User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Motor Ömrü İle İlgili Soru

  1. #20
    DR059 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eger cok merak ediyorsaniz 320d nizi arkadan kaldirin bakalim ne zaman patliycak bizde ogrenmis oluruz
    Aman ne komik.

    Konu ile ilgili bir fikrin yoksa bırak en azından bilen insanların paylaşımlarını baltalama. Git başka bir konuda yap geyiğini.

  2. #21
    dirk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Şanlıurfa - Ankara
    Mesaj
    3.090
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.000.000 km yapamayan araç yok heralde yeni nesil motorlarda bence boş gücsüz zorlamdan sabit 2.300 3000.km i devirde 10.000.000 km yapar yağı suyu gerekli şartlar sağlandığında
    Aquila non captat muscas!

    b16vtecturbo#gizlituning #hondateam#cilacılaranlamaz

  3. #22
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun detaylarını tam öğrendikten sonra cevap yazacağım. Sormam lazım.
    Ben sana şimdiden söyliyeyim öyle bir şey yok.Bu mantığa göre boşta araca gaz bastığımızda da detanasyon oluyor.Bunu sana her kim söylemişse yada nereden okumuşsan gerçekliği olmayan bir bilgi.

    Konuya gelirsek motorum km ömrü neyse en azından direk ikiye katlar diyorum ben.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #23
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DR059 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aman ne komik.

    Konu ile ilgili bir fikrin yoksa bırak en azından bilen insanların paylaşımlarını baltalama. Git başka bir konuda yap geyiğini.

    Sen neye kiziyosunki? ben saka mahiyetinde soyledim konu sahibi rahatsiz oluyorsa soyler editlerim

  5. #24
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.910
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
    1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
    2) Motoru tork bandının maksimum noktasında çalıştırırsan yaklaşık 10 gün ömrü vardır.
    3) kesicide çalıştırırsan bir kaç saat ömrü vardır.
    4) Metallerde hararet görmezse bir erime olmaz. 1. maddede belirtiğim gibi detonasyona girerse, mikro çatlaklar oluşur ve en zayıf yerden kırılır.
    Yani arabanın yolda yürümesi,lastikler havadayken motorun çalıştırılmasından daha sağlıklı bir durum yanlış anlamadıysam?

    Peki bu motorun ömrü saatle ilgiliyse,neden km durumuna bakılıyor ? Yüke karşı çalıştırıldığı için mi?

    Alıntı SGTI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eger cok merak ediyorsaniz 320d nizi arkadan kaldirin bakalim ne zaman patliycak bizde ogrenmis oluruz
    Her şeyi deneyip öğrenecek kadar zenginsen önden sen buyur...

    Alıntı dirk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.000.000 km yapamayan araç yok heralde yeni nesil motorlarda bence boş gücsüz zorlamdan sabit 2.300 3000.km i devirde 10.000.000 km yapar yağı suyu gerekli şartlar sağlandığında
    Yolda yürüyen araç yağı suyu vs belirli zamanlarda değiştirildiğinde vs yapar zaten o konuda sıkıntı yok fakat motoru boşta çalıştırmak ne gibi sonuçlar doğurur.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  6. #25
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yok o kadar zengin degilim ama sorunuza cevap vereyim nacizane bildigim kadariyla.traktorlrrdede ayni prensipden dolayi calisir.en basitinden istanbulda yapilan 10.000 km antepde yapilan 10.000 km ile esit degildir.istanbulda calisan trafigini goren arac her zaman daha fazla detonasyona ugrar.yuruyen surekli durup kaldirdigi icin 1500 kg civarlarindaki araci kaldirir tekrar durur.motor hakkinda yorum yapamiyorum ama surekli devir degisimiyle alakalidir belki.

  7. #26
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir bu iş zaten fabrikalarda dinamometrelerde yapılıyor. Ürün Geliştirme dinamo mühendisliği diye bir dal var iş için

    8 adet monitörden 1oolece veri inceleniyor. Çalıştırma saat olarak kıyaslanıyor.

    Basınç
    Sıcaklık
    Nem oranı
    Motora verilen yük oranı gibi bir sürü parametre ayarından sonra test yapılıyor.

  8. #27
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B.KAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani arabanın yolda yürümesi,lastikler havadayken motorun çalıştırılmasından daha sağlıklı bir durum yanlış anlamadıysam?

    Peki bu motorun ömrü saatle ilgiliyse,neden km durumuna bakılıyor ? Yüke karşı çalıştırıldığı için mi?




    Yolda yürüyen araç yağı suyu vs belirli zamanlarda değiştirildiğinde vs yapar zaten o konuda sıkıntı yok fakat motoru boşta çalıştırmak ne gibi sonuçlar doğurur.

    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merttepe Neden detanasyona uğruyor bunun bir açıklaması varmı ?
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
    1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
    @merttepe, kusura bakma görünce duramadım. bildiğimce dilim döndüğünce açıklamaya çalıştım.

    Detonasyon doğru kelime mi emin olamadım, ama muhtemelen öyledir heralde. Motor yüke karşı çalıştırılmadığında bu motor için iyi değildir. Sonuçta yanma odasında ki patlamadan bir güç oluşturuyorsun ve yüksüz durumdayken bu gücün karşılığı tamamen boş, kontrolsüz oluyor. Bunun sonuçunda da -belki çok kısa sürede değil ama- motora zarar vereceğin durumu kaçınılmaz oluyor.

    Şöyle bir örnek vereyim; 5 10 metre ileride bir futbol topu duruyor, geriden topa doğru hareketlendiniz, tam vuracakken top ortadan kayboldu ve tekmenizi olanca hızınızla boşa salladınız. Bu size zarar verir değil mi ? Motor içinde aynısı.

    @Burak doğru anlamışsın kanka, boşta çalışacağına yürüsün hiç olmazsa roller gibi bişeyin üstünde viteste kalsın daha iyidir.

    Km durumunda da, araba alırken baktığın tek şey motor durumu mu ? araba ne kadar km yapmışsa o kadar yollardadır, kullanılmıştır işte. Motordan yürüyene, kaportadan döşemeye herşey ona göre kullanılmıştır

  9. #28
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben sana şimdiden söyliyeyim öyle bir şey yok.Bu mantığa göre boşta araca gaz bastığımızda da detanasyon oluyor.Bunu sana her kim söylemişse yada nereden okumuşsan gerçekliği olmayan bir bilgi.

    Konuya gelirsek motorum km ömrü neyse en azından direk ikiye katlar diyorum ben.
    selam, anlarken hata yapmış olabilirim. nedenini sorarım. Bilgi kaynağım dr. Ing. Federico Trombi. ferraride ve bugatti de çalışmış bir mühendis. italyanca ingilizce açıklama yaparken eksik aktarım olabilir. düzeltmeyi en kısa zamanda yapacağım.

    Yaptığım açıklamalara bi tarafımdan uyduruyorum muamelesi yapman çok saygısızca olmuş.

  10. #29
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun bozulmasını ve çalışmasını değiştirecek tek bir koşul yok, aşağıdaki seçeneklerin hepsi değişkenliği etkileyen kriterlerdir.
    1) Herhangi bir yüke karşı çalıştırmazsan, yani motor boşta çalışırsa, detonasyona uğrar çok çabuk bozulur.
    2) Motoru tork bandının maksimum noktasında çalıştırırsan yaklaşık 10 gün ömrü vardır.
    3) kesicide çalıştırırsan bir kaç saat ömrü vardır.
    4) Metallerde hararet görmezse bir erime olmaz. 1. maddede belirtiğim gibi detonasyona girerse, mikro çatlaklar oluşur ve en zayıf yerden kırılır.
    Bu kısımları eksik anlamış ve aktarmışım. Test bench de ısınan ve ısıyı tahliye etmeyi yeterince başaramyan komponentler tarafından detonasyon gerçekleştirilebilirmiş. Her ne kadar su kanallarında soğuk su gezdirilsede egsoz manifoldunun aşırı ısınması ile (yüksek devirli testlerde) iç sıcaklığın artması ile detonasyon olur.

    Boşta çalıştırmanın bir sonucu bu şekilde oluyor. Fakat benim bahsettiğim motorun en verimli deviri olan torkun maksimum noktasında çalışmasında detonasyon sorunu olmayacaktır. Tek sorun arkadaşında bahsettiği gibi boşa uygulanan geri beslemesiz kuvvetin açacağı vibrasyon vs gibi sorunlar ile motorun kırılması.

    Motor ömrdüde dediğim gibi 10 gün civarında olacaktır.

  11. #30
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yani madem yük binmeyecek o zaman direk motoru sökelim. Her tarafını gerekli sensörler ile izletip lab ortamında çalıştıralım.

  12. #31
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam, anlarken hata yapmış olabilirim. nedenini sorarım. Bilgi kaynağım dr. Ing. Federico Trombi. ferraride ve bugatti de çalışmış bir mühendis. italyanca ingilizce açıklama yaparken eksik aktarım olabilir. düzeltmeyi en kısa zamanda yapacağım.

    Yaptığım açıklamalara bi tarafımdan uyduruyorum muamelesi yapman çok saygısızca olmuş.
    "öyle bir şey yok" dememe takıldın sanırım.Ben sana uyduruyorsun sallıyorsun demedim ki bilgiyi duyduğun kişide yada okuduğun yazıda bir yanlışlık var demek istedim.

    İnsanların yanlışlarını, hatalarını kollayıp bunu fırsat bilip onları ezmek tarzım değildir.

    Ayrıca 3000 devirde olduğu yerde sabit çalışan bir motor hararet yapmaz, daha sık ve uzun fan açar o kadar.O yüzden ben bu detanasyon olayına pek yakın düşmüyorum sen ısrarla bunu savunuyorsan bir şey diyemem.Keza motoru redline da çalıştırmaktan bahsediyorsan haklı olabilirsin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #32
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Internet ortami, yanlis anlasilabiliyor sen kusuta bakma.
    Sanirim pek acik ifade edemedim. Birdaha butun yazdiklarima bakarsan dedigin gibi, dusuk devirde detonasyondan bozulmaz, yuksek devirde soyledigim nedenden detonasyon olur. Dusuk devirde ise daha once yazdigim omure sahiptir binek arac motorlari. dusuk devirde de yuksuz bos ve araliksiz calismadan bozulur.

  14. #33
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.910
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki lastikleri boş yani havada döndürmek yerine dyno gibi bir sistem üzerinde denesek bunu o zaman nasıl olur sonuç?

    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  15. #34
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  16. #35
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.403
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısacası öyle 150 binde 200 binde kırmaz
    Livestrong





  17. #36
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    İçten yanmalı bir motor, abuk sabuk devirlere çıkarılmadıkça üzerinde yük varmış, yokmuş, bilmez.

    O yüzden tekerleklerin havada mı, yoksa dinamometre merdanesinde mi olduğu önemli değil.

    Detonasyon, tanımı itibarı ile ateşlemenin planlanan andan önce ya da sonra (tabi ki önce, yoksa zaten ortamda yakıt kalmıyor) ve planlanan ateşleme noktasından başka bir noktada başlamasıdır.
    Bu da, zaten, sabit devirde değil, motor yük altında iken ve genellikle hızlanma/devir yükseltme sırasında meydana gelir.

    Çalışan ve doğru bir şekilde soğutulan/yağlanan motorda bir-iki istisna dışında aşınma meydana gelmez.
    Bunun nedeni de, çalışan metal yüzeylerin birbirine temas etmemesidir.
    Hani motora yağ koyuyoruz ya.. İşte arada hep o yağ tabakası var.
    Bunun istisnası da, sübap yaylarının silindir kapağına bastığı noktalardır.

    Kısacası, motorun teorik ömrü sonsuzdur.
    Motorun ömrünü kısaltan da, (tasarım/imalat hataları dışında) kullanıcı hatası, bakım geciktirmek, pompa arızası, soğutma arızası gibi dış unsurlardır.
    Gerçek dünya koşullarında ise, bu dış koşullara söz geçiremezsiniz.

    O yüzden, böyle bir soruya net bir cevap bulmak gerçekten çok zor.

    Yağlama, soğutma ve yakıt sorunu tamamen çözülmüş ve sabit devirde çalışan bir motor, teoride bir insanın ömründen daha fazla çalışacaktır.

    Bu konuda yazılacak bir rapor 1000 sayfa dahi tutsa, böyle bir raporda "detonasyon" sözcüğü bir kere bile geçmez.

  18. #37
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İçten yanmalı bir motor, abuk sabuk devirlere çıkarılmadıkça üzerinde yük varmış, yokmuş, bilmez.

    O yüzden tekerleklerin havada mı, yoksa dinamometre merdanesinde mi olduğu önemli değil.

    Detonasyon, tanımı itibarı ile ateşlemenin planlanan andan önce ya da sonra (tabi ki önce, yoksa zaten ortamda yakıt kalmıyor) ve planlanan ateşleme noktasından başka bir noktada başlamasıdır.
    Bu da, zaten, sabit devirde değil, motor yük altında iken ve genellikle hızlanma/devir yükseltme sırasında meydana gelir.

    Çalışan ve doğru bir şekilde soğutulan/yağlanan motorda bir-iki istisna dışında aşınma meydana gelmez.
    Bunun nedeni de, çalışan metal yüzeylerin birbirine temas etmemesidir.
    Hani motora yağ koyuyoruz ya.. İşte arada hep o yağ tabakası var.
    Bunun istisnası da, sübap yaylarının silindir kapağına bastığı noktalardır.

    Kısacası, motorun teorik ömrü sonsuzdur.
    Motorun ömrünü kısaltan da, (tasarım/imalat hataları dışında) kullanıcı hatası, bakım geciktirmek, pompa arızası, soğutma arızası gibi dış unsurlardır.
    Gerçek dünya koşullarında ise, bu dış koşullara söz geçiremezsiniz.

    O yüzden, böyle bir soruya net bir cevap bulmak gerçekten çok zor.

    Yağlama, soğutma ve yakıt sorunu tamamen çözülmüş ve sabit devirde çalışan bir motor, teoride bir insanın ömründen daha fazla çalışacaktır.

    Bu konuda yazılacak bir rapor 1000 sayfa dahi tutsa, böyle bir raporda "detonasyon" sözcüğü bir kere bile geçmez.
    Malesef pleasure duty motorlar o dediğiniz mükemmelliğe sahip olamıyor. Bunun iki nedeni var. birincisi gerçekten kusursuz üretim yapmıyorlar, çünkü maliyetleri çok artıryor. ikincisi parçaların bozulması bilinçli olarak ayarlanıyor ki yedek parçadan firmalar kazanabilsin. Yoksa kusursuz motor yapmak çok zor değil.
    heavy duty yada continuos duty motorlar var bu amaç için.
    o güvenilirliğe ve garantiye sahip motorlar jeneratör motorları oluyor. minik honda jeneratörü değil. yük gemilerini götüren veya endüstriyel jeneratör motorları, MTU, doosan, isotta fraschini gibi.
    16 silindirli 3750hp bir isottanın fiyatıda 350000euro civarında. kusursuz üretimin ve garantinin farkı bu oluyor

    Hyundai reklamı çok güzel ama sonucunu göstermemişler, kaç motor o testi geçiyor vs
    Şaka bir yana. continuous duty mercedes benz motorları (askeriyede ve marine de kullanılıyor) 365gün redline da çalışabiliyor ve mercedes buna garanti veriyor.

    Benim altını çizerek anlatmak istediğim, teoride bahsedilen birçok şey var ama değişken çok fazla.
    Tek tip motor yok, onlarca farklı motor var farklı amaçlara hizmet için. hepsinin tasarlanma amacı farklı. Bu yüzden arızaları veya teorileri böyledir diyemeyiz.
    10 saatte de bozulabilen motor olur, 1 yıl redline da bozulmayacağı garantili motorda olur.
    Arkadaş 1.6 ecotech astra motoru için sormuş. bu motor pleasure duty sınıfıdır. ve kullanım ömrü ve şartları bu sınıf standartları içindedir. Bilgileriniz çok doğru fakat her motoru aynı diye kabul edip yorumlarsanız hata yaparsınız tek anlatmak istediğim bu

  19. #38
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.910
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Malesef pleasure duty motorlar o dediğiniz mükemmelliğe sahip olamıyor. Bunun iki nedeni var. birincisi gerçekten kusursuz üretim yapmıyorlar, çünkü maliyetleri çok artıryor. ikincisi parçaların bozulması bilinçli olarak ayarlanıyor ki yedek parçadan firmalar kazanabilsin. Yoksa kusursuz motor yapmak çok zor değil.
    heavy duty yada continuos duty motorlar var bu amaç için.
    o güvenilirliğe ve garantiye sahip motorlar jeneratör motorları oluyor. minik honda jeneratörü değil. yük gemilerini götüren veya endüstriyel jeneratör motorları, MTU, doosan, isotta fraschini gibi.
    16 silindirli 3750hp bir isottanın fiyatıda 350000euro civarında. kusursuz üretimin ve garantinin farkı bu oluyor

    Hyundai reklamı çok güzel ama sonucunu göstermemişler, kaç motor o testi geçiyor vs
    Şaka bir yana. continuous duty mercedes benz motorları (askeriyede ve marine de kullanılıyor) 365gün redline da çalışabiliyor ve mercedes buna garanti veriyor.

    Benim altını çizerek anlatmak istediğim, teoride bahsedilen birçok şey var ama değişken çok fazla.
    Tek tip motor yok, onlarca farklı motor var farklı amaçlara hizmet için. hepsinin tasarlanma amacı farklı. Bu yüzden arızaları veya teorileri böyledir diyemeyiz.
    10 saatte de bozulabilen motor olur, 1 yıl redline da bozulmayacağı garantili motorda olur.
    Arkadaş 1.6 ecotech astra motoru için sormuş. bu motor pleasure duty sınıfıdır. ve kullanım ömrü ve şartları bu sınıf standartları içindedir. Bilgileriniz çok doğru fakat her motoru aynı diye kabul edip yorumlarsanız hata yaparsınız tek anlatmak istediğim bu
    Astra motoru sadece örnekti ama dediklerinizden şunu rahatlıkla çıkarabiliriz. Her motorun ömrü farklıdır.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •