[QUOTE=coder;7699601]1,5 Ayda meşhur olur 1,5 dakikada rezil burası TechTurkey.
/QUOTE]
coder yine duramadı yaptı yapacağını:)
Printable View
[QUOTE=coder;7699601]1,5 Ayda meşhur olur 1,5 dakikada rezil burası TechTurkey.
/QUOTE]
coder yine duramadı yaptı yapacağını:)
Herşeyi yönetimden beklememek lazım.Yazılanların konuya ne gibi yararı var onu anlamadım?
En azından senin gibi görgüzülük yapıp 500 puntoyla arabalarımı imzama yazmıyorum kardeş.
Giderken sanada basar öyle giderim ama.
Kendimizden büyükle nasıl kouşulacağını iyi biliriz.Metin beyin ben gerçekten o yaşta olduğunu nerden bileyim dimi?Yaşı doğruysa kusura bakmasın mikser lafı için özür diliyorum.
Maviler Allah Razı olsun
teşekkürler mavi ekip
Konuyu acan adam borclu cikacakti nerdeyse :)
Bu tarz adamlar yuzunden yazmayifa birakti
Hakliyken haksiz duruma dusecekti
Mal belli
Malin gozunu seveyim mal meliyor :)
Bu commodore64 iyiydi ama adsptörü çok ısınmıştı. Fişini çekenden Allah razı olsun. Azıcık suğusun :)
Commander game over olmuş :)
Yerinde müdahale alkış :icon_tup:
Şimdi durdum diyecektim ki hayatında kaç tane proje arabası yaptın?
Sonra baktım ki http://www.techturkey.com/forum/sohb...tml?highlight= şöyle bir konu açmışsın.
Sonra dedim ki salla gitsin.
ya benim gerçekten anlamadığım bu commander gerçekten birimi yoksa fake hesapmı? Biraz karışık anlattım sanırım ama anladınız siz :)
Sahsi kanaatim, o konuda mkerim abi guzel bi noktaya isteyerek veya istemeyerek deginmisti.
Ortalik jdm far, jdm sinyal, jant ve yay kesip "proje degisikliginden satilik" ilanlariyla dolu.
Simdi bu gercek anlamda proje araci yapanlara, bir cok farkli konuda kafa patlatip, custom calismalar yapan birilerine hakaret degil mi? Mesela en basitinden Antalya'da ki Delsol CRX yapan abimize?
Cunku bence oyle.
Adam motor kırılmaz demiş. Dilerse dünyanın en iyi ustası toplasın. Her zaman motor kırılır. Zorlarsın kırılır, afr tutmaz kırılır, vites kaçırırsın kırılır, regli olmuştur kırılır.
Risk bu kendisi demişki rally arabası. Rally projelerinide canlı gördük.
Her motorun sonu kırılmaktır. Bazıları hemen bazıları geç.
Bnde yazimmi cvp degil harf yazamassin harf
Yazdiginiza maalesef katilamayacagim cunku, ar-ge ni, hesabini kitabini, malzemeni, kullandigin arac gereci olmasi gerektigi gibi yaparsan afr'ni olmasi gereken sekilde ayarlayip (ayarlanmiyosa demek bi seyler eksik), aracin limitlerini bilip ona gore muamele edersen, kullanima gerektigi sekilde ozenirsen hicte kirilmaz.
Ha ancak okuz gibi zorlarsan, keyfin her vites kesicide gezersen sonra motorum kirildi diye uzulemezsin. Atla deve degil, neden sonuc iliskisi.
Eninde sonunda, su veya bu sekilde oleceksek niye yasiyoruz :)
Bence mkerim abinin de konusmasinda, deginmek istedigi nokta, motorun duzgun toplanmamasi. Kendisi zaten kesin bir sekilde "motor kirilmaz" dememis, "duzgun toplanirsa" motor kirilmaz demis ki burada amaclanan kirilsa bile duzgun degerlerde uzun veya kisa kendinden bekleneni vermesi. Risk hayatta her daim var.
commander yazık kendi kendini imha etti g.zekalı. Ben dedim heralde oyunlara konan bot gibi forum bot u.
motor kırılma konusuna gelince her motor kırılır. Motor ve mekanik sağlamlık üzerine detaylı çalışmayı bi NASA bi de F1 takımları yapıyordur herhalde. Daha ilk yarışında kırılan motor biliyoruz.
salla gitsin lafına katılıyorum. proje arabası konusu biraz ağır oldu galiba. 1982 senesinde (zannediyorum senin doğduğun sene ) Çift yatık weberli şahinim vardı. alquatti den eksantrik milini almıştım. Weberleride Hörmann diye bir yerden. O tarihte yapılan araba bile her gün tam gaz kullanılarak bir yıl sorunsuz dayandı. 8000 devir yaparak hemde.
Gelelim konuya :
Arkadaştan incilere devam. 5 eksen cnc tezgahta işliyorum kapakları dedi. Kısmet, bir iş için kapağı söktüler. Bir ölçersin. her port ayrı ölçüde. Ne biçim iş bu.Daha da var hatırladıkça yazarım.
şu konuyu okudukça ben üzülüyorum..
Bence artık herkes kenara çekilmeli, bir tarafta 10 bin TL si hiç olmuş biri diğer tarafta haklı haksız ne olduğu sürekli muallakta olan bir firma sahibi var. Bir şekilde bu durum çözülmeli artık iki tarafta karşılıklı ortak bir çözüm bulmalı, yoksa konu dışındaki insanlar sayfalarca birbiriyle kavga ettikçe bir halt olmayacak
Aslında bu tür polemiklere pek girmek istemiyorum, hoş ortada aslında polemikte yok ama ben bu yazıyı yazdıktan sonra polemiğe dönebilir, yazılarınızdan ve anlatım tarzınızdan hala geçmişi bırakamadığınız hissine kapılıyorum, bir yandan da ortada ciddi bir durum üzerine yazışma varken bir anda müdahil olup yazdığınız agresif yorumlar ki geneli gene geçmişten "her ne hikmetse hep cevaben yazdığınız kişilerin temerrüt 'e denk geliyor" verilen örnekler ve bu örneklerin içerisinde bulunan gizli tümcelerle saklı alaylı ithamlar.
İnanın sadece yaşınıza hürmeten bu şekilde kırmadan incitmeden eleştirmeye çalışıyorum, yoksa olması gerektiği gibi Abi/Büyüğümüz/Tecrübelerinden faydalanılması gereken şahsiyet durumu maalesef yok, bu zaten sizin ağır başlı/naif/olgun vb olması gereken tavırlarınızdan kaynaklanması gereken bir durumdu ki " en azından şahsım adına bu ve benzeri hal ve hareketler bende saygı olarak karşı tarafa geri döner" , gene üzülerek ifade ediyorum sizde yok! Bu forumda benden daha büyük olan ve olması gerektiği gibi sevgi saygı içerisinde ilişkilerini yürüten bir çok büyüğümüz var. "Aslında isim vermek isterim ama şahıslarını konuya müdahil etmek istemiyorum"
Hatta bu zamana kadar imzanızda kelam ettiğiniz durumlarda bile bir alaycı tavır mevcut ki bunlardan bir kaç tanesini şahsen eleştirmiş üyelerden biriyim, örnek olarak Japon yapıştırıcısını verebilirim "eminim hatırlarsınız", hoş şuan ki imzanızı da biraz araştırsam gene ironi bulurum.
Anlattığınız tecrübelerinizin hiç mi gerçek payı yok? Eminim vardır, yaşamışsınızdır fakat bu alaycı tavırlarınız, gereksiz agresif yazılarınız ve tutarsızlığınız maalesef amacını aşarak yazmış olduğunuz güzel işleri gölgede bırakıyor, ben gene de haddini aşan düşüncelerim oldu ise özür dilemek isterim fakat şahsınızla ilgili düşüncelerim bundan ibaret.
Konu sahibi ve diğer arkadaşlar konu ile alakasız oldu kusuruma bakmayın lakin düşüncelerimi paylaşmak istedim.
Edit: Bu arada tevellüt olacaktı, telefondan yazıyorum kafasına göre düzeltiyor, şimdi fark ettim.
Sene 1895 o zamanlar f1 yoktu ama ben pancar motoru yapiyordum.
Saksı değilim ben!
Hep bana soracaksınız hep bana!
yatık veberler ucan araçlar havalarda ucuyor 2001 de filitre header takarak başladım
2001 de hiçbbi ik bilmiyordum modififye felan kayda deger bişiy yokrtu filitre header vsvsvs sonra
2003 te 2 arkadaşımla beraber katkılarıyla turbo civic yaptım (kimsede bi s... yoktu ilk turbo Vtec i ben yaptım ) 2004 ye kadar sürdüm dolandım dolaştım gezdim oynadım herkesle denedim kimsecikler yoktu iinanılmaz bir rakam sonra subab ımın minicik yeri kırıldı ve stroker almıştım egzantirik vsvsvs hepsini topluyordum yaptım DYNNDynamics te 530 Beygir çıkardım bazı abilerimin ismi lazm değil kalbimi kırmalarından dolayı satttım arabamı 2007 de suanda 2014 allah izin verdi türkiyenin en hızlı arabalarında imzam var kalbini kırdıklarımda var çok mutlu ettiklerimde kendimce çok iyi yerlerdeyim ben bukadar böbürlenmiyorum 1980 de sen daha doğmamışken sunu yapıoduk diyonuz ya :)
1980 deki arabalar ozaman neden yok eski herzaman iyidir die bişiy yok sadece deneyeimi arttırır ama unutmayın yenilerin yada yeniliklerin yanında olmazssanız zaman sizi gömer dönüp arkasına bakmaz
KIRILMAYAN araba olmaz amerikanlar neden kırılmaz genelde biliyormusunuz ? ben sölim 8 silindire 40 45 beygir güc gelmesidir 4 de 800 almaya kalkıp sonrada neden kırıldı diyorlar yavas beyler yavas sakin evet
KONUYA acıklık gelicekmi ? yoksa böle kaaanı sokup cıkarıcakmısınız ? konu amacından sapıo hadi beyler
Elbette her motor kırılabilir. Ama benim aklımda kalan 2 temel soru var:
1) Markalı parça takacağım denip başka parçalar takıldı mı?
2) Senin dinamometre ölçümlerine kadar bu araba ile gazlandı mı? Gazlandı ise kimin onayı, bilgisi ile gazlandı?
motor kırılır, ilk yarıştada kırılır.
amaa..
o motor 4 silindir 1.6 litre ve 160-170 hp değildir..
ilk marşta kapağı yanlış taşlandığı için her tarafından yağ atmaz..
elma ile armutu da karıştırmayalım..
ortada çok net hatalı işlenmiş ve hatalı montajlanmış bir motor var bunu da kabul etmeyen varsa yanlı/taraflıdır bana göre.
iilk basışta kırılmaz hiçbir motor benim anlamadığım bişiy var kimin ne kazandığı yaptığı umrumda değil madem arabandan korkmuyorsun ayarsız gazlayabiliyorsun eee ozaman neden gazlıyorsun eee kaaan bişi olmaz dedi abim akıl sağlığınız yerinizdemi 220 çarptimi ölmüyorsun elle bişiy olmaz:)
aynımantık kızmayın gücenmeyin kaan haksız olabilir ama iki taraf hala haklı sayılmaz benim gözümde
ayrıca silindir başına 40 beygir güzel rakam :)
Simdi konu tam olarak nedir?
motorun kirilmasimi? Parcalarin yerli cikmasimi? Yoksa hem kirilip , hem yerli cikmasimi?
F1 de bile motor kirilir diye ornek verilmiş de.F1 de kirilan motorun icini acinca yerli subap , eski yatak , huner egzantrikmi cikiyor?
Birde tam goremedim ama motor nr şekilde kirildi.Subapmi yakaladi yoksa yatakmi sardi.
Eger subap yakalamadi ise kaan in kullandığı subap ve egzantrikde bi hata yok demek.
Yatak sarmasi rektifiye hatasida olabilir kullanici hatasida.
ayardan önce istanbula yağ yaktığı için arabayı getirdim. ikiler hondaya git orda usta seni bekliyor dedi. iyi tamam diyip gittim. ustayı buldum yok kaan bize ufak bi rolanti sorunu için gelicek dedi yağ yakıyo falan gibi birşey yüzünden geleceğini söylemedi dedi. usta ne üflemesine baktı ne kompresörüne öyle dışardan bakmayla segmanlardan yakıyor dedi. motor tekrar açılması lazım dedi. iyi de abi ben bu motoru daha yeni sıfır toplatmıştım 5bin tl harcadım dedim. nasıl olur segmanlardan ?? abicim valla ben bilemem segmandan yağ yakıyor bu bırakman lazım dedi. kaanı arıyorum teli açmıyo falan. neyse 1 saat sonra faceden yazdım ordan cevap verdi. geliceğimi biliyor ama ne hikmetse faceden ulaş bana telim yok benim diyor. dedim böyle böyle dedi usta dememişin yağ yaktıığı için geldi vs. nasıl olur yaa olur mu öyle şey dedi neyse gittim kaanı almaya yolda bi bas bakalım nasıl gidiyor olum bişey olmasın diyorum yok diyor 1. 2. vites birşey olmaz diyor neyse afr ye bakıyor 13 civarı afr düzgün diyor birşey olmaz yağ yakmasınıda hallettikmi cok iyi olcak vs.ben herşeye İYİ NİYETLİ TAMAM DİYORUM.neyse geliyoruz ikilere usta sallamadı bile dışarda gelen giden arabalara yol veriyorum ben tabi. dışarda kaanla bekliyoruz. nasıl olur segmandan kız gibiydi segmanlar falan diyor kaan. kapaktandır o diyor ben yokken (yurt dışında) hata yapılmıştır diyor. sen bırak arabayı hallederiz diyor. iyi tamam bırakıyım gittik 50m yukarda başka bi dükkan oraya rica ediyor arabayı bırakalım buraya falan. içime sinmedi hiç birşey dedim ben dönücem sana kapağı yollarım. tamam dedik. birşey olmaz dimi normal kullanmayla diyorum yok olmaz diyor. afr zaten düzgün hayret ayarsız nasıl düzgün olur 17 18 olması lazımdı diyor. ama afr 13 civarı oldukça kırılmaz hiçbirşey olmaz diyor. ben yinede temkinli kullanıyorum özgünün dediği gibi korkmuyorsun değil korktuğum için. kapağı yolluyorum 2 ay sonra geliyor takıyorum hala aynı yağ yakıyor. geçmedi kaan diyorum neyse halletcez onu gel önce ayarını yapalım diyor. neptune hazır zaten dediği gibi parasızlıktan beyin alamadım değil. elimde duruyordu beyin yağ yaktığı için bir türlü takamadık. neyse hadi gidiyorum beyin taktırmaya özgünden randevu alıyor gidiyorum özgünün haberi yok neyse gelmişsin geri yollamayım diyor uğraşıyor özgün.tüm uğraşlar sonucu 148 hp yi geçmiyor... kaan bu ne olum 200 hp nerde ???? bu dyno eksik ölçüyor diyor. daha eksiklerimiz var diyor (ince conta, itb eksik dediği) .neyse özgün motorun hasta diyor kısık bırakıyım arabayı diyor. kaana diyorum motor hasta olum??? bırakıyım yap şunu, kanka 1 2 hafta bekle yerim yok dükkan taşıyorum sonra halletcez takma kafana yağ yakmasını diyor. yine iyi niyetimle tamam diyorum dönüyorum kırklareline usul usul. ertesi gün kaan arıyor naptın kanka denedin mi diyor. yok olm ne denicem yağ yakıyor ya özgün hasta dedi ya diyorum. yok birşey olmaz ondan bas bi dene haber ver diyor. basıyorum kırılıyor ve haber veriyorum. yapma ya çok üzüldüm geçmiş olsun diyor. tamam gönder halletcez gibi hiçbirşey demiyor.......
şimdi olay bu...... bütün bunların üstüne bu motor tekrar kaana verilir mi ? verilmez. zaten yerim yok 1 2 hafta bakamam demiş. neyse ankarada motoru açıyoruz birde vaad edilen hiçbir tek parça çıkmıyor..... bir tanesi dediği gibi çıksa ya.. yok.. yine buda üstüne gelince kaana zararımı bir şekilde karşıla diyorum 5000bin yolla tamam diyorum param yok diyor. 2014 eylülde verebilirim diyor. pazarlık yapıyor falan.taksit taksit yolla diyorum senet yolla diyorum yok abi tık yok.oralı değil. 1 2 hafta sonra bari bana parça yolla motoru ben topliyim işçilik benden olsun diyorum. aklıma gelen ilk parçaları söylüyorum yolla diye ( krank, krank kepi, egzantrik, tüm yataklar kol ) tamam yollicam diyor bunları yollarsam fix olurmuyuz diyor motoru sapasağlam topliyim yeter eksik birşey çıkmazsa tamam helallerşiriz diyorum. bekliyorum kaanı. neyse o ara usta blok da lazım pistonda lazım diyor. bende kaana daha çok parça lazım olcak bu motor çöp sen bana komple stok motor yolla diyorum. şimdi mi söylüyorsun ben aldım bile dediğin parçaları diyor. iyi de kaan motoru toplamak için daha çok parça lazım olucak diyorum. fix iz dedin ya diyor. ya kaan motoru toplayacak kadar olsun dedim başka birşey istemiyorum senden dedim ya diyorum. yok sen fixiz dedin diyor ondan sonra olay kopuyor işte...
Motora tam olarak ne olmuştu ?