ya da bütçe el verse TFSI motorlu Audi'ler mesela..
Printable View
ufak hot hatch alınacaksada 20.000 civarına bir colt czt ile fren kiti,coil, +basınç çok zevkli olur
coil ile efsane yol tutuşu olduğu defalarca yazıldı o kasaya göre
günlük kullanımda da çok iş görür
sadece pist kovalamak için bir araç alıcak olsam bunu alırdım, hasar kayıtlı komple boyalı ama aslında sigortayı düdüklemiş önce ki sahipleri servis kayıtları falan var zaten.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...18169700/detay
baya uygun fiyatı ve üstüne baya eklemeler yapabilirsin, 220-230hp lerde gayet keyifli olur. bütçene göre verdim bu örneği araç uuz olduğu için çok ekleme yapabilirsn
Bence siz isteklerinizle tam tarif olarak megane rs i anlatmışsınız zaten :) arkadaşım full stock rs(hr yay var)i ile o trafikte 2:39döndü istanbul parkta 2 haziranda.Günlükte kullanılır pist günlerinede kullanılır arka koltuklar ve stepne söküldümü 50kg ediyor komple egzos elden geçtimi en az 20kg atarsınız.Bu da cam tavanlısının bile 1350kg olması demek.Güzel bi lastik ve stage 2 ayarında 2:30-32 civarlarında dönülür bence gayet iyi.
Özgür evet bak bu RC lerde güzel seçenek. Günlük kullanım içinde fena sayılmıcak bir araç.
Sadece pist için derseniz sunroofsuz versiyonlar 1350kg olmalı(ama zor bulunuyor).Yine koltuk stepne at oldu 1300.Egzos jant olayındanda 30civarı düşse etti 1270civarı.Gerisi için kapı içleri arka camlar mika(r26r a dönüyoruz şu an) teyp hoparlörler silecekler ve motorları belki aklıma gelmeyen birkaç ıvır zıvır.Buda size 1200 kg civarı yapar sümük gibide yol tutar ama bence cam falan ellemeden 1350-civarı görmek zaten bayağı bir değiştiriyor aracı.Yazılım down pipe+komple egzos dumpvalve intercooler cai enj pompa şeklinde giriştiniz mi turbo ellemeden 300hp civarı alırsınız torkta 430civarı.İyi bir lastikle pist canavarı yaratırsınız.
Megane rs olabilir bir ara pist için hazırlanmıs typerlar vardı satılıkta ulku pisti baya almıstı onlardan trafige cıkamazsın ama fiyatları baya bi uygundu hakan dinç satıyordu
Megane Rs lerin fiyatı sınıfındaki çoğu arabadan uygun pist için potansiyelide var güce yönelik ufak dokunuslar haricinde,Slick lastik hafifletme,birazda yürüyen ağırlıklı modifiye edildiği zaman güzel süreler çıkartacaktır.
207rc lerin yol tutuş durumu nedir peki? coil vs slick ile desteklendiğinde ne kıvama gelir.
He bu arada rs için aftermarket bbk lerde vardır.Zaten normal yolda çok iyi olan frenin dahada geliştirilmesi mümkün bu durumda.Motor içine falan girerseniz turbo büyütüp ls diff koyup torka dayanıklı debriyaj setleri falan şeklinde liste uzar 400+larda pistte aynada görmekten en çok korkulan araçlardan biride yaratılabilir potansiyel var yani sadece cesaret eden yok :) bence o kadarına gerekte yok maliyeti o kadar arttırmadan iş görüyor zaten
Peki 400 hp lere yakın bir pist canavarı yapmak istesek harcayacağımız bedel ne olmalı?
Bunu tfsi 2.0 motor bir araç ile kıyaslarsak ne alemde kalır?
Yanıltmak istemem ama 20.000civarı hadi işçilik falan 25.000TL yi geçmez.Bu da araç + modifiyelerle toplamda bi 2.0tfsi aracından ucuza gelecektir yine :) bu işlerde daha tecrübeli abilerimiz konuyu görürse yazar.Avrupada yapılan örnekleri var oradan yola çıkarak listeyi yazdım afaki değil yani bahsettiklerim.
Benim arabayı veriyim sana :) 20g'ye düşür turboyu erken erken doldur devam et. 350-400 arası verir 20g ile
K-Tec Racing - Renault Tuning Styling Motorsport Specialists
buda bahsettiklerim yapılmış bir araç mesela.Bu işin sonu yok tabi rc yede yapılır birşeyler o da güzel bir pist aracı olur ama hacim bazen önemli oluyor işte.
clio cup 25k :)
Megane Rs alıp hafifletip, Birazda motorla oynanırsa çok güzel olacaktır. Pist için lastiklerde çok önemli bir etken. Frenleri de iyidir megane nin, ancak pistte çok kullanılacaksa maliyeti arttırabilir.
eski cup araclarıda olabilir
hazır hafif ve yuruyeni piste uygun
grup n yarış araçlarıda aynı şekilde
kimsenin suratina bakmadigi arabalar degerlendi ya la...neymis olay duz gitmek degilmis demek ki:)
abi clio rs, hafifletme ve ITB ile sana 25k'ya 2.30 lu surelerin altini zorlatir...
Pıst sartlarında 400HP yı ıkame etmek cok zor olucak. Mutlaka nefesı kesılecek aracın.
Duzluk olması bır sey ıfade etmez,o duzlukte 10 km gerıde kalsın,bır sonrakı apexe geldıgınızde aranızda 1 sec olmayacak ve guvenılır mototrunuz olucak.Kı zaten cok guclu aracın gaz pedal kontrolu cok daha zor olucak vıraj cıkıslarında.
Dıff kılıdı mutlaka yapılmalı ama asırı guc kontrol dısı hareketlerı cogaltıcaktır.
Eger arac pıst kosucaksa,guzelce soyulur,cage yapılır ve hafıflemıs olur.Buda zaten KG/HP yı ıyılestırıcektır.
Buda bedava guc demek. Guc daıma masraf-rısk ve kullanım zorlugu demek.
Hıc bır pıst aracının aracının motoru max modlarda degıldır.
Mesela GT3RS-R ın motor gucune bakın?Bu dunyadakı en optımum pıst aracıdır?Hadı okadar Pro ya kacmıyalım,GT3 RS lere bakın....
Once yol tutus-Sonra Fren-Pesınden mekanık ve en son motor...
Unutmayın;fren ve yol tutusda kazanıcagınız zamanlar cok cok daha fazla,duzlukte 5 boy gerıden gelın ama erken gaza oturun-gec fren yapın,bır sonrakı apexde ınanın tamponunda olucaksınız...
Ayrıca secılıcek aracın yedek parca kolaylıgı-ucuzlugu cok cok onemlı...
Bu İstPark daha nelere kadir görücez.
Astra gsi hem torklu hemde ucuz
Clio RS 3 zaten ağır bir araç cam tavan ile de+ 50 kg olsun. 150 çok fazla bence. Nedir bunun aslı? Clio RS 3 hafif olsaydı çok daha güzel bir alet olurdu. Kısa oranlı harika bir araç bence.:)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...26570754/detay
Al bunun gibi olu fiyata bir tane, at komple yuruyenle motoru, sasi gergileri, hafifletme, dodiklerle genislet alayina go ; ) hemde cokk tatli bir e30 un olur :)
http://www.performance-car-guide.co....E30-Racing.jpg
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...UCy1WQq-o8DO0W
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...YKUc3E5aXrtJ5N
RS Bakacaksan hazır motoruda yapılmış White RS şu anda satılık abi. Değerlendirilebilir bence
white rs aklıma gelmedi değil. ancak 20 dk pist koşma temposunda kondisyonu ne olur bilemedim. ancak çok hazır herşeyi olan araç. bir lastik devam
8l s3 kullanıyorum ve sızede tavsıye ederım bence oem k04 turbosuyla fıltre, eksoz ,yazılım amortısörle keyıfle pıstte kullanılır
Internet te m52 b25 yada 28 li bi e21 var fiyatida gayet uygun bi bakin isterseniz
Kanjo Style forevır :)
Tarkan pist koşacaksan önden çekerle 400 hp lere sakın girme gerekı yok. Aynı şekilde S3 lerede gerek yok. Hemen hemen aynı karakteristikteler biri Fwd diğeri AWD olmasına rağmen. 400 hp hayalin varsa o zaman ya arkadan iter ya da 4WD alacaksın M3 subaru ya da evo gibi. Megane için şunu söyleyebilirim. Öne kilit gerekiyor. Yol tutuş stock olarak yaylı halinden daha iyi. Ben iki şekilde de kullandım yayları 1 ay sonra çıkardım. Kilit gerekmesinin nedeni benim arabam şu anda 290 hp civarında ve viraj içerisinden tork gelmeye başladıktan sonra araba tork steer olmaya başlıyor. Ağırlık içinde ön iki koltuğu çıkardığın zaman zaten 84 kilo atıyorsun. 9 kiloluk koltuklarla sana kazancı 66 kg. Arka koltuklarda 50 kilo civarında. eder 110 kilo. Jantlar gereksiz ağır oradanda jant başına 5 kilo desen 20 kilo etti 130 toplamda. Cam tavan iptali çok basit. Oradan da 50 kg 180 kg. Yani 1200 kiloya yaklaşıosun. Tampon demirlerini sök tamamdır. Ama istanbul park için megane mı hazırlarsın m3 mü dersen kesin m3 derim. Daha çok zevk alırsın. Kontrol daha zor olabilir limitte ama daha zevkli olur.