User Tag List

Sayfa 1/5 123 ... SonSon
79 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: RB25DET Neo - S14a

  1. #1
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    RB25DET Neo - S14a

    Uzun zaman SR20DET ile kullandığım aracımın motorunu 7 ay önce satmıştım.Bunun üzerine farklı birşey yapmak istedim.

    Diğerlerinden farklı olarak , ben araç hazır olmadan konusunu açmak istemedim.1 sene aynı konuya filtre aldım , saplama değiştirdim yazmaktansa bir kerede bitirmek istiyorum konuyu.Aracın hazırlanma süresi 4 ay sürdü.Motoru söktükten sonra geçen zaman ise 6 ay.3 Ay motoru bekledim ve acele etmedim.

    Swap için aklıma gelen ilk motor RB oldu , ama RB26 yapıp gereksiz ayrıntılarla uğraşmak istemedim.Çünkü zaten 600+ bir güç istemiyordum.Bu yüzden Rb25DET Neo isimli motorda karar kıldım.Şu anda da ne kadar iyi yaptığımı anlıyorum.

    Amaç 400+ bir güç alıp devir bandını altta ve üstte güçlü tutmaktı.Bu yüzden çok büyük olmayan bir turbo kullanacaktım.Garrett 30R kulağa mantıklı geldi.Ve böylece ilk adımları atmış oldum.


    Motordan önce son yapılanlar fren sistemi ve spacer'lar olmuştu.


    XYZ ön ve arka 330mm frenler



    Standart frenler CD gibi kaldı.





    Takıldı '



    Jantlarım her zaman çok içeride kalıyordu.Sonunda 1 takım spacer alıp takabildim.Ichiba spacer'lar saplamalı olduklarından yüksek ölçüler kullanabildim.Önlerde 2.5cm , arkalarda 3cm spacer kullandım.



    Frenlerin duruşu baya tatminkar.



    Spacer'lar tam istediğim görüntüyü verdi.







    Derken eski motor söküldü ,yenilendi ve S13'e kondu.








  2. #2
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni motorumuzun gelmesini 2-3 ay kadar bekledik.Bu sürede araç yattı.

    Ama sonunda gelen motoru görünce , verdiğim emeğin karşılığını alacağımı düşündüm.

    R43 GT-T 'den çıkan düşük km 'li RB25Det Neo .






  3. #3
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Parçaların siparişini motor gelmeden vermiştik.Sorunsuz şekilde gelmesi mümkün değildi tabii ki , eksiklerimiz vardı.Ama çoğu burdaydı artık.





    Garrett 3076 aka 30R 0.86A/R



    Standart manifoldun sağlamlığı , kısa olması ve external wastegate için uygun olması farklı bir manifold almamı engelledi.Hem böylece alt devirler de daha fazla tork olacaktı.



    Motor ve Şanzıman kulakları - McKinney



    Greddy (replika bu ) intake manifold , and 80mm throttle body


  4. #4
    ardacngns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    1.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun mustafacım cok guzel olmus rb25 skylıne motoru yıne dımı rb26 ıle sadece hacım farkı mı var ?

  5. #5
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ice Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah istedigin gibi olmasini nasip etsin mustafa.Motorun iciyle ilgili biraz bilgi versene.Neler olacak icinde ?
    RB yeterince güçlü bir motor , içini açmadan taktım.400-450 arası güç için gerek yok açmaya.Devir kesici 8000 de , 1 bar da 400 civarı bir güç almayı planlıyorum.

    NEO da , RB26DETT gibi devir çevirmeye müsait. İticiler solid , standartta 7200 devir de kesici olmasına rağmen çoğu kişi 8000 de kullanıyor.Benim içinde yeterli.

  6. #6
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ filtresi yer değiştirme kiti -Blox



    Isıs Radiator , elektrikli fanlar



    AEM Tru Boost, Oil temp, Oil press



    ACT stage 35 clutch ve volan





    Intercooler



    Son susturcu - XForce Varex 3.5inç Oem



    Silikon borular


  7. #7
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracımız zamanının gelmesini bekliyor.



    Temizliğe başlıyoruz , bobinleri çıkardık.



    Külbütör kapağı ve diğer ıvır zıvırlan boyanacak.







    Kapaklar kumlandı





    Ön panel söküldü , ve biraz tamire ihtiyacı vardı.Çünkü nakliye sırasında eğilmişti.





    Motor soyuldu



    Manifoldun içine port polish yaptım ve temizledim.




  8. #8
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rb25Det şanzımanını getirmek biraz zor oldu , ama buna değecek



    Intake parlatıldı



    Temizlenmesi gereken parçalar











    Paslanmış ezgoz manifoldu da kumlanarak kendine geldi.



    Motor stand'a alındı


  9. #9
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karter söküldü , kontroller yapıldı.Boyanıp geri takıldı.







    Orjinal manifoldun en çok görüntüsüne kıl olduğum için değiştirme kararı almıştım.Greddy tipi bir manifold ile çok daha güzel görünüyordu çünkü kaput altı.
    Orjinal manifold söküldü , üzerindeki selenoidler vs alındı.



    Yeni manifold için R33 rölanti valfi gerekliydi ve elimizde hazırdı .



    Throttle body , kelebek yani , dağıtıldı ve temizlenip toplandı.



    Parçalar yeni manifolda takılıyor




  10. #10
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krank kasnağı çok kötü durumda , temizlenip boyanacak.





    Boyanacak parçalar



    Herşey boyanacak !



