User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
64 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Sizce normalmidir

  1. #20
    Chn53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    nekadar doğru nekadar yanlış bilmem ama yani... ota boka dava açan bi milletiz dava açılması gerek bence....
    Z3 Roadster
    Golf Mk5 GTI

  2. #21
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.394
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk bakışta öyle gelebiliyor ama hava yastığı demin de dediğim gibi uygunsuz bir anda açıldığında kafa koparabilecek kadar tehlikeli bir şey. Kazalarda, açık yara vs kan kaybı gibi şeyler dışında ölümler genelde darbeden olur. Bu darbe de ilk çarpma anında gerçekleşiyor. Hava yastığı bu ilk darbeyi yumuşatmaya yarıyor. Düşük ivmeli bir kazada başın veya vücudun anlık bir darbeye maruz kalmaz. Onun yerine arabanın içinde oradan oraya savrulursun. Bu sırada zaten bir değil birden fazla defa bir yerlere çarparsın. Bu çarpmalar düşük hızlarda olduğu için zaten seni öldürmez. Burada, birincisi zaten hava yastığı sadece bir defa patlar ve söner. Seni defalarca olacak darbelere karşı koruyamaz. İkincisi, sen arabanın içinde savrulurken başın hava yastığına çok yakın bir konumdayken o yastık patlarsa en iyi ihtimalle boynun kırılır.

    Hava yastığının hayat kurtarması için gereken g'nin yanı sıra yolcunun yastıktan da güvenli bir mesafede olması gerekir. Emin ol patlamaması gereken bir anda o yastığın patlamasını istemezsin.

    Arabadan sağ çıktıysan araba güvenlik açısından görevini yapmış demektir. Yastıklar patlamadı diyorsun ama, patlasaydı belki de ölecektin kimbilir.

    Hyundai'in hatası arabayı kötü üretmek değil, servis elemanlarını eğitmemek. Alttan darbede patlar gibi bir açıklama bir hayli saçma olmuş.
    Teşekkür ederim bilgiler için. 90!lı senelerin sonuydu sanırım bir haber okumuştum. Adam ön koltuğa çocuğunu oturtuyor kaza yapıyor açılan yastık çocuğun boyu ile eşleşmediği için açılan airbag sonucu çocuk kafası kopması suretiyle ölüyor.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  3. #22

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rica ederim. Evet geçmişte öyle bir olay vardı benim de hatırladığım.
    If you don't go when you want to go, when you do go, you'll find you're gone.

  4. #23
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim bilgiler için. 90!lı senelerin sonuydu sanırım bir haber okumuştum. Adam ön koltuğa çocuğunu oturtuyor kaza yapıyor açılan yastık çocuğun boyu ile eşleşmediği için açılan airbag sonucu çocuk kafası kopması suretiyle ölüyor.
    evet abi doğru haber benim silivriden komşum oluyor kendileri

    hatta mercedese dava açmaya kalkmışlardı kendi hataları olduğundan sonradan konu kapandı

    çok kotu bir durum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  5. #24
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su konuyu gorunce direk bu video aklıma geldi. Bakalım kac g kuvveti gormustur bu cayenne in lastigi patlayınca ???

    http://www.youtube.com/watch?feature...=pXQNpGmK5Qs#!



    sadece lastik patlatarak cayenne airbag acıp, hyundai takla atmasına ragmen acmıyorsa at o airbagleri cope. istiyosa 100 tane olsun... takla atmıs daha ne g kuvveti yiyecekki yemis darbeyi üstten .hem aracın agırlıgı , hem ivmesi , takla momenti + yer cekim kuvveti ... bu arac insan eliyle takla attırılsaydı eger bu kadar kotu hale gelmezdi herhalde

  6. #25
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zaten arac bole biyere vurupta takla atmıs gibi degilde virajda yol kenarından yuvarlanmış gibi bi görüntü var bence sağ üst ondeki ezik ilk temas yeri o yuzden cok ezik onun dısındaki hasarlarda darbeye değilde yuvarlanmaya bağlı geldi benim gözüme sanki bu sebeple acılmamıs olabilir. benim eski arabamın kapısına sağlam tekme gelmişti kapı baya göçmüştü ama airbag acmamıstı ivmeli bi kaza olmayınca airbag acmaz araba, ki ivmesiz kazadada darbeye bağlı yaralanma cok az olur anca savrulmaya bağlı ezik ve kırıklar meydana gelir ki bunun muhattabı emniyet kemeridir airbag değildir diye düşünüyorum

  7. #26
    Numan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanın geldiği halle malle ilgisi yok hava yastığının. Hava yastıkları ivmeye bağlı olarak çalışır. Tetiklenmesi için gereken g'nin altında bir ivme oluşmuşsa açılmaz. Arabanın 10 takla atmış olması da kazanın oluşumunun uzun süre aldığını gösterir bu da düşük ivmeye işaret eder. Eğer duvara çarpma gibi çok kısa sürede gerçekleşen bir kaza olsa araç daha yüksek g'ye maruz kalırdı ama burada öyle bir durum görünmüyor. Son olarak, hava yastığı emniyet kemeri gibi bir güvenlik önlemi değildir. Gerektiği durumda açılması hayat kurtarır ama gerekmediği durumda açılması da ölüme yol açabilir.

    Bilinçli tüketici olmak şart, yoksa mühendislere küfür etmek çok kolay.

    yukardaki resimdeki aracın bilinçli tüketicilikle ne alakası var.düşük ivme sahsen beni ilgilendirmez ki çogu kişide dikat etmez hava yastıgı açılmayan arabanın mühendisinin a..k.. , bi ton para vercem ailemi daha korumalı bi arabaya bindirmek için, kaza yapcam o arabanın hava yastıgı açılmayacak....!

  8. #27
    Emre İlbi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    3.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Numan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yukardaki resimdeki aracın bilinçli tüketicilikle ne alakası var.düşük ivme sahsen beni ilgilendirmez ki çogu kişide dikat etmez hava yastıgı açılmayan arabanın mühendisinin a..k.. , bi ton para vercem ailemi daha korumalı bi arabaya bindirmek için, kaza yapcam o arabanın hava yastıgı açılmayacak....!

    aynı düşüncedeyim, G kuvveti falan saçma geliyor bana,
    bu araçtan Bir cenaze çıkmış,
    Hyundai G kuvveti masallarını, hayatını kaybedenin yakınlarına anlatsın

  9. #28
    MTZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Garaj38_EMRE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    aynı düşüncedeyim, G kuvveti falan saçma geliyor bana,
    bu araçtan Bir cenaze çıkmış,
    Hyundai G kuvveti masallarını, hayatını kaybedenin yakınlarına anlatsın
    Allah Rahmet Eylesin valla cok zor kimsenin başına gelmesin. Hyundai kalitesi zaten az cok herkesin bildiği bişey bizim arkadaş sigortanın verdiği getzi kaldırıma carptı 50le fln araba pert oldu yani. Ama hava yastığı çoğu durumda destek değil köstek olabiliyor. Hava yastığı darbesini yiyen bilir sağlam oturtuyo

  10. #29

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hyundai vestel avea bu 3 marka ağzıyla kuş tutsun isterse bende koca bir sıffııııır
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  11. #30
    gambit49 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara cayyolu
    Mesaj
    1.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    markayı kotulemek olayı markaya yikmak bence dogru degil benzer bir kazayi arkadasim astra ile ile yapti oda acmamisti.
    ama su halde acilmiyorsa dava yolu acilmistir. arac sahibi icin

  12. #31
    pENdor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    53
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce bir kaç yerde daha takla atmış araçların airbag açmadığını okumuştum. Bunun nasıl teknik bir açıklaması var bilmiyorum. Ama gereksiz durumlarda airbag açılmasının tehlikeli olduğu kesin.2008 yılında euro ncap da 5 yıldız almış bir tasarımın 2010 modelinden şüphelenmek bu tasarımların güvenilirliğini test eden kurumlarını güvenilirliğinden şüphelenmek olur ki iddalı bir yaklaşım bence.
    Ancak kimse hatasız olamaz. Hatta bir teknik adam olarak bizler hatasız olsak bile kimi zaman kusursuz gözüken teknik ekipmanların da hata yapabileceğini çok iyi biliyorum.
    Fotograf yoruma çok açık, tasarım hatası olabilir, üretim hatası olabilir, önden darbe almamış ise sürücüyü koruma amaçlı alınmış bir önlem olabilir ama diğer airbagler neden açılmadı... vs.vs.
    Kazayı daha ayrıntlı bulgularla incelemek yorumlamak gerekir. sadece bir fotografla doğru yorum yapmak mümkün değil.

  13. #32
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında teknık hata olmamıs olsa saglam bı arac gıbı 24m boyunca takla atmaya dıs hasarı kagıda donmemıs oldum olasıda sevmem hyundaileri
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  14. #33
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar şimdi durumu şu şekilde açıklamaya çalışayım X aracı 40km hızla ilerliyor ve duvara çarpıyor duvara çarptığı anda aracın çarptığı nokta yani tamponun hız 0 dır ama aracın arkası 40 km ile ilerleye devam eder aynı şekilde aracın içindeki sürücüde 40 km hızla ilerlemeye devam eder bu olaya eylemsizlik denir ki yaralanmalarda bu şekilde oluşur direksiyona konsola çarparak. Bu esnada muazzam bi kuvvet oluşur ve airbag sensörleri bu ani değişimi algılar ve airbagler harekete geçer. Tam tersi bir durumda siz dururken size bi araç çarptığında aracın o anki hızı 0 iken çarpmayla birlikte artar. Ama eylemsizlik gereğince içindeki sürücü sabit durma eğilimi gösterir ki yine yaralanmalara sebep olanda budur. Emniyet kemerinin mantığı sizi koltukta tutarak çarpmanın şiddetini karoser absorbe ederken sağa sola savrulmanızı engellemektir. Takla atma durumu biraz daha farklıdır çünkü Araç belli bi hızla giderken takla atmaya başladığında hızı 0 lanmaz yavaş yavaş durana kadar takla atmaya devam eder çok yüksek hızlarda ölümcül olabilir ama limitlerdeki hızlarda emniyet kemeri takılı olduğu sürece hayati bir tehlike oluşacağını sanmıyorum. Dediğim gibi araç takla atarak momentumunu yavaş yavaş azalttığı için çok aşırı bi kuvvet oluşmaz ki bu sebeple airbag açılmamıştır

  15. #34
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu g kuvveti masalı sadece hyundai ile ilgili değil

    tüm markalar için geçerli

    google de arama yapın birçok marka aracın bu tarz kazalarda hava yastığı açılmadığına dair haberler konular bulabilirsiniz gerek türkiye gerek yurtdışı

    bizde focusta yaşadık

    hatta dediğim gibi gozumun onunde hafif bi donemeçte direksiyonu elinden kaçırıp kaldırıma sol on tekerden vuran ve anında duran 207 nin tüm havayastıkları patladı 30 la falan giden bir araçtı

    eklenen cayanne videosunuda izlerseniz sabit duran bir aracın havayastığının lastik patlayınca oluşan kuvvetten nasıl patladığını gorebilirsiniz

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  16. #35

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o kadar taklaya ragmen yolcu bolgesi cok kapanmamis. Icerideki parcalar yola sacilan ve sonradan arabanin icine konan parcalar, onlarin olmadigini hayal ederseniz, kemerle birlikte, yasam alani yeterli. bana gore (grup n palio ile agactan gecmis biri olarak) gayet saglam duruyor. Iceridekilerin de kemer takiliysa olumcul bir darbe aldigini sanmiyorum.

    Eger araba yanlarkan kaldirima patlayip havalanip ondan sonra direkt olarak yan tarfinin ustune cakilsaydi, buyuk ihtimalle acilirdi. onlemli olan bu hiz dususunu minimum hasarla vucuda yansitmak (yani araba durdugu zaman yolcuda -veya sabitlenmemis esyada olusan eylemsizligi). Eylemsizlik olayini gozunuzde canlandirmanin en basit yolllarindan biri etrafinizda bir sure donmektir. Nasil ki siz durdugunuz zaman basiniz donmeye (his olarak) devam ediyor, ayni sekilde araba durdugu zaman da icindeki bagli olmayan esyalar gitmeye devam ediyor. mesela arka koltuktaki su sisesi gorunmez kazada enseden veriyor g yi

    Son olarak elbette uretim hatalari olabilir, guvenlik faktoru maksimum ucaklar dahi dusebiliyor. En dogru is bilirkisi raporu almak olacaktir.

  17. #36

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    80le düz yolda frensiz arabaya çarptımne war ne yok açıldı çok şükür sağlığımız iyi kurtulduk araba takla atıcakda 10 hava yastığı yerinde durucak.Hyundai işte...
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  18. #37
    ZaZy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçtan 1 ölü çıkmış beyler

  19. #38
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hyundai Genesis Coupe ‘den İlk Kaza yine airbag açılmamış sensör nerde acaba

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •