constantine_502 Nickli Üyeden Alıntı
eski jimny sahibiyim dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışayım. yükseltme işlemi için ciddi paralar harcanıyor, ucuz yollu bir yükseltme isterseniz get ile yapılabilir. yayların üzerine get yaptırılıp (teflon - kestamit - aliminyum) amortisörleri de get yüksekliği kadar uzunlarıyla değiştirirseniz yada uzatırsanız aracınız yükselir. burada dikkat edilmesi gereken şey kaster açısı. jimny için 5,5 cm lik takozlar ile araç çok sertleşiyordu kaster açısından dolayı, söküm 3 cm liğini takmıştık nispeten yumuşamıştı ama gene orjinal halinden bir hayli sertti.
ikinci yükseltme kupa yükseltme. bunun araca tek faydası daha büyük lastik takabiliyor olmak. şase ve şaseye bağlı olan tüm parçalar yükselmediği için arazide faydası olmayacaktı (yaklaşma uzaklaşma açılarında tampon faktörünü saymazsak). ben kendi aracıma kısa ve dar olduğundan 7 cm kupa yükseltme yaptırıp 30" lastik takmıştım. keyifli ve ucuza mal olmuştu. ama büyük lastik düşünceniz yoksa boşuna masraf olur. yürüyen aksamlarla oynanmadığı için herhangi bir sertleşme yaşanmaz, arabanın orjinal halindeki konforunda offroad yaparsınız.
üçüncü yükseltme kit ile yükseltmeler. yükseklik ölçülerine göre fiyatları artıyor. çoğu araçta 2" e kadar tandır kolları değişmediği için 2" e kadar olan yükseltme kitleri bu kategoride ucuz keyifli verimli ve rahatlık kullanılabilir. offroad için üstteki iki kitten de (lastik ile birlikte) çok daha verimlidir.
2" in üzerine çıkıldığında çoğu araçta kaster açısı elvermediği için burçlar değiştirilir, 2" in üzerine çıkıldığında ve büyük lastik takıldığında latiklerin çamurluk arkasına sürtmesinden dolayı tandır kolları biraz uzatılır. tandır kolu yapılırken kaster açısına dikkat edilip yapıldığından kaster açılı burçlara da gerek kalmaz. off road için en verimli ama en pahalı kitte budur.
şunu da unutmayalım. bir aracı ne kadar araziye yaklaştırırsanız asfalt sürüşünden o kadar ödün vermeniz gerekir. bu sebeple kendi çizginizi berlileyip ona göre modifiye etmek gerek araçları.