    Turbo manifolda çok ufak değiyor



    Ufak bir taşlama gerekiyor



    Rölanti valfi temizlendi ve hazır



    Yeni manifolda eski benzin rayı uymadı , bu yüzden uydurduk




  11. #11
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Üzerinde daha fazla çalışmamız gerekti





    Motorun ön tarafı da temizlendi



    Volan takıldı



    Triger kayışı takıldı



    Külbütör kapaklarımız boyandı ve takıldı



    Bujiler takılıyor



    Sonunda , bizi en çok uğraştıran parça takılıyor.Karşınızda zenci tipi emma manifoldu !



    Debriyaj monte ediliyor





    Vakum çıkışları çok kolay , elimizin altında


  12. #12
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdiye kadar ki kötü fotoğraflar için özür diliyorum.Yıllardır kullandığım makinamı bir arkadaşıma ödünç verdiğim için hayatımın projesinin fotoğraflayamadım.

    Sonunda motorum güzel görünüyor !

    Neredeyse hazır .

    External wastegate standart manifolda kaynatıldı.Bunu bir çok Rb25Det' de görmüştüm.Sanmıyorum ki 2 günde kırılsın.








  13. #13
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motor takılmadan önce kaput altındaki tüm ıvır zıvırı söktüm.Herşeyi söktükten sonra motor içi parlak siyaha boyandı.Motorun çok güzel durmasını istiyorum.




    Sigorta kutusu temizlendi




    Motor kulakları takıldı , sonunda .



    Herşey temizlendi , part 2





    Motorun dışarıda son fotoğrafı



    İç mekanda biraz ilgi istiyor , biliyorum.


  14. #14
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)


    Hazırız



    Motoru yerleştiryoruz artık



    Neredeyse tamam



    Beklediğimizden çok daha kolay oldu , önceki swaptan deneyimiz var





    Kalan işlere bir bakalım :
    -Intercooler boruarı yapılacak , intercooler takılacak.
    -Radyötör ve hortumlar takılacak
    -Şaft yapılacak
    -Elektrik tesisatı çekilecek
    -ECU geliyor yol da , Vipec sipariş ettik
    -İç mekan toplanacak
    -Göstergeler takılacak
    -Hidrolik el freni takılacak
    -Ivır zıvır bir ton şey çıkacak biliyorum daha




    Şimdi arkama dönüp bakınca , bu listeyi görünce , yine boğuldum.Nasıl yapılacak , ne zaman bitecek offf demiştim. Şimdi bittiğini düşününce algılayamıyorum bile ne ara yaptık bunca işi. . .

  15. #15
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzozcumuz da yapılan işlere sıra gelmişti ;

    Intercooler Boruları
    Downpipe
    Screamer




  16. #16
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Intercooler sistemi hazırlandıktan sonra yeniden garajdayız



    Bunca sıkıntının arasında biraz eğlenceli birşey yapmak istedim.Ve drifte kullanacağım jantları eğlenceli bir renge boyatma fikri aklıma geldi.






    Ve işte sonuç !Fazla eğlenceli oldu Drift jantlarım 2ad 18'' OZ , 4ad 17'' stilauto.




  17. #17
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapılacak yüzlerce bağlantı var , ama bir yerden başlamak lazım.



    Ve beklenen paket geldi !



    Güzel görünen bir kutumuz var




    Motor içi işleri bitti gibi.Silikon borular çekildi , ısı kalkanı yapıldı , tesisat çekildi , boost controller'ın sensorü takıldı , Map sensörü yerleştirildi. Vs vs vs





    Intake borusu için elimizde malzeme yoktu.Bu yüzden henüz bitmeyen filtre borumuz ile daha sonra ilgilenmemiz gerekecek.

    Tam gelmesini istediğim yer şu anda radyötör taşırma kabının olduğu yer.Tabii o zaman da yeni bir taşırma kabına ihtiyacım olacak.Offf. . .


  18. #18
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren sistemini taktığımda el frenim iptal olmuştu.Çünkü standartta olan kampana freni iptal etmemiz gerekiyordu.Şimdi yeni bir el frenine ihtiyacım var. Çözümse hidrolik el freni.
    Ancak elimdeki el freni modeli dik duran tipti.Benim ise standart yerinde duran bir el freniydi.Tabii ki biraz modifiye'ye gerek duyduk . . .

    Önce ikiye kestik



    Alüminyum kaynağı ile kaynatıldı ve denedim.Tam istediğim gibi oldu.Aldığım ölçü 4/4'lük olmuş


  19. #19
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İşin komik tarafı , bundan sonra ıvır zıvır olarak adlandırabileceğim işler kalmıştı.Daha sonra fotoğraf çekmedim.

    Aracı geçen hafta bitirdim ve ayara çıktık.10 PSI basınç ile ilk ayar yapıldı.Yağ,hidrolik kaçakları halledildi.El freni boyandı ve göstergeler takıldı.

    Vipec ecu'nun kullanımı , ara yüzü çok hoşuma gitti. Knock monitörümüz gelmediği için henüz kısık bir ayar yaptık.Ama pazar günkü drift için oldukça yeterli oldu.

    Pazar gününden elimde bir tek fotoğraf var onu ekliyeyim.Yarın da iç mekanın ve motorun bitmiş halini ekleyeceğim.




    Sonuç olarak , araç bitti.Drifte gittim ve sorun yaşamadım. Sonuçtan çok mutluyum. Hiçbirşey de acele etmedim.Ama drift'e de yetiştirdim.Bakalım bundan sonra neler olacak.

    Yakın zamanda dyno'ya da gidip sonucu ekliyeceğim.

    Konuyu takip eden herkese teşekkürler.

    Bitti hadi dağılın

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •