Ben mesela yaşımdan genç araba sevmiyorum![]()
arabam 2006 model daha yaşlısını almam alınca 0 alıp en az 10 sene kullanıyoruz zaten. Yinede bir araba 10 yaşına yaklaşınca sorun çıkarmaya başlıyor sonuçta tamamen mekanik değil bir dolu elektronik kısım var bozulmaya müsait.
21 yaşında 220 binde aracım bi takıntım yok ama 2000 model alabilsem fena olmazdı![]()
Ne Mutlu Türküm diyene! K.Atatürk
son model bomboş araba alcagıma o paraya eski model dopdolu araba tercih ederim
İnsanları, yalan söylediklerini anlayacak kadar tanımak istemiyorum.
Paslanma belirtileri başladığı anda 2002 senesinde komple boyandı.Hiç bir sıkıntısı yok.
İşin özü bir aracın şaselerinde,direklerinde sıkıntı sorun yoksa.Araç da yan sanai bir parça yoksa,elektrik tesisatı yamalı eklemeli değilse gerisi teferruattır.
Elektrik tesisatı değişebilir diceksiniz belki ama,öncesinde bişeyler bu şekilde giderilmeye çalışılmışsa o aracın çoğu görünmeyen yerinde de illa bi bokluk çıkacaktır.
Ben genelde birde camların markalarına ve üretim yıllarına bakarım.motor içinde orjinal çekomastikler duruyormu,hararet görmüşmü sorularının cvp ları km ve yaş dan çok daha önemlidir benim için.Orjinal olsun 500 binde olsun 20 yaşında olsun farketmez. alınır o araba.
Otomobillerin ortalama olarak ekonomik ömrü 7 yıldır. Optimum değer budur. Bu uzayabilir de kısalabilirde. Yaş takıntısı bu nedenle biraz var.
Benim için yaş artıkça, donanım ve sınıf artmalı bunun yanında yıllık km ve fiyat azalmalı.
Çok etken var bu seçimi etkileyen aslında..
Arkadaşıma yapmayın etmeyin dedim dinlemeden 72 bin liraya golf aldılar. 32 lira tertemiz pololarını satıp hem de. 2 araca ihtiyacı olan aile , 30 binde polo yu satıyor , 40 lira ekliyor yine tek araçla kalıyor. Takıntı işte , korku var ikinci ele karşı. Arabayla ilgili çevre yoksa , kendisi de çok fazla anlamıyorsa sıfır olsun garanti olsun yoluna gidiyor önemli bir kesim. Her denk gelişte diyorum emin amca o paraya bir slk230 komp alırdınız haftasonu binerdiniz , yada e46 alırdınız diye. Bişey diyemiyor da![]()
Biraz ekonomik özgürlükle ilgili bu tercih. Sıkıntı çıkarsa bütçeyi bozar , bi yerden bi yere götürsün modelli araç sorundan uzak hayat görüşü de yaygın yani. Yeni iyidir gibi gibi.
ŞAhsen ekonomik özgürlük olunca mümkün değil 5 yaşına kadar araç almam. 5-20 yaş aralığında ne muhteşem araçlar var.... Onlara bin keyiflerini al bitsin de yeniye gerek duy..
Mesela bir de güvenlik konusu ; bu konuda güvenlik algısında çok önemli bir uçurum var. Öyle ki aslında günümüz koşullarında ünlü güvenlik testlerinin ve otomotiv endüstrisinin temel odağı '' araba dağılsın , enerjiyi absorbe etsin , içerdekilere bir şey olmasın yayaya az zarar gelsin ''.
Şimdi hal bu olunca 80 ile aynı kazayı yapıp burnunuz kanamayacak bir araç o kazada pert oluyor. Yeni model , son derece güvenli evet sizi korudu ancak kendisi pert oldu.
Eski tank gibi bildiğimiz volvolar , alman ürünleri vs ile yap bu kazayı 2 parça boya bir doğrultma ile devam edilir. Belki biraz daha fazla hasar alır ama yolcular.
Ancak bu durumda şimdi yeni araç küçük kazalarda bile çok kolay parçalanıyor zaten parçalansın diye üretildiği için. Halbuki eskilerle 40 -60 gibi hızlarda vur deldik geçtik bir şey olmadı algısı oluyor.
Yani günümüzde evet güvenli araç kolay dağılıp bizi koruyan araç ancak bir de sağlam araçlar varAyrımı kaçırmamak gerek.
-Fırat
Mercedes değilse yaşa bakarım belli ölçüde.Her parçanın bir kullanım ömrü var bu sadece o parçanın hammadde ve üretim kalitesine göre artar veya azalır.İstediği kadar temiz olsun hatta 0 km ye yakın olsun (abartarak örnek veriyorum) ama araba 15 yaşında olsun.Belki diğer 15 yaşındakilerden daha geç sorunlar çıkartır ama 0 km yeni araçtan daha önce sorun çıkma ''olasılığı'' yükselir.Bunda üretim esnasındaki kalite kontrollerde çok büyük etkendir , bu yüzden de çoğu kişi mercedes ve diğerleri lafını duymuştur.
değer kaybı durmuş ve belirli bir fiyat seviyesinde sabitlenmiş ve en dolu olan modeli tercih etmek hep akıllıca olur. 0 km orta halli alacağıma 2005 model dolu 90 binde araba almayı hep tercih etmişimdir.
M. The most powerful letter in the world.
sanayide tanıdığı olan, ayıracak vakti olan biri olsam yaş takıntım olmazdı cruze yerine e46 alırdım , ama şu andaki durumumda ilk sahibinden 1-2 yaşında 20-30 bin kmyi geçmemiş araba candır(şirket arabası, kiralık araba vs. olmayacak)
3-4 yaşında & 60-70bin km arası kriteri çevremdeki birçok kişinin hedeftir.arabalar 3 yaşından sonra masraf çıkartır algısı ve 2 sene kullanır 100binden önce satarım ve çok da değer kaybetmez stratejisiyle belirlenir ..
Hedef , bütçeyle eşitse sorun yok
bütçeyle çeliştiği zaman marka,model,yıl,km den feragat edilebilecek aramalara bakılır yeni hedef optimumda belirlenmeye çalışılır.
Eğer araca duygusal bağlanan otomobil meraklısıysa satınalan ,marka modeli değiştirmez yıl ve km yi esnetir bütçe kısıtlıysa..
Araca daha rasyonel gözle bakan biriyse marka modelle oynar aramalarında.
Hondaya kuruş vermemek o da güzelmiş.
Detaylarını hiç sormaya çekiniyorum ortalık karışmasın
Teşekkürler.
Bu iyiydi
Teşekkürler.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
O zaman bu takıntılar uğraşmak istememek, araçtan anlamamaktan, kandırılma endişesinden kaynaklanıyor.
Teşekkürler.
7 yıl biraz az değil mi?
Bazı firmalar kitapçıklara bu aracın ekonomik ömrü 10 yıldır yazıyorlar ama bu demek değildir ki ondan sonra kaldır çöpe at.
Teşekkürler.
Fırat kardeşim bırak araç pert olsun ama seni korusun.
Birde kaymakçı kesim var bu araç işlerinde aracı sıfır alıp 4-5 sene tepe tepe kullanıyorlar. 1 kere bakım görürse görüyor araç ondan sonra sarf malzemesi değiştirmeden hemen sat al yine sıfır. Sonra piyasaya daha 120 binde ama haşat olmuş aracı yapıştır.
bak aklıma geldi ford forumda vardı böyle bir konu Sanayi Maceram Ve Iki Soru - Teknik Sohbet - Ford Club Türkiye
daha araç 150 binde arkadaşın yaptığı masrafa bak böyle olunca insan yüksek kmden ister istemez korkuyor.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
Evet candır ama cruze iyi bir araba.
Şimdi 20 bin lirası olup 1-2 yaşında bir cruze alamıyoruz. E insan logan da istemiyor biraz otomobile merakı varsa. mecbur eski ama temiz araç peşinde koşuyor.
Teşekkürler.
Bütçe en önemli faktör diyorsunuz yani.
Teşekkürler.
Marv (Mickey Rourke) on the Mercedes:
"The padre drove a Mercedes, or at least that's what they're passing off as a Mercedes these days. Modern cars, they all look like electric shavers."
Kilometre takıntımı 200bin'deki Audi A4'ü alarak ve kullanarak attım.
Yıl takıntımı da 2002 model Ep3'ü alarak attım.
Bu takıntılardan kurtulduktan sonra piyasa benim için cennete dönüştü,
çok fazla fiyat/performansı ilk sıralarda araç seçeneği var önümde...
Toplum olarak maalesefki ön yargılı bir milletiz.
km leri cogu aracın dusuruyolar dizel az yakan arabaların az km lerde olacagına pek inanmiyorumyası km si dısında az el degistiren araba tercihim olur sonra km si.
T r u t h i n e n g i n e e r i n g
kişisel tercih dedim ya ben ona sen baskasına vermezsin
ayrıca sorabilirsinde tü kaka demedim tabiki ama yıldızımız barışmadı kendileriyle, 2-3 sene kadar kullandım 2003 model full civic es7 oluyor heralde . yada son accordun tipi cok güzel gayet albenili duruyor ama bana uzak olsun![]()
1881 - 193∞
Kullandığım araçların modelleri sırasıyla: 1995 1997 1999 2000 2004 1999 2005
Ben eskiciyim birazKafamda belli başlı marka ve model vardır. Onların sıfırlarına ya da yeni modellerine gücüm yetmediği için eski modellerini kullanıyorum.
Ama imkanım olsa mesela 1999 forester turbo, 2000 Impreza GT, 2005 Megane RS yerine sıfırlarını kullanmayı tercih ederim.
Örnek olarak 1-2 yaşında ama hoşlanmadığım bir araba yerine daha yaşlı ve daha çok benim tarzımı yansıtan araçlar kullanmayı tercih ederim.
Km takintim var yas takintim yok. Ama ikisininde optimumunu bulmak zor. Km takintisi onceki kullananlara guven duyamamamdan kaynaklaniyor. Mesela babamdan 300k da araba alirim ama kullanim tarzini sevmedigim birinden 100k da almam. Yasi ne olursa olsun.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)