Sen önce ülke yönetmeyi öğren, sonra halkının malına göz dik, devletin malı kalmadı mı ?
Printable View
Sen önce ülke yönetmeyi öğren, sonra halkının malına göz dik, devletin malı kalmadı mı ?
Once ikaruslari kaldirsinlar piyasadan bu ne perhiz bu ne lahana tursusu.
Sanki yerli üretim arabamız varda yeniye teşvik ediyorlar.
Onuda geçtim 2011-2012 model olan ABS bulunmayan araçlar var, şimdi 98 model mercedes 2013 model Tata'dan daha mı çok tehlike yaratıyor. Eğer gerekçe trafikte tehlike ise araçların yaşına değil, ABS-ESP-4 disk fren ve benzeri ekipmanlara bakılarak araçlar derecelendirilmeli. Bu şekilde bir uygulamanın çok uzun vadede bile gelebileceğine inanmıyorum.
Benzeri bir durumda sigorta şirketlerinin fiyatlandırılmasında söz konusu galiba. Düşünün ki adam kaza yapıp pert kayıtlı aracı satıyor, orada ki fiyat farkı kazayı yapan kişiden değil arabayı alan kişiden çıkartılıyor. Yani resmen araba suçlanıyor, bu kadar saçma bir şey olabilir mi sanki kendisi gidip vuruyor..
95 model şahinime yıllık 100 lira vergi ödüyorum. tabi ki istemezler trafikte :)
Ben bu uygulamayi mantikli buluyorum.Türkiye ye geldigim zaman sanayilere çok gidiyorum.ya o kadar çok çürük araba ve freni tutmayan araba varki ben bunlarin piyasadan kalkmasini mantikli buluyorum.kimsenin basi yanmasin arkadas.insan hayatinin ben bu kadar ucuz olmasini istemiyorum ama tabiki bu demek degilki her 20 yasinda ki araç çürüktür.muayeneye girip trafikten men çürük araçlar için geçerli oldugunu düsünüyorum.
Bazi arkadaslar yurt disinda 50 yasinda arabalar var trafikte söyle böyle dolasiliyor denmis.evet var ama nasil dolastigi hakkinda bir bilginiz varmi?
Ben Belçika için konusuyorum 25 yasi üzeri araçlar her sene muayeneye gidilip her noktasina ince ince bakiyorlar.adamin hafif bir çürügü oldugu zaman adam çekiçle kontrol ediliyor.tamam dedik hersey iyi muayeneden geçtik,bu arabalara trafikte özel plakalar veriliyor.bu araçlar sadece 08.00-21.00 saatleri arasinda ve evinizin adresinden itibaren en uzak gideceginiz yer 30 km olmasi gerekiyor.
Almanya nin sartlari bana sorarsaniz daha agir.bazi eylatlere araciniz eger en düsük euro 4 eksoz emisyonunda degil ise sehir içine bile alinmiyorsunuz.
Şartları güzelce anlatıp, doğru konuşmuşsunuz ama şunu da unutmayalım Almanya her zaman yeniye teşvik etmek zorunda çünkü otomotiv sektörü üzerinden geçinen bir ülke. Yerli güzel arabalarımız varda biz mi hayır illa biz almayacağız diyoruz
tüv ü boşuna mı çıkardılar? kaç yaşında olursa olsun araba, tüve gerekli standatları sınırlamaları getir iş bitsin? benim 13 yaşındaki arabamın frenleri güvenliği 2013 arabaların %25 inden iyi değilse adam değilim
ya şimdi benim aracım 93 model ve 30 bin lira para harcadım ne olacak
bana 30 bin lira verecek mi devlet
güzel yazmışsınızda ordaki asgari ücret yaşam kalite ve standartını burdaki insanlara verebilicek bir ortam varmı.. orda 50 yaşında aracı adam zevkine keyfine sevdasına hobisine yada manevi bazı değerleri için alabilir ama kapıda illaki sıfır bir yada iki arabası vardır oralarda araba almak zor bir şey değil çünkü..
ordaki insanlardaki 50 yaşındaki araç büyük adamın oyuncağı tarzı bir şeydir..
türkiyede böyle bir lüks yok... zorunluluk ne yazık ki adam o araçla işe gidiyor o araçla ailesini taşıyor o araçla alışverişini yapıyor hastasını taşıyor memlekete ailesini ziyarete gidiyor v.b.. Türkiyede ötv ve diğer vergileri kaldırdılarda avrupadaki gibi ordaki fiyatlara eş değer fiyatlarda sıfır araç sattılarda kimse almadımı.. türkyiedeki doğan şahinin fiyatı bile avrupadaki 2000 model üstü ikinci el pek çok araçdan daha pahalı..
Sıfır km araçlarda hayvan gibi ÖTV var. İndirsinler ÖTV oranını, hibrid veya elektrikli araçları sübvanse etsinler, eskisini getir - yenisini götür gibi bir takım teşvikler getirsinler, o zaman amenna. Böyle bodoslamadan, eski araçları yasaklayacağım diye bir şey mesnetsiz olur. Yazık günah bu millete.
Bunlarda eski araçları çekememezlik var.Hacimden takamadılar vergiyi.Yıldan da.Baktılar bu iş olmayacak.En iyisi alın hurdaya.Yok yaşam kaybı ölüm falan hikayenin daniskası.
Başbakan aklını başına alsın.Milli Eğitim bakanlığını adam etsin.Ondan sonra vergileri indirsin.Hatta komple ötv kalksın.Zaten haksızca alınan bir vergi.Gümrükte kotayı artırsın. ( Ben tc vatandaşı olarak en az 2000 euroluk malı vergisiz bu ülkeye yılda 1 sefer getirebilmeliyim. ) Ben yüksek model araç almazsam konuşsun.
Şunu unutmayın abs hayat kurtarmaz.Bilinçli insan hayat kurtarır.
Saygılarımla.
Bu ülkede herkezin sıfır araç alma gücü varmı ki böyle saçma sapan bir uygulama yapmaya kalkıyorsunuz ? Destek olacaklarmış birde sağolsun :) Klasik aracı olanlar intihar etsinler ozaman bu ülkede..Ben yeni araçtan zevk almıyorum , işimi gücümü bıraktım sadece kendi araçlarımı toparlayacağım diye hergün sabahtan akşama kadar sanayideyim,ne yapıcam dünyanın parasını harcadığım crx imi presemi verelim ? Çok komikler gerçekten , başımızdakiler nereden geldiklerini unutmuşlar , nereye doğru ilerledikleri belli ama ..
Yeni araba demek Ötv demek Kdv demek Bandrol Demek :) size çok basit bir hesap yapım beyler kendim skoda da çalışıyorum Rakamlar nettir.
Örnek: Skoda Rapid 1,6 Tdı Elegance Serisi.
Alış Matrağı : 29,766 TL
Ötv: %40 : 11,906 TL
Kdv:%18 : 7,501 TL
Bandrol : 414 TL
Plaka Masrafı :276 TL
Toplam :49,587 TL
Devletin kasasına Giren net : 19,821 TL
Satış fiyatı Aracın Anaktar Teslim : 49,990 TL
Kocaman plazaya kalan ise Sadece : 403 TL :) Birde her gelen pazarlık yapar 403 TL de ucar gider.
Bizim devletimiz okadar bizi seviyorki aracın hesabını yaparken ilk önce mal bedelinin üstüne Ötv koyuyor sonrada üstüne %18 Kdv koyuyor :) Yani Ötv nin bile Kdv sini alıyor, Bazı arkadaşlar dışardan otomobil bayilerinin çok karlar kazandığını sanıyorlar oysaki hepsi yanılıyor, örenek durumu incelerseniz ne demek isteğimi anlarsınız :)
şahenkler doğuştan ve tüvden işin kaymağını yiyiyor, koçlar zenginliğine zenginlik katmak istedikleri için hükümete baskı yapıyor, ab ve merkel bize 0km otomobil satabilmek için ab kriteri ayaklarıyla ayrı baskı yapıyor. ab ve bizim doymak bilmeyen, işçiye bol maaşı çok gören şeref yoksunu iş adamlarının derin baskıları başımızdaki güdümlü hükümette tutuyor. Ne insanı ne de ölümleri düşünen var, tek amaç milletin cebindeki parayı kendi ceplerine doldurmak.. Bizim koyunlarımız otlamaya, öküzlerimiz çamur banyosu yapıp kendilerini mutlu hissetmeye devam etsinler..
duble yollara gelirsek asfalt kalitesi rezalet seviyede, hatta asfalt bile değil. 70lerde 80lerde duble yol yapılamıyordu ama yinede az da yapılsa yapıldığında asfalt kalitesi daha üstündü..
yardımcı olacaklarsa şöyle bişey yapsınlar 15 yaş üzeri aracınızı getirin 2013 model aracınızı bedava alın.. nasıl böyle bişey saçmaysa bu trafikten men etme işide saçma..
Birincisi galeri piyasası ölür...
Onu geçtim benim gibi trilyoner bile olsam eg civic alıcam diyen adamlar sırf başbakan istedi diye aracını kullanamayacakmı
bu seferde yasadışı yada ruhsatsız araçlar trafikte tehlike taşımayacak mı ?? ki adam polis tarafından çevirilse aten kaybedecek bişeyim yok diyip daha da tehlikeli olmayacak mı ?
Ayrıca nedense habertürk gazetesi daha 10 dk önce 17 milyon araç bir yılda hatalı olduğu için geri çağırıldı diyor..
Ama adam arabasına gözü gibi bakıyor hala dipdiri Hangisi daha tehlikeli!
Klasik araç kullanan aracına değer biçemeyen garajdan cıkartmaya kıyamayan insanlar ne oLcak ?
Tahmin ediyim klasik araçlarada Lüx vergisi geLir,Klasik arac kullanıcaksan vergi ödiceksin derLer...
daha öncede hurda yasası oldu arkadaşlar kimsenin aracını zorla elinden almadılar, alamazlar da zaten, üretildiği tarihteki fabrika verilerini standartlarını yakalayan araca kimse karışamaz.
işime hesabıma gelirse ben aracımı vermeyi düşünüyorum
Bende devletin hurda toplama bolgeleri seçeçegini oralarda toplayacağını duydum aracın bedelini odeyerek isterse vatandaş vericek oda olmadı metal ömrü vs test edilcek ona görede eski aracın vergisi yükseltilcek diye duydum toplanmaları ihtimali yok öyle birşey bunu bizzat anadolu yakası hurda aracaları toplama ihalesini alan firmadan tanıdğıma sordum
vergi yükseltmek zaten toplamaya eş değer bir şey 5-10 bin tl lik araçdan bin tl, iki bin tl vergi alırlarsa o aracı zorla olmasada kibarca alma yoludur kimse 5-10 bin tl lik araca gidip bin tl iki bin tl vergi veremez vericek durumu olsa zaten o araca binmez..
valla en güzeli motorsiklet 250cc enjeksiyonlu 30 beygirlik gv 250 im var hem vergisi az, hem az yakıyor, hem carbon salınımı az.. eğer şu yazılanlar hayata geçerse en güzeli kapsam alanı dışındaki araçlardan birini almak misal pick up lar kapsam dışında ise pick up almak yada minübüs sınıfı kapsam dışındaysa minübüs statüsünde bir araç almak o statüde geçen güzel van tipi araçlar vardı :) zaten yeni kasa ford rangerlar gözüme çok haşin görünmeye başladı her an bir çılgınlık yapabilirim :)
daha önce olduğu gibi belli bi yaş üstünü hurdaya çıkarana ötv indirimi falan yapılırsa zaten kendi kendine çürük çarık ayrılıyor ?
bende eski model araç kullanıcısıyım. şuana kadar hiçbir aracım muayeneye gidipte kalmadı. hafif kusur sayısıda 3ten yukarı olmadı. 2011 yılında aynı anda benimle muayeneye giren 2008 model era fren testinde ağır kusurdan kaldı. Şimdi benim arabam sırf 85 model diye mi trafiğe çıkamayacak ? böyle bir saçmalık olabilir mi ? bunun yerine tüv denetimini daha üst düzeye çeksinler madem. trafikte muayene kontrolunu artırsınlar. kimsenin benim eski araba kullanma zevkimi elimden almaya hakkı yok.
şöyle de bir durum varki benim 96 model vento aracımdaki donanım 2008 dobloda yok. 96 vento da abs varken birçok yeni model şirketler için üretilmiş araçlarda halen abs bile yok. 90lı yılların mercedeslerindeki donanımda birçok yeni araçta halen yok. güvensizlik meselesini yaşla doğru orantılı düşünmek yanlış.
Yav adam 96 model arabadakı donanım 2008 dobloda yok diyor sende kalkmıs neden dobloyu asagılıyorsun dıyorsun.
Tamam fiat harika mükemmel benım 2006 hyundaımde yok o donanımlar ezik hyundai :)
Acın gözlerinizi önce söylemek istenenini anlayın sonra cevap yazın buraya.Boşuna polemik,tartışma cıkarıcak işlere girmeyin.
bence eski araçlarda fabrikasyon abs airbag fln aranması lazım ki bir çok kaliteli eski araçlarda 90 lı yılların başından itibaren abs ve airbag mevcut
bu özellikler olmıyan araçları ayıklasınlar ozmn illa 15 yaş nedemek bende bunu anlamıyorum şimdi 95 model bir şahinle 95 model bir bmw yada vw ni karşılaştırın aynı yıllarda üretilmesine rağmen aralarında dağlar kadar fark var
bunun olabilitesi nedir abiler ?
ev alırken arabamızı sattık yerli malı yurdun malı diye doğan aldık. şimdi son bir kredi çekilcek eğer böyle birşey varsa model yükseltmemiz lazım Doğan 93 model.
dün 30 tl ye değiştirdiğim baskı balata hazımsızlık yaratmış hükümette :D bu kadar az masraf çıkaran arabaların trafikte olmasını istemiyorlar :D
girişimde bulunan şirket var mı? netleşen bilgiler var mı ?
maksadım marka kötülemek değil. yaş model ilişkisine örnek vermek. ikisininde kullanıcısı benim. bende biliyorum ne kadar ekmek o kadar köfte. işte kullanacağımız için aldık dobloyu. hususi olsa onda da gider yine vw caddy alırdım zaten. marka fanatikliğide değil :) sadece bir örnek. alınmayın o yüzden.
arkadaşlarım abilerim.
124 almak istiyorum. bu konudan ve sigortadan çekiniyorum.
varmıdır aslı astarı ne dersiniz.?
Birde sigorta fiyatlarınız şirketleriniz nelerdir.
özellikle benim yaşımdaki arkadaşlar yazabilirse çok iyi olur.
bu olaya bir düzen,bir ayıklama yaparlar bence,2001 model toros veya tofaş trafikte kalıpta,gidip 90 lı modellerdeki mercedes'i bmw'yi kaldıramazlar trafikten.
kazaları hep 15 yaşından büyük araçlar mı yapıyormuş????????
Eski model araçların zorunlu trafik sigortası tavan yaptı yetmedi şimdiden trafikten men....Trafikte şasesi kaymış yengeç gibi giden, çürükten içerisi görünen, muayenesini yaptırmamış,vergisini sigortasını ödemeyen vs araçları trafikten çek ama klasik yada eski araçlara emek verenlerden ne istiyorsunuz yapacağınız ayarlamanın....................................... .................................................. ........