User Tag List

Sayfa 8/17 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
308 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: Spawn's '93 Nissan "Proper" 200 SX S13 CA18DET

  1. #134

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.05.11

    3 günlük aranın ardından , ufaktan göğüs içi demrini takıp ben toparlamaya başladım . Kabloları yatırmak ve üzerine sabitlemek için demiri taktım . Far ve pop-upların, silecek suyu motorları , silecek kontrolü , sinyal ve parklar ve korna tesisatları kısa kaldı tabiki herşeyi içeri alınca, onları en son uzatıp ön tarafa olması gereken yerlere taşıdım çamurluk içlerine üstten sabitleyerek . Kesme biçme kaynatma işlerinden sonra hallettim onları .


    Ufaktan yatırmaya başlıyorum tesisatı .





    Senkojum da kestikçe kesti , saçları ayırdıkça ayırdı önünü alamadık . En son daha kolay çalışma ve net görüntü almak için coilover ı da söktük .

    Senko içerden nanik yapıyor . canım benim





    bu fotoğrafa ne yorum yapılır bilemiyorum . Pastan nasibini almış bağlantı parçası . Tam kulenin en dış kısmının alt tarafı . Ben görünce şok oldum yalan yok .






    Bundan sonra bayağı bir süre fotoğraf çekmemişim nedense , beyin fırtınasından heralde. Senat'ın işini bitirmeye yakın halinin fotoğrafı var. Saç kıvırdı ve kestiğimiz parçaların yerine yenilerini yaptı . Destek kaynaklarını da eskisinden sağlam yaptı . Dahada hiç bişey olmaz buraya.




    Bende artık ufaktan tesisatı yeni evine kavuşturuyorum . Göğüs içinde normalde bunun 3 te biri kablo var , karışık gözükebilir ama neyin nereye gittiği basit. Benim için muhteşem tecrübe oldu .

    Bu fotoğrafta %70lerde iş

    Beyini de ortaya taşıdım bu arada . Kolayca erişebilir bir yere.




    Boyalama işleri başlıyor



    Devamı geliyor....

  2. #135

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Boyamadan önce , kesilen kaynatılan bütün kısımlar megeslendi , su gelen yerler mumlandı . O kısımları da atlamışız fotolamayı .


    2013.05.21 Son gece


    Çarşamba akşamı iş çıkışı , biraz daha biraz daha derken , sabaha kadar çalıştık senkoyla . Sabah poğaçalarımızı yiyip uykuya gittik . Bende senelik iznimden kullandım 1 gün


    Boya işleri bitti , Ben tesisatı tamamen içeri taşığım röle kutularına güzel güzel yer buldum , uzun kabloları kısalttım , kısaları öne doğru uzattım aydınlatma vs , önceki mesajda yazdıklarım . Göğüsün takılmış hali yok fakat hemen öncesinin fotoğrafını ekliyorum . Göğüs içinin son görüntüsü bu şekilde toparlamadan önce. Fotoğraflar gece çekildi pek kaliteli değil kusura bakmayın .





















    Göğüsü takmadan 10 dk öncesi :



    Ekstradan , hazır ana beslemeyi de göğüs içine almışken , torpidoyu da delip bir Master Switch yaptım . ana elektrik kesme şalteri . Söküp çıkardığınızda her türlü hırsızlık , allah korusun talihsizlik durumunda elektriği kesmek için .


    GÜn ağardıktan sonra eve geldiğimde ayak üstü motor içi fotoğraf çekeyim dedim gündüz gözüyle , kozmetik olarak toparlanmamış hali henüz . Fakat fikir verir.

    Bu arada , arada kaçırdıklarım var , akü tablası da ortadan kesikti , onu tamamen iptal edip yerine düz saç kaynattı senko . Kenarları da megeslendi , bu fotoğrafta sol tarafta görebilirsiniz silecek suyu haznesinin yanı .







    Benim bu işte ne kadar emeğim varsa bir o kadar da senatın vardır . Kendisine buradan 5 defa daha "tişikkirler sipirmin" diyorum .


    Devamı geliyor...

  3. #136
    TechTurkey
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Almanya/Münih
    Mesaj
    2.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    efe kopmuşsunuz olm helal size
    A programmer is an organism that turns coffee and pizza into software

    www.drecu.com

  4. #137

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.05.25

    Üst kapağı açmaca.


    yaklaşık 2 senedir. soğukken hafif titrek çalışıyor , ısınınca düzeliyordu araba . 10.000 km yaptım o şekilde sıkıştırmalar düzgün çıktığı için pek de umursamadım açıkçası .

    Fakat son zamanlarda soğukken titreme iyicene artmış , sıcakkende geçmemeye başlamıştı .

    Soğuk sıkıştırmalar

    1. 9.7
    2. 9.6
    3. 9.7
    4. 4.0

    çıktı

    Ardından ısıttıktan sonra

    kompresyon testi sonucu :

    1. 9.8
    2. 9.7
    3. 9.8
    4. 8.9

    Çıktı . Tabiki bu değerleri gördükten sonra ben süremezdim arabayı . Motor yapalı 10.000 km olmuştu daha . Tatsız oldu tabi durduk yere kapağı açmak . Neyse

    Leak-Down test'in sonucu subab çıktı . dolayısı ile nispeten rahat şekilde kapağı açtım .


    Bir ustamdan bana liftini kiralamasını iztedim bir süreliğine , kendim yapabilmem için . O da sağolsun dükkanında bana yer verdi , arabayı dükkanın içinde tuttu ben yeni parçaları getirene kadar .


    Kapağı açtığımızda çıkan manzara gayet güzeldi , piston boşlukları , gömleklerin honlaması sanki daha yeni yapılmış haldeydi ( Motul sağolsun )

    FAKAT , bir önceki motor toplanırken ustam sağolsun contanın sabitleme yüzüklerini bloğa takmadığı için , cometic metal conta kayık takılmış . lıngır lıngır oynuyor yerinde . Bende antremanda arabayı zorlayınca (ufak bir hararet olayı yaşadım fan rölesinin yanması sebebi ile ) subablar büyüdü ve yamuk duran cometic contanın kenarına çarptı . Subab da kenardan ezildi. Gel vakit git vakit kurumlar dola dola subablar seatlere oturamamaya başladı . Ve sıkıştırma kaybı...

    Neyseki contayla kurtardım . Bloktaki yüzüklerden bulduk ve yerine taktık . Conta bu sefer olması gerektiği yerde.


    Fotoğraflar :





























    2013.05.29

    Kapak rektefiyeden geldi .

    Subabları değiştirmişken 16 sını da değiştirdik, guidelar ve seatler de değişti . Yüzeyi de sadece temizledi rektefiyeci. Eğiklik yok . 2. defa temizlik tornası yapılmış oldu . Koyduğum conta 84x1.5mm cometic.

    Hala orjinal döküm subab kullanıyorum . Büyüyünce titanyuma geçicem inşallah.






  5. #138

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.06.05

    Günay'dan kapak contam ve yeni cometic egzoz manifold contaları geldi .

    Bende kapağı güzelce toparlayıp , iticilerimi temizleyip ( 3 tanesi bozuk çıktı yneileriyle değiştirdim , 1 tane kaçırdım sanırım şu anda sadece 1 tanesi tıkır tıkır ötüyor ) motoru toparladım . Sesi , gidişi değişti.

    Fotoğraflar ;





    Kapağı koyduktan sonra , problem olup olmadığını kontrol etmek için açık havaya çıkardım , Gün ışığı her türlü aydınlatmadan daha iyi detayları görebilmek için . Problem görmeyince tekrar dükkana alıp kapağı torkladım.









    Marş ardından fotoğraf. Kuzu gibi oldu , Sıkıştırmaları ölçtüm tekrardan , ip gibi dizilmişler. Adam olmuşlar. hem sıcak hem soğuk ...



  6. #139
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sen başka bişiy yapıyosun hacı sen işi aşmışın artık. valla insana 200 sx aldırırsın.
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  7. #140
    Oldschool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst
    Mesaj
    789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    normalde en sevdigim ugraştır bu tarz sök topla fakat şu elektrik tesisatını görünce gözüm korktu valla helal olsun Ustat sın bu konuda işin yolun acık olsun güzel güzel daha nice konular ve yazılar yazasın inşallah ilaç gibi geldi uzun zamandır böyle güzel konu okumuyordum
    OldSchool ♥71♥
    Cefiro Lover İ love my Nissan Cefiro

  8. #141
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yahu Efejim bizi delimi mikmiş olm neler yapmışız yaparken çok kolay geldi bunlar banada burdan okuyunca zormuş ya harbiden neyse araba getirin banada kesiyim biraz silvia nında kesme işleri bitti skılıyorum

  9. #142
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    2.969
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en son kendimi piçaklicam kanka senin yüzünden o olacak Elinize sağlık arabanın her yeri işçilik ve titizlik abidesi olmuş

  10. #143

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1998corsa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen başka bişiy yapıyosun hacı sen işi aşmışın artık. valla insana 200 sx aldırırsın.
    5 sene oldu artık cem , sanada almamız lazım bi tane bekle bekle nereye kadar

    Alıntı Oldschool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normalde en sevdigim ugraştır bu tarz sök topla fakat şu elektrik tesisatını görünce gözüm korktu valla helal olsun Ustat sın bu konuda işin yolun acık olsun güzel güzel daha nice konular ve yazılar yazasın inşallah ilaç gibi geldi uzun zamandır böyle güzel konu okumuyordum
    Sağol dostum , zor bişey yok valla . Çalışınca oluyor

    iyi düşüncelerin için teşekkür ederim

    Alıntı psikolojikdeli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu Efejim bizi delimi mikmiş olm neler yapmışız yaparken çok kolay geldi bunlar banada burdan okuyunca zormuş ya harbiden neyse araba getirin banada kesiyim biraz silvia nında kesme işleri bitti skılıyorum
    bulamadık ki bi FC alalım senko. Proje bitmez

    Alıntı MKT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en son kendimi piçaklicam kanka senin yüzünden o olacak Elinize sağlık arabanın her yeri işçilik ve titizlik abidesi olmuş
    Makat sana da lazım artık . bıkmadın mı önden çeker

  11. #144

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.07.10

    Biraz toparladıktan sonra ilk motor içi foto , Şu an itibariyle bununla da pek alakası yok . Uykum da yok yazmaya devam edeyim



  12. #145
    Met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    KARŞIYAKA
    Mesaj
    7.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizimde uyumaya niyetimiz yok, severek okuyoruz Ellerinize sağlık imrendim yemin ederim

  13. #146
    psikolojikdeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    751
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yapılacak işler bitmez ben en iyisi kaporta boyada öğreniyim tam olsun bari 2014 yazınada bitane garaj açalım olsun bitsin

  14. #147

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.07.11

    ViPec sel işler .

    vipec'in (ECU) kullanmadığım birsürü boş analog giriş ve dijital çıkışı olduğunu farketmem , ve ardından evde yine sıkılmamdan dolayı kendime bir boost controller yapayım dedim. aslında çok basit bir iş . fikir verirsen bütün elektronikçiler yapabilir. Fakat önemli olan fikir değilmi

    Yaptığım şey şu ;

    vipec'in 0-5 analog girişini boost controller haritasında Y Axis olarak kullanmak .

    Bunu için , sabit bir 12V kaynak alıp , bir ön direnç ve ardına potansiyometre koyup 0-5V aralığında değişken bir değer yakalamak .

    Ben 1k ön direnç + 4.7k Potansiyometre ile bu aralığı yakaladım . Vipec'in General Purpose analog inputlardna boş olan birine potumun orta bacağını bağladığımda bana scalalandırılabilecek voltaj girişi sağladı .

    Bende 0.7 volt ile 4.5 V arasını 1den5 e kadar lineer scalalandırdığımda , EVC sahibi olmuş oldum

    şöyle ki , pot döndükçe iç direnci değişiyor ve buna bağlı üzerine düşen voltaj da değişiyor. pot u çevirdikçe 1-2-3-4-5 diye scalalandırılmış değerler arasında gezebiliyorum .

    Haritadan örnek görüntü koyayım açıklama için .

    Resimde sağ üstteki boost target haritasının Y axis i benim bağladığım POT un değeri(scaled)



    Pot'un fotoğrafları :

    Minimumdayken 1k , maksimumdayken 6k veriyor.









    Ardından adanada bulduğum bir firmadan AEM truboost ve benzeri kuvvetli firmaların kullandığı selenoid olan MAC marka seleonidimi türkiye içinden temin ettim .







    Ardından , dijital outputları kullanıp ufak ama kullanışlı 3 adet led sürdüm .

    Shift light
    ECT > 100 C ( motor suyu sıcaklığı 100 derecenin üzerinde )
    CEL (check engine light)

    yine generel purpose olarak kullanıcıya bırakılmış outpular , belirlenen değerlerin limit üstüne çıkması yada altına inmesi durumunda dijital outputlar kendini şaseliyor ve devresi tamamlanan led yanıyor .

    Ayrıca , drift esnasında yada gündüz led i seçememem durumu için ECT>100 led ine paralel olarak aynı inputa bir de elektronik buzzer koydum . Buzzer a seri olarak da bir push button la uzun uzadıya ötmesini engelledim . Yani hararetim 100 C ye geldiği zaman hem led yanıyor , hem buzzer ses çıkartıyor ( bayağı ses çıkartıyor ) olurda susturmak istersem butna basıp buzzerın devresini açıyorum ve ötmüyor.

    Bu da çok bsit bir iş , yine sabit 12V alıp ledlerin iç direnci olmadığı için bir adet ön direnç ekledim, 1k olması lazım net hatırlamıyorum .

    Bu da çok işlevsel oldu .

    Ledleri de orta panelde göstergenin hemen üstüne yerleştirdim . çiçek oldu






  15. #148
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sende bu azim ve sevgi oldukça bu araç emsalleri arasında yıldız olacaktır.

    Eline emeğine sağlık kardeşim (bende nissancıyım artık kanki )

  16. #149

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013.07.21

    Çalışma yok , jant değiştiriyoruz

    Istilldo caglar ile jantlarımızı değiştirdik sıkıntıdan

    R33 ler de her arabaya yakışıyor







    Istilldo S14






    2013.08.08

    IP 4S ile olduğu kadar fotoğraf çekimi

    18x9.5 18x10.5 TE37 Replica















  17. #150
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    efe alicam dönünce İsviçre'den 2 sene yokum sonrasında kesinlile alıcam...
    r33 jantları da güzel bunlarda başka bir güzel olmuş güle güle kullan.
    yurt dışında bile bu kadar uğraşan adam varmıdır acaba
    Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe

    Ecupro Bodrum

  18. #151
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Te37'ler ezmiş olm

  19. #152
    wrcsinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    528
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    türkiyede kendi arabasının hem elektrik tesisatıyla bu kadar oynayabilen, hem motorunun üst kapağını sökebilen, hem kesme biçme kaynak yapabilen, hem çeşitli iç döşemelerini değiştiren v.s. vs..... sanırım başka biri yoktur. o kadar proje var ancak bu kadar bilginin kendi emeğiyle buluştuğu bir proje görmedim. gerçekten helal olsun

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •