User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
44 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Yerli otomobil için aranan babayiğit bulundu

  1. #20
    ilbeyyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..

    İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..

    Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.

    Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.

    2 hidrojenli tek kişilik
    2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
    2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
    1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.

    Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
    Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
    Emre selam, yazımda senin ve arkadaşların gibi yürekli insanları tenzih ederim. Yazmayı unuttum kusura bakma.

    Benim de birçok arkadaşım var güneş enerjisi ve alternatif yakıt konusunda çalışıp yarışmalara giren. Sakarya Üni. vs. Ama kendilerinden duyduğum kadarıyla çalışmalara verilen destekler çok çok az ve almak çok zor. Elemanlar kendi ceplerinden ödüyormuş bazen.

    Demek istediğim şudur, meslek lisesi gibi bir ülkenin kalkınmasının bel kemiği olacak okullar desteklenmiyor. Çevremden en düşük seviyede ve aileleri tarafından 'bişey kazanamazsa mesleğe göndeririz' denilen çocuklar göneriliyor o liselere. Öğretmenler açısından da nerdeyse bir sürgün yeri oluyor. Bu mentalite değişemedi.

    Keşke dediğin gibi tekelleşme yokken bu konularda atılım olsa, devlet meselesi haline gelip politikalarla maddi manevi desteklense bu çalışmalara.

  2. #21
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Umarım olur.. İçten yanmalı motorları kaçırdık, bunu kaçırmayız umarım..
    Maddi açıdan özellikle devlet tarafından pek bir destek yok.. Özel sektör ve kişilerin kendi fedakarlıklarıyla oluyor bu olanlar..
    Sakarya ekiplerini tanırım Saitem'le fazla muhabbetim olmasada Sett ekibi yakın arkadaşlarım diyebilirim, bu yüksek oranda yerli üretim şeklinde bahsettiğim şeylerin bir kısmını onlar yapıyor zaten.


    Meslek liseleri konusunda söylediklerine katılıyorum, gelişmiş meslek liseleri ve onun devamı olacak şekilde düzenlenmiş mühendislik fakülteleri daha iyi mühendisler yetiştirme konusunda gerçek bir artı olacaktır aslında..

    Yürek konusunda teşekkür ederim ama bi gün gerçekten bu lafı hakedebilirim umarım

  3. #22
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konulardan uzak insanların danışmanlığında bu işleri yapan kişiler bakalım bu yolu nasıl tamamlayacak. Daha üretim izni konusunda bile bir bilinmezlik varken sen kalk araba ürettireceğim de. Bu gün itibarı ile sadece bir kişinin üretm izni var. Diğerleri lisans ile üretim yapmakta. Tübitak kurallara uyan her projeye destek veren bir kurum. Şimdi de bir yerlere gene para dağıtacak. 100 milyara araba üretilecekse hali hazırda üretim yapan bir firma gelir bu paralara araba üretmeye başlar. Hesap bilmeden nasıl yola çıkıyorlar. Yada gene bir jet fadıl vakası çıkacak.
    Türkiyede Hali hazırda üretim yapan firma var zaten gitsin ona destek versin adamlar iç pazarada otomobil satabilsinler. Hem daha ucuza gelir. Ama laf bir kere ağızdan çıktı o 100 milyar harcanacak.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  4. #23
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konulardan uzak insanların danışmanlığında bu işleri yapan kişiler bakalım bu yolu nasıl tamamlayacak. Daha üretim izni konusunda bile bir bilinmezlik varken sen kalk araba ürettireceğim de. Bu gün itibarı ile sadece bir kişinin üretm izni var. Diğerleri lisans ile üretim yapmakta. Tübitak kurallara uyan her projeye destek veren bir kurum. Şimdi de bir yerlere gene para dağıtacak. 100 milyara araba üretilecekse hali hazırda üretim yapan bir firma gelir bu paralara araba üretmeye başlar. Hesap bilmeden nasıl yola çıkıyorlar. Yada gene bir jet fadıl vakası çıkacak.
    Türkiyede Hali hazırda üretim yapan firma var zaten gitsin ona destek versin adamlar iç pazarada otomobil satabilsinler. Hem daha ucuza gelir. Ama laf bir kere ağızdan çıktı o 100 milyar harcanacak.

    Abim bahsedilen miktar 100 milyar değil, 100 milyon tl. Eski parayla 100 trilyon.
    Instagram: mutusgarage

  5. #24
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abim bahsedilen miktar 100 milyar değil, 100 milyon tl. Eski parayla 100 trilyon.
    Dediğin rakkamlar sıradan insanlar için büyük rakkamlar.

    yani ilandaki evden üç tane alıyor. Hesabım yanlışsa düzelt. Adam evi satıp MB ye 30% ortak mı olacak şimdi

    Connecting site...
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  6. #25
    Taha Fedai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri-Kıbrıs
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..

    İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..

    Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.

    Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.

    2 hidrojenli tek kişilik
    2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
    2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
    1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.

    Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
    Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
    Helal olsun.. Çalışmalarınızın devamını dilerim
    !!!!!!!!!FARKIMIZ TARZIMIZDIR!!!!!!!!!!!!

  7. #26
    burakcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dahan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bide benzin fiyatlarının yüksek olduguna dair bir haber var,,bunlar gündemi degiştirmek ve oy için yapılan oyunlar,
    Kesinlikle
    ÜLKEMİN TOPRAĞINA GÖZ DİKENE KURŞUNDUR TEK SÖZÜM !!!

  8. #27
    lowfamilia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    Muğla/Turkey
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ETOX'a ağırlık verilse mesela bu araç benim çok hoşuma giden bir araç.
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0.5 ne arkadaş benim aspiratör okadar üflüyo ya sc yerine onu verirdim üfletirdin motora serdar
    Alıntı ibooo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    malı arapfaikten alıyoruz mersine kadar göki kullanıyo

  9. #28
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazınızın ilk bölümüne katılsam da ikinci bölümüne katılmıyorum. Anadoluda ilk bakışta çokta fazla dikkat çekmeyen okullarda gümbür gümbür bir mühendis nesli geliyor..

    İçten yanmalı motorlar neredeyse can çekişme noktasına geliyor zaten..

    Şu dönemde elektrikli, hibrid ve hidrojenli araçlara yapılacak yatırımın tam sırası. Hemen hemen hiçbir şey kimsenin tekelinde değil henüz, erken davrarnan yol alır. Yapılacak yatırımlar kimseye peşkeş çekilmez de doğru harcanırsa yerli otomobil konusunda yürür Türkiye.

    Sırf kendi okulumda, bu yıl içerisinde ağustos ayına kadar alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan (yerlilik derecesi %30dan %90a kadar değişen) 7 araç çıkartıyoruz bir aksilik olmazsa.

    2 hidrojenli tek kişilik
    2 güneş panelli tek kişilik ( geçen yıl birinin elektrik tesisatı ve motoru yanmıştı yetişmeyebilir belki)
    2 tamamen batarya ile çalışan 2 kişilik
    1 tanede tamamen batarya ile çalışan 4 kişilik şeklinde.

    Gerek biz gerek diğer okullarda irtibatta olduğumuz takımlar/kişiler bu tarz araçların önemli komponentlerinin %95 yada üzeri oranda Yerli ve Öğrenci imkanlarıyla yapılmasında gayret gösteriyorlar..
    Diğer şasi yürüyen aksam vs zaten senelerdir yapılıyor çok profosyonel çalışmaları olan öğrenci arkadaşlar var..
    Ne o hidromobil mi yapiyonuz gencler. Makine muhendisliginde okurken biz de yapmistik onlardan. Yaristik herkesle, atilim matilim. Her sene yarislari oluyor zaten.

    Denilenler dogru, onceki projelerden bakilip toplamda 10km menzile sahip 30la giden bir hidromobil yapinca gumbur gumbur muhendis nesli yetisiyor denildigi icin bu ulke bu halde. Nasil ki okul okuyan herkesi mezun olmadan muhendis yerine koyup havalara giriyorsaniz, o isin okulunu okumamis ama kendi basina bir motor tasarlayabilecek modellemelerini ayarlarini yapabilecek adamlari da diplomasi yok diye heba ediyorsunuz. Henry ford makine muhendisi miydi? Suichiro honda otomotiv muhendisi miydi? Lockheed martinin sahibi ucak muhendisi mi? Bu islerin bu ulkede, gece sabahlara kadar calisip kafadan atilan problemleri ertesi gun sinavda cevaplamakla, okul hayati boyunca hic bir bakim, en azindan bir triger bile degistirmemis sozde muhendis adaylariyla olacagini mi saniyorsunuz?

    Icten yanmali motorlar dersinde bize 'hic bir motorun sikistirmasi 12 den yuksek olamaz yoksa engine lacking olur'diyen, makina muhendisligi mezunu makine muhendisliginde master yapmis makine muhendisliginde doktora yapmis otomotiv muhendisligi calismalariyla profesor unvani almis bir dayi vardi. Hoca moca demiyorum ben onlara. Dizelleri hadi salla, onlar 18 19cr ama benzinli atmosferik bile olsa bu dogru mu?

    Benim derece ile odtu makine muh bitirmis, austinde yuksek yapmis, piston nedir bilmeyen ve su an doktora yaparken ogretim gorevlisi olarak insanlara egitim veren arkadasim var. Aracinin bakimi falan gelince ben yapiyorum/yaptiriyorum. Cunku mal. Ama arkadas iste atsan olmuyor satsan olmuyor. Bu adamlar ise alinacak arac uretecek he?

    Sen birak muhendisligi, findigini ureten ciftciye sahip cikmiyorsun tarim toplumu olarak, sanayi ulkesi mi olacaksin basima.

    Hadi iyi uykular kardesim.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  10. #29
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abim bahsedilen miktar 100 milyar değil, 100 milyon tl. Eski parayla 100 trilyon.
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne o hidromobil mi yapiyonuz gencler. Makine muhendisliginde okurken biz de yapmistik onlardan. Yaristik herkesle, atilim matilim. Her sene yarislari oluyor zaten.

    Denilenler dogru, onceki projelerden bakilip toplamda 10km menzile sahip 30la giden bir hidromobil yapinca gumbur gumbur muhendis nesli yetisiyor denildigi icin bu ulke bu halde. Nasil ki okul okuyan herkesi mezun olmadan muhendis yerine koyup havalara giriyorsaniz, o isin okulunu okumamis ama kendi basina bir motor tasarlayabilecek modellemelerini ayarlarini yapabilecek adamlari da diplomasi yok diye heba ediyorsunuz. Henry ford makine muhendisi miydi? Suichiro honda otomotiv muhendisi miydi? Lockheed martinin sahibi ucak muhendisi mi? Bu islerin bu ulkede, gece sabahlara kadar calisip kafadan atilan problemleri ertesi gun sinavda cevaplamakla, okul hayati boyunca hic bir bakim, en azindan bir triger bile degistirmemis sozde muhendis adaylariyla olacagini mi saniyorsunuz?

    Icten yanmali motorlar dersinde bize 'hic bir motorun sikistirmasi 12 den yuksek olamaz yoksa engine lacking olur'diyen, makina muhendisligi mezunu makine muhendisliginde master yapmis makine muhendisliginde doktora yapmis otomotiv muhendisligi calismalariyla profesor unvani almis bir dayi vardi. Hoca moca demiyorum ben onlara. Dizelleri hadi salla, onlar 18 19cr ama benzinli atmosferik bile olsa bu dogru mu?

    Benim derece ile odtu makine muh bitirmis, austinde yuksek yapmis, piston nedir bilmeyen ve su an doktora yaparken ogretim gorevlisi olarak insanlara egitim veren arkadasim var. Aracinin bakimi falan gelince ben yapiyorum/yaptiriyorum. Cunku mal. Ama arkadas iste atsan olmuyor satsan olmuyor. Bu adamlar ise alinacak arac uretecek he?

    Sen birak muhendisligi, findigini ureten ciftciye sahip cikmiyorsun tarim toplumu olarak, sanayi ulkesi mi olacaksin basima.

    Hadi iyi uykular kardesim.
    Çok güzel bir gözlem. Durum bu kadar net anlatılamazdı. 30 sene önce neyse şimdide o demekki.
    murat arabayı turbo yapacağım dedim. hoca dönüp bakmadı. Yaptıktan sonra anlatmaya başladım. bunu taktık şu kadar beygir oldu diye anlatım. hoca cevap verdi. Çalışmaz o diye. araba kapıda onunla geldim bir bakın dediğimde yüzü acaip olmuştu.
    Yeni jet fadıllar geliyor.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  11. #30
    ondertopcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.983
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @octane cok guzel aciklamis. Arabinin yagini degistirmeyi bilmeyen motor hocalari ile bu is olmaz.
    EkN garage

  12. #31
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğin rakkamlar sıradan insanlar için büyük rakkamlar.

    yani ilandaki evden üç tane alıyor. Hesabım yanlışsa düzelt. Adam evi satıp MB ye 30% ortak mı olacak şimdi

    Connecting site...
    Ben paylaşılan haberden bahsediyorum. Rakamı mabadımdan uydurmadım.

    100 milyon liraya kadar destek

    Bununla ilgili TÜBİTAK'ın bir çağrıya çıktığını ve bu çağrının ilk aşamasının geçildiğini hatırlatan Işık, ikinci aşamaya geçen ve başvurusunu yapan firmalar arasında da değerlendirmelerin yapıldığını bildirdi. Bakan Fikri Işık, elektrikli otomobilin üretimi noktasında artık son aşamaya gelindiğini belirterek, "Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki Türkiye, aradığı babayiğiti buldu. Önümüzdeki günlerde bunu kamuoyuna duyurmayı düşünüyoruz. Yerli otomobilimizi üretecek firmaya 100 milyon liraya kadar destek vereceğiz" dedi.

    45 m $ = 32 m € vs. vs.
    Instagram: mutusgarage

  13. #32
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mutu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben paylaşılan haberden bahsediyorum. Rakamı mabadımdan uydurmadım.




    45 m $ = 32 m € vs. vs.
    doğru ben uydurdun demedim.
    bu paralara bu işler olmaz diyorum. boğazda üç yalı parasına Türkiyede otomobil fabrikası kuruldu. Nasıl haber olur değil mi?
    zaten vehbi beyde yalılardan birini satarak tofaşı kurdu o zaman.

    Paraları kimbilir kimlere hibe edecekler.
    Birde unutulan bir şey var. ARGE desteği diye para dağıtacaklar. Yani işin sonunda proje gerçekleşmez ise cevap hazır. denedik ama olmadı ne yapalım. ARGE desteklerinde veya hibelerde projenin başarılı olması gerekmemekte.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  14. #33
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Octane Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne o hidromobil mi yapiyonuz gencler. Makine muhendisliginde okurken biz de yapmistik onlardan. Yaristik herkesle, atilim matilim. Her sene yarislari oluyor zaten.

    Denilenler dogru, onceki projelerden bakilip toplamda 10km menzile sahip 30la giden bir hidromobil yapinca gumbur gumbur muhendis nesli yetisiyor denildigi icin bu ulke bu halde. Nasil ki okul okuyan herkesi mezun olmadan muhendis yerine koyup havalara giriyorsaniz, o isin okulunu okumamis ama kendi basina bir motor tasarlayabilecek modellemelerini ayarlarini yapabilecek adamlari da diplomasi yok diye heba ediyorsunuz.

    .....

    Sen birak muhendisligi, findigini ureten ciftciye sahip cikmiyorsun tarim toplumu olarak, sanayi ulkesi mi olacaksin basima.

    Hadi iyi uykular kardesim.
    Sizin dönemle aradaki en basit fark, ürünlerin yurtdışından hazır alınması yerine burada imal ediliyor oluşu oluyor/olacak. Eski dönemleri de biliyoruz, kim yurtdışından iyi parça getirmişse o kazanmış vs. İzmir'in poseidon'u na karşı direnemeyenler sizin dönemlerdi sanıyorum.

    Bahsettiğim durum ile sizin durumunuz çok farklı. Örnek vereyim mesela, madem hidromobil yapmışsınız, kullandığınız nexa ya ballarddır ya heliocentris, zırt pırt kapanan adam akıllı güç üretemeyen narin mallar.

    Muhtemelen sizinde görüp kullandığınız, araç üzerinde stabil çalıştıramadığınız nexalar sizin döneminizden çok farklı. Bi defa artık stabil çalıştırılıyor, blackbox vs kullanmadan normalin oldukça üzerinde güçler çekilerek yapılıyor hemde. Orjinal kartları vs tamamen çöpe atıp kendine özel kartlar vs yapan arkadaşlar var mesela. Hatta PEM üretmek için uğraşanlar bile var..


    Hız konusunda da geçen yıla bakacak olursak 30km hız 10km menzil diye bahsettiğiniz araçlar, Hiç durmadan 80-90km/h hızla yaklaşık 40km lik yarışı tamamlıyor ve tüpleri bitmemiş oluyor henüz. Menzilini ölçme gereği duymadık.

    Motorlar, sürücüler yurtdışından alınmak yerine üniversiteler içinde yapılıyor.. Motor olarak fırçalı-fırçasız hatta hub motorlar yapıldı belli okullarda, belli okullarda projesini vs tamamladılar üretime geçme aşamasındalar bildiğim kadarıyla.

    Neyse diğer kişilerin neler yaptığını neler yapmadığını fazla da tartışmayacağım. Her araç yapan takım/kişiden de bahsetmiyorum zaten. Hala hazır mal alıp kullananlarda var çünkü. Ben ciddi çalışmaları olan insanların varlığından bahsediyorum..

    Tek bir kişiden örnek verilebilecek kadar dar değil konu. Ne olmuş yani Odtü'lü ise?. Bende tanıyorum orada olan ancak sınav ezberlemekten başka hiçbir şeyden haberi olmayan insanlar. Bu bütün Odtü'lüleri kötü yapacak değil sonuçta yada aynı dönemde yetişen bütün bir nesli.. Siz nerenin mezunusunuz bilemiyorum ancak, Odtü'nün akademik başarı dışında farklı türdeki yarışmalarda pekde bir başarı sergileyemediği açıkça görülüyor..


    Kişisel olarak tanımıyoruz birbirimizi dolayısıyla sallamak kolay. Tanıyıp bildiğim çevre de gerçekten iyi işler çıkarmaya çalışanlar adına yazdım alıntıladığınız mesajı da. Tüm ülkede genelleme yapmak kastında değildim.

    Alttan birsürü dersi olan, 3. sınıf öğrencisi olarak kendi adıma, kendi geliştirdiğim, güncel kullanımda olanlara göre çok daha verimli çalışan 2 farklı önemli sistemin (otomobillerde kullanılan) patent başvurularını yapmaya hazırlanıyorum. (Sadece Tpe'ye olmadığı için yeterli maddiyat için sponsor falan bakıyorum)

    Bahsettiğim öğrenci çevresinde bu tarz ürünlerin patentlerini almış ve üretim ve ticaret aşamasına geçmeye hazırlanan arkadaşlar da var.. Zaten bahsettiğim araçların asıl amacıda götürüp piste yarıştırmak değil. Kire, pasa uzak yeni insanların konuya ilgisini çekmek, yeni/yerli ürün çıkarmaya ortam hazırlamak..

    Sınav ezberlemek vs konusunda da asla yaptığım yada yapacağım birşey değil, hatta sınava hiç çalışmam gibi birşey. O dersin olayını sindirmişsem geçerim ezber yapıpta değil.

    Mühendis olmayan kişilerle ilgili tek kelime bile yazmış olmadığım için cevaplamam gerektiğini düşünmüyorum.

    He son olarak hoca konusunda, irtibatta olduğum hocalar da öyle eski kafada kalmış kişiler değiller. Mesela atıyorum yeri gelince sormamış bile olsak, 'tepeli piston kullanın sıkıştırmayı arttırın kapağın portlarını polishletin yada turbolasanız şöyle böyle yapsanız iyi olur ama şunlara da dikkat edin o ara' şeklinde öğütler veren hocalar.. Hatta ben motordan anlamam diyen hoca okulun atölyesinde kendi motorunu kendisi topladı geçen senelerde..

  15. #34
    _sinan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.647
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    doğru ben uydurdun demedim.
    bu paralara bu işler olmaz diyorum. boğazda üç yalı parasına Türkiyede otomobil fabrikası kuruldu. Nasıl haber olur değil mi?
    zaten vehbi beyde yalılardan birini satarak tofaşı kurdu o zaman.

    Paraları kimbilir kimlere hibe edecekler.
    Birde unutulan bir şey var. ARGE desteği diye para dağıtacaklar. Yani işin sonunda proje gerçekleşmez ise cevap hazır. denedik ama olmadı ne yapalım. ARGE desteklerinde veya hibelerde projenin başarılı olması gerekmemekte.
    Boğazda 3 yalı parası değil, boğazdaki yalının üçde biri parasına..

  16. #35

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keşke bişeyler yapabilseler ama o kadar kolay değil maalesefki
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  17. #36
    Berk007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eti bile ithal eden bir toplum olduk neyin otomobil üretiminden bahsediyoruz.
    vergi enerjisi ile çalışan devletimiz var. bizdekiler babayiğit değil babacımyiğitler
    '06 Honda Civic Turbo '12 Mini Cooper S Roadster
    '02 Honda Civic Type-R-'05 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
    '03 BMW M5-'12 Mercedes SLK 250 AMG-'12 Honda Accord

  18. #37
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karamsar oldugumu soylemeyin ama bence hayal kirikligindan oteye gidilemez
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG-Golf7 1.6TDI

  19. #38
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haberi okudum,yorumlarımı okumadım.

    Hybrid kesinlikle doğru seçim.

    İnşallah iş ciddiye bindiğinde engelleme amaçlı ülkeyi karıştırma hareketleri olmaz yine

    Halkımız işine gücüne bakıp katma değer üretmek yerine birbirini yemeye bu kadar meraklı oldukca;yerli üretim,yabancıya paramızı kaptırarak sömürülmekten kurtulmak,dahada zor oluyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •