burada tartışmaların azalması ,typeR alabilecek kişilerin alım gücünün düşmesi..Yeni typeR alanların zaten garajlarında bi kaçtane ss var :)
Printable View
burada tartışmaların azalması ,typeR alabilecek kişilerin alım gücünün düşmesi..Yeni typeR alanların zaten garajlarında bi kaçtane ss var :)
150-160 Bin TL idi
315 Bin TL olmuş
Tartışmaya bile paramız yetmiyor artık :)
Pist kovalayan abilere kardeşlere bir sorum var, bu paraların yarısı kadar maliyetle (tamamen pist odaklı) bir EG yapılsa, en küçük civatası bile pistte süre kasmak ve keyif almak için dizilse, daha iyi işler çıkarmazmı?
yoksa aracın belli başlı sistemleri yeni olması lazım, elektronik sistemlerin ve yeni şanzımanların böyle böyle faydaları mı var dersiniz?
Daha iyi bilenler de cevaplar gerçi ama benzer denemeler var zaten. Mesela benim hatırladığım bir 106 gti vardı 2,29 civarı dönen. Ama daha aşağı süreler için sadece sökülü olması yetmez 350-400 hp güç lazım, o gücün kontrollü gelmesi lazım, şasi, altyapısı iyi olması lazım aletin. Yoksa 500-600 hp roll için yapılmış araçlarda var. Şasi dinamiği , motor performansı olarak en iyi seçenekler type r , leon cupra. Çok iyi setup yapılmış Megane rs olsaydı o da süre yapabilirdi şasi hatırına.
Doğru tespit millette alım gücümü kaldı?(yandaş,yalakalar hariç)
Arkadaş çevremde bile giderli araba kalmadı en hızlımız da150 lik fr var düşünün yani, geçen kullanıyorum bi iki kere sıktım, nasıl gidiyo demi dedi sahibi ? S.tir lan dedim sustu :D
315 lira type r a para bağlayabilecek insan zaten orta segment durumu olan birisi değildir , eskiden orta halli olup ta fn2, gtı alan çok insan vardı tanıdığım...
Daha iyi işlerden ziyade en çok hangisinden zevk alırsın denilse şüphesiz forumun çoğu ekk20 all motor yada 1.8 strokerli itb setup 106 gti der herhalde.
Katılmakla beraber şöyle de düşünüyorum, eg kasa tarzı aracı alıp pisttte ciddi süre yapacak hale getirene kadar çok ciddi bir emek - zaman lazım. Parası olan çoğu kişi TypeR gibi aracı al bayiden geç piste şeklinde süre yapmak varken sanayide aylar sürecek bir sürecin kenarından bile geçmeyi düşünmüyor bence.
İlk düşününce 315.000 TL ile 50-60 bin liralık araba alınır pistte kanatsız uçan bir canavar çıkar ortaya deniyor da hem zaman hem çalışılacak doğru yerler lazım. Bunun dışında Euro 5.50 Dolar 4.75 bu kurlar ile proje arabası yapsan yine çılgın maliyet olur - ne uğruna ? Diğerinin stock süresiyle yarışmak için.. Bilemiyorum Altan..
Ülke ekonomisini takip etmek isteyen bu konuya bakmalı.
Konu perte bağladı zaten kurlar yüzünden
Type-R bu sefer ısıtmadı :(
Onceki ring rekoru saibeli oldugu icin, hic haber degeri yok gozumde bunlarin
2015 typer konusu cok hararetli idi.
Olumune savunanlar,muthis defans yapanlar,adres verenler yada atar gider yapanlar...
İsin sonunda yine dogru yazilanlar kaldi ama olumune savunanlar kalmadi.
Eksikleri ve bir cok gelistirmeleri fk8 de yaptilar ama onunda eksikleri var. Belki bundan sonra ki daha becerikli olucak. Ama sanirim fk8 alan cok az oldu,konuya yazan da yok.
Fiyatlar da uctu :(
3 sene geçmesine rağmen kasanın nerdeyse o dönemde satılan rakamlarda fiyata sahip olması Honda genel kitlkesini üzmüştür
90larda 2000lerde gti typer parmakla gösterilirdi.şehir efsanesi olurdu hep.sonra birden çoğaldı trafikde hepsi.şimdi yine parmakla gösteriyoruz egzotik spor araba görmüş gibi.
abi bak golf r vay be adam 600.000TL vermiş, yada gördün ya honda typer değilmi helal olsun adama gibi yorumlar çok duycaz murat abi :)
Gunlukte sorun yok ama daha iyisi olunca insanin akli sasiyor.
Fiyatlari sorma kardesim,yeni Türkiye işte....
Yeni aldım ben alalı 2-3 hafta oldu FK2, günlük kullanımda çok sert ve yorucu bir araç bence. O güzelim koskoca bagaja ve arka geniş koltuklara güncel FK8'deki gibi bir Comfort modu yakışırmış... Gazlamada , yani günlük hayatta trafikte üzmez. Trafikte peşinden gelebilecek araç sayısı çok çok az, onlara da 40 yılda bir denk gelirsiniz.
Bu sertlık sase ve arka yek pare aksdan kaynaklanıyor.
Fk8 de arkalar bagımsız,daha hafıf sase ve baglantıları bar,ustune comfort mode ıle gunluge cok uygun.
Ayrıca oturma pozısyonu,vıtes yolları,yol tutus ve dengesı vs cıdden ıyı.
Bakalım yenısınde ne gıbı suprızler olacak.
Bende Mini yi verdim, FK2 bakiyorum bu aralar. Hatta radarimda bir kac tane var.
Simdiye kadar ben kronik bir sorun hic duymadim. Benim gibi alma arifesinde olan arkadaslar icin kullanicilardan yorum alabilir miyiz? Misal aile spec sehir ici kullanimda ne yakar acaba? yetkili servis standart bakimlari ne tutar, tahmini kasko tutari gibi sorular var aklimda. Cunku ben alirsam en az 5 sene binerim. Toplam bana maliyeti onemli. Bir de tr dekac tane var fk2 typer?
Biz bir tanesini ailece test ettik bir kere. Oglan, hanim, ben bindik. R mode kapali halde biraz dolastik. Ben oyle cok gunluk kullanilmayacak bir araba izlenimi almadım. Mini den sonra mi oyle geldi bilmiyorum tabi. Haftada 2-3 bineriz zaten bizde araba cok kullanilmiyor. Ancak tatillerde falan cikar. Bu kullanim ile beni uzmez gibi sanki. Hem 4 kapi olsun hem birazda bagaj olsun. İstedigim zamanda gazlıyim diyorsan o paralara cok mantikli araba. ama piyasasi cok degisik, hangisine kac para vermek lazim cozemedim henuz :)
Fk2 ler de ilave olarak yapılanların hangisi makbul
Evet arka aks böyle bir araçta neden yekpare anlamış değilim. En azından sert süspansiyonları yumuşatabilecek bir mod olsaydı çok ideal olabilirmiş. Fakat yeni kasanın oturma pozisyonu ve görüşü açıları konusunda katılamayacağım. Bence burnu çok uzun FK2 ye göre, veya yüksek, kaput görünüyor oturunca. Konsol daha geniş ve oturuş pozisyonu daha alçak, hakim değilsin araca gibi geldi bana. Vites kutusu ve şanzıman aynı diye biliyorum.
Miniden sonra rahatsız geleceğini düşünmüyorum. Ben BMW 5.20 den geçtiğim için bana doğal olarak konforsuz geliyor. Fakat daha önce A3 Cabriolet vardı 19" jantlı ve spor yaylı, onunla aynı diyebilirim. 19 jant ve 35 yanak lastikle çukurları falan geçtim yoldaki hız bantlarını bile hissediyorsun, Şehir içi kullanımda, - standart dur kalk trafik ve agresif olmayan sürüş stili - ortalama 9 - 10 lt. civarında. Uzun yolda (İzmit - İstanbul arası 110 km sabit) 6.4 lt yaktı. Araçta yazılım,egzoz da var benim. Agresif sürüşte ( Gebze - Osman Gazi - Bursa otobanında sürekli 250-270 km) 15.8lt/100km ortalama gördüm. Bakımları hakkında henüz bilgim yok, bakımları yapılmış olarak aldım. Fakat duyduğum kadarıyla İngiltere üretimi olduklarından ötürü parça fiyatları pound ileymiş ? ne kadar doğru bilmiyorum açıkçası. Kasko tutarı fena , benim 3. aracım, herhangi bir kaza vs. yok, indirimsiz en düşük 5600 TL , 24.000 TL ye kadar çıkıyor kasko markasına göre.. Anadolu Sigorta 5600 TL tercih ettim ben, genişletilmiş kasko. Üstüne de %40 indirim ekleniyor. Ray Sigorta bir önceki kasko şirketim idi, onlar 24.000 TL çıkardılar.
R+ modu günlük hayatta kullanılmaz, kullanılmamalı. Araç çok sertleşiyor, bu sertlik yollar dümdüz olmadığı için sürekli zıplama efekti ile size geri dönüyor ve sürekli bir güç kaybı yaşatıyor otobanda yoldan kesilir gibi oluyorsunuz. Şehir içinde zaten kullanılmaz. Tamamen pist odaklı bir mod olduğunu düşünüyorum, keza yabancı incelemeleri izlersiniz hepsinde aynı tavsiyeyi veriyor. Uzun yol yapılmaz diye birşey yok dediğim gibi araç iç genişliği oldukça fazla, arka koltuklar oldukça geniş, hatta 5.20i'den geniş bir diz mesafesi var. Arka koltukların altları boş, buralara eşya koyabiliyorsunuz, bagaj çok derin, 5.20'yi sattığımda araçtan transfer ettiğim tüm kamp malzemeleri 5.20'nin bagajının neredeyse tamamını kaplarken, R'da derin oldugu için ancak 1/4 'i ni doldurabildiler. Araçta fabrika çıkışı pandizot yok o biraz saçma bir olay, bagajın üst kısmı açık yani. Biz İzmit - Bursa 5 kişi 1 i 4 yaşında cocuk oldukça rahat seyehat ettik.
Genel kullanılabilirlik olarak aktarabileceğim bardaklık yok denecek kadar az, kapı içleri var sadece kullanılabilecek. Bunun dışında Android saçma bir tablet var arabada, keşfetmek biraz zaman alıyor, fakat ben Netflix yükleyebildim, böylece yolculuk yaparken yandaki en azından sıkılmıyor :) Fakat arkada çocuğun izlemesi bir hayli zor çünkü tablet sürücüye doğru çevrilmiş. Ses sistemi kötü, ses kalitesi kötü, ki zaten araç içi gürültülü, yol sesi alıyor, özellikle 200 km'den sonra da oldukça fazla rüzgar sesi alıyor. Yani gürültülü bir atmosferi var. Bunlar dışında farlar enteresan bir sistem, xenon falan değil herhalde 2 tane mercek koymuşlar ama pek parlak değil aydınlatması, karanlık yollarda bence yeterli değil.
Aklıma gelenler bunlar sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.
Araç almadan önce kullanıcı deneyimleri çok önemli oluyor. Açıklamalar için teşekkür ederim. Pandizot bildiğim kadarı ile servisten satın alınabiliyor. Benimde o görüntü hoşuma gitmedi, pandizot kesin alırım ben. Ses sistemi falanda çok umurumda değil açıkçası. Bizim hanımla ortak noktada buluşabileceğimiz tek araba bu şu an. Yeni kasasına şu an erişemeyiz. ama bunu alırsam da 5 sene minimum binerim. paldır küldür çok araba kullandım, seninde dediğin gibi beni rahatsız edecek bir araba değil, ailece alışkınız :) Şu an benim için tek problem piyasası, tahminen biraz daha kovalarım.
Aksesuar olarak gözüne çarpan eksikler nelerdir? bildiğim kadarı ile katlanır ayna, far/yağmur sensörü vs falan yok arabada. Oha çüş bunuda koymamışlar mı dediğin bir şey var mı? :)
Kasko fenaymış bu arada :)
Aracın ön camında 2 adet sensör var ancak ne işe yaradıklarını anlamış değilim. Dediğin gibi yağmur/far sensörü yok, çok aşırı önemli değil ,benim BMW de vakumlu kapıdan otomatik bagaj kapağına kadar herşey vardı, tabiki o tarz şeyleri arıyor insan alıştığı için ama bu da olsaymış diyebileceğim pek bir şey yok.Aynalar otomatik katlanmalıymış kesinlikle, çünkü büyük aynaları var, elle katlanıyor maalesef, arkada park sensörü olmalıymış ama en azından kamera var, araç içinde kapılar açılınca tam ortada bir lamba yanıyor ve çok yetersiz ışığı var, o lamba ile birlikte neden sürücü tarafındaki lambalar yanmıyor anlamış değilim, el ile açmak gerekiyor manuel yani onlar. Bunun dışında bardaklık bence en büyük eskiklik özellikle arkada, bir de arkada kalorifer peteği veya çakmaklık girişi olmaması bence eksiklerden biri. Oha çüş bunu da koymuşlar dediğim anahtarsız giriş ve çalıştırma var enteresan bir şekilde :)
Aslında bu saydıklarımızın hepsi GT modelinde var , maalesef Türkiye'ye boşunu göndermeyi uygun görmüşler vergilerden dolayı herhalde. Hatta şerit takip, kör nokta uyarı sistemi, ön arka park sensörü, çift bölgeli klima, otomatik kararan dikiz aynası, otomatik farlar, yağmur sensörü gibi şeyler de varmış...
Yanlis hatirlamiyorsam o sensorlerden biri 50 kmh kadar carpisma onleyiciyi devreye koyuyor. Otomatik asiliyor frenlere
Adamın gözünü yerinden çıkarır öyle asılıyo frene eski evimde otoparktan çıkarken bariyeri yaya sanıyodu herhalde sürekli devreye giriyodu :)
Fk8 de bu opsiyonlar var.
Oturma pozisyonu fk8 in fk2 ye gore ciddi iyi ve kullanisli.
Yol tutus ve konfor da.
Zaten otomobil urericileri her yeni modelde cok ileri gidiyor.
Fk2 cok az tedavulde kaldi,hemen fk8 e gectiler.
Avrupa da cok daha fazla fk8 var,daha sorunsuz pist icin.
Ama gunlukte hicbir japon sorunlu degildir.
Türkiye özelinde garip fiyatlandırması var. Fk2 ile fk8 arasında 100-120 bin fiyat farkı var, bu korkunç bir rakam.
Güle güle kullanın keyifle binin aracınıza maşallah diyelim.
Kur ve otv belası bırlesınce sacma fıyatlara cıktı.
kronik sorun olarak ben şanzuman duydum 2. vites senkromeçi, 1-2 arası gazlama sırasında sert değişim sonucu.
Eğer stock alıp sonradan yüklerim düşüncesinde iseniz direk ekstralı almanızı önerir herkes, malm şuanki euro/dolar kurları yüzünden çok yüksek meblağlara araç modlanıyor
Küçük bir edit yapacağım konuya, aracın üzerindeki yayları orijinal yaylar ile değiştirdim, ve sertlik konusunda kesinlikle sınıf atladı. Üzerindekiler preslenmiş daha önce, bundan dolayı çok sert hissettiriyormuş, şu an günlük kullanımda oem yaylar binilebilir bir düzeye geldi kesinlikle. Hala sert evet ancak çok net söyleyebilirim presten sonra inanılmaz fark etti. Audi A3 Cabrio vardı bende HR yaylı ve 19 jantlı ondan cok daha yumuşak. R moduda otobanda tavşana dönüştürmüyor aracı :)
Ben extra vida takmaya kiyamiyordum ne bir redline nede baska bizey. Ama goruyorun ki bir cok fk2 nin cani alindi. Bilende bilmeyende kurcaliyor araci. Buna garajlarda dahil
Sanırsın 1.4is almış da yay pressliyor :D