
Ben göğüs içinde kablolar için yer arıyorum .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1743.jpg
bağırsak da yatıyor.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1744.jpg
göğüs içinden türlü enstantaneler.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1745.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1746.jpg
Akşam oldu ben gözler de kör oldu .
S13 sahipleri bilir , kulelerde pas bizde kronik . İngilteredeki arabadada aynı yerde hongkong daki arabada da aynı yerde bizim memleketteki arabada da aynı yerde aynı pas. Kulenin şasiyle bağlandığı yerdeki ek parçasının üstü ve kenarı .
benimde bahsi geçen yer paslı .
Arabayı ilk aldığım günden bir foto ekliyorum problemi açıklayabilmek için .
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/DSCN5975.jpg
bu kardeşi halledelim dedik bizde , hazır bu kadar söküp temizlenmeye hazırken .
Arkadaş , biz temizledik o alttak daha çıktı , biz temizledik daha pas çıktı .çıktı çıktı derken . bir baktık biz kule desteğinin büyükçene bir kısmını kesmişiz :) neyse ki uzman pro senko , orjinalinden daha iyi hale getirdi gün sonunda . Velhasıl kelam , fotoğraflarla devam ediyorum .
Kesici arkadaşlardan birisi de barış .
ilk kesme başlangıcı bu şekilde. zoom lu halini de ekliyorum . alttan çıkan devamı görmeniz için . serçe parmak tırnağı kadar dışarıdan gözüküyor , ama içten içe yürümüş gitmiş .
kule kenarındaki portakal kabuğu , selülit görüntüsünü seçebilirsiniz zoomlu halde.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1752.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...G_17521111.jpg
sonunu düşünen kahraman olamaz dedik , başladık pas kalmayana kadar temizlemeye.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1753.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1754.jpg
ben bi taraftan tesisat ayıklıyorum .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1755.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1759.jpg
barış kesmeye devam ediyor.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1756.jpg
Kesme işi : Stage 2 oldu . Daha da devam edecek .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1757.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1758.jpg
Gün sonu...
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1762.jpg
Devamı geliyor.....
valla helal olsun ya başka ne denir ki. Kolay gelsin..
2013.05.11
3 günlük aranın ardından , ufaktan göğüs içi demrini takıp ben toparlamaya başladım . Kabloları yatırmak ve üzerine sabitlemek için demiri taktım . Far ve pop-upların, silecek suyu motorları , silecek kontrolü , sinyal ve parklar ve korna tesisatları kısa kaldı tabiki herşeyi içeri alınca, onları en son uzatıp ön tarafa olması gereken yerlere taşıdım çamurluk içlerine üstten sabitleyerek . Kesme biçme kaynatma işlerinden sonra hallettim onları .
Ufaktan yatırmaya başlıyorum tesisatı .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1767.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1768.jpg
Senkojum da kestikçe kesti , saçları ayırdıkça ayırdı önünü alamadık . En son daha kolay çalışma ve net görüntü almak için coilover ı da söktük .
Senko içerden nanik yapıyor . canım benim
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1770.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1771.jpg
bu fotoğrafa ne yorum yapılır bilemiyorum . Pastan nasibini almış bağlantı parçası . Tam kulenin en dış kısmının alt tarafı . Ben görünce şok oldum yalan yok .
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1772.jpg
Bundan sonra bayağı bir süre fotoğraf çekmemişim nedense , beyin fırtınasından heralde. Senat'ın işini bitirmeye yakın halinin fotoğrafı var. Saç kıvırdı ve kestiğimiz parçaların yerine yenilerini yaptı . Destek kaynaklarını da eskisinden sağlam yaptı . Dahada hiç bişey olmaz buraya.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1773.jpg
Bende artık ufaktan tesisatı yeni evine kavuşturuyorum . Göğüs içinde normalde bunun 3 te biri kablo var , karışık gözükebilir ama neyin nereye gittiği basit. Benim için muhteşem tecrübe oldu .
