Oncelıkle geçmış olsun vakıt ayırıp 8 sayfa okudum ama bu işte buraya yazılması unutulan bırseyler var gıbışimdi tamam bu kadar aktıf bır sıteyızde 1 gunde bır sıgorta sıketıne 130k euro kabul ettırecek kadarda bıllurlu değilizdir bence
![]()
Eski aracin sende kalabilir tabiki bunda bir gariplik yok gariplik meblada ...
Sovtaj (hurda bedeli) belirlenmesi oyle arac basinda 10 dakikada olmaz ...
Araca bakmaya gelen eksper A yada B sirketin firmanin elemani degil Devletin Eksperidir ( Hazine Müsteşarlığı) Eksperi reddedip baska bir eksper isteme hakkiniz da vardir ki bunu yapmissiniz .
Burda sigorta sirketi neden 30-40 bin euroya satabilecegi araci ilk soylenen hasar bedeli olan 15 bin euro dan size satsin ?
Ayrica pert olan araci 3 ay kullanip sonrada yapan sirketin satin almasi konusu gibi bierseyi ben hayatimda duymadim ...
Burda olmasi gerekeni yaziyim :
1-hasarin pert olacak kadarsa aracini pert ederler sigorta policene gore ya yeni arac yada sigorta bedelini oderler bu odeme gerceklestigi an itibariyle kazali arac artik senin degil sigorta sirketinin oz be oz malidir.
2-Hasarli aracin sovtaj (hurda) bedeli belirlenir ve ihaleye cikar bu bedel uzerinden istiyorsan araci alirsin ki aracin cop konteynerine sigacak kadar hasar almis olsa 15 bin euro eder acik arttirmada ...
bunun disinda soledigin secenekleri ben bukadar yillik hayatimda ilk defa duruyorum ozellikle 3 ay kullanildiktan sonra satin alma falan kismi sigorta ile uzak yakin alakasiz ....
Intercity Istanbul Park
Caterham Türkiye
OMP Türkiye
Pist Günleri
Intercity Endurance Cup
Intercity Clio Cup
Intercity Megane Cup
Intercity Caterham Cup
Yazdığım son yazının başını okusaydınız keşke , Mersinde ki sigorta ve yetkili servis aynı aile şirketine ait bir şirketler topluluğuymuş . Bunu bizde sonradan öğrendik . Yazıda belirttiğim gibi iki firmanın da bölge temsilcisinin kabul ettiği bir hileli (anlaşmalı) olarak iki bilirkişi tarafından düzenlenen malda beyan edilen zararın çok altında bi ücretle müşteriyi mağdur etme var ve bunu bölge temsilcileri de kabul edip elemanlara şirket politikasında ugulanan gerekli ceza sisteminin işleyeceğini de söylediler . Yani hatanın burada ki Şirketin hatası olduğunu kabul ettiler . Eğer ki araçla iş olmuş olsaydı bizimde bahsi geçen kargo şirketiyle 275 araçlık Ağır vasıta 50 araçlık ticari ve normal araç sözleşmemiz 5 yıldır bulunmakta .
tek anladğımşey vodkan büyük bi hatır koymuş araya olayı çözmüşcok kanundu yasaydı v.s. bir çözülme olayına benzemiyor
Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ
ben ilk günden beri kelimesi kelimesine takip ediyorum.
ben de, buradaki başkaları da..
ancak burada bir konu var ki herkes de hemfikir.. eski aracınızın size hediye edilmesi konusu..
Ha şöyle bir durum var. "275 araçlık ağır vasıta ve 50 araçlık ticari+normal araç sözleşmemizi fesh ederiz biz bunu böyle yapılmasını istiyoruz" falan mı dendi..
Başka türlü böyle bir "hak" mümkün değil bilgim dahilinde..
Yine konuyla ilgili uzman arkadaşlar cevabı verir teknik olarak..
Benim kulağımı acıttı bu senaryo ne yalan söyleyeyim.
varya dediklerinden birşey anlamıyorum. araya virgül filan at nerden nereye geçiyor yazı belli değil.
Ekspertizi eksper olan kişiler yapar. Servislerde yapılan ön ekspertizdir geçicidir kabataslak görünenleri yazarlar eksper gelir tekrar inceler nihai rapor çıkar.
Sigorta şirketleri hata yapamaz diye bi kaidemi var ? yada çalışanlar ? ki yapmışlar işte araç sahibi kendisi yazmış hata yapmıslar ilk belirlemede sonra bolge mudurlerı geldı falan fılan dıye.
özür dileriz pardon demenin bi şeklide bu olabilir dedim ben ve gayet yapılabilir. yapıldıgınıda kendım bılıyorum yani neyi zorluyosun yada gucune gıdıyo anlam veremedim.
şirket kendi istediğini yapmakta özgürdür karşısındaki kişiler işi bilmiyorsa.. hasar servisinde çalışan kişinin gözü yüksekteyse birden yükselmek istiyosa bunu en az şekilde hasar ödemesi yaparak yapabilir. karşısındaki kişiyi kandırabilirse az öder yok kandıramazsa adamın isteidiğini öder olur biter...
eğer işi biliyorsan hakkını hukukunu koşturabiliyorsan o kadar kolay değil yani kafasına göre hareket etmesi.
ha nolur eksperi ayarlar eksper % 70 hasarlı arabaya % 60 der pert sınırının altında kalır tamıre gıdılır. işi bilmiyosan yersin. yada gene koşarsın duzgun ekspertiz cıkartırsın falan filan..
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
aynen hem sıfır araba alıyorsun hemde diğer aracıda senden 3 ay sonra satın alıyorlar.. vay anasını resmen üçe beşe bakmassak iki araçda bedavaya geliyor ..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Benimde sıkıntıya düştüğüm konu bu . VODKAN abi işi biliyordu gerekli yönlendirmayi yaptı bizde gereken sonuca ulaştık . Ortada bi şirketin bize hileli verdiği bi durum ve merkezden kabul edilerek yollanmış iki bölge temsilcisi var . İmkansız yazan var vs yazan var . Ya neyin imkansızı bu al işte 4 günde biz cahildik yapamadık buradan bi abi halletti sonuçta ortada neyi konuşuyosun . Sırf bu düşünce yüzünden zaten o şirketler vatandaşı böyle harcıyorlardı . Bizde öyle olacağını düşündük abi yardım edene kadar . Sağolsun hatrı sayılırmış olayı çözmede büyük faydası var . Kalkıp da size 2 tane e350 im var deyince bi + kazanmıyorum
Expertiz eksperin işidir.
Araç kazadan sonra servise gider hasar dosyası açılır ve tahmini değil kesin rapor çıkartılır.
eskper bu parçaları vs vs işçiliği araştırır ve şirkete gönderir ve şirketten gelen cvba karşılık araç yapılır yada pert edeilir.
eksper bilmez şanzumanı kırık mı bu parçası sağlammı diye.
Sigorta Şirketi Hata Yapsa bile 1 eleman için bu parayı hibe edeceğini mi sanıyorsun![]()
Benim icin 2 tane 5 tane e350 araban olsun farketmez , ama cok buyuk yanlis var . Dosya numarasini iletirsen aciga kavusturalim
...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)