Çok para İstiyor Birde Ya:D
Printable View
Bu konu benim ilgimi cok cekiyor.babam dogustan vw hastasidir.tosbagasindan transporterina passatina cadysine hepsine bindik.96 senesinde yeni Türkiye'ye giren transporterlardan birini biz almistik ve 7 sene bindik 70binde sattik.babam derki yagindan suyundan baska hic masraf etmedim.caddy e turbo falan yaptirmistik ama yalan yok.sirf yeni golf gelicek diye 3 ay beklemistik sene 2004 te ama begenmedik almadik.bide sahsen vw araclarinin gereginden pahali oldugunu dusunmeye basladik.cok daha uygun bir fiyata megane 2 aldik halada biniyoruz arac suan 60binde.haa ama megane ile ne sanayi servis maceralarimiz oldu anlatsak roman olur.bu fiyata bu kaliteyle daha sorunsuz olmasini dilerdim
butun arabalarındamı var bu yag olayı? bende dusunuyom almayıda 5000 kmde 1 lt 2lt eksıtse okadar sorun degılde daha fazlası can yakar :D
Peder Boşuna demez Vw arabamı diye bizdede vardı transporter motoru arzalanmişti oysaki babam gül gibi baktıgı halde ..
Bende bi kaç kişiden duydum böyle bişey,sıfır aldığın bi aracın bu kadar yağ yakması hiç normal değil bence..yapıyorsan tam yapacaksın.50 bin lira vereceksin,bide benzin koyar gibi yağ koyacaksın :D oldu cnm :D
araç sahibi açıklama yapmış.
aracın sahibi benim arkadaşlar ne sorunlar yaşadığımı sizler bilmediğiniz için burada paylaşma gereği duydum. Araç her 1500 km de 1 litre yağ yakıyor ve bu büyük bir sorun doğuş otoya bu konu ilgili ne yapılması gerektiğini sordum bana iki alternatif önerdiler birincisi revizyon yapmak motoru tamir etmek ikincisi motor değiştirmek sizce böyle bir teklif yapan firma nasıl bir problemle karşı karşıya olduğunu bilmiyor mu ? aracın yağ yakması büyük bir problem. Benim aracı almamdaki sebep alıp 10 sene binmek sadece hafta sonu kullanan biri olarak ama bakıyoruz ki araç daha alalı 8 ay oldu. gereğinden fazla kilometre yaptım çünkü yağ yakıp yakmadığını ancak bu şekilde anlayabilirdim. ve geldiğimiz nokta 8 ay 8300 km oldu ve 6 litre yağ yaktı arkadaşlar düşünün ben bu araca 10 sene binmek istiyorum ne mümkün sorarım ? Ve ilanı verme sebebim sadece insanları bu araba ile bilinçlendirmek. sahibinden' 2 gün önce ilan verdim aynı problemi yaşayan tam 15 kişi aradı beni aynı sorunu yaşayan 15 kişi. Bir arakadaşımızın sorununa çözüm bulan doğuş otoyu anlatayım size arkadaşımız aracı 30 bin km de ne kadar yağ eklediğini hatırlamıyor ve yaklaşık 10 adet rapor var elinde yağ eklendiğine dair. Doğuş oto 2 kere revizyon yapıyor motor üzerinde işlem yapıyorlar olmuyor motor değiştiriyorlar olmuyor ve sonunda arkadaşa size 5 litre yağ verelim bagajınızda gezdirin tükettikçe eklersiniz diyorlar insanlarla alay eder şekilde. Böyle büyük bir firma nasıl olur da böyle bir basiretsizliğin içerisine düşer. Arkadaşlar kendi adıma konuşuyorum ben kolay paralar kazanamıyorum ne yazık ki ben bu aracı almak için 5 sene kredi aldım nasıl böyle bir muamele yapılır insanlara hak mıdır ? ama bu sorunun peşini bırakmayacağım yakında beni basın yayında da göreceksiniz kendimi anlatabildiğimi umut ediyorum. UFUK ORHAN
sizlere doğuş otoya attığım maili de yazayım arkadaşlar*
ARKADAŞLAR BU DOĞUŞ OTO'YA YAZDIĞIM MAİL*
27.02.2012*
DOĞUŞ OTO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE*
6-7 ay kadar önce General Oto bayinizden POLO GTI TSI marka 2011 model bir araç satın aldık.(Bu araç 2. Volkswagen aracımız onu da belirtmek isterim).*
Satış aşamasında, öncesinde veya tesliminde hiçbir sorunla karşılaşmadan oldukça profesyonel bir ekipten aracımızı teslim aldık. Aradan birkaç ay geçtikten sonra ilk problemimizle karşılaştık. Araç yağ ikaz lambası yanıyordu ve hemen yol yardımdaki müşteri hizmetlerinden yardım istedik. Araca biraz yağ eklememiz gerektiği konusunda bizi yönlendirdiler ve söylenen marka yağı hemen alıp ekledik. Aracı bu şekilde kullanabileceğimizi ama en kısa zamanda servise götürmemiz gerektiğini söylediler ve hemen ertesi gün aracı satın aldığımız General Oto’ya götürdük. İlk problemde 1,7 lt yağ ekledik. Hatta vites geçişlerinde ses geliyordu bunu da söyledik ama normal dedikleri için çok üzerinde durmadık. Aklımızda herhangi bir olumsuz düşünce oluşmadan aracımızı kullanmaya devam ettik. Aradan 1,5-2 ay gibi kısa bir süre geçtikten sonra aynı problem tekrarlandı. Tekrar servise götürdük (hiç yağ eklemeden). Yine aynı problem kısa sürede tekrar ortaya çıkınca doğal olarak ürünle ilgili endişemiz ve pişmanlığımız da başlamış oldu. 2. defa da 1 lt yağ eklenerek tekrar aracımızı teslim aldık. Tekrar 1,5-2 ay gibi kısa bir süre sonra yine aynı servise gittik. Servis görevlisi aracı takibe alıp, ne kadar yağ yaktığına bakıp Almanya’ya raporlanacağını ve bunun için 1000 km kullanıp tekrar servise gitmemizi söyledi. 1 ay sonunda (son servis tarihi 23 ocak 2012), bugün aracı servise teslim ettik. Yağ problemi olduğu, ama bunu test etmek için (ayrıntılı olarak) biraz zamana gereksinim olduğunu, bize telefon ile geri döneceklerini söylediler ve aracı serviste bırakıp çıktık.*
Bu şikayetimiz ortaya çıkmaya başlamadan önce, trafikte ışıklarda bizi durdurup araçta yağ problemi olduğunu duyduğunu, böyle bir şey yoksa araç siparişi vereceğini söyleyen kişilerle dahi karşılaştık. Biz de kesinlikle alınacak bir araç diye referans olduk. Belki de bizimle aynı kaderi yaşıyorlardır diye düşünüyorum. Çünkü sorunlarla birlikte yaptığımız araştırma sonrası bizimle aynı sıkıntıları yaşayan insanlar olduğunu elektronik ortamda gördük ve bir takım yazışmalar yaptık. Hatta Volkswagen motorlarının üretimleriyle ilgili sıkıntı olduğunu bile duyduk. Duyduklarımızdan daha çok yaşadığımız sıkıntı önemli olduğu için diğerlerine pek kulak asmadık. Artık bu araç modeli ile ilgili olumlu bir düşüncemiz olmadığını, kimseye de önermediğimizi bildirmek istiyorum.*
Ben aracı sadece hafta sonları kullanan biri olarak, bize söylene son 1000 km’yi tamamlamak için gereğinden fazla arabayı kullanmak zorunda bırakıldık. Bu bizim için maddi bir sıkıntı haline de dönüştü.*
Servislerde eklenen yağ ücretleri tarafımızdan talep edildi. Kaldı ki, yağ, satılan üründeki bir problemden dolayı ekleniyordu. İlk serviste ödeme yaptık ama ikinci serviste yağ ücretine itiraz ettik , parasını ödemedik.*
Yaklaşık 52.000 TL’ye mal olan bir araçtan bahsediyoruz. Kolay paralar kazanmadığımız için, ürün hem maddi hem manevi anlamda bizi zarara uğratmıştır. Konuyla ilgili mağduriyetimi anlatabildiğimi ümit ediyorum.*
Sıfır araç almaktaki maksadımız problem yaşamayarak, temiz bir araç kullanmaktır ama her 1500 km’de bir servisi ziyaret etmek zorunda bırakıldık. İkinci el araçlarda bile bu kadar sık servise gidilmezken, sürekli servis ziyaretleri oldukça canımızı sıkmıştır. Vakit kaybımız da cabası. Bu maili hazırlarken servisten gelen yanıt tekrar yağ problemi yaşandığı ve 700 gr daha yağ eklenmesi gerektiği olmuştur. Hemen akabinde Ayşe Hanım’dan gelen telefonla daha da ayrıntılı bilgilendirilerek aracın teknik takipte olduğunu ve yazışmaların başladığını öğrendik. Fakat araca olan güvensizliğimiz devam ettiğinden dolayı aracımızda herhangi bir parça değişikliği veya yapılabilecek başka şeyleri de kabul etmeyeceğimizi belirtmek istiyoruz. Araç değişikliği ya da para iadesi dışında herhangi bir talebimiz ve çıkar yolumuz kalmamıştır. Aksi taktirde yargı sürecini başlatmak durumunda kalacağız. Sizden gelecek yanıta göre yolumuzu çizeceğimiz için en kısa sürede yanıt alırsak çok memnun olacağız.*
Şimdiden ilginize çok teşekkür ediyoruz.*
Ufuk ORHAN*
VE BUNUN SONUCUNDA HİÇ BİR OLUMLU YADA OLUMSUZ GERİ DÖNÜŞ YAPILMAMIŞTIR. TAMAMEN OYALAMAYA YÖNELİK SÖZLER SARF EDİYORLAR ( ALMANYA'YA RAPORLADIK, TEKNİK ELEMAN İLGİLENİYOR) GİBİ BENZERİ ŞEKİLDE İNSANLARI OYALAMAKTAN BAŞKA HİÇ BİR ŞEY YAPMIYORLAR. HATTA AYNI SIKINTISI OLAN ARKADAŞLARLA ALAY EDER GİBİ SİZE 5 LİTRE YAĞ VERELİM YANINIZDA GEZDİRİN DİYORLAR...TÜKETİCİ HAKLARI DERKİ 1 ARAÇ AYNI ARIZAYI 1 YIL İÇERİSİNDE 4 DEFA TEKRARLARSA PARA İADESİ, ONARIMI YADA YENİSİYLE DEĞİŞTİRİLMESİ TAMAMEN TÜKETİCİYE TANIMLANMIŞ BİR HAKTIR. BU ÜRETİCİNİN, DİSTRİBÜTÖRÜN,ÜRÜNÜ SATANIN HATTA KREDİ İLE ALINDIYSA BANKA YADA FİNANS ŞİRKETİNİN ORTAK SORUMLULUĞU ALTINDADIR. PROBLEMİ YAŞAYAN ARKADAŞLAR GELİN BİRLİK OLALIM VE SESİMİZİ DUYURALIM. BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR. BUNLARIN AHLAKSIZ TAVIRLARINI VE TAMAMEN İNSANLARI KANDIRMAYA YÖNELİK TAKINDIKLARI HAL VE HAREKETLERİNİ HUKUK YARGI YOLUNDA ARAYALIM. MADDİ VE MANEVİ ANLAMDA İNSANLARI SIKINTIYA SOKMAYA HALA DEVAM EDİYORLAR.*
Caps lock açık yazmak yasak biliyorum copy, paste olduğu için düzeltmedim.
Alıntıdır.
0/30 koyduk yağ yakma kesildi diyende var. var mı aslı astarı.
normalde servis 5-30 öneriyor diye biliyorum,ama bu sıkıntıyı yaşayanlar genelde 10-60 kullanırlar farklı marka ve modelleride dahil ederek paylaşıyorum..
vay be mevzuya bak. adam haklı söylicek bişi bulamıyorum. bahtsız adammış.
bursadada bir arkadaşım sıfır polo gti aldı inanın yağ yakma probleminden sattı servise defalarca gitti yüksek ısıdan dolayı yakmasının doğal olduğunu söyleyip durdular dayanamadı sattı sonunda
Biz koyun gibi bir millet oldugumuz icin,hakkini arayan insana hemen ayak yapiyor piyasayi dusurmek istiyor dogus otoya gicik ondan yapmistir diyoruz.yazik!
Yorumunuz biraz baltalayıcı olmuş. Herkesin başına geliyor derken. 10 araçta bir denk gelir. Yorumunuz çok ama çok saçma. İşi bilmeyen ustadan ve kulaktan dolma yorumlar almışsınız. Gözümle 330.000 kmde tezgahta halen saat gibi işleyen tsi motor gördüm. Orjinal turboyla ! Kimse bu işi abartmasın kimse... Herkesi kandırabilirler belki. Ama ben asla inanmam.. tsi'ın sorunlu bir motor olduğuna ölsem de inanmam. Tsi bir buluş... Bir kaç araçta duyulan ve talihsiz başa gelen veya hatalı kullanım sonucu bu olay başına gelenler olabilir. Bu hiç bir markada olmayacak veya olamaz diye bişey yok. Mercedes'inden tut Toyotasına kadar bugüne kadar ne sorunlar gördük. Bunların içinde gördüğüm Volkswagen markasında ki 2004-2008 arası 1.9 tdi caddylerdeki turbo sorunu,2004-2007 arasında ki 1.6 fsi larda nox sensörü sorunu ve tsi larda ki bilmem kaç araçta bir denk gelen yağ eksiltme problemi. Lütfen abartmayın...
yarası olan gocunur kardeş
140 hp tsi şirket arabasıydı. 200.000 km civarlarında 170 hp lik tsi da gördüm bakım harici servis yüzü görmeyen. 170 hp tsi zaten ibiza cuprada kullanılan motorun aynısı. polo gtiınki biraz daha farklı. 180.000 km de turbosu yarı ömründen fazlasını tamamlamış 140 lık tsi şirket arabası da gördüm. Motor ömrü 140-170-180 lik tsi farketmez. Bilinçli kullanmak yeterli. :icon_tup: arabaya binip hararetin ne olduğunu bilmeden tapa gaz gidip gelen pat diye stop eden 110.000 km de 3 yaşında 150 lik tsi tiguanda 4. silindir piston kolunu kıran müşterimizde var. tsi ı herkesten iyi araştırıyorum. Herşeyin başı kullanım.
böyle şeyler tüm markaların tüm modellerinde olabilir.
bir aralar şöyle birşey vardı.
http://img218.imageshack.us/img218/4...vos2hh4if0.jpg
ayrıca vw de olmaz diyenler ferrari vs lüx araçların bazı modellerinde bile böyle sorunlar çıkabiliyor.
1.4 Tsi Motorların 100.000 Km ye geldıgındekı durumu cok merak edıyorum
Polo gti sahıbı olanlar 7000 - 8000 km lerde araçlarını satıyor cok ılgınç.
10gün önce 2011 polo gti aldım 11bin km de..
yağ yakıcağını bile bile aldım.su anda 1000km yol yaptım keza gazlayarak keza normal kullanım.
ilk aldığım gün yağ-yağ filtresi değişimi yaptım.5-30 kullandık yağ.ben aldığımda içinde 10-60 vardı.
dün kontrol ettim 1000km de ne kadar eksiltmiş diye bir gram azalma yoktu.bu diğer arkdslarında dediği gibi şans işi olabilir.zaten mantık olarak 1400cc gibi küçük bir hacimde aşırı besleme ile birlikte 180hp alınmış bir motorun çok aşırı olmasada yağ yakması bana cok normal geliyo.
demekki sıfır araba aldım diye yağı kontrol etmesen (normal olarak) 3 ay sonra yatak sarcak araba.....
ne alakası var kardeşim niye sevmiyelim polo gti da ibiza cuprayıda çok severim alırımda yani. ama şimdi yazık günah 50 bin tl para veripte böyle bi işle uğraşmak mantık lı mı nerde görülmüş..
Valla ben 18.000 km dir kullaniyorum suan arabam 21000 km oldu aracimda 4000 km dir yazilim da var egzoz filtre vs 14.000 km de en son bakima girdim ne yag eksiltme var nede baska bisey.hatta aracin pbox degeri 0-100 5.7 cokda guzel bir rakam arabamdanda cok memnunum yakitindanda gidisindende.Yukarida cemin dedigi gibi ama arabana dikkat ediceksin basiyosan dinlendiriceksin bir mevi turbo timer gorevi goruceksin sogukken gazlamicaksin bu saydiklarim sadece gti icin deil tum araclar icin gecerli.Bu isi seviyosan arab
Gitsin diyosan bunlara dikkat ediceksin.Aracimi satmayi dusunuyorum ama sirf su ilanlar var diye ilan vermedim.aracimi neden saticam
Diye soruyorsaniz soylim bu tek aracim benim sadece haftasonu kullanmiyorum.Yeni is kurdum ve islerim dolayisiyla surekli geziyorum keza ist-ank yapmam gerekiyor haftada 2 3 gun.İsyerim ist da okulum ank oldugundan dolayi gti bana masrafli geliyor o yuzden yine ayni vag grubundan jetta dizel almayi planliyorum.keske param olsada dizel bir araba alacak gti satmasam ama durumlar boyle
Ne yag yakmaymis arkadas 50 bin para verdik dsg7 camtavan ledli far bi ton sey verdiler bide 180 hp 250 nm tork verdiler 22 bin deyim ilk 10000 km kadar ekledim su an kndine geldi maasallahi var alacaklara oneririm ...
En sonunda polo gti ayaklanması olacak. :D Kimisi çakma kimisi markayı kötüleme kimiside gerçek olabilir ama bu ilanlardan gerçekten Alenin de dediği gibi son derece rahatsız durumdayız. :icon_tup: Allah korusun iyi ki başımda yok ama olsa da böyle ilan açmam ki. Neden 50-60 bin arası para verip gidip 40-41 e satıyım. Enayi miyim? İlanların gerçek olma olasılığı benim gözümde %1
arkadaşlar belkide gelen belli bir parti malda bu sıkıntı vardır yani belli bir seri yada kodda üretilen bir seri gti larda bu sıkıntı olabilir.. olayı var yada yok gibi gereksiz sinir harbine döndürüceğimize böyle ortak bir mantık çıkarım yolu bulmak bence en güzeli.
sıfır fiyatları 1 ay önce baktığımızda 43 lira falandı birincisi yüksek istiyor..2. bu araca yağ yaktırmayı nasıl başarmış acaba devamlı tapa gaz yapıp mal mal mı sürmüş...
yazık güzelim araca yaw..
@cem ozer banada oyle gelio arqc guzel sikinti yok...
Biraz daha kötüleyin piyasası düşsün bizde nasiplenelim :D
Kullanma kilavuzunda rodajda yani ilk 1000kmde motor sogukken ozellikle orta devurlerde surun diyor. yani isitmadan direk 3000-3500 rpm. buna dikkat eden oldu mu?
internette konu ile alakalı yorumları okurken denk geldi, vwtr re yadığınız bir yazı var
polo gti hakkında yanlış bilinen şeyler...
yazdıklarınız mantıklı gibi , ancak, %99 yağ eksiltme sorunu kullanıcı kaynaklı olan bir motorda 2012 de sorunun giderilemsine gerek varmıdır?
ne gibi bir değişklik ile giderildi?
zaten kullanıcı hatası değilmi?
yada kullanıcının hata yapmasını nasıl engellemişler?
bu problem sadece Polo GTI de mi var? Boca, Cupra, vRS ne durumda?
Bazı araçlarda eksiltme yağ sekmanı, piston ve subaplardan kaynaklı olarak meydana gelebiliyor. Mühendisler 3 ay üzerinde çalıştı,üretimler 3.5 ay ertelendi Ağustos 2011-Kasım 2011 arasında ama nadir olarak bazı araçlarda denk gelen bu sorun çözüme kavuşturulamadı.Kullanıcı hatasının da payı büyük bu durumda. Kullanıcının hata yapmasını engelleyemezsin.
-bu problem sadece Polo GTI de mi var? Boca, Cupra, vRS ne durumda?
Polo gti diğer araçlara bakarak daha fazla sayıda olduğu için duyum polo gti'da daha fazla. Ama bir-iki ibiza cuprada da bu durumu duydum. Vrs yok denecek kadar az malesef. Onların da yorumunu almak isterdik tabi...
Kullanıcı hatası demek ne kadar doğru.. bir fabrika bir aracı en zorlu şartlarda sürülebilicek şekilde üretir eğerki aracında bir sıkıntı varsa o kullanıcının hatası olmaz.. o yazıyı okudum ordaki kardeşimiz rodaj süresi demiş yeni nesil araçlarda zaten her şey lazer döküm kesim eskisi gibi el işçiliği yok haliyle arabada mekanik aksamların birbirine uyum süreci diye eski araçlardaki gibi ciddi bir rodajyon dönemi yok rodajı yanlış yapan bir sürücü olsa bile bu kadar ciddi yağ yakmayı gerektiricek boyutta olamaz.. eğerki bu araçda böyle bir şey varsa idi o zaman vw şu konuma düşebiliceğini düşünüp araç sahiplerine almadan önce kesinlikle bunu anlatıp hatta önden rodaj nasıl yapılır diye basit temel bir eğitim vermesi gerekirdi kağıt üstünde olsa bile..lastik fren rodajı olur onu anlarım aracın yürüyen aksamları aktarma organları alışma süreci olur ama bu kadar ciddi ölçülerde bir yağ yakmayı rodaj süresinde kullanıcı hatasına bağlamak kimseye inandırıcı gelmez..birde ordaki kardeşimiz yağ çubuğunun bile nerde olduğunu bilmeyen arkadaşar diye bir tabir kullanmış ama kimsede yağ çubuğunun nerde olduğunu bilmek zorunda değil o yüzden zaten vw mercedes bmw almıyorlarmı insanlar yağ çubuğunun yerini unutmak için..
desinlerki bir seri hatalı üretilmiş olsun bitsin işde..
bendeki tsi maşallah hala bakımlar hariç servis yüzü görmedi. Yağ eksiltme olmadı. Öyle bir sıkıntı yaşamadım yani. cupralarda da pek duymadım böyle birşey. gti'larda hep eksiltmeden bahsediyorlar. Motorlar arasında ne fark var anlamış değilim.
hem çok şikayet hem çok memnuniyet olan bir araç
bence hepsinde değil ama belli bir serisinde kabul edilmesede sorun var 1 kişi -2 kişi kullanmayı bilmiyor diyelim şikayet sayısı daha fazla ayrıca 8-9bin km de bir aracın fazla yağ yakmasını sağlayabilicek kullanıcı ne yapabilirki ? araçlar nerdeyse sıfır hata üretiliyor rodaj yok denecek kadar kısa bir sure