Bu fotoğrafta %70lerde iş
Beyini de ortaya taşıdım bu arada . Kolayca erişebilir bir yere.
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1781.jpg
Boyalama işleri başlıyor
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1785.jpg
Devamı geliyor....
Boyamadan önce , kesilen kaynatılan bütün kısımlar megeslendi , su gelen yerler mumlandı . O kısımları da atlamışız fotolamayı .
2013.05.21 Son gece
Çarşamba akşamı iş çıkışı , biraz daha biraz daha derken , sabaha kadar çalıştık senkoyla . Sabah poğaçalarımızı yiyip uykuya gittik . Bende senelik iznimden kullandım 1 gün :)
Boya işleri bitti , Ben tesisatı tamamen içeri taşığım röle kutularına güzel güzel yer buldum , uzun kabloları kısalttım , kısaları öne doğru uzattım aydınlatma vs , önceki mesajda yazdıklarım . Göğüsün takılmış hali yok fakat hemen öncesinin fotoğrafını ekliyorum . Göğüs içinin son görüntüsü bu şekilde toparlamadan önce. Fotoğraflar gece çekildi pek kaliteli değil kusura bakmayın .
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1795.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1796.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1797.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1798.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1799.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1800.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1801.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1802.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1803.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1804.jpg
Göğüsü takmadan 10 dk öncesi :
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1805.jpg
Ekstradan , hazır ana beslemeyi de göğüs içine almışken , torpidoyu da delip bir Master Switch yaptım . ana elektrik kesme şalteri . Söküp çıkardığınızda her türlü hırsızlık , allah korusun talihsizlik durumunda elektriği kesmek için .
GÜn ağardıktan sonra eve geldiğimde ayak üstü motor içi fotoğraf çekeyim dedim gündüz gözüyle , kozmetik olarak toparlanmamış hali henüz . Fakat fikir verir.
Bu arada , arada kaçırdıklarım var , akü tablası da ortadan kesikti , onu tamamen iptal edip yerine düz saç kaynattı senko . Kenarları da megeslendi , bu fotoğrafta sol tarafta görebilirsiniz silecek suyu haznesinin yanı .
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1806.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_1807.jpg
Benim bu işte ne kadar emeğim varsa bir o kadar da senatın vardır . Kendisine buradan 5 defa daha "tişikkirler sipirmin" diyorum .
Devamı geliyor...
efe kopmuşsunuz olm helal size :D
2013.05.25
Üst kapağı açmaca.
yaklaşık 2 senedir. soğukken hafif titrek çalışıyor , ısınınca düzeliyordu araba . 10.000 km yaptım o şekilde :) sıkıştırmalar düzgün çıktığı için pek de umursamadım açıkçası .
Fakat son zamanlarda soğukken titreme iyicene artmış , sıcakkende geçmemeye başlamıştı .
Soğuk sıkıştırmalar
1. 9.7
2. 9.6
3. 9.7
4. 4.0
çıktı :)
Ardından ısıttıktan sonra
kompresyon testi sonucu :
1. 9.8
2. 9.7
3. 9.8
4. 8.9
Çıktı . Tabiki bu değerleri gördükten sonra ben süremezdim arabayı . Motor yapalı 10.000 km olmuştu daha . Tatsız oldu tabi durduk yere kapağı açmak . Neyse
Leak-Down test'in sonucu subab çıktı . dolayısı ile nispeten rahat şekilde kapağı açtım .
Bir ustamdan bana liftini kiralamasını iztedim bir süreliğine , kendim yapabilmem için . O da sağolsun dükkanında bana yer verdi , arabayı dükkanın içinde tuttu ben yeni parçaları getirene kadar .
Kapağı açtığımızda çıkan manzara gayet güzeldi , piston boşlukları , gömleklerin honlaması sanki daha yeni yapılmış haldeydi ( Motul sağolsun )
FAKAT , bir önceki motor toplanırken ustam sağolsun contanın sabitleme yüzüklerini bloğa takmadığı için , cometic metal conta kayık takılmış . lıngır lıngır oynuyor yerinde . Bende antremanda arabayı zorlayınca (ufak bir hararet olayı yaşadım fan rölesinin yanması sebebi ile ) subablar büyüdü ve yamuk duran cometic contanın kenarına çarptı . Subab da kenardan ezildi. Gel vakit git vakit kurumlar dola dola subablar seatlere oturamamaya başladı . Ve sıkıştırma kaybı...
Neyseki contayla kurtardım . Bloktaki yüzüklerden bulduk ve yerine taktık . Conta bu sefer olması gerektiği yerde.
Fotoğraflar :
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1845.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1846.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1847.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1848.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1849.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1850.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1851.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1852.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1853.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1854.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1855.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1880.jpg
2013.05.29
Kapak rektefiyeden geldi .
Subabları değiştirmişken 16 sını da değiştirdik, guidelar ve seatler de değişti . Yüzeyi de sadece temizledi rektefiyeci. Eğiklik yok . 2. defa temizlik tornası yapılmış oldu . Koyduğum conta 84x1.5mm cometic.
Hala orjinal döküm subab kullanıyorum . Büyüyünce titanyuma geçicem inşallah.
http://i1090.photobucket.com/albums/...9/IMG_1901.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...9/IMG_1900.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...9/IMG_1899.jpg
2013.06.05
Günay'dan kapak contam ve yeni cometic egzoz manifold contaları geldi .
Bende kapağı güzelce toparlayıp , iticilerimi temizleyip ( 3 tanesi bozuk çıktı yneileriyle değiştirdim , 1 tane kaçırdım sanırım şu anda sadece 1 tanesi tıkır tıkır ötüyor ) motoru toparladım . Sesi , gidişi değişti.
Fotoğraflar ;
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1938.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1939.jpg
Kapağı koyduktan sonra , problem olup olmadığını kontrol etmek için açık havaya çıkardım , Gün ışığı her türlü aydınlatmadan daha iyi detayları görebilmek için . Problem görmeyince tekrar dükkana alıp kapağı torkladım.
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1947.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1948.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1954.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1957.jpg
Marş ardından fotoğraf. Kuzu gibi oldu , Sıkıştırmaları ölçtüm tekrardan , ip gibi dizilmişler. Adam olmuşlar. hem sıcak hem soğuk ...
http://i1090.photobucket.com/albums/...5/IMG_1958.jpg
sen başka bişiy yapıyosun hacı :D sen işi aşmışın artık. valla insana 200 sx aldırırsın.
normalde en sevdigim ugraştır bu tarz sök topla fakat şu elektrik tesisatını görünce gözüm korktu :D valla helal olsun Ustat sın bu konuda işin yolun acık olsun güzel güzel daha nice konular ve yazılar yazasın inşallah ilaç gibi geldi uzun zamandır böyle güzel konu okumuyordum
Yahu Efejim bizi delimi mikmiş olm neler yapmışız yaparken çok kolay geldi bunlar banada burdan okuyunca zormuş ya harbiden :D neyse araba getirin banada kesiyim biraz silvia nında kesme işleri bitti skılıyorum :)
en son kendimi piçaklicam kanka senin yüzünden o olacak :) Elinize sağlık arabanın her yeri işçilik ve titizlik abidesi olmuş
5 sene oldu artık cem , sanada almamız lazım bi tane :D bekle bekle nereye kadar :)
Sağol dostum , zor bişey yok valla . Çalışınca oluyor :D
iyi düşüncelerin için teşekkür ederim
bulamadık ki bi FC alalım senko. Proje bitmez :)
Makat sana da lazım artık . bıkmadın mı önden çeker :)
2013.07.10
Biraz toparladıktan sonra ilk motor içi foto , Şu an itibariyle bununla da pek alakası yok . Uykum da yok yazmaya devam edeyim
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2204.jpg
Bizimde uyumaya niyetimiz yok, severek okuyoruz :D Ellerinize sağlık imrendim yemin ederim :D
yapılacak işler bitmez ben en iyisi kaporta boyada öğreniyim tam olsun bari :) 2014 yazınada bitane garaj açalım olsun bitsin
2013.07.11
ViPec sel işler .
vipec'in (ECU) kullanmadığım birsürü boş analog giriş ve dijital çıkışı olduğunu farketmem , ve ardından evde yine sıkılmamdan dolayı kendime bir boost controller yapayım dedim. aslında çok basit bir iş . fikir verirsen bütün elektronikçiler yapabilir. Fakat önemli olan fikir değilmi :)
Yaptığım şey şu ;
vipec'in 0-5 analog girişini boost controller haritasında Y Axis olarak kullanmak .
Bunu için , sabit bir 12V kaynak alıp , bir ön direnç ve ardına potansiyometre koyup 0-5V aralığında değişken bir değer yakalamak .
Ben 1k ön direnç + 4.7k Potansiyometre ile bu aralığı yakaladım . Vipec'in General Purpose analog inputlardna boş olan birine potumun orta bacağını bağladığımda bana scalalandırılabilecek voltaj girişi sağladı .
Bende 0.7 volt ile 4.5 V arasını 1den5 e kadar lineer scalalandırdığımda , EVC sahibi olmuş oldum :)
şöyle ki , pot döndükçe iç direnci değişiyor ve buna bağlı üzerine düşen voltaj da değişiyor. pot u çevirdikçe 1-2-3-4-5 diye scalalandırılmış değerler arasında gezebiliyorum .
Haritadan örnek görüntü koyayım açıklama için .
Resimde sağ üstteki boost target haritasının Y axis i benim bağladığım POT un değeri(scaled)
http://i1090.photobucket.com/albums/...closedloop.jpg
Pot'un fotoğrafları :
Minimumdayken 1k , maksimumdayken 6k veriyor.
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2242.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2243.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2244.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2246.jpg
Ardından adanada bulduğum bir firmadan AEM truboost ve benzeri kuvvetli firmaların kullandığı selenoid olan MAC marka seleonidimi türkiye içinden temin ettim .
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2324.jpg
Ardından , dijital outputları kullanıp ufak ama kullanışlı 3 adet led sürdüm .
Shift light
ECT > 100 C ( motor suyu sıcaklığı 100 derecenin üzerinde )
CEL (check engine light)
yine generel purpose olarak kullanıcıya bırakılmış outpular , belirlenen değerlerin limit üstüne çıkması yada altına inmesi durumunda dijital outputlar kendini şaseliyor ve devresi tamamlanan led yanıyor .
Ayrıca , drift esnasında yada gündüz led i seçememem durumu için ECT>100 led ine paralel olarak aynı inputa bir de elektronik buzzer koydum . Buzzer a seri olarak da bir push button la uzun uzadıya ötmesini engelledim . Yani hararetim 100 C ye geldiği zaman hem led yanıyor , hem buzzer ses çıkartıyor ( bayağı ses çıkartıyor ) olurda susturmak istersem butna basıp buzzerın devresini açıyorum ve ötmüyor.
Bu da çok bsit bir iş , yine sabit 12V alıp ledlerin iç direnci olmadığı için bir adet ön direnç ekledim, 1k olması lazım net hatırlamıyorum .
Bu da çok işlevsel oldu .
Ledleri de orta panelde göstergenin hemen üstüne yerleştirdim . çiçek oldu
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2247.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2248.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2249.jpg
Sende bu azim ve sevgi oldukça bu araç emsalleri arasında yıldız olacaktır.
Eline emeğine sağlık kardeşim (bende nissancıyım artık kanki :D)
2013.07.21
Çalışma yok , jant değiştiriyoruz :)
Istilldo caglar ile jantlarımızı değiştirdik sıkıntıdan :)
R33 ler de her arabaya yakışıyor :)
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2350.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2353.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2354.jpg
Istilldo S14
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2355.jpg
2013.08.08
IP 4S ile olduğu kadar fotoğraf çekimi :)
18x9.5 18x10.5 TE37 Replica
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2558.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2559.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2563.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2569.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2571.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2581.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_2585.jpg
efe alicam dönünce İsviçre'den 2 sene yokum sonrasında kesinlile alıcam...
r33 jantları da güzel bunlarda başka bir güzel olmuş güle güle kullan.
yurt dışında bile bu kadar uğraşan adam varmıdır acaba :D
Te37'ler ezmiş olm :)
türkiyede kendi arabasının hem elektrik tesisatıyla bu kadar oynayabilen, hem motorunun üst kapağını sökebilen, hem kesme biçme kaynak yapabilen, hem çeşitli iç döşemelerini değiştiren v.s. vs..... sanırım başka biri yoktur. o kadar proje var ancak bu kadar bilginin kendi emeğiyle buluştuğu bir proje görmedim. gerçekten helal olsun
2013.08.09
Sıkıntılar devam ediyor .
Barış'ın güzel bir sebepten dolayı kullanmaktan vazgeçtiği top mount manifold + tial ext wg nin üstüne konmam üzerine yine giriştik bir işe :) Orjinal low mount manifold artık heyecan vermiyor , arabada köklü bir değişiklik istiyordum . bunun için her turbolu arabanın ihtiyacı external wg e geçtim.
her zamanki gibi kapı önu tuning devam ediyor :)
bu sefer işin içinde egzoz işi ( top mount a göre yeni elbow + downpipe ve ic hot pipe ile intake hattının yeniden yapılması ) olduğu için biz öncelikle yapılması gerekenleri yapıp , aracı çekicinin üzerine attıktan sonra bostancı süreyya ustanın maharetli ellerine s13 ü teslim ettik :)
Manifold normalde T3 flanşlı , fakat barış daha önce T2 flanş kaynattırmıştı manifolda. dolayısıyla bana pek de bir iş düşmedi sök tak yapmaktan .
Turbonun ağzını döndürdükten sonra , manifoldla montaj denemeleri.
http://i1090.photobucket.com/albums/...IMG_2587-2.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...IMG_2591-2.jpg
2013.09.13
Süreyya ustaya arabanın gitmesi biraz gectikti , çünkü DEI den bir kaç malzeme almam gerekti işin tam istediğim gibi olması için , sağolsunlar onlarda biraz geç yolladılar . Anca fırsat bulduk , ve senkojum sağolsun ben işteyken arabayı aldı süreyya ustaya götürdü.
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2926.jpg
DEI den gelen malzemeler
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2927.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2930.jpg
Tial 38mm Ext WG
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2928.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2934.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2935.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_2936.jpg
2013.09.21
Tamamlandıktan sonra ufak bir fotoğraf çekimi
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2997.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2999.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_3001.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_3003.jpg
Yine değişiklik olsun , Enkei RPF01 17" 8.5 offset
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_3177.jpg
Bu fotoğrafların çekildiği gün , DriftWorks UK den senat ve bana arka subframe bushinglerimiz de geldi . İngiliz adetiymiş bizde yeni öğrendik , kargonun içine jelibon vs tatlı koymak :) driftworks sen bizi güldürdün allah da seni güldürsün :)
http://i1090.photobucket.com/albums/...1/IMG_2992.jpg
dur dur yandaki toyota soarer degilmi :) evet bence tam iz üstündeyim trde tek olan sagdan direksiyonluydu galiba coook uzun zaman önce taşis te satılıktı galiba :) cok sıkı takip ederim :D
Ta kendisi , soldan direksiyon 1UZ-FE var üzerinde . çok kıyak araba o da :) Bayağı emek harcadım ona da :)
Efe diyecek kelime kuracak cümle bulamıyorum sana, tebrikler bir çok kez daha :)
Sapıksın :D Bu arada TE37 ler yıkmıştı cidden :)
Abi Allah yardımcınız olsun, ara sıra başını şişiriyorm ya S13 alaym mı diye vazgeçtim :D