@thedevil
Senin yazdığın krank ağırlığı, yağlama ve kuru karter gibi şeyler elindeki motorun teknik yetersizliği veya alman gereken önlem olarak ayrı bir konu. Buradaki bahsi geçen kısım Rod / Stroke ayrıca Bore / Stroke ve Peak piston hızı gibi temel etmenler çerçevesinde oluşan teknik hesaplamaların yanlış yorumlanması neticesinde çıkıyor.
Uzun seneler hacimli motor diyince insanın aklına büyük stroke oranına sahip kısa kol uzunluğu bulunan ve düzgün balanslanmamış kranklara sahip motorlar akla geldi. Bu motorların bore/stroke ve rod/stroke oranları ideal oranlardan çok uzak olduğu için devir kabiliyetleri yoktu. İnsanların aklına hacimli araba devir dönmez teriminin gelmesi gayet normal. Çoook detaylı bir konu aslında bu. Bende kendime hazırladığım yeni motorumda imkanları zorladım elimden geldiğince bu konuyu ciddi araştırıp herşeyi ile özel bir alt blok hazırlamaya çalıştım elimden geldiğince.
Uzun uzadıya birşeyler okumadanda örnek motorların stroke oranlarını görmek isterseniz buyrun.
Stroke ratio - Wikipedia, the free encyclopedia