User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E34 v8 motorlar hakkında

  1. #1

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E34 v8 motorlar hakkında

    yakın bir arkadaşıma e34 kasa bir bmw 5 serisi almak istiyoruz. 2 model arasında kalmış durumda. 530i ve 540i . bu iki model de v8 kullandığı için uygun fiyatlı v8 keyfi yaşamak istiyor.

    Acaba 2 model karşılaştırıldığında hangisi daha üstün basar. yakıt, performans, güvenilirlik, bakım maliyetleri, parça vs . Direk 540i demeyin lütfen, yurtdışı forumlarda kabaca yapılan araştırmaya göre pek de sağlıklı olmadıkları söylenmiş 540i'lerin.


    ***** sitede 2 farklı modele ait 2 ilan var. bu araçlar hakkında bilgisi olan var mı ? fiyatları nasıl, kaza boya orijinalite bakımından bilgi istiyoruz mümkünse

    kronik sorunları, alırken dikkat edilmesi gereken noktaları nelerdir. son olarak lpg uyumunu merak ediyoruz bu modellerin.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...5609001/detay/

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...7499385/detay/
    Öküz 40 yaşına da gelse öküzdür, zekanın mantığın derecesi yaş ilerledikçe artmıyor

  2. #2
    brsmustang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    safranbolu
    Mesaj
    159
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu iki ilan arasında 5.30 göze daha güzel gözüküyor 5.40 tansa.
    burdada e34 lerin teknik verileri mevcut.
    BMW 5 Series (E34) - Wikipedia, the free encyclopedia

  3. #3
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    illede v8 diyorsa hangisi temiz ise onu alsın resimlerden 5.30 daha bir iyi gözüküyor.
    v8 olmadan da olur derseniz 12-13 bin tl civarına temiz bir 5.20 alır(24 valf) aradaki fiyat farkıyla turbolar hem performans hem de kafam rahat olur.yakıt olarak da dikkat edildiğinde v8 den çok daha az yakar.
    Alıntı gokhan07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uyması için öncelikle arabada bi beyin olması lazım oda senin arabada yok

  4. #4
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 silindir kabulse 535i de çok iyi makina

    ama 540ta ki motor daha yeni benim bildiğim hatta e39da da kullanıldı nasıl kötü olabilir onu anlmadım. ben olsam 540i tercih ederdim. hatta forumda yusuf abi var onda vardı 540i sc filan yaptı ona sonra bi sıkıntısını duymadım.

  5. #5
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.717
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    540 daha dolu gibi. teknik verideyse ezmiş. maksadı madem v8i tatmak bunu 540 ile fazlasıyla elde eder.

    530i 2997 cc V8 32 160 kW (218 PS) @ 5.800 rpm 290 N·m (210 lb·ft) @ 4.500 rpm
    540i 3982 cc V8 32 210 kW (286 PS) @ 5.800 rpm 400 N·m (300 lb·ft) @ 4.500 rpm

    aradaki fark pek azımsanacak gibi değil..
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    Ey Türkoğlu bu ihanetlerin tarihini sakın unutma!
    16.11.2013
    08.06.2014

  6. #6
    nosturkye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5.25 in hacim ve güç oranında tork hariç daha makbul olduğunu düşündüm viki verilerinde yakıttada artı sağlar diye düşünüyorum.
    540 dışında 5.25 ten çok üst güçler yok fazladan 2 silindir ve V motora rağmen.
    tork derseniz lafım yok.

  7. #7
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işn geçeği illa v8 olsun demiyorsanız motoru bitik durumda olan bir m50 520 alır onu stroker ile 2,8 yapıp 25 kapak tesisat vs. ile doldurup 200+ güçlerde (ki standart stroker dan bahsediyorum ilave bir şeyler yaparsanız 250 üzeri ni çok rahat görürsünüz) 2000cc vergisi verip mutlu mesut binerdim
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  8. #8
    tandogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    476
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 93 model 7.40il aracıma 18tl istiyodum yüzüne bakmadılar.5 kasalara 2x.xxx fiyat isteniyor.

  9. #9
    01ASU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    ADANA
    Mesaj
    2.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ikisinide düşünmem o paralara e39 5.40 alır rahatima bakarim
    Alıntı ASU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok çok iyi maşallah asulara...Adana'da bu ASU plakaların serisi sizde herhalde değil mi ?
    ASU SERİES UMUT ZİYAN

  10. #10
    fastchild - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbull/Maltepe
    Mesaj
    2.860
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ilandaki 5.40 Tamponlar M5 diyor ama sadece arka tampon M ön tamponda 5.40 ekleri bile yok belkide Mön tamponu kenara koydu
    Arka stopları orjinal smoked hella ise geçtiğimiz aylarda 800 lira gibi bir fiyat isteniyordu

    Recaro koltuk var donanım olarak daha üstte ASC felanda mevcut konsolda vitesin oradaki tuştan görebilirsiniz


    M60 motorlar genel olarak narindir ben olsam 5.35 Big six alıp turbolarım daha sağlam bi motor
    Alıntı Ufuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanka sen çekirdekten yetişme bi manyaksın belirtiyim dedim
    -Now-34 K 3862 E34 5.20 1996 CosmosSchwarz " Sumfang Edition "

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    341
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar ***** söz konusu zevk renk olunca arkadaşa anlatamıyoruz. ben de 535i önerdim, tavsiyeleriniz doğrultusunda çok da kaliteli verimli bir motor ama illaki e34 kasa v8 istiyor.


    yorumlar doğrultusunda 530i olan araca yoğunlaştı. umarım yakın zamanda sahip olur da buraya konusunu açabiliriz
    Öküz 40 yaşına da gelse öküzdür, zekanın mantığın derecesi yaş ilerledikçe artmıyor

  12. #12
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.140
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadasimda bahsedilen e34 530 veya 540 bakiyor
    Baya arastirdik kullanilan makine nikasil kaplanmis yani motor asinmasi yok omru sinirsiz gozukuyor mantiken
    Ama rektifiye gormus butun araclar nerdeyse bu sirada nikasilin ozelligi yok olmus olabilir mi?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  13. #13
    JaSoN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    93-96 arasında üretilen nikasil kaplı V8lerde Türkiye'deki benzinin sülfür oranının yüksek olması nedeniyle aşınmalar olmuştur ve ömrü uzun değil, aksine kısadır. Yağ yakma problemi düşük KMlerde başlamıştır. 96 yılından sonra alusil kaplama yapılarak bu problem giderildi. Motor yapılan araçlarda da gömlek çakılarak giderildi. Dolayısıyla nikasilin özelliğinin yok edilmesini bırakın, sorunlu olduğundan komple yok edildi...

  14. #14
    I-HANN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul-Kurtköy
    Mesaj
    861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    535i ile uğraşırsın çok temiz olmalı oda çok zor. 540 ın kası temiz birde manuel olursa zevk alırsın . Motoru a-z sıfırlasan 5 bin civarı tutar 900 tl 8 pistonu kesici kesici gezmediğin müddetce motoru sıkıntı çıkarmaz . Tutup 540 ilede markete gitmiyeceğinize göre yılda 20.000 bın 30.000 km bile yapsan motorunu öldüremezsin.kesinlikle 540 ve manuel derim. Şuda bi gercek 530 lar 540 lardan daha temiz genelde.
    “Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır.”

  15. #15
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkes teorik konuşmuş , wikipedia link'i verenler vs de var. 17 Yaşında 535'e turbo yaparım diyenlerde Ben M60B40 kullanmış biri olarak yorum yapayım. Aynı zamanda Drift otomobilimde M60b40'ı kullandım.

    540 kullandım , driftte ve yolda. Güzel otomobil gerçekten. Ama , parçaları pahalı ve BMW 3 kasaların servis ve parça bulunabilirlik avantajlarından uzak.

    M60B40 BMW'nin alüminyum bloklu ürettiği motorlardan biri. Hafiflik olarak gerçekten başarılı ama hararet gördükten sonra hafifliğin hiçbir avantajı kalmıyor. Çünkü hararet görmüş M60 (3.0 yada 4.0 ) bir çok sorun çıkarıyor ve blok değişmeden bu sorunları ortadan kaldırmak çok maliyetli.
    Hararet gören motor da öncelikle blok ve silindir kapağı eğiliyor. Sonra kapak saplama yuvaları yalama oluyor , saplamaları elinizle söküp takabiliyorsunuz. Ve böylece devamlı hararet yapmaya devam eden bir arabanız oluyor. Timesert gibi bir uygulama yapmadan bloğu kullanmak pek mümkün değil , sanayi tornacılarının helicoil işlemi hiçbir işe yaramıyor.

    Ben piyasada bulunan en büyük aftermarket radyatörü kullanmama rağmen hararetin önüne geçemeyince , yeni yapılmış motorumu açarak bu sorunları gördüm. Motoru toplayan kişilerin görmesi gereken şeylerdi bunlar.

    İşin özü , 540 yada 530 , E34 yada E39 alırken arabanın kaporta kondisyonundan çok motorun durumuna bakın. Yoksa çok üzülürsünüz.


  16. #16
    peace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    ist/g.o.p
    Mesaj
    2.784
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tr şartlarında bmw de en mantıklı motor m50 bence, v8 çok temiz olsa bile sorun çıkardığında parça sıkıntı yaşatıcaktır.
    Alıntı SULTANOGLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uzaylıların bizi görmesi için çizilen sıfırlar gayet gereksiz..
    https://www.instagram.com/topalworks/

  17. #17
    JaSoN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.469
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mechanix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkes teorik konuşmuş , wikipedia link'i verenler vs de var. 17 Yaşında 535'e turbo yaparım diyenlerde Ben M60B40 kullanmış biri olarak yorum yapayım. Aynı zamanda Drift otomobilimde M60b40'ı kullandım.

    540 kullandım , driftte ve yolda. Güzel otomobil gerçekten. Ama , parçaları pahalı ve BMW 3 kasaların servis ve parça bulunabilirlik avantajlarından uzak.

    M60B40 BMW'nin alüminyum bloklu ürettiği motorlardan biri. Hafiflik olarak gerçekten başarılı ama hararet gördükten sonra hafifliğin hiçbir avantajı kalmıyor. Çünkü hararet görmüş M60 (3.0 yada 4.0 ) bir çok sorun çıkarıyor ve blok değişmeden bu sorunları ortadan kaldırmak çok maliyetli.
    Hararet gören motor da öncelikle blok ve silindir kapağı eğiliyor. Sonra kapak saplama yuvaları yalama oluyor , saplamaları elinizle söküp takabiliyorsunuz. Ve böylece devamlı hararet yapmaya devam eden bir arabanız oluyor. Timesert gibi bir uygulama yapmadan bloğu kullanmak pek mümkün değil , sanayi tornacılarının helicoil işlemi hiçbir işe yaramıyor.
    Ben piyasada bulunan en büyük aftermarket radyatörü kullanmama rağmen hararetin önüne geçemeyince , yeni yapılmış motorumu açarak bu sorunları gördüm. Motoru toplayan kişilerin görmesi gereken şeylerdi bunlar.

    İşin özü , 540 yada 530 , E34 yada E39 alırken arabanın kaporta kondisyonundan çok motorun durumuna bakın. Yoksa çok üzülürsünüz.

    bütün bu sorunları söktüğümüz birkaç motorda biz de gördük. Motor yapıldıktan sonraki durumlarını bilmiyorum çünkü araçlar satılıyodu hemen Özellikle kapakları sorunludur bu motorların. 5000 Liraya motor yapılır diyen arkadaş da biraz iyimser tahmin yapmış.

  18. #18
    burkaykalyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JaSoN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bütün bu sorunları söktüğümüz birkaç motorda biz de gördük. Motor yapıldıktan sonraki durumlarını bilmiyorum çünkü araçlar satılıyodu hemen Özellikle kapakları sorunludur bu motorların. 5000 Liraya motor yapılır diyen arkadaş da biraz iyimser tahmin yapmış.
    Yekta Abi'ye katılıyorum. 5000 çok iyimser bir tahmin bence. Benim bitik M20 motoru bile adam etmek 4-5 bin TL'ye mal olacaktı...

  19. #19
    Mechanix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Piston 1000 TL
    TakımConta 1000 TL
    Rektefiye 1200 TL-1800 TL
    Krank 1000 TL-1500 TL
    Yataklar 800 TL
    Yağ pompası 1400 TL
    Su pompası yan sanayi 250 TL
    İşçilik 2000 TL
    Benzin filtresi 20 TL
    Yağ filtresi 20 TL
    Motor yağı 8lt 300 TL

    Siz toplayın , benim canım acıdı bir kez daha

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •