User Tag List

Sayfa 4/17 İlkİlk ... 2345614 ... SonSon
308 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Spawn's '93 Nissan "Proper" 200 SX S13 CA18DET

  1. #58
    Wind of VW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Efe kardeşim, Sanırım 2. okuyuşum oldu geceyi sabah ederek baştan sona okudum. ae86 macerandan başlayarak son ana kadar geçtiğin yolları samimi bir dille anlatışın sayesinde hiç sıkılmadan okudum. Forumda anladığım kadarı ile herkes hep hayalini kurupta bir türlü fırsat ve cesaret bulamadığım şeyi yapmakta. ve nedense çoğunlukla s13 - s14 severleri var gibi. sende onlardan en uzun soluk maceralardan birine atılan kardeşimizsin. Merakla bekliyorum son gelişmeleri.

    Durum nedir son günlerde? 1 aydan fazladır buraya gelişmeleri eklememişsin.
    Bir de bir ara Kaynaklı Diferansiyel kullandığından bahsetmiştin. Sürekli olarak kullanıcak mısın onu yoksa artık onuda değiştirmeyi planlıyor musun?
    All Seasons just Feel the Wind of VW Spirit...
    O bir E.T.

  2. #59

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    son 2 ayda çok fazla değişiklik olsu aslında fakat konuyu güncellemeye fırsat olmadı . şu andada Mısır'da olduğumdan dolayı konuyla ilgilenemiyorum , sadece yazı da olsun istemyiorum . tr ye döndüğüm zaman fotoğraflayıp herşeyi güzel bi güncelleme çekeceğim inşallah .

    iyi düşünceleriniz için teşekkür ederim .

    Kaynaklı difransiyel kullanıyorum evet. sürekli olarak kullanacağım bana verdiği bi rahatsızlık yok şu anda. yapacak bişey kalmazsa eğer o zaman alırım LSD

  3. #60

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 2 senedir , Muvafak 3 senedir , Görkem 2 senedir kaynak kullanıyoruz.

    arabaların hiçbiri de güçsüz arabalar değil.

    benim hiçbiwr burcum takozum bilyama bişey olmadı . 15.000 km oldu yaklaşık . muvaffak 35.000 km dir kullanıyor kaynakla . onun sadece arka taşıyıcı burçları gitti o da 50 tl lik iş. onun dışında muvaffakta da birşey yok . görkemde hiçbirşey yok ..

    değişiklik tabiki yapılacak. arka subrame bushes diye geçen parça bu arabaya binen herkezin değiştirmesi gerken bir parça. en çok sorunbunda çıkıyor fakat bunda da orjinal yağlı tip den poly yada solid e geçince hiçbir sıkıntı kalmıyor. senin aracın A31 e göre de bu bushlar mevcut. dolayısı ile sıkıntı yok

    bu arada belirtmek isterim . muvafak ve benim arcın "sürekli" dritte kullanılan araç. eğer biz bişey kırmadıysak bozmadıysak bu güçlerle cefiroya hiçbişey olmaz. tabi yine %100 garanti verilmez ama bizim için durum şimdilik böyle

  4. #61
    apsimaty
    Misafir
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 2 senedir , Muvafak 3 senedir , Görkem 2 senedir kaynak kullanıyoruz.

    arabaların hiçbiri de güçsüz arabalar değil.

    benim hiçbiwr burcum takozum bilyama bişey olmadı . 15.000 km oldu yaklaşık . muvaffak 35.000 km dir kullanıyor kaynakla . onun sadece arka taşıyıcı burçları gitti o da 50 tl lik iş. onun dışında muvaffakta da birşey yok . görkemde hiçbirşey yok ..

    değişiklik tabiki yapılacak. arka subrame bushes diye geçen parça bu arabaya binen herkezin değiştirmesi gerken bir parça. en çok sorunbunda çıkıyor fakat bunda da orjinal yağlı tip den poly yada solid e geçince hiçbir sıkıntı kalmıyor. senin aracın A31 e göre de bu bushlar mevcut. dolayısı ile sıkıntı yok

    bu arada belirtmek isterim . muvafak ve benim arcın "sürekli" dritte kullanılan araç. eğer biz bişey kırmadıysak bozmadıysak bu güçlerle cefiroya hiçbişey olmaz. tabi yine %100 garanti verilmez ama bizim için durum şimdilik böyle
    Peki günlük kullanımda şehir içinde fark hissettiriyor ? Birde asfaltta yüksek hızlarda sert virajlarda veya sert kullanımlarda istem dışı atma vs gibi bi durum olabilir mi? Daha önce yüksek süratte sert bi virajda arkanın atması sonucu takla atıp aracım pert olmuştu ondan korkum var biraz.

  5. #62

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ser kullanımda , düşk viteslerde ani gaza oturmalarda arkası gelir. ama bu benim içn problem değil güzel birşey.

    aracın viraj kabiliyeti azalıyor. daha doğrusu azalmıyor ama kaynaksızkenki hali gibi viraj yapamıyorsun . bunun sebebi de aracın arkası sürekli kopmak istiyor . araca alıştıktan sonra da bu limiti anlayıp ona göre viraja giriyorsun. ama bu limit tabiki normal araçlardan çok daha yüksek. yani bir megane dan yada başka bişeyden daha hızlı giriyorsun viraja. ama kaynak olmayan bir s13 kaynaklıya göre çok daha hızlı çizgi yapar.

    günlük kullanımda ise ben hiç farketmiyorum artık. sanki yokmuş gibi. sadece yavaş 1. vites U dönüşlerinde fazla ses ve sallama yapıyor. o kadar..


    kaynağın kötü yanı var mı . tabiki var..

    yerler ıslandı mı , korkacaksın kaynaklı arabadan. çok çok çok tehlikeli hiç beklemediğin bir anda arkası gelebiliyor. ben 200 bg halindeyken 3. viteste sarıyordu yağmurda. ve sardımı da arkası geliyor kaynak olduğu için. alışma sürecini uzun tutmak lazım . yamurda çok dikkatli olmak lazım . efendi gidersen hiç bişey olmaz. zaten bizim gibi sürücüler bilnçli ve trafikte tehlikeye sebebiyet vermeyecek sürücüler oldıuğundan dolayı sıkıntı yok .. trafikte çok sakin antremanda 130-140 la tam sağ tam sol ardından viraj keyfi ..

    özet olarak : kaynak iyidir

  6. #63

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu araçla viraj için kassak yani yoltutuşa önem versek drift değilde, ozaman kaynaksız hali mi yoksa güzel bir lsd mi?

    sadece diff için soruyorum
    denemediğim bir konu . yanlış yorum yapmak istemiyorum .

  7. #64
    Muvaffak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    720
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaynak japonlara iyide almanları bozuyo orasi burasi patlio heheh
    efenin dedigi gibi kaynak iyidir saglam yapildiktan sonra bir sorun cikmiyor benim arka subframe bushingler cortladi yerine tornacidan aliminyum bushing yaptik arkasi farkedilir derecede stabil olmustu acik soylemek gerekirse hizlanmalardaki esnemesi 0 a düştü lastik yanaginin esnemesini + amortisor disinda) - leri difransiyelin butun sesi oldugu gibi kasanin icinde ama herturlu deger.. o farki 1 gun sonraki antrenmanda ciddi olarak + yönde almiştim solid bushing de tavsiye ederim kisacasi : )
    http://i1230.photobucket.com/albums/...a/imzatech.jpg

    JDMWorks
    PHOTOWORKS
    Etme eşşekle muhabbet küstürürsün...

  8. #65
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


  9. #66

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzuncana bir aradan sonra konuyu güncelleyeyim artık...


    saçımızdan bolcana lastik tozunun aktığı bu yaz ben ve s13 için en verimli yaz oldu . toplamda 4 adet antreman 1 adet de yarış geçti . Bu sezon şimdilik kapandı gibi .

    Kış demek araba yapma mevsimi demek , dolayıı ile bizde bu kışki planlarımızı yavaş yavaş çıkartıyoruz ,

    öncelikle güncellemek gerekirse , son update den bu yana yapılanlar şu şekilde oldu ;


    -Garrett GT2860RS 0.64 AR
    -5Zigen FN01R-C 17" * 8" jantlar
    -300ZX Z32 kaliperlerim + disklerim + Circuit sports çelik fren hortumları
    -Bride LowMax koltuk
    -Sparco R345 350*90mm deep dish direksiyon ve NRG göbek
    -76mm komple düz boru
    -çamurluklar açıldı

    iç mekanda ise ön koltuklardan itibaren herhangi bir kumaş koltuk kaplama vs kalmadı . kuş gibi hafifiz.

    ve bir çok diğer ufak tefek şeyler .

    bu hafta varex'imi aldım 76mm OEM henüz takılmadı .

    bu seneki kış planım aslında bayağı büyük fakat henüz karar veremedim ,

    şimdilk netleşenler , alt takım komple elden geçiyor , tüm kollar alt gergiler , +30 derece direksiyon açısı alacağım MAX ın porya kiti. şimdilik netleşenler

    bir diğer planım ise aslında komple soyup alt üst kaynakları baştan elden geçirip rollcag hariç bir grup n arabası kıvamında kuvvetlendirmekti. çünkü artık ister istemez ufak tefek paslanmalar başlandı . bir kere kansere yakalandıktan sonra durdurması imkansız olduğundan gönül istiyor ki komple soyup baştan yapalım . fakat buna henüz karar vermiş değilim araştırmalarım sürüyor.

    NFD S13 önümüzdeki sezona çok daha sert ve kondisyonlu gireceğini umut ediyorum . bu yapılan işlemler türkiye için fazla belki , ama kim belkide yurtdışında bir yarışmada boy gösterebiliriz.


    Yarışta - tekli çıkışlarda aldığım 4.lük ( RB25 + M3turbo + RB26 lardan sonra) derecesi benim için yeteri . ikili çıkışlarda heyecanımın kurbanı oldum , musa da affetmedi eledi beni kardeşim çeyrek finalde elendim

    şu anlık sabit dururken fotom yok fırsatım olamdı maalesef fotoğraflamaya işlemleri . fakat bayramda inşallah 1 kaç foto olur "sabit dururken"

    yapılacak çok iş var daha . bu kış bayağı bir güncellerim sanırım .

    Antremandan fotoğraflar şimdilik .
































  10. #67

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün ankaraya geldik S13 ile , proje burada devam edicek bir süre ben anakraya yerleştiğim için ..



    yeni fotoğraflar , 2 gece önce çekildik


    MFY NGZ S13 & Spawn NFD S13







  11. #68

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kardeşim maşallah.

    bride'dan memnun musun
    Bazen ne kadar küçük olduğunu anlamak için iyice yükseğe çıkmalısın

  12. #69

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @jdm vti

    moruk kısa süreli kullanmalarda - driftte muhteşem gerçekten , daha iyisi heralde orjinal bride olurdu , hem bucket olmayıp hemde bu kadar tutan koltuk yok başka sanırım

    fakat uzun yolda da bi kadar rahatsız , bel ağrısı sebebi


    @sultan

    bi denk getiremedik kuzuları sultan , etrafında dönücem daha , ehhehehe

  13. #70

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BORKED

    VID-20120129-00067 - YouTube


    geçen antremandan...

  14. #71

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Mat siyah 5Zigen'lerden sıkıldık . Beyaza dönüyoruz, Arkalar bitti önler yarına inşallah


    Plasti Dip Beyazı ..


    Hazar ve Tago'ya büyük teşekkürler...

  15. #72
    hazar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    354
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    bu da benden gelsin
    vırt zort

  16. #73

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    oldu oldu

  17. #74

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hepinize teşekkürler arkadaşlar .

    Jantlardan bende soğumuştum siyah araba siyah jant , fakat beyaza boyayınca yeniden ısındım . beklediğimden çok daha iyi oldu görüntü .

    !KO , body kit şimdilik yok . Yaza bambaşka bi süpriz olacak inşallah .

    İp ucu vereyim


  18. #75

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0.9bar da (2860RS .64) 550cc enjektörlerimin limitini doldurduk 2.5 bar orjinal benzin basıncıyla .

    Bugün nismo type a ayarlı benzin regülatörümüz geldi , haftaya da yeni benzin pompamız geliyor .



    hafta içinde eğer fırsatım olursa onları takıp benzin hatlarını elden geçireceğim . 20 yıllık hat üzerindeki kauçuk borular kavrulmuş .

    ayrıca şamandırayı sökmüşken izolasyonu yeniden yapılacak inceden bi benzin kokusu var arabanın içerisinde.


    şu anda 0.8Bar da yürüyor araç . benzin pompası geldikten sonra regülatörü de takıp benzin basıncını 3.2 ye çıkartıp turbo basıncını da 1.2bar a çıkartıp ayar yapacağız .

    Bundan sonra da artık dyno verisini yüklerim inşallah +300HP olarak ( umutlar bitmez )

    Hakkımda hayırlısı




    S13 cülere Not : benzin ışığınız çalışmıyor ise (ki %90 çalışmıyor ben henüz çalışanını görmedim ) problemin sebebi çok yüksek ihtimal şamandıra üzerindeki civadan ötürüdür . Büyük usta yahyalı alinin söylediğine göre H100 lerin üzerindeki civa da bizimkilere uyum sağlıyormuş .

    H100 şamandıranın fiyatı 30-40TL arası değişiyor . Takıntılı arkadaşlara çözüm .

    işaretlediğim parça :

    bunu da deneyeceğim yine h.içinde .

  19. #76

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eklemek istediğim başka bir konu daha var , sık sık duyuyoruz " S13 beyini su alıyor yanıyor " diye . Doğrudur bazen talihsizlikler yaşanıyor , başımıza da geldi daha önce . yıkamacıdan çıkamayan bir aracımız oldu maalesef. Yeni beyin taktık çalıştı .

    Bende daha önce kendi arabamı söktüğümde beyinin arkasındaki izolasyonda nem gördüm . Fakat beyine zarar verecek kadar değil .


    Sebebi : ECU harnessının girdiği yerdeki delik biraz hallicene , aradan su geçme ihtimal var ( eğer kaptunuzun arkası kalkık yada davlumbazınız mevcut değilse . tamamen standart araçda bile beyine su gittiğini gördük .

    geçtiğimzi pazar günü bende göğüsün altındaki tesisatı toparlarken , hazır sökülü durumda iken su gelme ihtimali olan kısmı beyinden izole ettim .

    Saç kurutma makinasıyla ***** bölgeyi kuruttuktan sonra işlemleri yaptım , fotoğraflar sırasıyla aşşağıdadır .

    Şu şekilde gelişiyor (Akü başını sökmeyi unutmayın) ;

    1- yolcu tarafındaki beyinin üzerinde duran kapağı sökmek için (beyine erişebilmek için) :
    - sağ kapı basamağını sökün
    - 1 adet menteşenin alında
    - 1 adet sağ ayağın üst tarafında
    - 1 adet sağ ayağın sağ tarafında kapağın üzerinde duran civataları sökün
    2- kapağı söktükten sonra aydınlatma fişini sökün ve kapağı tamamen ayırın
    3- orjinal beyin kullananlar için beyinin en üstte ve en altta 2 adet M10 civata sı var onları söktükten sonra beyin serbest kalacak
    4- beyin tesisatından göğüsün içine doğru giden bir kablo var , göstergelere giden . o soketi ayırın (3. fotodaki beyaz soket ), bundan sonra beyini ve beyin tesisatını tamamen kenara doğru alabileceksiniz. (sokete erişmek için torpidoyu sökerseniz işlem daha kolay olacaktır )
    5- beyini kenara ayırdıktan sonra sağ tarafta bulunan 2 bölge var ( fotoğraflarda göreceksiniz)
    6- Motora yakın oalrak taraftaki boşluktaki nem ve ıslaklığı kontrol edin ( o kısımda herhangi bir kablo yada benzer birşey yok ( orjinalde tabi )
    7- arka taraftaki bölgeyi iyicene kuruttuktan sonra 1 adet eski gazeteyi topak topak yapıp o bölgeye yukarıya doğru sıkıştıra sıkıştıra aşşağıdan yukarıya doğruı elinizin erişebildiğince doldurun .
    8- doldurma işlemi bittikten sonra mevcut ise gazetelerin üstünden 1 er kat da ducktape geçin ve işlemi tamamlayın .


    Sırasıyla fotoğraflar :




















Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •