User Tag List

Sayfa 8/15 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
269 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: İstanbul trafiğinin çözümü var mı?

  1. #134
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EM-RE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Seko bizimkide fena sayılmaz
    kesin gişe kapalıdır hepsi sola doğru eğimli
    Livestrong





  2. #135
    coder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    Mersin | İstanbul
    Mesaj
    1.835
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İstanbul da;

    Tramvay
    Metrobüs
    Otobüs ve taksi hatlarını yer altına aldıktan sonra o trafik %40 düzelir kim ne derse desin.
    Normal kullanıcılara çözümlerimizi uygulatamayiz ama yukarda bahsetmiş oldugum araçlara uygulanabilir vede en güzel verim buradan alınır.
    RESPECT YOUR ELDERS

  3. #136
    Oconner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    RİZE
    Mesaj
    1.921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konuyu okuduktan sonra ev ile iş arası 5 kmyi 40 dk da geldim
    53 RİZE KADER GÜLMEDİ BİZE

  4. #137
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oconner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konuyu okuduktan sonra ev ile iş arası 5 kmyi 40 dk da geldim
    Şu sıralar Bahçelievler - Güngören arasıda inanılmaz bi trafik var özellikle sabah 7 - 9 arası.
    - Bize Her Yer TRABZON

  5. #138

    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kısıklı-Altunizade arası bir trafik var böyle bişe olamaz.Otobüsten inip yürümek zorunda kalıyorum

  6. #139
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu akşam güngören kale center ın yukarsındaki karakolun ordan, b.evler yayla'a 1 saatte geldim

    tahmini mesafe 3-5 km

    bi aara arabayı stop ettim 15 dk çalıştırmadım o derece yani
    Livestrong





  7. #140
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim kendi çözümüm şudur.
    Vize falan filan değil.

    İstanbul haritasına baktığımızda herkesin bildiği şeyi göreceğiz Şehirimiz yataş şekilde ve marmara kıyılarına şehirleşmiş bir şehir, dolayısı ile şehiri kaldıracak 2 tane ana damar var ki birisi diğerinden ince.
    Sahil yolu bir nebze olsada yarcımcı ama transit yollar sayesinde bağlantılarda sıkıntı oluyor.
    BU şehire başka bir yol lazım ki TEM dediğimiz (Transit European Motorway) adlı yollu değiştirmek artık transit yol değil istanbulun kuzeyine taşınması gerekiyor hatta bir değil 2 farklı seçenek lazım o tarafa,
    *birde mahmutbey olsun ister köprü olsun gişelerde 16-18 gişeye gerek yok artık yavaşlayıp geçen araç kalmadı şeritler geldiği gibi devam etmeli 4 geliyorsa 4 gişe ve her gişede HGS ve OGS okuyabilmeli ki huni mantığında fazla yığılma olduğunda 16 gişe 4 şeride düşerken karmaşa olmasın.
    En büyük hatalardan biride KanalD nin oradaki viyadükte 3 şerit gelen yok bir anda 2 şeride düşüyor orada bir curcuna yine yaşanıyor.
    Yollar 3 şerit devam ediyorsa 3 şeritte kalmalı, Şerit artışları ve azalışları yol verme yol alma karmaşasına dönüştüğünden aksamalara neden oluyor.
    bağlantı yollarında yoğunluk olan yerlerde mesela bayrampaşa TEM bağlantısı 2 şerit olarak verilmiş buda yanlış yol zaten 3 şerit buda ana yolu etkiliyor ardından habipler bağlantısı karmaşası yaşanmasına sebep oluyor.
    2. Köprü yani F.S.M. köprüsü anadoludan asya ya geçerken çok saçma bir uygulama yapılıyor aynı uygulama 1. köprü boğaziçi köprüsünde de yapılıyor.
    Akıllarınca işe yaradığını zannediyorlar ama daha beter hale getiriyor. 3 şerit yolda girken bir anda avrupaya geçen tarafa 1 şerit ek veriliyor,
    Buda avrupadan gelenleri en başında yani köprünün olduğu tarafta tıkanmasına sebep oluyor zaten gişelerde 10-15 gişe şarmaşasından 3-4 şerit e geçme savaşı oluyor birde bir tane kapatılmış şerit üstüne tuz biber oluyor.
    Şerit zaten kendi halinde gitse ek şerit kapanırken kendi kendini yine tıkamayacak.

    Yani Zaten köprülerin en başta gişe olayı olan yerlerde çok gişe olması hata.

    Birde diğer fikirlerimden biriside

    kuzey marmara oto yoluna Gar ve Hal taşınmak zorunda şehir içinde kamyon yoğunluğu engellenmeli, engellenmli ki Avrupa ve Asyadaki Gar ve Hal kalabalığından doalyı ağır araçların trafiği etkilemesi engellenir.

  8. #141
    driftboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Şehir
    BurSAkarya
    Mesaj
    6.251
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yapacakları şey belli , belirli saatler arasında köprüye otoban girişlerine %500 zam yapsınlar buda iş giriş çıkış saatleri olsun bak nası herkes otobüse biniyo
    Marblex Mining & Marble

    Harput Yapı İnsaat


    Alıntı CasabLanca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabanın önüyle arkası arasında 3 yaş fark var

  9. #142
    Volkann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Sapanca
    Mesaj
    2.658
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    insanları toplu taşımaya yönlendirecek uygulamalar yapılmalı...
    99' ZN 106 GTİ
    14' SC İBİZA CUPRA
    94' MAM 106 XSİ (TU5 SWAP)
    16' FK2 TYPE-R

  10. #143
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı S.Özeren Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu akşam güngören kale center ın yukarsındaki karakolun ordan, b.evler yayla'a 1 saatte geldim

    tahmini mesafe 3-5 km

    bi aara arabayı stop ettim 15 dk çalıştırmadım o derece yani
    son 2 haftanın içinde hep böyle, niye böyle oluyo anlamıyorum. Kaçacak yol arıyorum kaçtığım yoldan dahada geç gidiyorum

    Ben bide kale centeri dolaşmadan efesin ordan gidiyorum
    - Bize Her Yer TRABZON

  11. #144
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Birkan Genç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    son 2 haftanın içinde hep böyle, niye böyle oluyo anlamıyorum. Kaçacak yol arıyorum kaçtığım yoldan dahada geç gidiyorum

    Ben bide kale centeri dolaşmadan efesin ordan gidiyorum
    sanırım kurban bayramından dolayı , orda bi yere pazar kuruldu diyenler var
    Livestrong





  12. #145
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Her yere avm diksinler, özelliklede giriş-çıkışları direkt anayollara bağlantılı olsun.
    Hafta sonu optimum avm'ye yaya olarak intikal ettik. Yaya köprüsü üzerinden bir fotoğraf çektim, e-5'in köprüler açık olmasına rağmen neden kilit olduğunu gösteriyor. (Fotoğrafı bilgisayara aktarmayı başarabilirsem paylaşırım)
    Optimum'a kadar deli bir trafik vardı, optimum'dan sonrada e-5 olması gereken hızda akıyordu. Avm'ye girmek için millet birbirinin üzerinden atlıyor, üst üste otomobiller.

    P.S : İçerisi mahşeri bir kalabalık, kimsenin elinde alışveriş poşeti yok, herkes uydu gibi bir yörüngede dolanıyor. Manyak mı bu insanlar, hayır baktım optimumda bedava birşeyde dağıtmıyorlar. Biz girdik halı bakalım dedik, kendimizi dışarı zor attık. Kaldıysak içeride en fazla 10dk kalmışızdır.

  13. #146
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı imprezaWRC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her yere avm diksinler, özelliklede giriş-çıkışları direkt anayollara bağlantılı olsun.
    Hafta sonu optimum avm'ye yaya olarak intikal ettik. Yaya köprüsü üzerinden bir fotoğraf çektim, e-5'in köprüler açık olmasına rağmen neden kilit olduğunu gösteriyor. (Fotoğrafı bilgisayara aktarmayı başarabilirsem paylaşırım)
    Optimum'a kadar deli bir trafik vardı, optimum'dan sonrada e-5 olması gereken hızda akıyordu. Avm'ye girmek için millet birbirinin üzerinden atlıyor, üst üste otomobiller.

    P.S : İçerisi mahşeri bir kalabalık, kimsenin elinde alışveriş poşeti yok, herkes uydu gibi bir yörüngede dolanıyor. Manyak mı bu insanlar, hayır baktım optimumda bedava birşeyde dağıtmıyorlar. Biz girdik halı bakalım dedik, kendimizi dışarı zor attık. Kaldıysak içeride en fazla 10dk kalmışızdır.
    uçan halı alıcaksın trafiğe takılmıcaksın dimi uyanık seniii
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  14. #147
    M.A.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    4.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Volkann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    insanları toplu taşımaya yönlendirecek uygulamalar yapılmalı...
    benzin 5 lira daha nolsun
    Mehmet Ali DİNÇ

    M.A.D Custom Stickers

  15. #148
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uçan halı alıcaksın trafiğe takılmıcaksın dimi uyanık seniii
    Aynen coni vaynen

  16. #149
    mcy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim kendi çözümüm şudur.
    Vize falan filan değil.

    İstanbul haritasına baktığımızda herkesin bildiği şeyi göreceğiz Şehirimiz yataş şekilde ve marmara kıyılarına şehirleşmiş bir şehir, dolayısı ile şehiri kaldıracak 2 tane ana damar var ki birisi diğerinden ince.
    Sahil yolu bir nebze olsada yarcımcı ama transit yollar sayesinde bağlantılarda sıkıntı oluyor.
    BU şehire başka bir yol lazım ki TEM dediğimiz (Transit European Motorway) adlı yollu değiştirmek artık transit yol değil istanbulun kuzeyine taşınması gerekiyor hatta bir değil 2 farklı seçenek lazım o tarafa,
    *birde mahmutbey olsun ister köprü olsun gişelerde 16-18 gişeye gerek yok artık yavaşlayıp geçen araç kalmadı şeritler geldiği gibi devam etmeli 4 geliyorsa 4 gişe ve her gişede HGS ve OGS okuyabilmeli ki huni mantığında fazla yığılma olduğunda 16 gişe 4 şeride düşerken karmaşa olmasın.
    En büyük hatalardan biride KanalD nin oradaki viyadükte 3 şerit gelen yok bir anda 2 şeride düşüyor orada bir curcuna yine yaşanıyor.
    Yollar 3 şerit devam ediyorsa 3 şeritte kalmalı, Şerit artışları ve azalışları yol verme yol alma karmaşasına dönüştüğünden aksamalara neden oluyor.
    bağlantı yollarında yoğunluk olan yerlerde mesela bayrampaşa TEM bağlantısı 2 şerit olarak verilmiş buda yanlış yol zaten 3 şerit buda ana yolu etkiliyor ardından habipler bağlantısı karmaşası yaşanmasına sebep oluyor.
    2. Köprü yani F.S.M. köprüsü anadoludan asya ya geçerken çok saçma bir uygulama yapılıyor aynı uygulama 1. köprü boğaziçi köprüsünde de yapılıyor.
    Akıllarınca işe yaradığını zannediyorlar ama daha beter hale getiriyor. 3 şerit yolda girken bir anda avrupaya geçen tarafa 1 şerit ek veriliyor,
    Buda avrupadan gelenleri en başında yani köprünün olduğu tarafta tıkanmasına sebep oluyor zaten gişelerde 10-15 gişe şarmaşasından 3-4 şerit e geçme savaşı oluyor birde bir tane kapatılmış şerit üstüne tuz biber oluyor.
    Şerit zaten kendi halinde gitse ek şerit kapanırken kendi kendini yine tıkamayacak.

    Yani Zaten köprülerin en başta gişe olayı olan yerlerde çok gişe olması hata.

    Birde diğer fikirlerimden biriside

    kuzey marmara oto yoluna Gar ve Hal taşınmak zorunda şehir içinde kamyon yoğunluğu engellenmeli, engellenmli ki Avrupa ve Asyadaki Gar ve Hal kalabalığından doalyı ağır araçların trafiği etkilemesi engellenir.
    şimdi istanbulun kuzeyine 3. köprüyle bağlantılı başka bir otoban yapsalarda kısa bir süre sonra oralarında imara açılacağı için yine o yol yeterli olmayacaktır.

    coder isimli arkadaşın çözümü bana mantıklı geldi. toplu taşımanın tamamını tüm şehirde yer altından verirsen. yarı yarıya rahatlama yaşanır. ama gelecekte olan imar planları içinde yeterli olur mu bilmiyorum.

  17. #150
    -ER- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Muğla - İstanbul
    Mesaj
    6.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -ER- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim kendi çözümüm şudur.
    Vize falan filan değil.

    İstanbul haritasına baktığımızda herkesin bildiği şeyi göreceğiz Şehirimiz yataş şekilde ve marmara kıyılarına şehirleşmiş bir şehir, dolayısı ile şehiri kaldıracak 2 tane ana damar var ki birisi diğerinden ince.
    Sahil yolu bir nebze olsada yarcımcı ama transit yollar sayesinde bağlantılarda sıkıntı oluyor.
    BU şehire başka bir yol lazım ki TEM dediğimiz (Transit European Motorway) adlı yollu değiştirmek artık transit yol değil istanbulun kuzeyine taşınması gerekiyor hatta bir değil 2 farklı seçenek lazım o tarafa,
    *birde mahmutbey olsun ister köprü olsun gişelerde 16-18 gişeye gerek yok artık yavaşlayıp geçen araç kalmadı şeritler geldiği gibi devam etmeli 4 geliyorsa 4 gişe ve her gişede HGS ve OGS okuyabilmeli ki huni mantığında fazla yığılma olduğunda 16 gişe 4 şeride düşerken karmaşa olmasın.
    En büyük hatalardan biride KanalD nin oradaki viyadükte 3 şerit gelen yok bir anda 2 şeride düşüyor orada bir curcuna yine yaşanıyor.
    Yollar 3 şerit devam ediyorsa 3 şeritte kalmalı, Şerit artışları ve azalışları yol verme yol alma karmaşasına dönüştüğünden aksamalara neden oluyor.
    bağlantı yollarında yoğunluk olan yerlerde mesela bayrampaşa TEM bağlantısı 2 şerit olarak verilmiş buda yanlış yol zaten 3 şerit buda ana yolu etkiliyor ardından habipler bağlantısı karmaşası yaşanmasına sebep oluyor.
    2. Köprü yani F.S.M. köprüsü anadoludan asya ya geçerken çok saçma bir uygulama yapılıyor aynı uygulama 1. köprü boğaziçi köprüsünde de yapılıyor.
    Akıllarınca işe yaradığını zannediyorlar ama daha beter hale getiriyor. 3 şerit yolda girken bir anda avrupaya geçen tarafa 1 şerit ek veriliyor,
    Buda avrupadan gelenleri en başında yani köprünün olduğu tarafta tıkanmasına sebep oluyor zaten gişelerde 10-15 gişe şarmaşasından 3-4 şerit e geçme savaşı oluyor birde bir tane kapatılmış şerit üstüne tuz biber oluyor.
    Şerit zaten kendi halinde gitse ek şerit kapanırken kendi kendini yine tıkamayacak.

    Yani Zaten köprülerin en başta gişe olayı olan yerlerde çok gişe olması hata.

    Birde diğer fikirlerimden biriside

    kuzey marmara oto yoluna Gar ve Hal taşınmak zorunda şehir içinde kamyon yoğunluğu engellenmeli, engellenmli ki Avrupa ve Asyadaki Gar ve Hal kalabalığından doalyı ağır araçların trafiği etkilemesi engellenir.
    Sayın Erel HÜKEREK



    İlgi: 07.10.2013 tarihli KGM E-posta Başvurusu.



    İstanbul sınırları içerisindeki Çevre Yollarında, Boğaz Köprülerinde ve ilgi e-postada belirtilen yollarda günlük trafik hacmi yol kapasitesinin 2-2,5 katına ulaşmıştır. Söz konusu trafik sorununun çözümlenmesi için ilave şerit ve alternatif ulaşım araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır.

    3.Köprü ve devamındaki Kuzey Marmara Otoyolunun işletmeye açılması ile bahse konu İstanbul trafiğinde yoğunluğun azalacağı değerlendirilmektedir.

    Ayrıca OGS ve HGS gişe adalarının ve kanopilerinin kaldırılması planlanmış olup, bu konuda çalışmalar Genel Müdürlüğümüzce devam etmektedir.



    Bölge Müdürlüğümüzün sorumluluk alanında bulunan Boğaziçi Köprülerinde trafik yoğunluğunu olabildiğince rahatlatmak amacıyla sabah saatlerinde Anadolu yakasından Avrupa yakasına, akşam saatlerinde ise Avrupa yakasından Anadolu yakası yönüne ilave şerit açılmaktadır. İlave şerit uygulamasında şerit açma ve şerit kapama zamanları ise ( İl Trafik Komisyonunun 27.06.2011 tarih ve 2002/90 sayılı kararına istinaden ) Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Çevre Yolları Ekipler Amirliği tarafından belirlenmektedir.

    Bu nedenle ilgi müracaatın İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Çevre Yolları Ekipler Amirliğine yapılması gerekmektedir.





    Bilgilerinize sunulur.

    Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü

    Bilgi Edinme Birimi

  18. #151
    blackweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    511
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sabah tır devrilmiş ümraniye kavşağında tem'de, kartal dan seyrantepeye gidiyorum hergün, 7:10 da çıktım yola kartal e5 ten bostancıyı filan geçtim 2. köprü yoluna girdim ve resmen durdu yol, işe saat 10:30 da gelebildim, tam 3 buçuk saat yolda geçti.

    İçler acısı.
    Daddy Cool..


    BENZİNİ SHELL'DEN AKLI KELDEN ALACAKSIN !

  19. #152
    Detailing Bölüm Başkanı imprezaWRC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.063
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı blackweb Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu sabah tır devrilmiş ümraniye kavşağında tem'de, kartal dan seyrantepeye gidiyorum hergün, 7:10 da çıktım yola kartal e5 ten bostancıyı filan geçtim 2. köprü yoluna girdim ve resmen durdu yol, işe saat 10:30 da gelebildim, tam 3 buçuk saat yolda geçti.

    İçler acısı.
    Hergün o kadar yol çekilir mi Allah aşkına ya, masa başı iş mi senin işin?
    Eğer öyle ise Bostancı-Kabataş-Taksim-Seyrantepe yapmak daha mantıklı değil mi?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •