kaç sene geçti hala bayılıyorum :D bilenler ztn uyanıcak fotoyu görünce
http://www.180sx.co.uk/media/wallpap...-1680-1050.jpg
ne dersin :D
Printable View
kaç sene geçti hala bayılıyorum :D bilenler ztn uyanıcak fotoyu görünce
http://www.180sx.co.uk/media/wallpap...-1680-1050.jpg
ne dersin :D
Dün uzun zamandır kendine ayırabildiğim ilk boş vaktimdi , Hiç vakit kaybetmeden yeni parçaları takmak için giriştim.
- Splitfire bobinlerim geldi dün
- Yeni benzin pompası (Walbro 255lph)
- BCPR7ES ( Nikel dışında hiçbir buji takmam artık S13 e . iridium sevmiyor nedense CAlar )
- pompa pedi , benzin filtresi ..
Yeni bobinlerden sonra daha akıcı bir devirlenme oldu , zaten misfire yapmıyordu araba , ilerisi için aldık . Ama artık Misfire bizden uzak :) çıkan bobinlerde ankaralı s13 cü bir kardeşimizin işini gördü ona daha çok sevindim .. o benden daha mutluydu iş bitiminde :)
http://b1205.hizliresim.com/x/f/5sul1.jpg
Ayrıca H100 şamandıra civasını da S13 e uydurdum , Sonuç altta :) ben hayatımda ilk defa bir S13 ün benzin ışığının yandığını gördüm :) Maliyeti 25 TL
http://b1205.hizliresim.com/x/f/5sumb.jpg
Dip gaz afr 9.5 a kadar indi , yeniden ayarlamak gerekecek haritayı . Şimdilik 0.8 de devam . ilk ayarda 1.2bar 350 üstü çıakrtmasını umuyorum artık .
Dün gurcell abim de tecrübe etti , bozuk ayar ve 0.8 basınçta popo dynosunun rahat +300 olduğunu söyledi . Artık ölçmek için can atıyorum . Ayar kaldı bir tek geriye...
Efe benzin şamandıran hayırlı olsun eğer tam düzgün çalışmıyorsa Mustafa dan çıkanı alabilirsin ben onu Bursada bir 240sx ten sökmüştüm durumu çok iyiydi.
Mustafadan aldığın halıyı siyaha boyamıştık durumu nasıldır şimdi merak ettim boya atmışmı?
Başka bir konuda tampon aradığını gördüm eğer Balıkesirden geçersen bende bir tampon var durumu iyi değil ama belki işine yarar. onu vereyim sana
Bu arada sabrına hayranım
şamandıra sağlam abim "şimdilik" :) halıyı aldım ama henüz teslim almadım abi , istanbula gidince alıcam , bi derin temizliğe veririm sanırım . ondan sonra gerkirse boya boyarım tekrar . o konuda bilgi alırım abi senden .
tampon konusu biraz sıkıntılı abi , benimkisinin içi geçti artık okeye dönüyor. macunsuz yeri kalmadı boyaları çatlıyor durduk yerde. alabilirim sendekini fazlalıksa.
salı günü bigaya gidiyorum abi , balıkesirden geçicem . uğrarım yanına müsait olursan :)
teşekkürler bu arada abi , saçlarım beyazladı ama :D
sağol teşekkür ederim , bu aralar biraz bakımsız duruyor , içi filan dağınıktı bugün toplamaya fırsat olmadı :) beğendiğine sevindim
maaşallah
zorlu kargo yolculuğu ve devletin kitlediği gümrük masrafından sonra .. Nihayet elimde....
CA18DET Vi-pec standalone :)
https://m.ak.fbcdn.net/a7.sphotos.ak...51257999_n.jpg
özgün olmasa kesinlikle alamazdım .... sağol patron...
Detaylar yakında....
Edit:
beyini topladım bile , heyecandan bekleyemedim :)
güle güle maf , merhaba map :D
https://m.ak.fbcdn.net/a1.sphotos.ak...22031905_n.jpg
ufak bir açıklama alabilirmiyiz tam olarak ne işe yarar?
Vi-pec , şu anda satılan en iyi standalone markalarında ilk 5 e girebilecek bir firma . Kullandıkça bende onaylıuyorum bunu .
standalone nedir derseniz : otomobilin orjinal beyni sökülüp yerine takılan programlanabilir beyin diye açıklayabilirim basitcene.
Üzerinden çıkardığım power fc de kötü bir beyin değil , fakat Vi-Pec ile yarıştırılamaz ...
Bu hafta içinde inşallah ayarımızı halledip haftaya olan yarışa yetiştiricem .
daha detaylı açıklamaları h.içinde vericem .
ortalama bir vi-pec'in fiyatı ne kadardır ? MS ile kıyaslarsak ne durumda olur :)
Fİyat detaylarını distribütörüyle görüşmeniz gerkiyor , kur farkı vs kargo gümrük gibi etkenler fiyatı etkiliyor .
Fakat ms den pahalı olduğunu net olarak söyleyebilirm...
Hayırlı ugurlu olsun beyin abicim güç ne alemde şu anda peki :) ?
Perşembe günü ayar ve ardından dyno var . 0.8 bar turbo basıncı , çok bişey beklemeye gerek yok yani :)
efe vipec hayirli olsun haltech le ne farkı vardır agbi :)
Bu arada efe
GM Ignition Swap - (CA18DET)
şuna bi bakiver işine yariyabilir :)
Maf mı ? o ne :D
dün vipec imizi bağladık özgün patron da sıkışık vaktinde zaman ayırıp ayarladı arabayı sağolsun . kendisine buradan bir daha kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum :D
0.8 bar da şu anda , gidişi eskisine göre aynı basınçta neredeyse %20 den fazla arttı . Dynoya çıkamadık maalesef vakit yetmedi. yine ölçemedim yani :)
özgün'ün popo dynosu 290HP civarı olduğunu söyledi . ama dyno dynamics poposu mu yoksa vamag poposu mu onu bilemiyoruz :D
%90 hazırım şu anda yarışa . ufak tefek detayları da hallettikten sonra (psikolojik hazırlık da var tabi :) ) tamamen hazır olacak .
Umarım pazar günü kazasız ve ilk 3 de bitirerek tamamlayabilirim . Geçen sene kendi hatalarımdan dolayı istediğim sonucu alamadım ( sıralamada 4. yarışta çeyrek finalde bitirdim)
bu sene uzman pilotlarımızın çoğu yeni arabalarıyla çıkacak bundan faydalanarak fındık motorum ve orjinal alt takımım ile elimden geleni yapacağım .
okuyan herkeze teşekkürler..
Desteklerinizi dualarınızı eksik etmeyin :)
2012 sezonunun ilk yarisini da sag saglim eve donerek atlattik. Yaris benim icin kotu baslayip kotu bitti. Antremanlardaki yol tutus problemlerini gun sonuna kadar halledemeyince butun gun kafadan kaymaya calisan bir drift arabasiyla bogusmakla gecti. Suspansiyon ayarlarimla oynamamama ragmen neden boyle oldugunu hala anlayabilmis degilim. Saniyorum on takimin da artik elden gecme zamani geldi. Aracin on tarafi tum gun yaylari kesik sahin gibi sekip durdu. Yaklasik 15 kisi de bunu disaridan gelip soyledi ki gercekten kontrolun bir kaybolup bir geri geldigi gunu ilk 16 ya gurerek bile tamamlamak benim icin bir basari gibi oldu. Aractan hic memnun degilim su anki haliyle. Umarim problemi en kisa surede giderip bir sonraki yarista hedefim olan sonuca ulasabilirim.
En az benim kadar NFD ile ugrasan baris citakoglu ve senat yenigu e ne kadar tesekkur etsem azdir.
Ayrica ne olursa olsun yanimda olan sponsorlarim,
Boost projects
Ecufast
Jantmax
a da minnetlerimi sunarim. Tesekkurler gunay, ozgun, cem abi...
Yaris donusu ev halimiz...
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/d24c1d3f.jpg
Bir sonraki yarista cok daha hazir bir NFD olacak.
Tesekkurler...
Arkadaşlar hayırlı olsun vs gibi iyi dilekleriniz için teşekkür buttonunu kullanın lütfen. Project cars bölümü sadece araç ile ilgili sorular, fikirler, son gelişmeler ve teknik bilgi paylaşımı yapılması amacıyla açılmıştır. Bu amacın dışındaki tüm postlar ceza alacaktır. Teşekkür buttonunu kullandınız diye ayrıca maşallah vs yazma gibi bir hakkınızda yoktur :)
Boşbeleş işler vol.77
Ignition chip ve ateşleme tesisatı bakımı . evet...
custom low yada topmount S13 sahiplerinin başa belası kavrulan ignition chip ve tesisat yanıkları . bu zamana kadar nasıl bozulmadı bende şaşırdım , bozulsa da yerini değiştirsem diye bekliyordum . fakat inat etti bozulmayacağım diye . bende oldu o zaman deyip o bozulmadan adaleti sağladım .
Çok bozulmadı diyemem aslında çünkü bobin çıkış soketi kararmış ayrıca ecu harness kısmında kalan bobin tetik kablolarının bi kısmının da kılıfı erimiş . velhasıl kelam . Uzun lafın kısası çok da bi iş değil fakat hala yapmamışlara gaz olur belki ..
İlk olarak ignition chipimizi yerinden alıp ( alt sacını bırakalım orda ) yeni yeri için araştırmaya giriyoruz , çok da seçenek yok tesisatın boyu dolayısı ile . isteyen tabi bu tesisatı uzatıp isterse yanı başına direksiyonun önüne koyabilir fakat su almayan bir yer olması ve egzozun ısısından uzak olması benim için yeterli idi.
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0284.jpg
ignition chip tesisatıyla pressure selenoid in tesisatı aynı damardan gidiyor . fakat ben pressure selenoid i iptal edeli uzun zaman oldu . çünkü standalone un süremediği bir sistem ayrıca stock da da çok lazım olan birşey değil .
Tesisatı klipslerinden ayırıp dışarı aldım .
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0285.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0286.jpg
altta görebileceğiniz üzere tesisat manifolddan 1 karış uzakta olmasına rağmen nasibini almış ...
problem çıkartmasına az zaman kalmış bunu tesisatı görünce anladım ...
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0287.jpg
ardından fabrikasyon bantı çamurluk içinden gelip röle kutusuyla birleştiği yere kadar soyup , detaylı iç kopuktuk testine soktuktan sonra ( yumuşamış kablo - beyin/ignition chip arası kabloların iç direncinin tüm kablolarda kontrolü ) 3M bant ile orjinal kablo ceketlerinin üzerinden tekrar temiz temiz sardım .
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0288.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0289.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0290.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0291.jpg
kablolarımızın işi bittikten sonra ignition chip i çamurluğun içine çift taraflı bant + bulduğun 2 adet delikten cırtlayarak sabitledim .
En son da soketlerin içini balata spreyi ile temizleyerek oksitleri uzaklaştırdık ...
Artık ignition cip imiz sudan uzak ve serin evinde bobinleri sıraya sokmaya daha hazır.
splitfire'lar... adam olun... 1-3-4-2 haydi bakalım...
http://i1090.photobucket.com/albums/...n/IMG_0293.jpg
aslında yapılan iş çok da iş değil . fakat proje böyle böyle ilerliyor değilmi ? :)
sen bence bu işciliği götürüp orhan hocaya göstericekdin bir ilkbahar dönemi boyunca adam eğe yaptırdı moruk sana :) eline sağlık
Döşeyelim mi ?
yine bir anlık iş stresi ve günlük sıkıntıların verdiği kafa doluluğunun gazıyla vakitlicedir nefret ettiğim kapı içleri ve torpido gözü vites körüğü döşemelerinden psikolojik deli yardımıyla kurtulduk .
Göki'ye teknik destek için buradanda teşekkür bir daha..
ilk olarak eski "kadın satan adam rengi"ndeki deri kaplamalarımızdan kurtulduk . ardından 1 mt kumaş ve T28 ile kapı içlerini ve torpido gözünü kapladık . körükte dikiş oldıuğu için o konu işin uzmanına bırakıldı . henüz yapılmış değil .
Fotoğraflar...(iş çıkışı toplanmasında çekilmişlerdir , klas kıyafetlere bakıp "sükseli döşemeci bunlar" demeyiniz. )
ilk denememiz fazla tutkal sürmdiğimizden kumaşın üst tarafına geçmesi ile sonuçlandı . benim tavsiyem bu işe girecek arkadaşlar ilk denemelerini parça üzerinde deil başka bir yerde denemeleri.
korkum kapı içlerindeki kıvrımları halledememekti , fakar yapıştırıcının biraz kurumasını bekleyip gerdirdikten sonra köşelerde katsız güzel oldu. S13 ün kapı içinden daha zor kapı içi olacağını düşünmüyorum , dolayısıyla uğraşınca oluyor .
Gerekenler liste olarak ,
-T28 yapıştırıcı
-Kumaş
-Maket bıcağı ( yeni ve kaliteli olması işinizi çok kolaylaştırır)
-terzi makası
-Kurşun kalem veya benzeri ince uzun bir parça ( aralara girecek kumaş kısımları için)
-2 adet fırça , biri ince uçlu biri kalın
-Temiz bez( geniş alanlarda kumaş elle yaymak problem çıkartabiliyor bezle güzel bir yüzey yakalayabilirsiniz)
-El emeği ve göz nuru...
http://i1090.photobucket.com/albums/...291024x768.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...321024x768.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...581024x768.jpg
Bitmiş hali:
http://i1090.photobucket.com/albums/...601024x768.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...611024x768.jpg
Takılmış hali(leziz fotolar içerir):
http://i1090.photobucket.com/albums/...691024x768.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...741024x768.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...721024x768.jpg
2008 deki hali :
http://img69.imageshack.us/img69/3851/p10508621280.jpg
Yeni taban halısını da aldım , onu da siyaha boyadıktan sonra takıp tavanı da aynı kumaşla kaplayıp iç kızımdaki işimi tamamlamak istiyorum . olurda bulursam bride ın diğer çiftini de alacağım yada sağ koltuğumu siyah yapmak istiyorum .
Yine bir "build, not bought" , "du it yorself" mesajda görüşmek üzere.
kumaşı nerden temin ettiniz kumaşın cinsi nedir..
Bostancida greenparkin karisindaki binanin altinda bir toptanci var. metresi 20 tl benim aldigimin. Cinsini bilmiyorum ince sungerli nubuk hissiyati veren begendigim toptan kestirdim 2 metre
maşalalh cok cok iyi. hayalimdeki arabalardan biri olması sebebiyle beni de heycanlandrdı proje. ayrıca ae86 cok iyi fiyata gelmiş. kaça gitti onu merak ediorum :)
İş dolayısıyla boş geçen yaz sezonundan sonra , kış geldi araba yatırma/geliştirme sezonu başladı yeniden . Bende kışın yapılacaklar listesini çıkardım ve parçaları toplamaya başladım yeniden ..
Önümüzdeki 2 ay boyunca sürecek sanırım istediğim parçaları toplamak . Şimdilik alınanlar önümüzdeki 2 hafta içinde takılacak parçalar ,
- Bride Low Max ın diğer eşi de yıllarca dolanıp yine bana geldi ( göki sağolsun , adam... )
- CA18 Koyo Rad
- Faz 130W 2 adet fan
- Apex'i 10Lt Tube&Fin Intercooler
- 5*114.3 Poryalar ( Vuhuu sonunda!)
- Çökmüş kapılarım için OEM kapı menteşe saplamaları ( Tavsiye ederim )
- Circuit Sports S13-Z32 arka çelik fren hortumları
- Çiçek gibi taban halısı ...
yaklaşık 2 hafta süren fan arama temin etme sürecinden sonra fanlarım bugün nihayet elime geçtiler. Radyatör üzerinde denedim güzel oturuyorlar boy olarak . Şimdi sırada alüminyumdan radyatör davlumbazının tasarlanması ve fabrikasyonu var.
Hararet artık uzak ...
poryalar , menteşe saplamaları ve frne hortumları amerikadan gelmek üzere yola çıktılar .
Az laf çok foto .
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_0749.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_0748.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_0746.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_0745.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/IMG_0743.jpg
http://i.ebayimg.com/t/Circuit-Sport...rHyLw~~_12.JPG
http://i.ebayimg.com/t/240SX-S13-89-...zBg~~60_12.JPG
http://i.ebayimg.com/t/SILVIA-S13-DO...fo!dQ~~_12.JPG
Bonus - Yatan SX:
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/DSCF2582.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/DSCF2574.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...8/DSCF2573.jpg
Bu kış umarım isteidğim vakiti bulabileceğim .
5*114.3 Jant arayışına da gireceğim , 5Zigenlerimi satabilirsem .
Motor içindeki kahverengi kısımlar taşırma kabndan akan sulardan ötürü , ve eski radyatörü sökünce içinden akan su . Temizliği henüz yapamadım maalesef , Brs_eg nin ellerinen öpecek, abisi sayılır :)
Şimdilik bu kadar , Gelişmeleri kısa sürede yenileyeceğim .
Efe advan istersen replika var elimde 5*114,3 ;) aklında olsun ;)
17 jantlardaki lastik ebadı nedir?
Kısa zamanda güncelleyeceğim demişim 1 sene olmuş , yuh bana . İş temposu içinde hiç fırsat olmadı gerçekten . Fakat bu önümüzdeki 1 hafta içinde yavaş yavaş arayı kapatacağım. O kadar çok yazacak şey birikti ki , yapılan o kadar çok şey upload edecek o kadar fotoğraf var ki :) bi yerden başlamak lazım . En son radyatör ve intercoolardan bahsetmişim sanırım . oradan devam edeyim .
Kapı önü tuning devam ,
2013.02.26
fotoğraflardan bakıp hatırlamaya çalışıyorum gecenin bu saatinde , o gün 2 iş birden yapmışım :) beyin tesisatını toparlamak aklımda vardı intercooler ı takmadan önce , arabanın üzerinde söküp toparlayayım diyordum fakat sonra bir baktım ki tesisatı komple arabadan ayırıp eve çıkartmışım : )
bolcana fotoğraf azcana lafla geçiştiriyorum zira önemli birşey yok .
intercooler ve radyatör borularını söktükten sonra beyin tesisatını komple arabadan ayırıp evde çalışma masamda şevkatli ellerime teslim ettim . Öncelikle üzerindeki bütün sargıları soyduktan sonra , ezik , zamanla sıcaktan etkilenmiş , soyulmuş , içten kopmuş kabloların tamamını düzenledim . Ayrıca vakti zamanında e-manage takarken içine ettiğim beyin soketi kısmında da bütün kabloları tek tek yerlerinden ayırıp lehimledim + makaronla güzelcene izole ettim .
Tesisatı eve çıkarmadan önce intercooler için tampon içi yerleştirme denemeleri var. İntercooler borularını toplayıp güzelcene içlerini benzinle temizledikten sonra toparlayıp coolerın oturuşua baktım . Şansıma eski cooler la girişleri aynı mesafede denk geldi dolayısıyla kesip biçmeden yerine oturdu . Fakat S13 cüler bilir ki kaza demiri FMIC takıldığında ufaklara izin veriyor fakat nispeten büyük coolera geçildiği zaman alt tarafından kesilmesi gerekiyor . Burada senat ve jet taşı yardıma yetişti , kaza demirini kestikten sonra intercooler ı yerine oturtabildik .
Cooler'ı taktıktan sonra tesisatla ilgilenmeye başladım ve 1 günlük çalışmanın ardından tertemiz ve sapasağlam S13 tesisatı yeniden olması gereken yere döndü.
fotoğraflar zamana göre sıralanmıştır.
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1066.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1067.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1068.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1069.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1070.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1071.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1072.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1073.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1074.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1075.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1076.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1077.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1078.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1079.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1080.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1081.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1082.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1083.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1085.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1086.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1087.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1088.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1089.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1090.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1091.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1094.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1095.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1096.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1098.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1099.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1100.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1105.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1106.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1107.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1108.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1109.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1110.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1111.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1112.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1113.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1114.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1117.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1118.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1119.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1120.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1121.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1122.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1123.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1124.jpg
Devamı gelecek arkadaşlar emin olun . 1 senelik yazı var gün aşırı 1 er 2 şer mesaj yazacağım . Umarım arayı çok açmamışızdır :)
Tesisatı toparladım ama , yinede içime sinmedi , O röle+sigorta kutuları çok canımı sıkıyor . Bende onların canını sıkacağım yakında . :) fakat biraz daha ilerleyen zamanda ( hakikatte çoktaaan bitti)
Intercoolar ve motor tesisatından sorna sıra geldi radyatör ve fanları monte edip , Catch can i bağlamaya .
Catch can i 40 türlü bağlayanı gördüm , fakat en mantıklısı bu şekilde. Açıklayayım ,
Orjinal halinde iken , bir adet PCV tek yön valfi ile motor sadece vakum halindeyken yağ buharını çekiyor . Bunun sebebi de basınç altındayken valfin kendini kapatması . Ayrıca bütün buhar da yine emme manifolduna dönüyor. Ne anladık bu işten
Zaten crankcase ventilation un zayıflığından blow by yağ çubuğumu çıkartıyor ben geri takıyorum yıllardır . Pressure relief dediğimiz olay orjinal vent ile mümkün değildi sert kullanımda . Fakat catch can i doğru şekilde bağlandığı zaman hem yağ buharı emmeye gidip balçık yapmıyor , ayrıca karter ve külbütör kapağı arasındaki basınç farkını kaldırdığınızdan dolayı yağ çubuğunuz fırlamıyor.
Hattın nasıl çalıştığını canlandırmanız için,
ilk hat karterden sol külbütör kapağına geliyor , zaten orjinalde var bunu ellemeye gerek yok , fakat devamında , sağ ve sol külbütörlerden birer hat alıp ( bunların farklı iki hat olması şart!) catch can imize bağlıyoruz. Diğer bir hat da , araçta sürekli vakum bulunan turbo - hava filtresi arasındaki hatta giriliyor . Dolayısıyla haznede sürekli bir vakum oluşturuluyor . Kapalı sistemler kanunundan burada faydalanıyoruz ve haznedeki vakum külbütörün içindeki yağ dumanını da kendi içine çekmeye çalışıyor vakumdan dolayı . Crank case Vent hattımız da sol külbütöre girdiği için aynı vakum hattı onun üzerinde de oluşuyor . Olur da aga ben bunu anlamadım diyen olursa birşeyler çiziktirmeye çalışayım .
Geçiyorum fotoğraflara.
2013.03.10
Radyatör takıldı , motor içi temizliği az da olsa yapıldı . Catch can bağlandı .
http://i1090.photobucket.com/albums/...35551233_n.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1151.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1152.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1153.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1154.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1155.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1156.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1157.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1158.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1159.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1160.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1161.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1162.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1163.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1164.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1165.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1166.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1167.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1168.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1169.jpg
2013.04.06
yazıyla "beş" sayıyla 5 bijona geçmek .
Bu tarz işleri asfalt üzerinde yapmak 1 gün , liftte yapmak 2 saat , bu sebepten eski bir ustamdan rica ettim benimle liftini paylaştı .
Ön disk ve kaliperlerim zaten 300ZX Z32 idi , bu sefer arkalar da 300ZX oldu ve circuit sports un çelik fren hortumlarını taktım . Kimi forumlarda el freni iç kampana balatalarına uymadığı yazıyordu , fakat ben uydururuz anam mantığıyla şansımı denedim , balataların ayarını yaptıktan sonra canavar gibi de oldu . Elin gavuru ne anlar . peh
Hava kanallı diskleri takarken toz saçlarınızı kenarlarından kesip dışarıya kıvırmayı unutmayın .
yine sırasıyla yapılan fotoğraflar.
Barışa benimle S15 jantlarını paylaştığı için bir defa daha teşekkür ederim
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1282.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1284.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1285.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1286.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1287.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1288.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1289.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1290.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1291.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1293.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1294.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1297.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1298.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1299.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1308.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...6/IMG_1311.jpg
Bu forumda okuduğum ilk konu buydu. Bu konuyu okuduktan sonra üye olmuştum.
Ne zaman güncellenicek diye bekliyordum :) Araçta çok büyük emek var. Allah sattırmasın, kazasız belasız.
Bugünlük kapanışı bu mesajla yapayım . Hemde merak uyandırayım :)
2013.04.20
Yaklaşık 2 ay süren ısrarlarımdan sonra canım abim cüneyt beni kırmayarak biraz da buruk, jantlarını bana sattı . Bayağı ısrar ettim fakat :D
ICE cüneyt abiyi tekrar beni kırmadığı için sevgi ve saygıyla kulaklarını çınlatıyorum.
R33 GT-R 17x9 30ET OEM jantlar. Benim gözümde en pahalı en değerli janttan daha değerli. Hem oem hem hafif hemde 9 offset. daha ne olsun :) Ayrıca Türkiye'de bir eşi daha yok
Arabaya takılmış halini yarın paylaşacağım ..
Şimdilik iyi geceler..
8 Offset FN01R-C ile 9 ofset R33 farkını aşşağıda görebilirsiniz.
5Zigenlerden çıkan 215-45-17 Adrenalinlerde tam tadında oturdu janta . Daha iyisi olamazdı ...
Retro sarı göbekleriyle :)
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1441.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1444.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...0/IMG_1446.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...IMG_1450-2.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...IMG_1464-2.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...IMG_1465-2.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...IMG_1466-2.jpg
Ben bu konuyu nasıl göremedim 1 senedir hala şaşıyorum :D Arabada gerçekten büyük emek var tebrik ediyorum, Önceki sayfalarda arabanın tamamen soyulup pas yapan yerlere falan girişme planınız vardı, ne oldu?
hayırlı olsun kardeşim 10 numara olmuş maşallah :)
Zaman , Emek , Para , Sabır , Sıkılmamak , El Becerisi , Bu Konunun özeti bence budur tebrik ederim gerçekten büyük emek var allah emeklerinizi boşa çıkartmasın konuyu takipteyim...
Bide bu aracın muanesi filan hiç bitmedimi :D
senin yaptigini yapabilicegime inansam 1 dakika dusunmem 200sx alirim ama yemiyo :)
emeklerin bosa gitmez insallah :)
olmus fotograflari yeniliyebilirsen cok iyi olur. konu bizede yardim eder ilerde :)
İyi dilekler için sağolun arkadaşlar :) muaynesi tabiki bitiyor , herkez gibi ben de tüv den muayne randevusu alıp görüyorum, geçiyorum :D
vallahi yalan yok saydıklarınızın hepsi lazım hakaten :) bir tanesi eksik olsa olmaz dediğiniz gibi . Jenga nın yıkılmadan önceki son hali gibi. bi tane çeksen devrilecek ya hani . aynen orası .
Gel gelelim yazıya devam etmeye .
Jantlarımızı almışız en son , Takılı hali de budur .
Canını yediğim :)
2013.04.29
http://i1090.photobucket.com/albums/...9/IMG_1549.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...9/IMG_1550.jpg
2013.05.03
Senatjım la bir garaj günü daha çalışırken , önceki gece eBay de Nismo Brace in ilanını görüp "yahu bu ne kaddar basit birşey, bu kadar para çok, biz yaparız lan daha iyisini" dedikten sonra ilk test aracı olarak benimki üzerinde deneme yapmaya karar verdik . Ön torsiyon kollarının bağlandığı braketleri söküp senat'ın uzman elleri ile birlikte Nismonun kendisine taş çıkartacak kalitede brace imizi hazırladık . Amacı şudur ki , direk olarak ön alt şasi gergisi S13 de mevcut değil . Sway bar var , fakat kauçuklar üzerine oturduğu için tam olarak da alt gergi sayılmaz . Ön motor taşıyıcısı da ön şasiyi birbirine bağlıyor mevcutta , fakat şasinin en uc kısmı boşta , sadece radyatör alt paneli ( pardon tenekesi ) az buçuk destek veriyor . Ön kaza demirini( demir değil bu da teneke) de ön şasiye bağlanıyor fakat bu brace kadar rijit olması mimkin değil . Ki nismo da upgrade olarak bunu sunduğu için bizde kullandık .
Şaşırtıcı ama , ön tutuşa yaptığı katkı inanılmaz. Ben bu kadar beklemiyordum yalan yok. arabanın direksiyon harketlerine tepki vermesi %15-20 arttı. Kafadan kaydığı yerlerde limitleri %8-10 arttı. Çok mutlu olmuştum , şimdi yazarken bi daha hatırladım .
Sizi fotoğraflarla bırakıp bir sonraki mesajı yazmaya başlıyorum .
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1607.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1612.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1613.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1614.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1615.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1616.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1617.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1618.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1619.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1621.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1622.jpg
Öncelikle brace e kaynatılacak desteğin yeri belirlendikten sonra ( destek bildiğimiz soğuk çekme boru ) kaynatılacak yüzeye önce destek plakalarını kaynattık.
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1623.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1625.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1627.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1629.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1630.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1631.jpg
Plakaların kaynattıktan sonra , destekeri arabaya takıp ölçü aldık , ve araba üzerinde sabitleme putlolarını attık . Ardından senkojuğum güzelcene etraflarından döndü , bir de ileri geri rijitliği arttırmak için minik destek attı . o kısımların fotoğrafları yok .
Bundan sonra , bir de alt tarafta borunun yükünü L şeklinde dran saca bindirmemek ve brace i iyicene sıkılaştırmak için alt tarafına da plaka kaynattık.
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1638.jpg
Boyaya hazır son hali .
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1640.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1641.jpg
, Boyadıktan sonra arabanın üzerine taktım , alttan ve üstten son görünüşü bu şekilde.
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1644.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1646.jpg
http://i1090.photobucket.com/albums/...3/IMG_1647.jpg