User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
48 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Sicilya Adasında Yolda Kalmak / Motor değişimi

  1. #20
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mustafacım çok teşekkürler iletiyorum bu mesajı SS alarak
    yunanistan buyuk elciligine de danisabilirler ama en temizi romayi aramak , durumlari izah etmek . kesin bisi cikar .
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  2. #21
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mustafacım çok teşekkürler iletiyorum bu mesajı SS alarak
    abi eger sımdı arar ve gerekli bılgılerı verırıse bırde alacakları varda almazlarsa ne olucak?
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bütün foruma makas atmış lavuk. En az 3 kişi şahit olmuş

    190E M104 3.2 24v engine upgrade..
    Dr.Ecu
    Tayfun Gün (Tago)

  3. #22
    barisy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir Türkiye
    Mesaj
    1.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.

    Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.

    Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.

    Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.

  4. #23
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Banada bu sürecin motor türkiyeden alınmışsa hali lazım bilen varsa yazarlarsa sevinirim .
    MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
    1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
    2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
    3. Teknik belge-plan proje
    4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
    5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
    7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

    KAYNAK :Sayfalar - www.trafik.gov.tr
    Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

    Seninki bu sanırım kardeşim

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  5. #24
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı barisy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.

    Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.

    Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.

    Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.


  6. #25
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.563
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SekoLive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    koray abi izninle bende şunu merak ediyorm
    abimiz motoru nasıl işleticek son zamanlarda motor işleten varmı banada bu prosedür lazım tam olarak neler isteniyor nereye müracaat ediyoruz
    motor birebir aynı ise, tüvde sıfırdan muayne + tespit yapılıyor araca, makina mühendisleri odasından aldığınız tadilat projesi yada makina mühendisleri odasından alıp doldurduğunuz kısmi tadilat formu ile. Sonra emniyete gidiliyor tüvtürkün doldurduğu ek1 ile. Sanırım emniyette motor ruhsatını ve işçilik faturasını ( bu kesin değil) istiyorlar birde. Tüvtürkten bu şekilde aldım ben bilgileri, muamelecileri işi biraz abartıyor abi uzun iş ver biz halledelime getiriyorlar ama o kadar zor bir durum yok fatura varsa..

    yurt dışından gelen motorun gümrük girişlerinide isteyebilirler. Ben motoru sıfır aldım , satıcı imalattan türkiyeye girene kadar bütün belgelerinden verdi lazım olabilir diye

  7. #26
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ChtArdARSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi eger sımdı arar ve gerekli bılgılerı verırıse bırde alacakları varda almazlarsa ne olucak?
    Transporter kümes olur sanırım bu durumda

    Alıntı barisy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normalde herkesin başına gelebilecek bir olay bu.

    Giriş gümrüğünde aracı gümrüklü sahaya alarak eldeki mevcut fatura kıymetinin matbu vergisini ödemek sureti ile kayıt altına almak gerekir diye düşünüyorum. Bu sayede gümrük aracı kontrol edecektir. Ayrıca yurtdışından satın alınmış olan motorun vergisi de ödendiği için trafik şubede ruhsata yeni motoru yazdırmak için elinizde belge olur.

    Aksi halde bir şekilde o araç gümrükten geçse dahi ruhsata işleyemezsiniz. İş giriş gümrük idaresinde çözülür merak etmeyin.

    Tek aklıma takılan eski motorun yurtdışında bırakılmış olması.
    En mantıklısı bana da bu geliyor. Gümrükde başına gelenleri anlatıp yasal yolu öğrenmesi. Giren çıkan ne olacaksa orada belli olur. Teşekkür ederim bilgiler için.

    edit: aramış ama konuya vakıf birine ulaşamamış consulate'de biraz başlarından savma durumu olmuş artık buraya girişte ak blok kara blok çıkacak ortaya

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  8. #27
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
    1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
    2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
    3. Teknik belge-plan proje
    4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
    5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
    7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

    KAYNAK :Sayfalar - www.trafik.gov.tr
    Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

    Seninki bu sanırım kardeşim
    abi teşekkürler

    teknik belge ve plan proje hakkında bilgisi olan varmı bir üniversiteye girme olayından bahsediyorlardı ama net söliyen olmadı.
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  9. #28
    SekoLive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbuL
    Mesaj
    16.351
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    28 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı huseyinturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor birebir aynı ise, tüvde sıfırdan muayne + tespit yapılıyor araca, makina mühendisleri odasından aldığınız tadilat projesi yada makina mühendisleri odasından alıp doldurduğunuz kısmi tadilat formu ile. Sonra emniyete gidiliyor tüvtürkün doldurduğu ek1 ile. Sanırım emniyette motor ruhsatını ve işçilik faturasını ( bu kesin değil) istiyorlar birde. Tüvtürkten bu şekilde aldım ben bilgileri, muamelecileri işi biraz abartıyor abi uzun iş ver biz halledelime getiriyorlar ama o kadar zor bir durum yok fatura varsa..

    yurt dışından gelen motorun gümrük girişlerinide isteyebilirler. Ben motoru sıfır aldım , satıcı imalattan türkiyeye girene kadar bütün belgelerinden verdi lazım olabilir diye
    hüseyin cok saol motor birebir aynı.

    işletme süresi varmı bunun?
    Biz Kaybettik, Cennet Kazandı. Seni Çok Özlüyoruz Kubilay YILDIZ

  10. #29
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özellikle bir işleme maruz kalmassa girişte sıkıntı yaşamayacaktır.

  11. #30
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özellikle bir işleme maruz kalmassa girişte sıkıntı yaşamayacaktır.
    Ama sonrasında burada Muayene'ye girdiği anda ortaya çıkar motorun arabaya ait olmadığı

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  12. #31
    Mert09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yurtdışında bırakılması benimde aklımı karıştırdı ancak mantıken düşünürsek bu herkesin başına gelebilir ve geri ceviriceklerini sanmıyorum birkaç evrak isteyebilirler ancak pek bi sorun cıkacağını sanmıyorum buna benzer bi olay 9-10 ay önce bi tanıdığımın başına gelmişti araç trans değildi ancak araç farkı olacağını düşünmüyorum derdini uygun bi şekilde anlatabilirse sorun olacağını sanmıyorum

    not: takipteyim acayip olaylar bunlar :Z

  13. #32
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Mert09 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yurtdışında bırakılması benimde aklımı karıştırdı ancak mantıken düşünürsek bu herkesin başına gelebilir ve geri ceviriceklerini sanmıyorum birkaç evrak isteyebilirler ancak pek bi sorun cıkacağını sanmıyorum buna benzer bi olay 9-10 ay önce bi tanıdığımın başına gelmişti araç trans değildi ancak araç farkı olacağını düşünmüyorum derdini uygun bi şekilde anlatabilirse sorun olacağını sanmıyorum

    not: takipteyim acayip olaylar bunlar :Z
    Peki tanıdığın nasıl çözdü aynı durumu ? her cümleni bitirdiğimde aha şimdi çözümü yazacak diye bekledim gösterdin gösterdin ama vermedin cevabı

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  14. #33
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öyle çöp kenarına araba bırakmaya benzemez

    Moruk bence en mantıklı iş girişte gümrük ile konuşmak durumu. İllaki bir evrak vs verirler. Sonra TR'de bu işlere hakim bir takipçiye vermek.

    Vatandaşın harcı değil bu işin içinden çıkmak.

    Gümrük şaadetnamesi ve fatura varsa aynı motoru işletmesinde sıkıntı olmaz. Projesi çizilir tespite girer vs.

  15. #34
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öyle çöp kenarına araba bırakmaya benzemez

    Moruk bence en mantıklı iş girişte gümrük ile konuşmak durumu. İllaki bir evrak vs verirler. Sonra TR'de bu işlere hakim bir takipçiye vermek.

    Vatandaşın harcı değil bu işin içinden çıkmak.

    Gümrük şaadetnamesi ve fatura varsa aynı motoru işletmesinde sıkıntı olmaz. Projesi çizilir tespite girer vs.
    Aynen mis gibi atmıştık Renault 19'u çöpe Belçikada

    Valla bende aynısını söyledim elinde yasal faturası var bu motoru aldığına dair. Gümrükde böyle dürüst gelen birine de terslik yapılmaz, yardımcı olunur diye düşünüyorum mesai bitmeden yetişmiş olur zaten müdür vs çıkmadan.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  16. #35
    Mert09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki tanıdığın nasıl çözdü aynı durumu ? her cümleni bitirdiğimde aha şimdi çözümü yazacak diye bekledim gösterdin gösterdin ama vermedin cevabı
    gösterip vermedim sonundaki kafiyelerde cabası konuya dönersek ;

    tanıdığım eleman ile o konu üzerinde pek konuşmadık ancak şunu iyi biliyorum motoru yurtdışında değiştirdiğimiz zaman motorun resmi ithalati yapılması gerek ki çok kolay bişey değil birde şöyle var 2.el takılan çıkma motor yurtdışından ithalatı yapılmıyor diye biliyorum.Benim o tanıdığım elemanın motorunda sorun çıkmıştı motor blok numarasına dokunmamıştı sanırım motor blok numarası sorun yaratabilir bu işlerin uzmanı illaki vardır forumda biz ne desek boş kolay gelsin

  17. #36

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    493
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi bence bu isi kamyon veya tirci abiler bilir yani adamlar o kadar yurt disina gidip geliyorlar heralde baslarina gelmisdir
    Alıntı miniks Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alpha12gtr ye de gider turbo civic ile. 100-300 getir
    Alıntı Kekuti* Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ulan miniyle M6 geçtik bu kadar hit olmadık asahuahuashuahus

  18. #37
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Mert09 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gösterip vermedim sonundaki kafiyelerde cabası konuya dönersek ;

    tanıdığım eleman ile o konu üzerinde pek konuşmadık ancak şunu iyi biliyorum motoru yurtdışında değiştirdiğimiz zaman motorun resmi ithalati yapılması gerek ki çok kolay bişey değil birde şöyle var 2.el takılan çıkma motor yurtdışından ithalatı yapılmıyor diye biliyorum.Benim o tanıdığım elemanın motorunda sorun çıkmıştı motor blok numarasına dokunmamıştı sanırım motor blok numarası sorun yaratabilir bu işlerin uzmanı illaki vardır forumda biz ne desek boş kolay gelsin
    Blok = Motor zaten seninkisi motorunu tamir ettirmiş.

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  19. #38
    Mert09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    100
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Blok = Motor zaten seninkisi motorunu tamir ettirmiş.
    Şuan konuştum elemanla aynen öyle olmuş senin olayıda sordum kendisi surekli yurtdışına giden birisi, kapıda derdini anlatabilirse,fatura vs belge gösterebilirse TR'ye giriş yapıncada gerekli işlemleri yaptırınca muaynede sorun vs çıkmaz dedi TR'ye giriş yaptıktan sonra uzman birisine teslim ederse aracı problem ortadan kalkmış olur ancak biraz masraflı olur tabiki.söylediklerim ne kadar yardımcı oldu bilmiyorum ama gerçekten kötü durum gecmiş olsun gürbet ellerde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •