User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
42 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Doğru bilinen yanlışlar

  1. #20

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Panik anında abs çok işe yarıyor.. Yağmurda özellikle viraja girerken yavaşladın yavaşladın yoksa virajda frene basarsam sadece ön değil 4 lastik birden kayıyor.. Ben dahil acemi sürücü birde panik olup freni bırakmak aklına gelmezse kaza kaçınılmaz olur..
    ...

  2. #21
    d16y4
    Misafir
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abs fren mesafesini uzatıyor bence.. abs devredeyken araca yön verip tehlikeyi atlatmak lazım bende otomatik vites absli bir araçta çok zor durabilmiştim araç 1000km bile yapmamıştı.
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
    adamlar boşuna yapıyor desenize ikiniz fabrikaya mekaniker olarak girin parça tasarrufundan köşeyi döner fabrikatörler

  3. #22
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
    zaten bu bilimsel olarak doğru. bilinen yanlışların başında gelir. abs li araç daha kısa mesafede durdurur. abs mesafeyi kısaltmaz güvenli freni sağlar. savurmayı önler,manevra yapmamızı sağlar.
    geçen sene passatla 70 80 le gidiyorum balçovadan otobana girmeden önce köprü var altındada ışıklar. 20 metre önemde vtec2 gidiyor adam hala basıyo hızı 100 falan.geçemiceğini anlayınca bir fren yaptı ucu ucuna durdu. arkasından 2 sn. geçikmeli ben farkettim ve asıldım frene lastiklerin azizliğine uğradım araç direk abs ye girdi ta ta ta ta yapa yapa gidiyor.duramıcağımı anlayınca son bi refleskle sola kırdım ve araç orta çimenlik alana çıktı. adamlar indi noldu falan filan ben dedim direk abs ye girdi anlamadım. 20 cm yüksekliğinde kaldırıma çıktım ne kartere vurdu(koruyucu yok!) nede jant yamulttu verilmiş sakamaız vardı. ucuyla tampona değdim köşeden yumruk attık civicın tampon yerine oturdu benimde sinyal çatladı. eğer abs olmasaydı ben o manevrayı yapamıyacktım ve baya bi hızla arka bagaja monte olacaktık

  4. #23
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu olayı eskiden beri biliyorum ama genelde vites küçültüp frene asılıyorum. komp. + fren de etkili oluyor. 60 saniye filmini 5 6 yıl önce izlediğimde nicolas sürekli fren debriyaj aynı anda basıyodu ordan kalmıştı aklımda ve gerçekten etkili
    Mesafe varsa tabi vites kucultebiliyoruz yoksa allah ne verdiyse asil yalniz soyle bisi var cok ince bi nokta.lastikler iyiyse belli biyere kadar frene asilinca absyi devreye sokmadan araba iyi yavasliyor

  5. #24
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence buzda ve kaygan yollarda faydası büyük sadece.
    Alıntı Frid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama aracın kaymasını önleyip tehlikeden kaçmaya yardımcı oluyor, mesela önüne aniden çıkan cisimlerde sağa sola aracı yönlendirebilmek gibi kızaklasa direk gidiyor direksiyonu çevirsende vb vb
    burak abınınde dedıgı gıbı ıslakta işe yararda o panık anında pek kaçmayı akıl edemezsek işe yaramaz ama
    DR. OWL

  6. #25
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mesafe varsa tabi vites kucultebiliyoruz yoksa allah ne verdiyse asil yalniz soyle bisi var cok ince bi nokta.lastikler iyiyse belli biyere kadar frene asilinca absyi devreye sokmadan araba iyi yavasliyor
    aynen hacı. lastikler kötüyse araç direk abs ye giriyor . bu varya abs siz olmasından daha berbat. çünkü lastik yeri tutmayınca abs sensörü algılıyo en kritik yerde giriceğine yavaşlamadan giriyor ve fren mesafesi ciddi uzuyor. eğer manevra yapıcak yerde yoksa kaza hak getire allah korusun. daha dün yaşadım yine adamın(öküzün) biri ana yola fırladı frene asıldım araç yine direk abs ye girdi manevra yapıcak yerde yok ayağımı çekip tekrar frene basmasam duramıyacaktım.

    dipnot: aracı aldığımızda frenler müthişti çünkü lastikler 8000 km deydi şuan 27000 de ve kauçuk kalıtesi iğrenç markası nexen . ucuz bi uzak doğu malı. siz siz olun lastikte ucuza kaçmayın. pedere diyorum değiştirelim hız yapmıyoruz bişey olmaz diyor. yahu dün gece hızım 70 80 di ama denyo önüme fırladı . bigün bu muhabbete patlyıcaz ya hadi hayırlısı

  7. #26
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adamlar boşuna yapıyor desenize ikiniz fabrikaya mekaniker olarak girin parça tasarrufundan köşeyi döner fabrikatörler
    boşa yapıyor meselesı deıl boşa oldugunu soylemedıkte zaten abıcım. Fren mesafesınden bahsedıyoruz sadece. Bu kadar fırma kullanıyor ve emnıyet kemerı gıbı olmazsa olmazlardan bişeyse vardır bıldıklerı tabıkıde. Yön verme babında etkılı tabıkıde ama sağım solum kapalı ıse kaçıcak bıyerım yoksa ondekıne vurmam kaçınılmaz değilmidir ?
    DR. OWL

  8. #27
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo diesel injection - Yanlış

    turbo direct injection - Doğru
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  9. #28
    ulas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Tam35
    Mesaj
    631
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debriyaj konusuna katılmıyorum.. amaç aracı durdurmak akmasını sağlamak değil
    TAM 35
    UK986 6R GTI
    UK987 w204 C250 Coupe AMG

  10. #29
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen hacı. lastikler kötüyse araç direk abs ye giriyor . bu varya abs siz olmasından daha berbat. çünkü lastik yeri tutmayınca abs sensörü algılıyo en kritik yerde giriceğine yavaşlamadan giriyor ve fren mesafesi ciddi uzuyor. eğer manevra yapıcak yerde yoksa kaza hak getire allah korusun. daha dün yaşadım yine adamın(öküzün) biri ana yola fırladı frene asıldım araç yine direk abs ye girdi manevra yapıcak yerde yok ayağımı çekip tekrar frene basmasam duramıyacaktım.

    dipnot: aracı aldığımızda frenler müthişti çünkü lastikler 8000 km deydi şuan 27000 de ve kauçuk kalıtesi iğrenç markası nexen . ucuz bi uzak doğu malı. siz siz olun lastikte ucuza kaçmayın. pedere diyorum değiştirelim hız yapmıyoruz bişey olmaz diyor. yahu dün gece hızım 70 80 di ama denyo önüme fırladı . bigün bu muhabbete patlyıcaz ya hadi hayırlısı
    Bizim pederde ole derdide degistirdik kurtardik lastik onemli onleri degismeden bende kotu lastikle patliyodum kacacak yer vardi kurtardim. onleri degistirdik.sonra arkalar eski kaldi arka savurdu kucuk bi kaza yaptik arkalari degistik simdi canava gibi duruyor yalniz bizim bu anadolu yakasi sahil yolu nekadar igrenctir ya 80 i gecmicen.kaza yaptigim yer aklima geldide...

  11. #30
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Selman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yeni alınan lastiklerin önlere takılması yanlışı.

    Bununda yanlış olduğunu açıklamıştır michelin yetkilileri.

    Ön tekerleklerin herzaman bizim kontrolümüzde, ancak arka tarafın kontrolüne etki edemediğimiz için yeni lastiklerin herzaman arkada olması gerektiğini söylüyorlar.
    yeni lastikler her zaman önden çekiş arkadan itiş farketmez yön veren lastiğe takılır.Ben bunu boyle ogrendım boyle yapıyorum(tıcarı araclarda) normal bıneklerde genelde takım degıstımız ıcın sıkıntı olmuyo ama dedıgınız yanlıs.Yon vercek lastık yolu tutmadıktan sonra arka savruldu dıyelım gaza basarak arka lastıkler sag sol mu yapcak(ımkansız olduguna göre.) ama on yon lastıklerıne yenı lastık takıldıgı zaman arka savursa bıle frene basıp anı contra verıp aracın kıcını oturtup guvenlı yavaslanabılır.+ fren yaptıgınızda guc dagılımı one gelıcegı ve genel guc agırlık dengesı cogu onde oldugu ıcın on lastıkler her zaman iyi kondısyonda olmalıdır.

    yeni lastik yon lastıgıne takılır. - Dogru
    yeni lastık arka lastıklere takılır - Yanlış


    Antifiriz motor suyuna direk karıştırılır - Yanlış
    Antifirz ve motor suyu bir kap içerisinde karıştırılıp gereken oranda,suyu bosalmıs bır su haznesı/radyator ıcıne karısım olarak dokulur - Dogru
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  12. #31
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d16y4 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    adamlar boşuna yapıyor desenize ikiniz fabrikaya mekaniker olarak girin parça tasarrufundan köşeyi döner fabrikatörler
    boşuna değil sadece kullanmasını bilmek gerekiyor ben acil durumlarda frene basıp bırakıp tekrar dipliyorum eğer yerler kuruysa güvenli bir şekilde duruyor ıslaksa Allaha emanet

  13. #32
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araba dip basık olunca çok iyi yol tutar.. Bence bilinen yanlışlar arasında..
    kesinlikle.. suspansiyon geometrisi bozulmus hicbir araba yol tutamaz..

  14. #33
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    soğuk havalarda araç camlarını elma armut vb silmek
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  15. #34
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    binek araçlarda motor freni olayı çok saçma geliyor...
    ztn vitesi düşürene kadar frene odaklansan daha önce durursun
    vtecte işe yarıyor ama denedim 130 da 2 ye çektim güzel durdu
    Seyyar Tayyar

  16. #35
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.911
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''

    En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


    otomatık vıteslı araçlardada boylemı pekı bu frene bassakta araç bı yuk uzerınde durmakta. Aramızda 100 m en az olan ve kırmızı ışıkta duran araca babamla gıderken frene bastık 1 mm farkla anca durabıldık abs de devreye gırmesıne rağmen durmak bılmedı bundan kaynaklanablırmı dıye sordum. N ye alıp frene bassak otomatıklerdede freneleme kısalırmıki ?
    Otomatikler hareket hâlindeyken Vitesi N'ye almak şanzımana zarar veriyo diye biliyorum ben. Ayrıca o dediğiniz olayı hiç yaşamadım ben 5.20'de otomatik,A4'te otomatik ikisininde fren mesafesi gayet iyi.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  17. #36
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence en iyi fren türü;
    Pedala lastikleri kiltlemeyecek ama çokta serbest bırakmayacak kadar basmak yani tam kilitlemeden önce kaydırmadan ama tam limitinde.
    Ben boş yollarda ıslak-kuru asafalt kalitesine göre deniyorum.Ama tabi acil durumda yapabilirmiyim bilmiyorum.
    Sanırım limit frenaj deniyor buna.

  18. #37

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    34
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabam otomatik, çok ani frenlerde F1 vitesle şanzımanın izin verdiği kadar vites küçültüp motor freninden de faydalanıp ABS mümkün olduğunca devreye girmesine izin vermeden frenlemek..

    motor freni ile birlikte kullanınca frenleri ciddi mesafe kısalıyor

  19. #38
    TolgaEsentepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.998
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ykavcioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    binek araçlarda motor freni olayı çok saçma geliyor...
    ztn vitesi düşürene kadar frene odaklansan daha önce durursun
    vtecte işe yarıyor ama denedim 130 da 2 ye çektim güzel durdu
    motor freni hayat kurtarır.
    .

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •