User Tag List

Sayfa 1/13 12311 ... SonSon
246 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: ROSSO DEL SOL Project

  1. #1
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up ROSSO DEL SOL Project

    YENİ FOTOLAR SAYFA 9 VE SONRASINDA..





    Arkadaşlar aracımı tanıtmak bugüne nasip oldu Daha önce fotoğraflarını çekip Berk007 kankam paylaşmıştı sağolsun, konuyu açmak içinde uğraşıp anca vakit buldum.

    Çok uzun zamandır hep istediğim hep aklımda olan bir araçtı Honda Del Sol. Alışılagelmişin dışında ki çizgileri, tipi, tarzı, tavanın açılabilir olması, B16a2 motoru, az sayıda olması vs vs beni hep Del Sol e çeken sebeplerden sadece bi kaçıydı. USA de yapılanlarına bakıp biz neden yapmayalım, inşallah bi gün alabilirimde elimden geldiğince yaparım diyordum Bu yüzden hep sahip olmak istemişimdir ve çok şükür Allah ım bana bu sene nasip etti, ona burdan şükürlerimi ve teşekkürlerimi sunuyorum bi kez daha

    Burdan adım adım size yapım evrelerini paylaşıcam. Sizlerinde fikirleri, görüşleri, eleştirileri ve beğenileri tabi ki benim için çok önemli, e nihayetinde çoğunuz bu forumda işi bilen arkadaşlarsınız ve yorumlarınızı dinlemek önemli

    Arabayı almaya karar verdim ve Kaya Çilingiroğlunun eski aracı olan kırmızı Del Sol u alıp izmir e getirdim.

    - '94 model (98 trafiğe çıkışlı)
    - 196.000 KM' de
    - ABS li
    - Komple deri döşeme
    - Stock B16A2 motor









    Aldıktan sonra sadece 3 kez bindim ve hemen motoru ve komple aracın altını yıkattım ardından projeme başlamak için kaportacıya bıraktım. Tamponlarda ki kaçıklıklar, bazı yerlerde ki ufak göçükler, kapı ayarları vs vs hepsi yapılıp, aracın koltuklar, göğüslük, taban halısı ve komple bagaj dahil herşeyi sökülüp boyaya hazır hale getirildi.




















    Kapı kilidi kısmında ufak paslar başlamıştı kapı açılıp kapanmaktan o kısımlar zorlanmış artık, içime sinmedi iki tarafı da güzelce yaptırdım.






    Bu arada ön çamurluk sinyallerini iptal ettirdim kapattırdım USDM güzeldir








    Komple tavan fitilleri, kapı fitilleri, bagaj fitilleri, cam çıtaları vs hepsi söküldü. Daha sonra elektrikçi ve döşemeciye gidip aracın içi komple söküldü. Sökülen tüm parçaların vidalarını tek tek poşetledim ve sökülmüş olan bakalitleri vs ne varsa alıp eve getirdim aman kaybolmasın hesabı

    Daha sonra araç boyacıya geldi ve üzerindeki boya kazılmaya başlandı ve gerekli temizlikler yapıldıktan sonra aracın ilk astarı atıldı.








    Aracı aldığımda üzerinde orjinal anteni yoktu, çalmışlar, önceki sahibi de delik olan anten yerine kapatmak için sticker yapıştırmış Bende yerim stickerını dedim rahat durmadım orjinal sıfır anten getirttim USA den Böylece ilk parçamızı almış olduk tabi devamı da geldi










    Aracı aldığımda iç kısımda bir kaç bakaliti kırıktı. Kapı açma kollarının ikisi de kırıktı, iş görüyordu ama bu kadar yapmaya başlamışken öyle içime sinmezdi, onları da USA den sıfır OEM Honda olarak aldım ve yerlerine takıldılar







    Gelen kapı kollarının üzerine takılmayı bekleyen iç ışıklarda biraz kirlenmişti, onları da temizleyip yerlerine montaj ettim.





  2. #2
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sürücü tarafında ki cam açma tuşları ve elektrikli aynaların kumandasının bulunduğu bakalit önceden orta kısmından çatlamış, plastik kaynağıyla tamir etmişler normalde pek göze batmasa da orjinal görüntüsü gitmiş yazıları silinmiş ve bi şekilde içime sinmiyordu, onunda OEM olarak temiz kullanılmış bir tanesini, USA den aldım ve yerine kapı döşemesine taktım bile




    Eski vs. Yeni










    Bu arada odamda yer kalmadı yaw, her yerde Del Sol parçası şaka gibi oldu adım atacak yer yok Hem kaybolmasın hem de temiz olsun derken ev doldu ama çıktık bu yola aynen devam




    Arabanın içi de göğüslük dahil komple söküldü, çıkan bütün iç bakalitlerin tek tek temizliğini yapıyorum, inanılmaz yorucu ama inşallah mis gibi olacak dedim ve öyle de oldu









    Aracı aldığımda sağ ön davlumbazı üzerinde yoktu, siparişimizi geçtik ve elimize ulaştı, ***** direk DEL SOL için olanından bulmak gerekiyodu neyse ki hallettim, yoksa EG nin kini takıcaktım fakat baktım del sol un kine göre biraz daha kısaydı ve bi kaç noktası farklıydı, ufak bi araştırmayla DEL SOL ün sıfır kendi davlumbazını buldum ve aldım. Sağ-sol tamamlandı. Bu parça önemliydi çünkü Cold air intake filtre kiti tamponun sağ içinde duracağı için olmazsa olmazdı




    - Patlak olan arka sis ampulunu yeniledim ve sisi temizledim.

    Aracın aldığımda üzerinde bulunan sinyallerin birinin ayağı kırıktı vs derken içime sinmedi sağ-sol bi takım sıfır ön sinyaller aldım, şöyle temiz temiz olsun dedim Ön sinyallerin ampulleri direk orjinalden çift duylu çıktı, direk USDM oldu yani iyi denk geldi çamurluklarda ki sinyalleri iptal ettik diye tırı vırı yapamaz artık tüv dekiler





    İç bakalitlerin temizliğine devam bu arada ama çok yorucuydu yaw isyan bayrağını çekicektim yakında







    Komple tavanı çıkarıp eve getirdim, odamda tavan aksamını komple söküp detaylıca temizledim, Mekanizma da vs gerekli bi kaç noktayı düzeltip boyacıya bıraktım.







  3. #3
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracı aldığımda önceden sağ dikiz aynasının camını değiştirip orjinal bombeli-siyah dikiz aynası takacaklarına bildiğin boy aynası takmışlar, sanki evinin banyosundan kesmiş takmış adam arkayı berbat gösteriyordu hatta göstermiyordu bile Gittim tanıdığım bi aynacı da o da yenilendi orjinal mis gibi bombeli-siyah aynamızda takıldı, benimde en çok takıldığım noktalardan birini daha halletmiş oldum Bu arada ayna kapaklarının bağlantı noktalarında ki plastiklerin ayakları kırılmıştı ses yapıyordu, hepsi plastik tamircisinde yapıldı sessiz ve ilk günkü gibi oldu.




    Araç içinde arka torpidoların ortasında bulunan iki ufak bakalit vardır onu açar onun yerine takarsınız tuşu, onlardan da biri yoktu, kıl da bir parça bulunmuyo, ufak bi kafayı çalıştırdım kimde olabilir diye ve gittim nokta atışı buldum onu da hallettim artık boşluk yok kapak var oh be Ahanda şu dört tane yanyana duran zımbırtıdan biri





    İç tarafta öndeki A sütununun sağ-sol direk bakalitleri + arka tarafta ki tüm bakalitler + yan bakalitler + kapı içlerinin üst taraflarını komple kaplamak için GRİ ALCANTRE kumaş aldım.. Normalde aracın içi komple deri döşeme fakat ***** İzmir ciddi sıcak biyer ve yazın binilmez dedim onu da geçtim, deri olunca arabanın içi bi değişik kokuyor ve o kokuyu sevmiyorum, bu yüzden deri olan kısımlar ve koltuklar değişti.

    Parçalar kaplanınca resimde ki kol dayamalardan solda ki gibi oldu (fotoları devamında geliyor);





    Bu arada çok sevdiğim bi kardeşimde oem EK9 Type-R vites körüğü hediye etti sağolsun ona da burdan slmlarımı yolluyorum




    Komple araç altı yalıtımı ve korozyonu önlemek için Alman HENKEL in TEROSON SUPER 3000 pütür malzemesini tercih ettim ve 5 kutu aldım, komple çamurluk içleri ve aracın tüm alt tarafı egsoz borularının geçtiği yuvalar dahil (sırf bunun için egsoz sisteminin, headerstan sonrasını tamamen söktürdüm) komple yalıtım yaptım. Hem yalıtım için kabine giren sesi ve titreşimleri azaltmak hem de korozyonu önlemek için iyi oldu altı da temiz olsun





    USA den sıfır ZERG Thermal emme manifold contamız ve Thermal gaz kelebeği contamızda geldi Motora da ufak ufak bişeylerle başlasak iyi olur dedim Fakat sadece emme contasını takabildim çünkü Del Sol lerde OBD1 gaz kelebeği olduğu için extra IACV sensörü sebebiyle termal gaz kelebeği contasını takamadım uymadı bende Mertcan ın vtec e gönderdim





    Cold air intake filtre sistemimizde hazır, AEM V1 olarak + sıfır AEM 76mm dryflow filtresi ile birlikte.





    Egsoz sistemimizde komple hazır

    - OEM Honda Integra Type-R B18CR (98 spec stock 200hp) 2,5" çıkışlı 4-1 Headers (OEM koruma saçlarıyla birlikte)

    - 60mm komple krom ara borular

    - 60mm komple krom uzun tip (35cm) free flow spor orta susturucu

    - 60mm flanşlar

    - 60mm spor tip egsoz spirali

    - 60mm INVIDIA N1 son susturucu







  4. #4
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uuuvvv güzel konu

    başarılarr.
    2.0T FSI

  5. #5
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Frenlere dokunmadan olmazdı,

    Mobil1 DOT4 fren hidroliği + Stoptech kanallı delikli ön diskler + ön sıfır balatalar + arka sıfır balatalar şimdilik yeterli gördüklerim, bi süre sonra goodrich çelik fren hortumları da listeye eklenecek inşallah.





    - Mugen Pedal setimiz





    - 5'li set komple Silikon radyatör ve kalorifer hortumları





    Bakalitlerin ve diğer parçaların temizliğine devam ettim. Farlar, stoplar, yuvarlak uzun farlar vs hepsi elden geçti yıkandı temizlendi

    ÖNCE;





    SONRA;

















    İkinci kat astarı da atıldı, spyshotvari bi resim





    İbrahim ustamız tüm bagaj içini ve arka çamurluk üstlerini vs heryeri deterjanlı suyla mis gibi yıkadı ardından bagaj içine zımparasını yaptı ve gerekli gördüğü yerlere yeni Meges leri çekti. Bagaj içi de tertemiz olsun diye 1 kat mat-orjinal olarak boyandı.











    Gösterge de komple açılıp temizlendi ampulleri değişti, küçük KM sayacı çalışmıyordu, tamir edildi o da halloldu.



  6. #6
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka torpidoların olduğu kısımda komple vidalarından söküp ayrıldı yıkandı ve geri toplandı, tertemiz oldu.










    Bu arada işin en önemli kısmına yani aracın boyanacağı renk kısmına geldik. O kırmızı bu kırmızı derken Ferrari kırmızısına karar verdim.

    Orjinal Ferrari kırmızısı direk katalog rengi, rengin adı ROSSO CORSA 322 "kırmızı yarış" anlamına geliyor. Hani şu hep bi Ferrari kırmızısı olayı vardır ya işte o renge takıktım ben ve sonunda boyandı bitti bile Allah ıma çok şükür

    Bu yüzden de aracımın adını ROSSO Del Sol koydum


    Boyadan bir kaç kare










    Yıkanıp kaplamaya bırakılan parçaların bir kısmı;






    Daha sonra plastik ön lipimizi de taktık ve boyaya hazırladık hizalama sırasında zorlandık ama çok şükür başardık 10 numara oldu, ön eki alt ve üstten mastikle sabitleyip bantlayıp 1 gün kurumaya bıraktık.

    Ön tampon da plastik tamircisine gitti ve siyah plastik ksıımlarında ufak kırıklar ayrılmalar vardı, hepsi tamir edildi. Daha sonra plaka delikleri kapatıldı zımparası vs yapılıp boyaya hazır hale geldi Ön tamponda ki amblem deliklerini ise kapattırmadım amblem takılacaktı çünkü, ön de H amblemi olmadan olmazdı
















    Bu arada müzik sistemi de hazır çok şükür


    Arabaya a dan z ye komple bitüself ve yapışkanlı plastik yalıtım süngeri ile yalıtım yapıp, alt tarafa da pütür attığım için zaten bir miktar ağırlık olacak bir de buna woofer ve anfi ağırlığı eklensin istemedim, bu yüzden iç kabinde düzgün ve temiz ses alabileceğim ve en hafif şekilde kurtarabileceğim şekilde bir sistem lazımdı. Bende seçimimi 4 adet sıfır ALPINE kabin alarak çözdüm. Teyp olarakta JVC nin 7 bant ekolayzır lı üst seri bir teybini kullandım. Bu da Del Sol un kabini için gayet yeterli oldu zaten

    2 yollu koaksiyel kendinden kapasitörlü 16.5cm

    Peak Power: 240 watt
    RMS Power: 60 watt









  7. #7
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sırada DEL SOL un can damarı en önemli parçası komple tavan fitilleri var Bunlar rakam olarakta baya zorladı açıkcası 2 set sıfır jant-lastik parası

    Amerika dan yola çıkan son kargom da elime ulaştı. USA de ki Honda yetkili servisinden alınan komple sıfır OEM Del Sol tavan fitilleri (ön + arka + yan fitiller) ile Del Sol un en hassas noktasını da sıfırlamış oldum çok şükür. Del Sol almadan önce hep diyordum bir gün Del Sol alırsam mutlaka tavan fitillerini sıfır alırım diye öyle de yaptım Allah ıma çok şükür tertemiz olsun istedim. Aslında üzerinde ki fitillerde de bir sorun yoktu fakat almayı kafaya koymuşken ve bu kadar uğraşmışken o da sıfır mis gibi olsun istedim









    Aracı sökmeye başladığımızda gördük ki, kapıların dış tarafında en üstte ki camı sıyıran siyah çıtayı kapıya tutturan klipslerin hiçbirisi yok, toplam da iki kapıda 14 tane olması gereken klipslerin yerine ufak silikonlar sıkıp yapıştırılmış. Sadece 3 tane sağlam vardı Bu da hem rüzgar sesi yapabilir diye hem de düzgün ve sağlam olsun diye onları da sıfır şekilde tavan fitilleriyle birlikte OEM Honda olarak sipariş ettim. Toplam da 15 tane aldım kalanlarda yedek olmuş oldu.







    Aracı aldığımda direksiyonun altında ki bakalitin sol tarafında ki sigorta kutusunun kapağı/fuse cover yoktu, sanırım kaybolmuş vs bilmiyorum. Benimde orası öyle boşluk şeklinde içime sinmiyordu. Hatta EG hb den çıkan aynı kapaktan buldum aldım, sonra eve getirip takmayı deneyince biraz büyük olduğunu ve uymadığını gördüm biraz kestim biçtim oraya sığdırdım derken renk farkı vs de vardı baktım bu iş böyle olmıycak, onun da orjinalini sipariş ettim.

    Fitiller ve klipslerle birlikte son parça olarak direk Del Sol için sıfır OEM Fuse Cover ı da aldım ve taktım, o boşlukta kapandı ve tamamlanmış oldu









    Bu arada arabanın boya işlemi de bitti



  8. #8
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TuningART Coilover larımız da geldi


    Brand new set of TuningArt/Ta-Technix coilovers for a Honda Civic + CRX EJ-/EK-/EH.

    Specifications:
    Coilovers can be raised or lowered, from 20mm-110mm at the front and 20mm-80mm at the rear

    Kit includes: 2 front coilovers, 2 rear coilovers. The C spanner for adjustment is included.
    CNC Wound SAE 9254 Super High Quality Springs.
    Sport setup (F=12K - 672 ft/lbs & R=18K 1008 ft/lbs)










    Bu arada aracı ustama bıraktım komple bakımlarının yapılması için ve işlemlere başladık;

    - Komple fren bakımı; Stoptech ön diskler + Blueprint (made in England) sıfır ön ve arka balatalar, arka disk yeni olduğu için sadece torna işlemi uygulanıp yüzeyi sıfırlandı + Mobil DOT 4 fren hidroliği

    - Komple şanzıman yağı değişimi (Oem Honda MTF-3 şanzıman yağı servisten 2.5 lt olarak alındı, 2.2 lt kullanılıyor)

    - Komple motor bakımı; AC Delco 10-40w 4lt yağ + Oem yağ filtresi + Oem bujiler (NGK BKR6EN-11) + benzin filtresi + komple karter değişimi (karter tapası yalama olduğu için değiştirip bir büyüğünü takıp kaynak vs yapmışlar içime sinmedi, elimde 1 adet temiz sorunsuz oem B16 karter vardı onunla değiştirdik) + sıfır karter contası + sağ-sol İç aks körükleri, sağ-sol Dış aks körükleri, sağ-sol direksiyon körükleri değişimi

    - Komple alt takım bakımı; Ön rot kolları + Ön rot başları + Ön Z rotları + Ön üst rotiller + Arka sağ-sol travers takozları değişimi + arka Z rotları hepsi değişti

    - Debriyaj Baskı - Balata - Bilya değişimi (EXEDY RACING Stage 1)

    - Coilover lar takıldı

    - Subap ayarı yapıldı, sente ayarı ve kayışlar kontrol edildi

    - Antifiriz yenilendi 4lt

    - Şanzıman, yan kulak ve alt motor kulakları değişti

    - Benzin deposu komple sökülüp içi temizlendi, şamandırası kontrol edilip filtresi vs temizlendi

    - Emme manifoldu ve gaz kelebeği komple sökülüp iç-dış temizlendi + termal conta takıldı

    - Enjektörler temizlenmeye gönderildi + testleri yapıldı

    - Radyatör alt-üst ve kalorifer hortumları silikon hortumlarla değişti

    - Termostat değişti.

    - Aracı aldığımda klima kayışı yoktu üzerinde, o takıldı ve klima kompresörü ve gazı kontrol edildi

    - ABS hidroliği ve sistemi kontrol edildi.


    Del Sol un çeyizleri









    Debriyajımızda takıldı

    - EXEDY RACING serisi orjinal STAGE 1 organik debriyaj seti. Kodu: 08800B

    Stage 2 de düşündüm fakat onun 3 yapraklı olması ve kalkışlarda vs aracı sarsıp konforu bozacağı için tercih etmedim, bu da tam istediğim debriyaj oldu. 3 te kafayı yere vuruyor Allah bereket versin

    Aracın üzerinde çıkan debriyaj takılması gerekenden daha küçük bir debriyajdı tamamen bitmiş haldeydi, çapı 215mm ydi ve bu yüzden volan üzerinde baskı yapmadığı 5mm lik bir alan daha vardı ki, bu da bi şekilde direk güç kaybı demek. Yeni taktığımız ise olması gereken şekilde 220mm ve volanın üzerine birebir şekilde oturuyor, direk Del Sol Vtec için olan seri. Bilyası ve rulmanı ile birlikte güzelce takıldı ve debriyaj problemi de hallolmuş oldu

    - Bu arada şanzımanı indirmişken içini dışını güzelce temizleyip taktık. İçi leş gibiydi zaten çıkan tortuya inanamadım.











  9. #9
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oh oh hoşuma gidiyor böyle projeler ama bir türlü sevemedim del sol'ü :/ umarım sizin projenizden sonra fikrim değişir Allah kolaylık versin..
    cstuningstore

  10. #10
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - Direk Del Sol için ön Z rotlarını buldum ve onlar da değişti.

    - Termostatın kontrolunu yaptık durumu iyidi fakat nolur nolmaz diyip onu da lastiğiyle birlikte sıfırıyla değiştirdim.

    - Enjektörleri söküp, özel makinasında enjektör temizliği yaptırdım. Daha sonra ölçüm testine soktum ve bütün enjektörler aynı sürede birebir aynı miktarda benzin püskürttüler, Testten mis gibi geçmiş oldu





    - Gaz kelebeği ve emme manifoldu komple sökülüp detaylıca yıkandı, termal contalar takıldı.

    - Benzin deposu da komple söküldü ve temizliği yapıldı, ardından boyanıp yerine takıldı.








    - Coiloverlar takıldı

    - Ön diskler + ön-arka balatalar takıldı, kaliperler boyandı

    - Silikon radyatör ve kalorifer hortumları takıldı

    - Servisten gelmesini beklediğim oem bujiler geldi ve onlarda takıldı. Buji konusunda direk BKR6EN-11 olan orjinal bujiyi almak için parçacıya gittiğimde kodu gösterdim ve bujileri verdi, daha sonra verdiği bujinin koduna baktım N harfi eksikti yani BKR6E-11 di. İçime sinmedi servise gidip sorduğumda bu kodun 1.4 bujisi olduğunu ve EK civic 1.4 lere, Jazz 1.4 lere vs bunu taktıklarını, içinde N olan BKR6EN-11 kodlu bujinin ise direk DOHC motorlar için olduğu (si-crx-vti-crv B20 vs) ve çok farklı bir buji olduğunu söylediler bende diğerlerini iade edip oem kodlu bujiyi getirttim. Böyle bir durumla karşılaşırsanız dikkat edin kafalarına göre buji veriyorlar



    - Arka traverslerin takozlarını yenilemek için söktüğümüzde komple temizleyip boyadık. Tüm alt takım parçaları boyandı.










    - Bu arada bagaj yaılıtımın bi kısmını da bitirdim






    Ardından sıra pütürü atmaya geldi Giydim dandik bi t-shirt + ağızlık maske + iş gözlüğünü başladım pütürü atmaya Toplamda 4 x 1 LT pütür gitti tüm araç altı + 4 çamurluk içlerine ve kaç kat attım hatırlamıyorum Tam istediğim gibi harika oldu tam içime sindi, araç altıda mis gibi oldu





































  11. #11
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    projeye devam



    - DC2 Type-R RECARO style siyah - alcantre kaplı - kırmızı dikişli - öne arkaya yatarlı koltuklarımız da hazır takılmayı bekliyorlar








    - ZERG termal emme manifold contamızda takıldı








    - Arabayı aldıktan sonra farkettim üzerinde klima kayışı yokmuş bende farkedince kıllandım dedim kesin klima kompresörü arızalı bu yüzden çıkarmışlar. Neyse yeni klima kayışı alındı, taktık ve evet aynen düşündüğümüz gibi klima kompresörü arızalı ve acayip bir ses yapıyordu. Onu da söktük ve klimacıya verdim komple plate leri, rulmanları vs değişti mis gibi tamir edildi ve ertesi gün yeniden taktık, klima kompresörü de elden geçmiş oldu Kabin içinde ki evaporatör, kalorifer radyatörü vs tüm kısımlar temizlenip tekrar yerlerine takıldıktan sonra da yeni klima gazı basılacaktı. Bu arada klima dolum yerleri eski sistem olduğu için onları da yeni R134 sistemine çevirdiler. Bende bu arada önde ki klima radyatörünün üst kısmında bulunan iki tane klima borusunun yıpranan koruma süngerlerini değiştirip sıfırladım, genelde her araçta onlar yıpranmış oluyordu bu yüzden gözüme batıyorlardı o da halloldu.

    - Buji kapağı ve filtre kitimizde füme rengine boyandı.


    - Aracın Vtec Selenoid Contasının değişmesi gerekiyordu ufak ufak yağ kaçağı yapıyordu, eski conta resmen dümdüz olmuş, onu da Ankara da ki Mertcan kardeşimizden aldım sağolsun hemen halledip işimi kargoya verdi teşekkür ediyorum elinde olduğunu hatırladığım için direk onu aradım neyse ki duruyormuş, Vtec selenoid contamızda değişti ve o da halloldu.




    - Aracın OBD den bilgilerini okumak, daha rahat bir şekilde OBD den arıza tespit cihazına bağlayabilmek, Dyno ya çıkınca aracın değerlerini daha rahat okuyup dyno yu kalibre etmek vs için yurtdışından Del Sol un 3 pin li beyin okuma soketini 16 pinli yeni sistem OBD ye çeviren ara kablo da alındı.




    - Bu arada emniyet kemerlerini komple açtırıp sargı mekanizmaları vs bakımlarını yaptırdım ve tüm emniyet kemer kayışlarını yine siyah olarak sıfır kayışlarla değiştirttim. Onlar da tertemiz oldu içimize sindi


    - Headers ımız ve komple egsoz sistemimiz montaj edildi.











    Bu arada evde tavanı birleştirdim ve takmaya hazır hale getirdim

    Tavanın yeni sıfır fitillerini taktım, alcantre kaplanan bakalitlerini özenle taktım, tavanın iç kısmında ki üçgen şeklinde saç kısımları altı yapışkanlı-süngerli yalıtım malzemesiyle kapladım, bütün delikleri bantlarla kapattım, özellikle ses yapmasın diye stratejik tüm noktalara sünger yerleştirdim Daha sonra USA den sıfır fitillerle birlikte gelen extra 2 adet yapıştırmalı süngeri de yapıştırdım ve montaj ettim

    Tavanın en önemli olayı olan kilit lokurtularını ve kilit mekanizmasında oluşabilecek tüm diğer sesleri önlemek amacıyla tam istediğim şekilde ve şansıma sanayi de bulduğum altta ki fotolarda ki mavi biraz sert süngerleri kilit mekanizmasında ki belli noktalara yerleştirdim ve çıkan tüm sesleri kapalı halinde iken kesmeyi başardım Bazı süngerleri kaymamaları için cırtla sabitledim. Bu kısımla uğraşmam yaklaşık 3 saat sürdü ve sonunda tüm kilitler en ufak bir lokurtu ses vs yapmadan canavar gibi çalışıyorlar çok şükür Benim için en hassas noktalardan birini daha halletmiş olarak güzelce kapattım tavanı






























  12. #12
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ve sonunda hazır








    Projenin en önemli adımlarından biri araç içi yalıtım idi. Buarada aracına yalıtım uygulamak siteyen arkadaşlara fikir verebileceği açısından detaylı fotolarını ekliyorum, bu iş biraz sallanarak 10 günde bitti, ellerim ayaklarım parmaklarım mafoldu yorgunluktan geberdim ama çok şükür değdi

    Aracın bagaj tarafından başladım, iç mekanın komple taban kısmını, ayakların dayandığı önde ki motor tarafına uzanan kısımları ve arka bagajdan ön tarafa kadar uzanan çamurluk içlerini, aracın arka cam altını komple bitüself yalıtım malzemesi ile kapladım.





















    Bu arada Del Sol ün ellemediğim tek noktası olan arka camın olduğu bölümü komple söküp temizledim, özellikle tahliye kanallarını merak ediyodum ve tahmin ettiğim gibi tamamen tıkalı çıktı ve cam boşluğunun olduğu dip kısımda baya bir kir-çamur karışımı birikmişti.

    Öncelikle tahliye kanallarını güzelce temizledim ve açtım, kompresörle hava tuttum ve en sonda su ile test yaptım ve suyun sorunsuz hızlı bir şekilde tahliye olduğunu gördüm işlem tamamdı Aynı bagaj kısmında ki tahliyeler gibi bunlarda temizlendi artık içim daha rahat

    Daha sonra arka camı komple temizledim ve üzerinde ki eskimiş filmi çıkardım. Açmışken camın mekanizmasının yağlamalarını da yaptım ve sistemin bulunduğu siyah kapak kısmını da komple temizledim ve herşeyi yerlerine tekrar montaj ettim.
















    Yalıtıma devam ettim ve bitti çok şükür. Aracın komple iç kabini, bagaj içi tamamen + çamurluk içleri + kapı içleri vs heryer yalıtım yapıldı.

















  13. #13
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toplamda araç içerisine tam 12 m2 yalıtım malzemesi kullandım, bunun da toplam ağırlığı tam 16 kg, + 4 kilogram da araç altı pütür için kullandım yani totalde 20 kg a bütün aracın yalıtımı a dan z ye bitmiş oldu, stepneyi ve krikoyu araçtan çıkardım, yerine lastik patlar ise kullanılmak üzere sprey köpük koydum, diğer aracımda da bu sistemi kullanıyorum zaten, böylece eklenen ağırlığın bi kısmını araçdan çıkarmış oldum






















    H4 6000K sıfır bi-xenon set takıldı.





    - Aracın iç kısımda ki klima ve kalorifer sistemi komple sökülüp temizlendi. Kalorifer ve klima radyatörlerinin üzerinden inanılmaz bir pislik çıktı, yaprak toz toprak ne ararsanız vardı, onlarda komple yıkanıp ilaçla temizlendi, ardından klima kanallarının üzerinde ki koruma süngerlerinin yıprandığı ve yırtıldığını gördük bu yüzden onları da yeni süngerler keserek yeniledik ve böylece hava kaçağımız da olmayacaktı Ardından sistemi sökmüşken arka taraflarını yani aracın motora bakan iç kısmını da komple yalıtımını yaptım ve daha sonra tüm sistemi aynen geriye taktık ve önce bagaj halısını serildi ve ardından göğüslük de yerine takılıp içi komple toplanmaya başladı.










    Bagaj tarafında ki arka direklere takılan bakalitlerin oturduğu kısımda ki klipslerin diplerinden bagaja su sızmasın, rutubet vs yapmasın diye tüm klipslerin oturduğu yerlerin dip kısımlarının etrafını kırmızı silikon conta sürerek kapattım.












    İç kısımda arka bagaja doğru giden çamurluk kısımlarına açılan büyük delikleri emniyet kemerlerinin çalışmasına engel olmadan arkası yapışkanlı yalıtım süngeri ile kapattım. Bu arada takılan emniyet kemerlerinin de kayışları sıfır kayışlarla yenilendi ve gergisi ayarlanarak tekrar takıldı artık kemerlerimizde canavar gibi çalışıyor ver herşeyden önemlisi kayışlar tertemiz





    Bu da iç kısım takılırken bir foto Aracın içine yalıtımı uygularken bütün vida deliklerini vs belirlediğim için ve sorun yaratmayacak şekilde yalıtım malzemesini kapladığım için, iç kısımda bakalitler ve diğer tüm parçalar takılırken çok şükür hiçbir sorun yaşamadık ve hepsi yerlerine sorunsuzca ve hatta daha sıkı sıkıya oturdular



  14. #14
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - Aracın eskiyen zayıf çalan kornası da Hella marka aynısıyla değiştirildi.

    - Komple taban halısı ve tüm bagaj halıları yıkandı temizlendi ve takıldı.

    - Kapı ve camların ayarları yapıldı, bu ayarlar fitiller yenilendiği için çok önemliydi sağolsun ustalarım 10 numara iş çıkardılar mis gibi oldu.

    Arkadaşımın aracına uygulamış olduğu içeriden bagaj açma sistemini bugün aracıma bende uyguladım aynı şekilde Artık anahtarı çıkarıp bagaj açmak yok Tuşunu da Benzin depo kapağını açma yerinin hemn altına görünmeyen tarafa koydum, hem elimin altında hem de görünmemesi güzel oldu.

    Bu da ufak motorun arka bagaj kilidinin altına sabitlendiği kısım;





    Döşemeci de aracın koltukları takıldı, vites körüğü, el freni körüğü ve siyah type-r 5 ileri vites topuzu da takıldı, bende bu arada kapı içlerinde ki boşlukları uygun boyutta yalıtım süngerlerinden keserek kapattım.


























  15. #15

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bravo, çok güzel...

  16. #16
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapı ve cam ayarları yapıldıktan sonra usta su testini de yaptı operasyon tamam çok şükür






    Bu da aracımın %90 bitmiş halinin koltuklar-jant-lastik değişmeden önceki tadımlık bi fotosu





    Aracın jantlarını değiştirip 15" lere döndüm. Hem aracın yürümesini rahatlatıcak hem de daha da konforlu hale getirecek olan 15" sıfır Spoon jant aldım. Jantı seçmemde ki en büyük sebeplerden biri inanılmaz hafif olması, bu da devir dönmemi kolaylaştıracaktı. Siyah vs aracın rengini göstermediği ve aracı boğduğunu düşündüğüm için açık renk takmak istedim onda da daha oem duran gri yi seçtim.

    Lastik çok önemliydi benim için bu yüzden 195/50/15 ölçülerinde sıfır MICHELIN Pilot Exalto 2 yi tercih ettim.

    Komple rot balans ön ayar-arka ayarda yapıldı ve ondan sonra dünyası değişti resmen arac kendine geldi











    Soğutmayı maksimum da tutmak için, Del Sol un Alüminyum Racing Radyatörü de elime ulaştı ve takıldı.











  17. #17
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bi kaç eklenti daha


    - Bozuk olan fan müşürümüz değişti, sıfır yenisi takıldı.


    - Orjinal benzin pompamız, GSS342 255lph lık Walbro benzin pompası ile değiştirildi artık domuz gibi basıyor benzini







    - Ardından elimize ulaşan Arka Kule Gergisi de montaj edildi









    Yine rahat duramadım kesenin dibini gördüm rahatladım ROSSO pompa manyağı oldu resmen Önce benzin pompası şimdide yağ pompası ardından su pompası


    - OEM Triger Kayışı + Gergi Rulmanı

    - OEM Integra Type-R Yağ Pompası + Su Pompası

    - 10-40w AC Delco yağ ( eskiside yeniydi aslında 400km yapmıştım daha ama olsun )


    Aldığım kişi 30.000 km önce triger değiştirdiğini söylemişti ama ne olur ne olmaz diyip değiştirdik, triger in yeni olması önemliydi en azından kafamız rahat










    Ve ALLAH 'ıma çok şükür ROSSO Del Sol projemi bitirdim. ALLAH izin verirse bundan sonra ki aşama SUPERCHARGER Şu an parçaları topluyorum bi kaç eksiğim kaldı, o kısmı da yine bu konudan paylaşıcam inşallah



    Bunlar da aracımın UMUT BERK ÇAKAR namı diğer BERK007 kankam ve Aykut kardeşim tarafından çekilen fotoları, onlara da çoook çok teşekkür ediyorum mükemmel bir iş çıkardılar






    Devamı konuda --->>> http://www.techturkey.com/forum/foto...so-delsol.html

  18. #18
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah ın izniyle inşallah bayramdan sonra Supercharger montajına başlıyoruz onunla da ilgili olarakda gelişmeleri buraya ekliycem

  19. #19
    emre_277 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Aydın
    Mesaj
    303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi maşallah baştan sona hiç bıkmadan okudum.çok güzel olucak. Maşallah. devamını bekliyoruz

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •