Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.
Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.
Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.
Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.
MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
3. Teknik belge-plan proje
4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.
KAYNAK :Sayfalar - www.trafik.gov.tr
Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü
Seninki bu sanırım kardeşim
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
motor birebir aynı ise, tüvde sıfırdan muayne + tespit yapılıyor araca, makina mühendisleri odasından aldığınız tadilat projesi yada makina mühendisleri odasından alıp doldurduğunuz kısmi tadilat formu ile. Sonra emniyete gidiliyor tüvtürkün doldurduğu ek1 ile. Sanırım emniyette motor ruhsatını ve işçilik faturasını ( bu kesin değil) istiyorlar birde. Tüvtürkten bu şekilde aldım ben bilgileri, muamelecileri işi biraz abartıyor abi uzun iş ver biz halledelime getiriyorlar ama o kadar zor bir durum yok fatura varsa..
yurt dışından gelen motorun gümrük girişlerinide isteyebilirler. Ben motoru sıfır aldım , satıcı imalattan türkiyeye girene kadar bütün belgelerinden verdi lazım olabilir diye
Transporter kümes olur sanırım bu durumda![]()
En mantıklısı bana da bu geliyor. Gümrükde başına gelenleri anlatıp yasal yolu öğrenmesi. Giren çıkan ne olacaksa orada belli olur. Teşekkür ederim bilgiler için.
edit: aramış ama konuya vakıf birine ulaşamamış consulate'de biraz başlarından savma durumu olmuş artık buraya girişte ak blok kara blok çıkacak ortaya![]()
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
yurtdışında bırakılması benimde aklımı karıştırdı ancak mantıken düşünürsek bu herkesin başına gelebilir ve geri ceviriceklerini sanmıyorum birkaç evrak isteyebilirler ancak pek bi sorun cıkacağını sanmıyorum buna benzer bi olay 9-10 ay önce bi tanıdığımın başına gelmişti araç trans değildi ancak araç farkı olacağını düşünmüyorum derdini uygun bi şekilde anlatabilirse sorun olacağını sanmıyorum
not: takipteyim acayip olaylar bunlar :Z
Öyle çöp kenarına araba bırakmaya benzemez
Moruk bence en mantıklı iş girişte gümrük ile konuşmak durumu. İllaki bir evrak vs verirler. Sonra TR'de bu işlere hakim bir takipçiye vermek.
Vatandaşın harcı değil bu işin içinden çıkmak.
Gümrük şaadetnamesi ve fatura varsa aynı motoru işletmesinde sıkıntı olmaz. Projesi çizilir tespite girer vs.
Aynen mis gibi atmıştık Renault 19'u çöpe Belçikada![]()
Valla bende aynısını söyledim elinde yasal faturası var bu motoru aldığına dair. Gümrükde böyle dürüst gelen birine de terslik yapılmaz, yardımcı olunur diye düşünüyorummesai bitmeden yetişmiş olur zaten müdür vs çıkmadan.
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
gösterip vermedim sonundaki kafiyelerde cabasıkonuya dönersek ;
tanıdığım eleman ile o konu üzerinde pek konuşmadık ancak şunu iyi biliyorum motoru yurtdışında değiştirdiğimiz zaman motorun resmi ithalati yapılması gerek ki çok kolay bişey değil birde şöyle var 2.el takılan çıkma motor yurtdışından ithalatı yapılmıyor diye biliyorum.Benim o tanıdığım elemanın motorunda sorun çıkmıştı motor blok numarasına dokunmamıştı sanırım motor blok numarası sorun yaratabilir bu işlerin uzmanı illaki vardır forumda biz ne desek boşkolay gelsin
Şuan konuştum elemanla aynen öyle olmuş senin olayıda sordum kendisi surekli yurtdışına giden birisi, kapıda derdini anlatabilirse,fatura vs belge gösterebilirse TR'ye giriş yapıncada gerekli işlemleri yaptırınca muaynede sorun vs çıkmaz dedi TR'ye giriş yaptıktan sonra uzman birisine teslim ederse aracı problem ortadan kalkmış olur ancak biraz masraflı olur tabiki.söylediklerim ne kadar yardımcı oldu bilmiyorum ama gerçekten kötü durum gecmiş olsun gürbet ellerde
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)