Herkes teorik konuşmuş , wikipedia link'i verenler vs de var. 17 Yaşında 535'e turbo yaparım diyenlerde

Ben M60B40 kullanmış biri olarak yorum yapayım. Aynı zamanda Drift otomobilimde M60b40'ı kullandım.
540 kullandım , driftte ve yolda. Güzel otomobil gerçekten. Ama , parçaları pahalı ve BMW 3 kasaların servis ve parça bulunabilirlik avantajlarından uzak.
M60B40 BMW'nin alüminyum bloklu ürettiği motorlardan biri. Hafiflik olarak gerçekten başarılı ama hararet gördükten sonra hafifliğin hiçbir avantajı kalmıyor. Çünkü hararet görmüş M60 (3.0 yada 4.0 ) bir çok sorun çıkarıyor ve blok değişmeden bu sorunları ortadan kaldırmak çok maliyetli.
Hararet gören motor da öncelikle blok ve silindir kapağı eğiliyor. Sonra kapak saplama yuvaları yalama oluyor , saplamaları elinizle söküp takabiliyorsunuz. Ve böylece devamlı hararet yapmaya devam eden bir arabanız oluyor. Timesert gibi bir uygulama yapmadan bloğu kullanmak pek mümkün değil , sanayi tornacılarının helicoil işlemi hiçbir işe yaramıyor.
Ben piyasada bulunan en büyük aftermarket radyatörü kullanmama rağmen hararetin önüne geçemeyince , yeni yapılmış motorumu açarak bu sorunları gördüm. Motoru toplayan kişilerin görmesi gereken şeylerdi bunlar.
İşin özü , 540 yada 530 , E34 yada E39 alırken arabanın kaporta kondisyonundan çok motorun durumuna bakın. Yoksa çok üzülürsünüz.
