User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
67 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: methanol ethanol ve tolian

  1. #20
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Rox Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    etanolun litre fiyatı nedir nette baktım göremedim kusura bakmayın birde normal benzinle arasındaki fark nedir yanma açısından (performans açısından)
    Satisi ozel.ruhsatla yapiliyor ondan bulamazsin ama 4 lira falan galiba
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  2. #21
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı picasso Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim aracım çok zenginde afr 10,5 civarı fakire çekmem için 11,5 civarına depomda ne kullanmam lazım ve ne kadar ölçü ?
    Yakitin %15-20 civari ceker galiba deneyerek bulabilirsin
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  3. #22

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    İzmir/Türkiye
    Mesaj
    167
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki 105 oktan yakıt elde etmek için nasıl bir formul gerekir? neleri ne ölçüde karıştırmak en verimli olur?

  4. #23
    TYPERHAKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslına bakarsanız hangi maddeyi hangi oranda kullanacağınız tamamen aracınız ve aracınızı setup ı ile alakalı birşey..

    ilk başta metanol kit olarak değilde depoya koyma olarak söylediğinizi anladım ve ona cevabım şu:
    Eğer standalone beyine sahip ve istediğiniz yakıtı koyma özgürlüğünüz var ise size kabaca güç sıralamasını yurtdışındaki yarışlarda kullanılan arabalar var yakıtları da göz önünde bulundurarak, en yüsek gücü metanol den alırsınız.. Ancak çok fazla harcama yapacağı için, enjektörlerinizi çok fazla büyütmeniz gerektiği için v.b. durumlardan dolayı pek kullanışlı değil..

    bunun dışında AFR değerlerinizi çok fazla oynayamayacağınız bir beyine sahipseniz de, aracınızın AFR si ile ilgili kullanacağınız kimyasalı seçebilirsiniz.. Örneğin AFR değeriniz olmasını istediğiniz değerden %20 zengin ise metil alkol, ama %10 zengin ise aynı oranlarda etil alkol kullanırsanız hem afr değerleriniz istediğiniz seviyelere gelir hem de vuruntu olayının önüne geçmiş olursunuz..

    Metanol kit ile kullanım için de şunları söyleyebilirim;
    Kit te genellikle amacımız IAT ı düşürmek olduğundan dolayı en kolay buharlaşabilen sıvıları seçiyoruz, bunlar da normal olarak alkol sınıfı ürünler oluyor..

    Burada suyun amacı da pistona girdiği anda buharlaşmasından dolayı yüksek bir basınç oluşturması ve aracınızın sıkıştırma oranı düşük dahi olsa dinamik sıkıştırma dediğimiz sıkıştırmanın yüksek olmasını sağlayıp size güç verir..

    Bunun oranını ise yine aracınıza göre yapmanız en doğru sonucu verir..
    Örneğin aracınızda IAT problemi yok, Avans probleminiz de yok ve sıkıştırma oranın size düşük geliyor ise %100 saf su basabilirsiniz.. O zaman direk olarak dinamik sıkıştırmaya etki etmiş olursunuz ve güzel güçler alabilirziniz (kendi aracımda şimdilik böyle kullanıyorum)

    Ancak avans ve IAT problemlerine karşı kullanmanız gerekiyor ise o zaman en az %50 oranında alkol koymak gerekir..
    Bu oranı her arabaya göre ayar sırasında karar vermek gerekli bence..

    Hiç sıkıştırma ihtiyacı olmayıp tamamen avans ve IAT amaçlı olan araçlarda ise en fazla %80-%85 lerde alkol kullanmak lazım çünkü methanol kitler %100 metil alkole dayanıklı olarak garanti vermiyorlar, muhtemelen dayanıklıdır çünkü EPDM malzemeden yapılıyor ama yine de garanti verilmiyor..

    İşin özü : Bilgi sahibi olduktan sonra herkes kendi kararını vermeli..
    bu değerli bilgiler için çok teşekkür ederim,biraz da toluen ile ilgili bilgi verirmisiniz ,zararları,performansa faydaları,eksozdan attığı simsiyah duman ne anlama geliyor,vs vs vs vs.
    zd9000 cupra

  5. #24
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bir konu olmuş, bir soruda benden, aşırı beslemeli bir araca mehanol kiti ile sadece su bassak + veya - leri ne olur ?

  6. #25
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel bir konu olmuş, bir soruda benden, aşırı beslemeli bir araca mehanol kiti ile sadece su bassak + veya - leri ne olur ?
    Yahu okuma yazman mı yok, yoksa sadece tembel misin sen..

    Yukarıda yazdığım mesaja bakma zahmetine katlanmadan, laf olsun diye konuya atlama.

  7. #26
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı picasso Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim aracım çok zenginde afr 10,5 civarı fakire çekmem için 11,5 civarına depomda ne kullanmam lazım ve ne kadar ölçü ?
    Fakire çekmek için adam gibi bir motor yönetim sistemi kullanıp doğru yakıt tabloları yüklemen, enjektörlerini ona göre seçmen, motorunu tune etmen gerekir.

    Yoksa, bulaşık suyu da koysan para etmez.

    Stokiometrisi tamamen farklı yakıtları bir depoya döküp ideal AFR elde edilse idi, bu işi herkes yapardı.

  8. #27
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kimya öğrencisiyim zaten, methanol ethanol konusunda hocalarımın her türlü desteği var. Bi müddet arabaya ethanol benzin karışımıyla kullanayım ozaman, sonra direk ethanole geçeyim bi duruma bakayım madem sorun olmuyosa ve deneyen varsa
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  9. #28
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Baser,azdin yine
    105 i oyle karisimla yakaliyamazsin ancak toluen yada ksilen ile kalitesini artirirsin. Biara getiriyordum 106 oktan,lazimsa bulurum...

  10. #29
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu okuma yazman mı yok, yoksa sadece tembel misin sen..

    Yukarıda yazdığım mesaja bakma zahmetine katlanmadan, laf olsun diye konuya atlama.
    Hakan bey öncelikle bilgi paylaşımınıza teşekkür ederim, ama hitap şeklinizede teessüf ederim, konuyu baştan sona kadar okudum rast gele gelişi güzel atlamışda değilim, yukarıda yazmış olduğunuz mesajın altındaki linki atlamışım, okuma yazma sorunum yok, tembellikle hiç işim olmaz. Yaşınıza, bilginize ve emeğinize sonsuz saygı duyuyorum konuya yazdığım mesajımı laf olsun diye değil, gözden kaçan bir link sonucu yazdığımı bilmenizi isterim. Bu kadar celallenmeye gerek yok. Saygılar.

  11. #30
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konuya teşekkür butonu lazım sanki.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  12. #31
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar bu soruların bir çoğunun cevabı aşağıdaki asıl konuda bulabilirsiniz..
    http://www.techturkey.com/forum/maka...videotext.html

    Dizel araçlarda da meth kit olur tabii ki ancak depoya koymayın sakın...

    Fiyatlar için de aşağıdaki konudan bakabilirsiniz..
    http://www.techturkey.com/forum/modi...a-ethanol.html

    Miktara göre 3 tl nin altına bile düşüyor fiyat..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  13. #32
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu okuma yazman mı yok, yoksa sadece tembel misin sen..

    Yukarıda yazdığım mesaja bakma zahmetine katlanmadan, laf olsun diye konuya atlama.
    Hakan abi sanirim bugunlerde biraz canin sikkin, agresif olmaya gerek yok.
    Ben de bayagi bir okudum internette ve saf su kullanmaya karar verdim.

    Gec tutusan benzinin yardimi ile avans derecemi belirli bir oranda arttirip guc almak istiyorum. Ayrica aracindaha safe kullanmak istiyorum.


    Bildiginiz gibi methanol basinca extra bir enjektor varmis gibi, hava yakit orani degisiyor. Sen afr ve avansi ona gore ayarliyip max guc aliyorsun.

    Bir gun alkol bulamazsan aracin fakir ve yuksek avansta sadece su ile kullanmak zorunda kalirsan o arac kirilir iste.

    Bu riski almamak icin sadece su derim
    Built to fall....

  14. #33
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanın ayarları değiştirmek için kaale aldığı IAT sensörü manifold üzerinde olur çünkü turbodan dolayı da havadan ısınmalar, intercoolerden dolayı da soğumalar olur, o yüzden de meth sonrası okuma yapmış olur..
    benim arabada oem olarak MAF ın üstünde,
    MAF'da intercooler dan önce

    MAF dan okuduktan sonra, önce intercooler a gidiyor hava, oradan da methanolü kafasına yiyip, motora (:

    IAT Sensörünün okuduğu ile motora giren hava arasında ciddi bir fark olduğunu düşünüyorum açıkçası...
    ama oem beyin bunu ne kadar kaale alıyor, nasıl bir kayıp veya olumsuz geri dönüşü olur bunu merak ediyorum...
    veyahut yazılım ile bu konu üstünde nasıl bir iyileştirme yapılabilinir ?
    Loading...

  15. #34
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim arabada oem olarak MAF ın üstünde,
    MAF'da intercooler dan önce

    MAF dan okuduktan sonra, önce intercooler a gidiyor hava, oradan da methanolü kafasına yiyip, motora (:

    IAT Sensörünün okuduğu ile motora giren hava arasında ciddi bir fark olduğunu düşünüyorum açıkçası...
    ama oem beyin bunu ne kadar kaale alıyor, nasıl bir kayıp veya olumsuz geri dönüşü olur bunu merak ediyorum...
    veyahut yazılım ile bu konu üstünde nasıl bir iyileştirme yapılabilinir ?
    OEM beyin IAT ye göre ignition correction yapıyor.Örneğin VAG 1.8T grubunda 50 dereceye kadar 3000-6000 arasımda 3 derece retard yapıyor. 30 derece altında genelde hiç bir ecu retard timing yapmıyor benim gözlemlediğim.

  16. #35
    elpadre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    paristanbul
    Mesaj
    11.610
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım bır sorum olucak

    metanol u dırek benzın deposuna koysak ne olur yanı benzınle karıstırsak + guc alırmıyız yoksa gerılermı ?
    cok merak edıyorum ve soruyorum ?

    sanal alemın kablosuz delıkanlıları klavyenın hangı tusu ates edıyor ? ?

    tuned by : gürsel canpolat (16ec813)

  17. #36
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mafın haricinde çok büyük ihtimal 1 tane daha sensör vardır, eğer yoksa dediğiniz sonuçlar çıkabilir bunları anca log alarak bakabilirsiniz..

    Kardeşim sen yanlış anladın galiba
    arkadaşta senin dediğin şeyi söylüyor aslında, manifolda giren ve beyinin okuduğu sıcaklık yüksek, ancak içeride metanolden dolayı soğuyor o zaman içeri beyinin bildiği sıcaklıkta bi hava girmemiş oluyor ve belki de boşuna araba retard yapıyor olabilir
    Alıntı Spook Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    OEM beyin IAT ye göre ignition correction yapıyor.Örneğin VAG 1.8T grubunda 50 dereceye kadar 3000-6000 arasımda 3 derece retard yapıyor. 30 derece altında genelde hiç bir ecu retard timing yapmıyor benim gözlemlediğim.

    Daha önce çok tartışılmıştı aslında ama kısaca yazayım tekrar .. Tamamen aracınıza bağlı, çünkü direk depoya metanol koymanız aracınızın AFR sini fakire çekecektir.. Aracınızın AFR correction oranı yeterli ise sorunsuz olarak binebilirsiniz.. Ancak birçok arabada %50 den fazlasında problem çıkıyor, hatta eski araçlarda %20 üzerinde sıkıntı çıkıyor..
    Ayrıca yazılımlı yada performanslı araçlarda kesinlikle %10 üzeri olmaz çünkü Correction olayı genellikle tam gaz dışında geçerli..
    Alıntı elpadre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım bır sorum olucak

    metanol u dırek benzın deposuna koysak ne olur yanı benzınle karıstırsak + guc alırmıyız yoksa gerılermı ?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  18. #37
    Spook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok yok doğru anladımda somut veri vererek örneklemek istedim

  19. #38
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mafın haricinde çok büyük ihtimal 1 tane daha sensör vardır, eğer yoksa dediğiniz sonuçlar çıkabilir bunları anca log alarak bakabilirsiniz..

    Kardeşim sen yanlış anladın galiba
    arkadaşta senin dediğin şeyi söylüyor aslında, manifolda giren ve beyinin okuduğu sıcaklık yüksek, ancak içeride metanolden dolayı soğuyor o zaman içeri beyinin bildiği sıcaklıkta bi hava girmemiş oluyor ve belki de boşuna araba retard yapıyor olabilir
    o zaman acaba;
    MAF ın okuduğu değer 30 derece ve altında iken, beyin retard a almadığı sürece 'oem beyinin 30 dereceyi baz aldığını varsayarak tabi',
    giren havanın daha soğuk olmasının bir dezavantajı olmayacaktır bana, doğru mudur ?

    Sadece üst devirlerde yazılım ile avans açarak (vuruntu dinlenerek) artı olarak getirilerini yakalamak kalıyor herhalde geriye...
    Loading...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •