User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
75 sonuçtan 58 ile 75 arası

Konu: Ortalama Ekonominlk Ömür ve Psikolojik Sınır

  1. #58
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ortalama ekonomik ömür yeni nesil araçlarda daha çok var.. bunuda artık premium sınıfta bile dibe vuran malzeme kalitesi işin kolayına kaçıp bolcana plastik malzemeler kullanılmasına bağlıyorum.. ucuz malzemelerden kaliteli malzeme görüntüsü veriliyor.. tamamen touch and feel.. ahşap sanıyorsun palstik deri sanıyorsun petrokimya suni..

    eski 80 li yıllardaki 90 lı yıllardaki araçlara genel bakımları ve ortalama zaman içinde çıkan incik boncuk sorunları orjinal parçalarla değiştirilip yapıldığı sürece son kullanım ömrü benim fikrim uzun uzun yıllar gider..

    Bunuda hala konsolosluklarda ve bazı belediye ve kaymakamlıklarda kullanılan W126 kasalardan falan anlaya biliriz sanırım..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  2. #59
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı B.Koçer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aldığım malda sattığım malda kendini belli ediyor kilometresi veya yaşı ne olursa olsun.
    hiç bir malımdan kar etmedim etme amacımda yok
    alıyorum keyfimi cıkarıyorum zararına satıyorum

    sattıgım aracların sahipleride konuyu görürlerde yazarlarsa ne demek istediğimi anlarsın
    binemediğim malı satmam
    Corciye 10 zararına bana sat Ahahaha olum ciddiye alma herşeyi hemen.
    25'' Tesla Model Y Juniper Long Range
    23" Fiat 500e LaPrima
    23'' Tesla Model Y Performance / SOLD
    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  3. #60
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı omco Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendimi bildim bileli 0 benzinli araç alırız. Kafamız rahat olsun diye tercih ederiz, kokusu, 0 olmasının verdiği heyecan vs tamamen psikolojik yani. 2. el tercih etmememizin nedeni temizlik diyebiliriz, titiziz biraz. Arabada bir şey yemek-içmek vs sevmeyiz ayrıca ailece sigara kullanmadığımız için içilmiş araba istemeyiz mesela ama en önemlisi geçmişi, nasıl bakıldığı. Bakımlarını zamanı gelmeden yapıp, düzgün kullanırız hani gözümüz gibi bakarız ama bir önceki sahibini bilemeyiz. 2. el alırsak km olarak 0 gibi olmalı ama o zamanda kullanılmışını alana kadar 3-5 fazla verir sıfırını alırız durumu oluyor. 0 arabanın satarken değer kaybı çok oluyor tabi ama şöyle bir durumumuz var çok yol yapmadığımız ve arabaları dönüşümlü kullandığımız için genelde hep düşük km'li ve kazasız olur. Her açıdan çok temiz baktığımız için ve düşük km'li olmasıyla birlikte piyasanın üstünde bir fiyata satabiliyoruz. 6 yaşında hemen hemen gırtlak dolu s60'ımızı satarken 36.xxx km'deydi, 2 günde gitti. Genelde 5-6 yıl oluyor psikolojik sınırımız, bu sürede aracın yüzünün iyice eskimeye başlaması ve asıl neden bu sürede kullanılan teknolojilerin ciddi derecede gelişmesi. Kendi arabamdan örnek vereyim, 8V A3 ilk olarak 2012'nin sonunda çıktı, 2007 sonu üretilmiş üretilmiş 8P ile kıyasladığımızda her açıdan ciddi farklar var
    Teşekkürler.
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Psikolojik araç yaşı sınırım 20 yaklaşık, istisnalar harici tabi onlar da fc rx7, mk3 supra falan olur zaten.

    km olarak pek takıntım yok ama yıllık 20 bin km limittir benim için, alacağım aracın da yaş - km oranına bakarım net olarak. bakımları zamanında doğru malzemelerle yapılmış, değişmesi gerekli parçalar varsa değişmiş olsun yeterlidir.

    ancak şöyle bir olay da var tabi, eski ne kadar temiz olursa olsun teknolojinin getirisi olarak yeni arabalar 10 konunun 9 unda bana göre daha başarılıdır eskisine oranla. o yüzden imkanlar doğrultusunda elde edilebilecek yeni aracı tercih ederim.

    yani e90 320d yerine f20 116d alırım gibi (misal)
    Evet yaş-km oranına mutlaka bakılmalı.
    Teşekkürler.
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ortalama ekonomik ömür yeni nesil araçlarda daha çok var.. bunuda artık premium sınıfta bile dibe vuran malzeme kalitesi işin kolayına kaçıp bolcana plastik malzemeler kullanılmasına bağlıyorum.. ucuz malzemelerden kaliteli malzeme görüntüsü veriliyor.. tamamen touch and feel.. ahşap sanıyorsun palstik deri sanıyorsun petrokimya suni..

    eski 80 li yıllardaki 90 lı yıllardaki araçlara genel bakımları ve ortalama zaman içinde çıkan incik boncuk sorunları orjinal parçalarla değiştirilip yapıldığı sürece son kullanım ömrü benim fikrim uzun uzun yıllar gider..

    Bunuda hala konsolosluklarda ve bazı belediye ve kaymakamlıklarda kullanılan W126 kasalardan falan anlaya biliriz sanırım..
    Hocam bu uzun ömürde örnekler hep premium markalardan oluyor.
    Honda-Toyota-VW-Opel-Ford-Renault-Peugeot-Citroen vb.

    Bu araçların C yada D segmenti için aynı şeyleri söyleyebilir miyiz?
    B segmentini katmıyorum sıfırken zaten toplam kalite düşük oluyor.
    Teşekkürler.

  4. #61
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Fatih Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler.
    Hocam bu uzun ömürde örnekler hep premium markalardan oluyor.
    Honda-Toyota-VW-Opel-Ford-Renault-Peugeot-Citroen vb.

    Bu araçların C yada D segmenti için aynı şeyleri söyleyebilir miyiz?
    B segmentini katmıyorum sıfırken zaten toplam kalite düşük oluyor.
    Teşekkürler.
    premium marka dışındada katabilirsin her marka yada her markanın her modeli olmasada katabilirsin..
    yan sitemizde bir abimizde 16 yıldır sahip olduğu citroen xm'i var yaşından ötürü komple boya dışında adam sürüyor büyükde bir masraf çıkartmamış ona kliması ,abs'si, alçatma yükseltme sistemi,yol stabilize sistemi falan her şeyi faal olarak sorunsuz çalışıyor..
    interneti açıp bakdınmı hala çok iyi durumda olan civicler accordlar corolla'lar elantralar exceller mazda 3.23'ler 6.26 lar carizma'lar maxima'lar v.b daha aklıma gelmeyen bir çok araç çok iyi kondisyonda ve her şeyi çalışır halde satılıklarda kaynıyor..

    a yada b segmenti zaten yeni çıkmış demiycem ama popülaritesini özellikle dizel motorların ufak hacimlere düşmesi ve ufak hacimli benzinli motorların turbo destekli üretilmesiyle 90 lıların sonlarından sonra piyasada boy göstermeye başladı..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  5. #62
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendiniz arabadan anlıyor iseniz , arabadan anlayan samimi güvenilir ustanız var ise ; km yaş çok önemli değil. bugün 40- 50 bin tl arasına alınacak 0 araçlar yerine aynı paraya yığınla 2. el araç var kmsi 150k-250k aralığında ama 0 olanlardan milyon kat kaliteli güvenli..

    İnsan anlamadığı kadar çekinir biraz da. Örneğin bir maket yapacağım ama anlamadığımdan ilk zımparası bile nasıl gözümde büyüyor. Yapılmış model araç alsaydık diyoruz. Bir kaç maket sonra keyfini alıp öğrendikten sonra hazırını alır mıyım ? Gibi gibi..
    -Fırat

  6. #63
    Burak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Sakarya/İstanbul
    Mesaj
    1.515
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok değişken var ama, bence en garantisi 0km alıp 5 sene/100.000 binip satmak. Garanti de uzatılırsa hic bas ağrıtmaz. Sık sık arac degistirmek isteniyorsa 10 binde 20 binde 1-2 yasında alınıp 100.000'e gelmeden satmak yine en masrafsizi. Baskı balata triger vs ellemeden değişmek lazım.

    Kendim 18 yasında c segmenti arabaya biniyorum. Periyodik ve ağır bakımlar harici ekstra bir problemi yok. Çürümezse motor yapılıp 25-30 sene bile binilir. Tabi 90-00 arası üretim kalitesi ile su anki üretim kalitesinin cok farklı olduğunu dusunuyorum cunku artık maliyeti azaltmak icin genel olarak kalite dustu.

  7. #64
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.257
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla 280 binde çok temiz e39 alasım da var lakin ben onu 350 binde sattıktan sonra yüksek değer kaybı korkutur birazda gözümü.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  8. #65

    Üyelik
    Jun 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Almayı düşünmeden satmayı düşenmek diye eleştiriyorsunuz kendinize göre haklı olabilirsiniz ama işiniz ve durumunuz gereği bence aracın kolay satılması da performanslı olması kadar güzel bir özellik.Kim arabasını satmak istediğinde 3-4 ay beklemek ister ki?Esnaf arkadaşlar daha iyi anlarlar, bir para sıkışıklığında insanın aklına direk arabası geliyor.Arabanın hemen ve min. zararla satılması bence konforu performansı kadar önemli.Para kolay kazanılmıyor sonuçta.Kimse olması gerekenden fazla zarar etmek istemez.

  9. #66
    erhanarici18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Mesaj
    2.103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kim ne derse desin bizim ülkemizdeki psikolojik sınır 200K'dır. 3 rakamı işin içine giriyosa ilan açıklamasını okumadan kapatanlar var
    yine sahibinden'den bmw'lere bakıyorum bi ilan gördüm üstüne bu konuyu görünce paylaşmadan yazmadan edemedim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...98048935/detay
    araç sahibi forumdan dı aracı tanırsınız zaten jantları unutmak elde değil
    burda satılıkken 300K km civarındaydı şimdi ise psikolojik sınırın altında
    alan kişi bakım yapmadan km düşürmüş

  10. #67
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dqn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Almayı düşünmeden satmayı düşenmek diye eleştiriyorsunuz kendinize göre haklı olabilirsiniz ama işiniz ve durumunuz gereği bence aracın kolay satılması da performanslı olması kadar güzel bir özellik.Kim arabasını satmak istediğinde 3-4 ay beklemek ister ki?Esnaf arkadaşlar daha iyi anlarlar, bir para sıkışıklığında insanın aklına direk arabası geliyor.Arabanın hemen ve min. zararla satılması bence konforu performansı kadar önemli.Para kolay kazanılmıyor sonuçta.Kimse olması gerekenden fazla zarar etmek istemez.
    Haklı olduğunuz nokta var muhakkak. Fakat bizim esnafımız da bir acımasız bir değişik..

    Arabayı alırken tabanındaki taş izi bile kusur olup nereden fiyat kıracağını şaşıran , arabayı aldıktan sonra güzelliklerini bitiremeyen bir çoğunluk mevcut. İşten kazanamayan arabadan mı kazanmaya çalışıyor belli değil.

    Araba bu bugün 30 a alırsınız biner biner kaza bela olmadıysa 28 e satarsınız satılır. 35 derseniz elbette 4 değil 8 ay beklenebilir. Bunu çoğu kişi anlamak istemiyor.

    Hele ki esnaf olunca bu şekilde anlatımlara sende ticaret kafası yok cevabını veriyor. Eskiyen bir makine için alış fiyatından daha çok para istemek midir ticaret kafası ? Adam kuyumcu ama ticaret kafasını şahsi araç alım satımlarında kullanıyor , neden , bir onun kafa ticarete çalışıyor
    -Fırat

  11. #68
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    premium marka dışındada katabilirsin her marka yada her markanın her modeli olmasada katabilirsin..
    yan sitemizde bir abimizde 16 yıldır sahip olduğu citroen xm'i var yaşından ötürü komple boya dışında adam sürüyor büyükde bir masraf çıkartmamış ona kliması ,abs'si, alçatma yükseltme sistemi,yol stabilize sistemi falan her şeyi faal olarak sorunsuz çalışıyor..
    interneti açıp bakdınmı hala çok iyi durumda olan civicler accordlar corolla'lar elantralar exceller mazda 3.23'ler 6.26 lar carizma'lar maxima'lar v.b daha aklıma gelmeyen bir çok araç çok iyi kondisyonda ve her şeyi çalışır halde satılıklarda kaynıyor..

    a yada b segmenti zaten yeni çıkmış demiycem ama popülaritesini özellikle dizel motorların ufak hacimlere düşmesi ve ufak hacimli benzinli motorların turbo destekli üretilmesiyle 90 lıların sonlarından sonra piyasada boy göstermeye başladı..
    Hocam anlattıklarınızdan yola çıkarak iş ilk günkü kaliteye ve sonrasındaki "bakıma" bakıyor.
    Mühendislik ilk gün varsa vardır. Aslında uçaklar 30 yıl boyunca uçuyor sonrasında da kargo uçağı olarak devam ediyor.
    Havacılıkta yapılıyorsa otomobilde de yapabiliriz. Tabi bu masraflı olacaktır.
    Teşekkürler.
    Alıntı rebeloghy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendiniz arabadan anlıyor iseniz , arabadan anlayan samimi güvenilir ustanız var ise ; km yaş çok önemli değil. bugün 40- 50 bin tl arasına alınacak 0 araçlar yerine aynı paraya yığınla 2. el araç var kmsi 150k-250k aralığında ama 0 olanlardan milyon kat kaliteli güvenli..

    İnsan anlamadığı kadar çekinir biraz da. Örneğin bir maket yapacağım ama anlamadığımdan ilk zımparası bile nasıl gözümde büyüyor. Yapılmış model araç alsaydık diyoruz. Bir kaç maket sonra keyfini alıp öğrendikten sonra hazırını alır mıyım ? Gibi gibi..
    Evet doğrudur. Güvenilir ustan varsa sende araçtan anlıyorsun 2.elde çeşit artacaktır.
    Teşekkürler.
    Alıntı Burak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok değişken var ama, bence en garantisi 0km alıp 5 sene/100.000 binip satmak. Garanti de uzatılırsa hic bas ağrıtmaz. Sık sık arac degistirmek isteniyorsa 10 binde 20 binde 1-2 yasında alınıp 100.000'e gelmeden satmak yine en masrafsizi. Baskı balata triger vs ellemeden değişmek lazım.

    Kendim 18 yasında c segmenti arabaya biniyorum. Periyodik ve ağır bakımlar harici ekstra bir problemi yok. Çürümezse motor yapılıp 25-30 sene bile binilir. Tabi 90-00 arası üretim kalitesi ile su anki üretim kalitesinin cok farklı olduğunu dusunuyorum cunku artık maliyeti azaltmak icin genel olarak kalite dustu.
    Teşekkürler.
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla 280 binde çok temiz e39 alasım da var lakin ben onu 350 binde sattıktan sonra yüksek değer kaybı korkutur birazda gözümü.
    O kmde değer kaybı mutlaka olacaktır.
    Teşekkürler.
    Alıntı dqn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Almayı düşünmeden satmayı düşenmek diye eleştiriyorsunuz kendinize göre haklı olabilirsiniz ama işiniz ve durumunuz gereği bence aracın kolay satılması da performanslı olması kadar güzel bir özellik.Kim arabasını satmak istediğinde 3-4 ay beklemek ister ki?Esnaf arkadaşlar daha iyi anlarlar, bir para sıkışıklığında insanın aklına direk arabası geliyor.Arabanın hemen ve min. zararla satılması bence konforu performansı kadar önemli.Para kolay kazanılmıyor sonuçta.Kimse olması gerekenden fazla zarar etmek istemez.
    Kimse zararına satmak yada aylarca beklemek istemiyor ki piyasa bu durumda.
    Aracı alıp kullanan herkes üstüne koyup satma peşinde.
    Teşekkürler.
    Alıntı erhanarici18 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kim ne derse desin bizim ülkemizdeki psikolojik sınır 200K'dır. 3 rakamı işin içine giriyosa ilan açıklamasını okumadan kapatanlar var
    yine sahibinden'den bmw'lere bakıyorum bi ilan gördüm üstüne bu konuyu görünce paylaşmadan yazmadan edemedim
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...98048935/detay
    araç sahibi forumdan dı aracı tanırsınız zaten jantları unutmak elde değil
    burda satılıkken 300K km civarındaydı şimdi ise psikolojik sınırın altında
    alan kişi bakım yapmadan km düşürmüş
    Katılıyorum 300k da bir aracın satışında zorluk yaşamamak için piyasanın baya altını yazmalısın ki satılsın.
    Teşekkürler.

  12. #69
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şase sağlam, yedek parça kolay ve uygun fiyata bulunuyorsa ve klima-abs gibi temel donanım varsa benim açımdan gittiği yere kadardır ömrü. Satmak için araç almam.

  13. #70
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şase sağlam, yedek parça kolay ve uygun fiyata bulunuyorsa ve klima-abs gibi temel donanım varsa benim açımdan gittiği yere kadardır ömrü. Satmak için araç almam.
    mantık bu olması lazım zaten.. ama tr de çok farklı faktörler var..

    esnaf adama gelince esnaf adam zaten bu tip konudaki gibi bir araba almaz o esnafı bu olaylardan sıyırın önce bir.. bizde 3-4 senedir şirkete araba satın almayı kesdik yıllık kiralıyoruz bizim için çok daha ekonomik oldu.. artık pek çok firma hatta büyük ve orta halli esnaf bile kiralama yöntemine gidiyor..
    yani işin ticari kısmını bu olaydan biraz uzak tatmak lazım..

    şahıs ben zarar edermiyim satabilirmiyim mantığına girerse zaten onunda alıcağı araçlar bellidir.. gerisi sohbetlerde çenesiniı yorar sadece.. vardır öyle insanlar sıfır halk işi orta sınıf bir araç alır ya bunu alıcağıma aynı fiyata ikinci elden 10 yaşında e200 yada 6-7 yaşında e60 kasa bmw alabilirdim diyenler..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  14. #71
    exca- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.236
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk aracımı 120bin de falan sattım 90binde alıp onun dışında hepsini 70bin km civarında verdim. Sanıyorum bunun temel sebebi çevremde hep 100binden sonra zor satılır araç denmesi ve araçtan sıkılmamdı. Genelde 50bin km falan kullanıyorum aldığım aracı.

    Ömür olarak çok daha uzun gitmesi gerek düzgün bakım yapılmış ve canı alınmadan kullanılmış bir aracın. Sanırım günümüz şartlarında 200bim km sorunsuz düzgün bakımla gider bir x,y,z araç. Türkiye şartlarında fazlası ne olur bilemem ama 500bin'de sadece ön takım yenileyen 1.9tdi a4'de gördüm. Ömür, kullanıcının aracına ne kadar baktığıyla çok ilişkili bence

  15. #72
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şase sağlam, yedek parça kolay ve uygun fiyata bulunuyorsa ve klima-abs gibi temel donanım varsa benim açımdan gittiği yere kadardır ömrü. Satmak için araç almam.
    Teşekkürler.
    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantık bu olması lazım zaten.. ama tr de çok farklı faktörler var..

    esnaf adama gelince esnaf adam zaten bu tip konudaki gibi bir araba almaz o esnafı bu olaylardan sıyırın önce bir.. bizde 3-4 senedir şirkete araba satın almayı kesdik yıllık kiralıyoruz bizim için çok daha ekonomik oldu.. artık pek çok firma hatta büyük ve orta halli esnaf bile kiralama yöntemine gidiyor..
    yani işin ticari kısmını bu olaydan biraz uzak tatmak lazım..

    şahıs ben zarar edermiyim satabilirmiyim mantığına girerse zaten onunda alıcağı araçlar bellidir.. gerisi sohbetlerde çenesiniı yorar sadece.. vardır öyle insanlar sıfır halk işi orta sınıf bir araç alır ya bunu alıcağıma aynı fiyata ikinci elden 10 yaşında e200 yada 6-7 yaşında e60 kasa bmw alabilirdim diyenler..
    Sağol Hocam.
    Alıntı exca- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk aracımı 120bin de falan sattım 90binde alıp onun dışında hepsini 70bin km civarında verdim. Sanıyorum bunun temel sebebi çevremde hep 100binden sonra zor satılır araç denmesi ve araçtan sıkılmamdı. Genelde 50bin km falan kullanıyorum aldığım aracı.

    Ömür olarak çok daha uzun gitmesi gerek düzgün bakım yapılmış ve canı alınmadan kullanılmış bir aracın. Sanırım günümüz şartlarında 200bim km sorunsuz düzgün bakımla gider bir x,y,z araç. Türkiye şartlarında fazlası ne olur bilemem ama 500bin'de sadece ön takım yenileyen 1.9tdi a4'de gördüm. Ömür, kullanıcının aracına ne kadar baktığıyla çok ilişkili bence
    200k falan aslında kolay hedefler.
    276.xxx kmde Civicim var şuan için hiçbir problemi yok.
    Tabi bunda en büyük etken 14.xxx kmde daha 1 yaşındayken alıp bunca senedir tek el kullanılması.
    Piyasadan alınan 200k üstü bir araç muhtemelen 5-6 el değiştirmiş artık 2.el olmaktan çıkmıştır
    Her kullanıcıda bakımlarda daha ucuza kaçınca evet 200kyı ortalama alabiliriz.
    Teşekkürler.

  16. #73

    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    34
    Şehir
    -
    Mesaj
    1.077
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7-8 yıl bana göre. Aracın şase ve motor dışı bakımla giderilemeyecek sıkıntılarıda çıkabiliyor.
    Mesela elektrik tesisatındaki kablolar eskiyor işlevini yerine getirmiyor ya da plastik ve kauçuk malzemeler iklim şartlarıyla birlikte sertleşiyor bozuluyor içerde trim sesleri artıyor.Şimdi böyle sorunu olan bir arabaya istedğin kadar iyi bak motoru 10 üzerinden 10 olsun boyası kazası olmasın kaç yazar? İmkanların doğrultusunda yeni araçlar almak en mantıklısı bence. Herşeyin bir ömrü var ne kadar kaliteli olursa olsun.

  17. #74
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı +soner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    7-8 yıl bana göre. Aracın şase ve motor dışı bakımla giderilemeyecek sıkıntılarıda çıkabiliyor.
    Mesela elektrik tesisatındaki kablolar eskiyor işlevini yerine getirmiyor ya da plastik ve kauçuk malzemeler iklim şartlarıyla birlikte sertleşiyor bozuluyor içerde trim sesleri artıyor.Şimdi böyle sorunu olan bir arabaya istedğin kadar iyi bak motoru 10 üzerinden 10 olsun boyası kazası olmasın kaç yazar? İmkanların doğrultusunda yeni araçlar almak en mantıklısı bence. Herşeyin bir ömrü var ne kadar kaliteli olursa olsun.
    dediğin kablo kevgirlemesi rutubet nem zaman ile aşımdan oluşan şeylerden dolayı olan şey.. bu her araçda olan bir şey değil yalnız bazı markalar kablo izalasyonunu ve geçen hattı çok iyi izole ediyorlar ömürlük oluyor.. bazılarıda açıkdan kanallardan geçiriyor onlarda dış etklenlere maruz kalıyor tabi burda kullanılan malzemenin kaliteside devreye giriyor..

    genelde opel vectra b kasalarda falan olan bir sıkıntıydı bu eskiden oda her b kasada değil.. trim sesinin giderilmesi çok basit ama usta uğraşırmı uğraşmaz sıkıntı orda yoksa sesin geldiği yer bellidir ustada az çok tahmin eder neresi olduğunu birde artık eskisi gibi değil trimlerin sesi için yapışkanlı ara şeritler süngerler falan var ebayda satılıyor.. 10 dolar 20 dolar.. ama işte ustalar uğraşmayı sevmez öyle şeylerle vakit kaybı.. neticede bir arıza değil arabanın gitmemesine mani bir şey değil..
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  18. #75

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Isparta
    Mesaj
    2.762
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bana göre psikolojik sınır yok araba 70 model olsun 600.000 binde olsun binerim sıkıntı yok yürüsün yeter pası çürüğü olmasan yeter. Ama gel gelelim pisyasa da 15 yaş üstü tırt gözüyle bakılıyor 99.999 binde bir şey yok 100.001 oldu mu o araba alınmaz ölmüş bitmiş gözüyle bakılıyor. Ben araba alıcaksam ilk yağ çubuğuna bakarım yağ kirli-kapkara-zift gibi olmuşsa cayarım direk araba bakımsızdır ve motor parçalanıyor demektir, yağ temizse hafif parmaklarımla yağı ezerim motor paçaları varsa almam ilerde çortlatır
    Satmak için almam. Zaten 80-99 model aralığı ilgimi çekiyor satamam da elimde patlar evlat olur ne güzel

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •