Diğerlerinin proje aşamasında bizzat bulundunuz mu ki bu kadar farklı olduğunuza inanıyorsunuz?
Şu enjektör olayını bi açıklayabilirmisiniz, ben bilmiyorum cidden nasıl 6 enjektör var bunda?
Printable View
Diğerlerinin proje aşamasında bizzat bulundunuz mu ki bu kadar farklı olduğunuza inanıyorsunuz?
Şu enjektör olayını bi açıklayabilirmisiniz, ben bilmiyorum cidden nasıl 6 enjektör var bunda?
Can araç bitsin eksiğimiz yanlışımız neyse hepsini düzeltip zaten paylaşacağız herşeyi. Eksik veya sıkıntılı bir yaptığımız varsa düzeltip düşüncesi olan arkadaşlara doğru paylaşım yapmak düşüncemiz. Derdimiz sır saklamak değil. :)
6 bar benzin pompası niye yetmesin ki ?
dostum hayırlı uğurlu olsun güle gülede kullanın. Şu ortamı sizde biliyorsunuz ki kimse sizi kıskanacak çekemeyecek durumda değil yaptığınız iş günümüzde atla deve bir işte değil yok argesi bize kalsın yok detay paylaşmayacağız falan tabiki sizin bileceğiniz iş saygı duyarım ama o kadarda abartılacak bi durum değil
klasik angara zaten del emmeyi 2-3 tane daha enjektör tak falan ama bu çözüm mü ? yada bu işin başında daha büyük enjektör almak varken yapılacak bir şey mi ? tabiki yine karar sizin
inşallah gönlünüze göre olur sıkıntısız binersiniz
arkadaşlar neden enjektör konusunda tartışıyorsunuz bır enjektörün kaç hp ye kadar dayanacagının evrensel hesabı var yahu
enjektör cc / 5 x silindir sayısı = hp
280 / 5 =56 x 4= 224 hp (maximum hp)
bu hesaba göre 300 hp imkansız
cem oncelikle hayırlı ugurlu olsun umarım araban istediğin gibi olur.
şimdi enjektor mevzuunda varsa bildiğiniz ve yaptıgınız farklı bir olay paylasırsan sevinirim.
o turbonunda 300 hplere kadar destekleyeceğini pek sanmıyorum t4 yada gt28 kullansaydınız daha iyi olurdu.
Kanka bu sağlıklı bir şekilde çalışacağı maksimum hp. Ancak değerler biliyorsunki 3-3.5 max 4 bar için verilir. Sen bu enjektörü regülatörle daha yüksek barda çalışmaya zorladığında cc si artar, artar ama ömrüde aynı oranda azalır. Yada duty cycle %80 lerde iken kalkar hiç kapatrımaz %100 de çalıştırtırsın gene fazla benzin olur. Ancak işte yukardaki denklemi geçtiğin her olay adına ömürde ciddi azalma yaşanır. Çünkü enjektörün ömrünü uzatan, soğuduğu zaman (yani işemediği zamandır)
o turbo 300 hplere yakın bi güç çıkartabilir ama 1.4 1.5 barlarda o wastegate basıncı tutamaz
extra takılan enjektörlerde emme manifoldununa yada giriş borularına takıyorlar
Arda sen cümleyi okumadın sanırım.... 1 barda 300hp :D
araba çalışdımı çalışmadıysa çok üstüne gitmeyin blogu üstten kestirmeyi deneyin:)
herkes bişey yazmış herkesin kafası karşmış..
araç çıksın eminimki yürüyecektir.Cem de boş bi insan değil yapan ustalarda eminim ki öyledir..
araç çıksın tam specler yazılsın videolar dyno çıktısı konulsun foruma ondan sonra eksik veya yanlış birşeyler varsa eğer ona göre yorumda bulunalım. aştım kendimi yav :D
Kimse yürümez yazmıyor. Bu turboyla 1 barda o güç imkansıza yakın diyor, birde 6 enjektör bilgisi ***** sonradan geldi, öncesinde 4 enjektör için o güç alınamaz dedi yorum yapanlar.
Yürümesini kıskanacak kimse olamaz, hepimiz başka illerdeyiz :D inşallah yürümez uçar
ama takılan turbo güzel bi turbodur iveco daily dencıkıyor mhi marka (mitsubishi) alt devirlerde çook keyifli olucaktır
ardacım alt devirleri nasıl güzel olacak ? bana kalırsa sıkıştırma cidden baya düşük
Ne güzel işte hydrolock olmaz
arda en son alıntı yaptığım resme baksana piston ne kadar derinde :D
1.7mm contada var, güzel olur güzel
bu projede ciddi bir planlama yaptınız mı??? yani şu kolu kullanırsak sıkıştırma şu olur, buna karşılık şu turboyu seçeriz, enjektör şöyle olmalı, pompa şu barda vs vs diye...
ben bu motorun çalışacağından cidden şüpheliyim hel ki bir de kalın conta demişsiniz de, araçta nerdeyse hiç kompresyon kalmayacak bu gidişle, turbo bile doldurmayacak o derece...
burda insanlar araba yaparken ill birinin üzerinden atlamak için yapmıyor, o nedenle de yardımlaşmada sıkıntı olmuyor ama siz bu konuya yorum yapan herkesin bildiği şeyleri sır olarak saklayıp, proje paylaştık diye düşününce eleştiriler arka arkaya gelmiş... en basitinden emmeden 2 ekstra enjektör yerine 4 enjektörü büyütmek her zaman için daha mantıklıdır, kompresyon çok düşük, hele ki bir de 1 barda 300 hp demişsiniz o tamamen imkansız ...
bu hesap her motor için universal midir? farklı sıkıştırma oranında ve afr lerde de aynı verimi mi verir aynı cc ler? kısaca her motorda bu hesabın geçerli olması mantıklımı?
bencede projede enjektörler ve sıkıştırma büyük bir problem ama bu hesaplama yöntemide bana tuhaf geldi bir dayanağı varsa açıklayabilirmisiniz?
çiçek masaLLah..
bizde 2006 2007 senesi arası golf3 gti turbo yapmiştık baştan aşşağıya custom sekılde 267 hp almiştık..
Olması gereken normal AFR değerlerinde dielim. Genel geçer bir formulizasyondur, hatta yaklaşımdır demek daha doğrudur
senın hedeflediğin hp ye paraleldir bu hesaplama yöntemi kardeşim , senın sıkıştırma oranın nasıl hedeflediğin hp ye göre değişiyosa enjektör hesaplamasıda ona paralel gider, yanı 9 cr sıkıştırmada şu enjektör 11.5cr sıkıştırmada bu enjektör diye bişey yok senın afr nı karşılayabılecek ve yorulmayacak enjektörün hangı hacımde oldugunu hesaplama yöntemi bu , nette de araştırırsanız bu hesabın dünyada bu şekilde oldugunu göreceksiniz
hesabın içinde duty cycle ın %kaç kullanıldığı ve verimlilik oranı olmayınca bana biraz mantıksız geldi yorulmuycak enjektör olarak belirtilmesi duty cycle bu denklemde kaça denk geliyor %100 değildir heralde yorulmuycak dendiğine göre.
neyse teşekkürler ben sorunun cevabını aldım.
arkadaşa projesinde başarılar.
golf gti ın orjinal sıkıştırması 10.5 tir. :)
resimlerden anladığım kadarı ile yorumlarsam
üstünden orjinal çıkan pistonlar tepesiz gibi görünüyor buda blok üst yüzeyi ile sıfıra sıfırken 10,5 sıkıştırma ise
şuanda nerden baksan pistonlar 3-4 mm aşağıda artı 1,7mm conta ile offf düşünmek bile istemiyorum :D çok düşük :D
biraz mühendislik yapalım, aracın toplam motor hacmi 1984 cc, 1 silindire düşen hacim: 496cc
bu sadece krankın en alt ve en üst konumu arasındaki taranan hacim + yanma odası hacmi var
sıkıştırma 10,5:1 ise yanma odası hacmi: 52 cc dir..
yapılan iki değişiklikle (1. piston çapı 81, kol uzunluğu 17 mm kısaldı), krankın değişmediğini bilgiğimize göre krankın hareketiyle taranan hacim: 477 cc, kola kısaldığı için yanma odası hacmi: 87,5 cc arttı (daha önce 52 idi, yeni haliyle 139,5 cc)
dolayısıyla şu anda sıkıştırma oranı: (477 + 139,5) / 139,5 => 4.05:1
bu motor çalışırsa ve bu sıkıştırma oranı ile 1 barda 300 hp çıkartırsa otomotiv tarihine adınız altın harflerle kazınacak
eğer krank değişmediyse durum bu, üzgünüm
saygılar