206RC turbo rebuild

Thread: 206RC turbo rebuild

  1. RCkid's Avatar

    RCkid said:

    206RC turbo rebuild

    Merhabalar,

    Yağ pompasında yaşadığımız talihsizlik sonucu krankımızı kaybettikten sonra motoru söktüğümüzde, bazı şeylerin istediğimiz gibi olmadığını gördük, hem onları düzeltmek hem de setup'un iyileştirmek için motoru söküp yeniden topluyoruz.

    Malzeme listemiz böyleydi:

    Garrett t3/t60-1 turbo
    Haltech Platinum Sport 1000 ems
    dp-engineering equal length manifold
    dp-engineering 3" downpipe
    wiseco 85mm custom forged pistons
    k1 technologies custom conrods
    dp-engineering thermostat housing
    godspeed550hp rated intercooler
    precision 1000cc/min injectors
    dp-engineering oiling-cooling kit
    Glyco bearings
    dp-engineering modified thermostat housing
    Tial 50mm BOV
    Tial 38mm Wg
    Skunk2 70mm throttle body
    GM 3 bar Map sensor
    3" exhaust pipes
    2.75" intercooler pipes
    Hondata boost control solenoid
    Koyorad Aluminum race radiator
    AEM Uego wideband
    Innvoate Motorsports boost gauge
    Autometer EGT gauge
    Port polish
    Port match
    Custom clutch
    gti shift rods conversion
    Bosch motorsport 044 fuel pump
    034 motorsport blueprinted bosch 5 bar fpr
    qtp 3" qtec
    turbo blanket
    AEM Dryflow 4" air filter
    bilstein b6 shocks
    maxtrac 50mm springs

    yeni setupta yapılanlar:

    precision sc6265 turbo
    tial 44mm wg ve 38mm to 44m flanş
    EW12 yağ pompası
    OEM subaplar
    Yeni gömlekler
    Yeni guidelar
    Yeni OEM krank
    Yeni guidelar
    Yeni wiseco segman seti
    direksiyon pompası iptali
    kaputtan open downpipe ve dumptube





























    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  2. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    başımıza gelen talihsizliklerden sonra devam ediyoruz daha güzel şekilde
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  3. 206RC turbo rebuild

    sülüman said:
    direksiyon kurumu olacak yoksa elektrikleyimi dönecksiniz?
     
  4. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Quote Originally Posted by ardacngns View Post
    Eskisinden daha iyi olucagi kesin kardesim yeni setup n cok guzel ve 6265 turboyla baya guc artisi olucak draglar a girmeyi dusunuyormusun bence rolling yap hem arabani da uzmemis olursun tekrardan hayirli olsun nazar degmesin
    drag da rolling de düşünüyoruz

    Quote Originally Posted by sülüman View Post
    direksiyon kurumu olacak yoksa elektrikleyimi dönecksiniz?
    pompa iptal ufak bir rezervuar ve hidrolik olcak bir miktar
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  5. by_hayali's Avatar

    by_hayali said:
    yeni setup hayırlı olsun adaş inşallah istediğin gibi sorunsuz sıkıntısız olur

    standart akslar bu güçlerde sıkıntı çıkarıyormu pejo grubunda?
     
  6. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Quote Originally Posted by by_hayali View Post
    yeni setup hayırlı olsun adaş inşallah istediğin gibi sorunsuz sıkıntısız olur

    standart akslar bu güçlerde sıkıntı çıkarıyormu pejo grubunda?
    daha hızlılarında da görmedik akslarda herhangi bir problem
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  7. basar13's Avatar

    basar13 said:
    Hayirli olsun basarilar. Arac hangi garajda yapiliyor?
     
  8. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Quote Originally Posted by basar13 View Post
    Hayirli olsun basarilar. Arac hangi garajda yapiliyor?
    şaşmazda nuraydın oto'da çok sevdiğimiz Turgut abimizin dükkanı
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  9. miniks's Avatar

    miniks said:
    Sorun yaşaman olası bir durum

    62mm precisionlarda boost creep yaptıgı hem yurt dışında hemde TR de cok görüldü

    Bu konu ile alakalı ben HULK ta çok sorun yaşadım sonunda ikinci 44 lügü takıp kurtuldum

    YGZ typerda tek 60 lık takılıp halledildi vs vs

    ama mesela B serisi hondalarda böle bir sorun ile karşılaşmadık

    kara oglanda 0.8 lik yay 1.1 basıyordu 1 barlık 1.3 ama creep olmuyordu
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye
     
  10. senna's Avatar

    senna said:
    Hilmi birazda sizin sorununuz k serisiyle alakalı aslında manifold düzgün şekilde olduktan sonra 44mm wg 6262 boyutundaki her hangibir turbo ile sıkıntı yaşamaması lazım wg düzgün yerleşiyorsa tabiiki, full racein ilk çıkardığı k serisi manifoldlarda boost creep sorunu vardı sizin manifoldlarınız bilmiyorum belki güncellenmiş olanlardandır ama normalde yeter 44mm wg 6262ye
    körler sağırlar
     
  11. miniks's Avatar

    miniks said:
    Quote Originally Posted by senna View Post
    Hilmi birazda sizin sorununuz k serisiyle alakalı aslında manifold düzgün şekilde olduktan sonra 44mm wg 6262 boyutundaki her hangibir turbo ile sıkıntı yaşamaması lazım wg düzgün yerleşiyorsa tabiiki, full racein ilk çıkardığı k serisi manifoldlarda boost creep sorunu vardı sizin manifoldlarınız bilmiyorum belki güncellenmiş olanlardandır ama normalde yeter 44mm wg 6262ye
    Moruk bilal yaşadımı bilmiyorum B serisinden aynısını Cem abi de yaşıyor

    WG tam yayını basamıyor her turboda 0.1 bar fazla basar eyvallah

    ama nedense 62mm olan araclarda 0.3 bar yaydan fazla basınc basıyor

    2 litre B serisinde de

    Bende buna Billetin gücü diyorum
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye
     
  12. senna's Avatar

    senna said:
    diğer b serisi manifoldun wg yerleşiminde muhtemelen sıkıntı vardır(tasarım olarak) aslında creep çok kötü değil düşük basınç basmadıktan sonra ama wgnin manifold üstündeki yerleşimini düzgün yapmanız gerekiyor, ilk çıkan k serisi full race manifoldlarda vardı sonra değiştirdiler wgnin konumunu, full racein tek wg ürettiği gen 1 supra manifoldlarında vs de vardı adamlar minimum 35psi basınç basabilenler vardı tabi birde single scrollun bu şekilde dezavantajları var basınç kontrol twin scroll kadar iyi olmuyor, birde size tavsiye 60mm wg yerine çift 44 kullanmanız daha yerinde olur 60mm wg ile yüksek basınçlarda sıkıntı yaşarsınız
    körler sağırlar
     
  13. stlegal's Avatar

    stlegal said:
    Quote Originally Posted by miniks View Post
    Moruk bilal yaşadımı bilmiyorum B serisinden aynısını Cem abi de yaşıyor

    WG tam yayını basamıyor her turboda 0.1 bar fazla basar eyvallah

    ama nedense 62mm olan araclarda 0.3 bar yaydan fazla basınc basıyor

    2 litre B serisinde de

    Bende buna Billetin gücü diyorum
    moruk aynı pozisyonda ben 44 mmye geçtim sorun olmadı ufak kaldı 38mm bende ..bu sadece sc6262de oluyor diğer taktıklarımda 38 mm yetiyor..
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
     
  14. tool's Avatar

    tool said:
    Quote Originally Posted by Schumi View Post
    Mustafa tekrar tekrar hayırlı olsun yeni setup'un. Benim merak ettiğim EW12 yağ pompası ile EW10 yağ pompası arasında fark varmı. Richard Longman da zamanında yaptığı ITB'li 206gti paketinde EW12 pompası kullanıyordu ama hiç kimse hakkında birşey yazmamış. Hatta ikisi yan yana fotoğraf süper olur. Birde ben şu an 207 S2000 yağ pompası bakıyorum. Biliyorsun 9000 devir 280 hp atmosferik makina bizimki ile aynı blok. 450 euro gibi fiyatı sanırım ama biraz pahalı.
    f20c yag pompasi tadilatsiz oluyor oyle mi?
    Experience is what you get when you don't get what you want.
     
  15. RCkid's Avatar

    RCkid said:
    Quote Originally Posted by Schumi View Post
    Mustafa tekrar tekrar hayırlı olsun yeni setup'un. Benim merak ettiğim EW12 yağ pompası ile EW10 yağ pompası arasında fark varmı. Richard Longman da zamanında yaptığı ITB'li 206gti paketinde EW12 pompası kullanıyordu ama hiç kimse hakkında birşey yazmamış. Hatta ikisi yan yana fotoğraf süper olur. Birde ben şu an 207 S2000 yağ pompası bakıyorum. Biliyorsun 9000 devir 280 hp atmosferik makina bizimki ile aynı blok. 450 euro gibi fiyatı sanırım ama biraz pahalı.
    bizde internetten araştırdığımız kadarıyla biliyoruz, içini açıp bakmadık pompanın bile. daha yüksek flowlu olacağı için takıyoruz. montajını yaptık zaten pompanın bloğa

    Quote Originally Posted by tool View Post
    f20c yag pompasi tadilatsiz oluyor oyle mi?
    abi schuminin s2000 dediği peugeot 207 super2000 rally arabaları
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  16. gökh@n_gr's Avatar

    gökh@n_gr said:
    Quote Originally Posted by tool View Post
    f20c yag pompasi tadilatsiz oluyor oyle mi?
    207 ralli aracından bahsetmiş 207 super2000 yani
    edit:yazılmış
     
  17. RCkid's Avatar

    RCkid said:











    motor hazır turbomuzu bekliyoruz
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec
     
  18. utkuselamoglu's Avatar

    utkuselamoglu said:
    utku selamoğlu
     
  19. 206RC turbo rebuild

    Ramcho® said:
    manifoldu neden sardınız?