User Tag List

Sayfa 5/7 İlkİlk ... 34567 SonSon
132 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: TOFAŞ'lardaki güvenlik zafiyeti

  1. #77
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arabanın muadili renault 12, peugeot ve citroeni bilmiyorum ama opelde kadet veya ascona, vw golf gibi araçlar. mirafiori bildiğim kadarıyla c segment bir araç. kıyas yapılıcaksa 90lar değil 70-80li yıllar baz alınmalı.
    Bahadır Ustaoğlu

  2. #78

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arabaların ilk piyasaya çıktığı zaman ile bu zamanı birbirine karıştırmayın. O zamanki arabalar daha yavaş hızlanıyordu son hızdada çok az kişi kullanıyordu arabanın aerodinamiden dolayı verdiği uçurtma hissinden dolayı. Tofaş belli bir süre bu arabaları üretti daha sonra Tempra tipo serisine geçti sonra da brava geldi. Tempra tipo serisinde bu tip hasarları göremezsiniz şase dinamiği açısından olması gerektiği şekilde üretildi. Şahin doğan üretilirkende Renault Megane üretmiyordu R9 R11 vs üretiliyordu OYAK ta. Onlarında bunlardan farkı yok ki.

    Bi de hala arabanın sağlamlığını saç kalınlığı ile ölçen arkadaşlara şunu hatırlatiim. Yeni nesil çoğu spor araba aluminyum saç kullanılıyor. Clio bilmem kaç senesinden beri plastik çamurluk ile üretiliyor. Megane aynı şekilde. Bu arabalar o parçalarla NCAP ten torpille mi geçiyor. Kullandığınız saçın kalınlığının kaza sırasında sizi koruma gibi hiç bir özelliği yok. Tam tersine ne kadar kalın olursa bükülmeyip yerinden çıkıp kabin içine zıpkın gibi girme durumları var mesela türkiyede kullanılan bariyerler gibi. Çarpışma sırasında sizi koruyan şey karoser parçaları değil şasenin şiddeti dağıtma dinamiğidir.
    IN BOOST WE TRUST

  3. #79
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Tofaş serisinde ASD var bilen bilir

    Hahahahahah

  4. #80
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    50
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    memlekette biraderde ve amcamda birer şahin var.amcamın uzun yol için 2012 hondası var (30binde).o yollarda ancak tofaşlar dayanıyor.amcam eski tofaş çalışanı oldugu için taban sacı alt şase ve ön kulelerini (custom hepsi)saglamlaştırdı. araçlara 2 senedir biniliyor.tofaş zamanla çok esniyor ve buruluyor.ama tabiki kaza anında araç artık bırakın beni diyor.

    zamanında çogu kişinin hayali otomobillerdi.araba kullanmayı 131 de ögrendim.eger karşılaştırma yapılıcaksa o zamanın araçlarıyla yapılmalı bence.kimse beni yanlış anlamasın kesinlik kaza anında içinde olmak isticegim bir araç degildir.zamanındada göztepede parkının orda agaçtada imzamız vardır.motor içeri girmişti 2 yaşındaki slx i durduramamıştık.

  5. #81
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.968
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Skoda tenezzül edip airbagları bile açmamış. ama sahiç çiçek açmış mubarek
    bunun bide bmw li versiyonu vardı beyaz 5 serisi 2 ye bölmüştü tofaşı sadece far tampon kaput az eğilmişti.
    durumun yoksa iyi tamam al sahini doğanı ama ne kullandıgını bilerek kullan sakası yok valla kelle koltukta gidiyo millet.

  6. #82
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.736
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)




    buyrun size alman panzerleri. üstelik d segmenti airbagi, abssi, asrsi bilmem nesi olan araçlar.
    üstelik bunlar alman tankı diye bildiğimiz araçlar ve d segmenti. bence gereğinden fazla vurdunuz tofaşa. benim tercihim olacak bir araç değil ama durum böyleyken de tofaşın patlaması çatlaması çok anormal gelmiyor bana.
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    https://www.instagram.com/biramemuru/

  7. #83
    blow07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Chicago - USA
    Mesaj
    2.254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    UÇAN TENEKE diye boşuna demiyorlar

  8. #84
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Metal Yorgunluğu : bir metal bloğun/parçanın özellikle titreşim, yüksek basınç ve çekmeye maruz kalması sonucu, bloğu oluşturan metal atomlarının birbirleri arasındaki bağların gevşemesi sonucu malzemenin istenilen mukavemet değerinin altına düşmesi, farkedilecek veya farkedilemeyecek fiziksel değişimler ve hatta metalin hacimsel/ölçüsel değişime maruz kalması.

    İlk sebebi budur tofaşların kaza sırasında parçalanmasının... Sac kalınlığı olarak yeterli bir yapısı var ancak şase olarak çok iyi bir yapıya sahip değil. Ön panelin arkasında paneli kuvvetlenirecek bir yapı yok. Şase kolları aşağıda ve tavanı tutan direkler ince olduğundan bir kaza anında kopmaya çok müsait. Bu araçların en sağlam yeri arka koltukların orası onunda bi b.ka faydası yok


    Bizim 131 de takviyelerle ayakta duruyor yoksa 5-6 sene ralli yapmış aracın bu vaziyette durması imkansız...
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  9. #85

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bu aracı alma sebebim maddiyattı. Hevesimde vardı. Etiket bir araç yaptım. E söylediğiniz alfa romeo yu, citroen in eski kasalarını alırım diyenler satmak isterseniz ne yapıcaksınız. Usta gidersin araca bakmaz, yedek parça bulamazsın, görüntü desen o kişisel bir durum. E hal böyle olunca tofaş kıymetleniyor.

    Bu aracı şehir içi kullanırım. En fazla 80 90 yaparım. Huyunu suyunu da bilince de bir sorun yaşamadım.
    Coğrafya kaderdir

  10. #86
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Örneklerle açıklama Vol:548646
    Yararlanan zihin; 70lerin mühendisliği ile türk milletini 2000lere kadar kazıklayan Ko. gurubu
    Yararlanılan zihin: Arabanın kapı kapanma sesinden sağlamlık hissi alan bir millet.

    Sonuç: 3 kuruşa çok çükür demeye razı hale getirilmiş, hakkını savunmayı bilmeyen bir millet, bundan faydalanan çakallar sürüsü hala günümüzde büyüyerek devam etmekte.

  11. #87
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güvenlik zaafiyeti ortada zaten ama resimdeki araç bence durağan haldeyken skoda ona çarpıyor sanırım tofaşın içinde şoför yok. Tofaşta sadece skodadan darbe almıyor en az iki yere daha çarpıyor tahminimce

  12. #88
    dahan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    884
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onlarında oto ünlüleri var,,parçalar sudan ucuz ,bizde bide dogan l var biraderin 6 bine aldık,sizin dediginiz arabalar eski parca sorunu cıkabilecek olan araclar,güvenlik yok işte arabalarda işte bi çok kişide biniyo yapacak bişe yok yani

  13. #89
    Slipshod - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    09
    Mesaj
    636
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağlam desen sağlam değil, ucuz desen ucuz değil, yakıt ekonomisi desen *****. piyasası var diye can tehlikeye atılmaz. ha şimdi diyebilirsiniz ki sen de r9 biniyorsun, üniversitede okurken öğrencilikte az yakıyor diye aldım.
    Emniyet kemeri sizi koltuğa değil hayata bağlar!

  14. #90

    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    ManisaMerkez-İzmirCity
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    92 Şahin'le Çeşme otobanında 4 kişi 170 yapmıştık Allah korumuş vallahi.Konuyu okudukça ürkmeye başladım.

  15. #91
    İzzet Göçmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Şehir
    Manisa
    Mesaj
    1.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok *** atan arkadaslara cevabım gücü tofas almaya yeten insanlara para verinde onlarda gidip bmw falan binsinler,Bu insanları bu arabalara binmeye zorlayanlar utansın YAZIKLAR OLSUN..

  16. #92
    tylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    2.975
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benım anlamadığım neden her seferın de şahine b.k atılıyor o seneler de üretilen reno 12 ler'de broadway de sprıngler de ya da skodalar da ladalar da abs hava yastıgı vardı da benımmı haberim yok. neden hep şahin ? neden hep koça laf ediliyor ?
    Alıntı free-hifi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konunun bir üst leveli kaç yaşında milli oldunuz olur ...

  17. #93
    c20let - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    2.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı İzzet Göçmen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok *** atan arkadaslara cevabım gücü tofas almaya yeten insanlara para verinde onlarda gidip bmw falan binsinler,Bu insanları bu arabalara binmeye zorlayanlar utansın YAZIKLAR OLSUN..
    Kardeş şahin doğana 5 lira verip binene lafım yokta, 10 lira verip binen adam rahatça daha güvenli bir araç alabilir.

    Örneğin BEN polo aldım ncap testinde 3 yıldız almış o yıllar için iyi puan.

  18. #94
    ÇALIŞKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Şehir
    Leodikia
    Mesaj
    22.825
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o yıllarda böcek dye araba vardı
    anadol desen samandan eşek bile kemirirmiş dye duyardık
    tofaş o yılların en güzel arabasıydı ama saglamlık bakımından o fiyatlara ford tanus vardı

  19. #95
    AyrtonSenna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.893
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.ustaoglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle birşey de var. yanlışsam düzeltim ama benim bildiğim, bu aracın şasesi 70lere kadar dayanıyor. fiat 131 den sonrada güvenlik anlamında pek bir gelişme yapılmadı araçta. yani aslında şahin doğan önceki kasa fiat 131in sadece dışının makyajlı hali.

    eğer bu bilgim doğruysa. 70-80lerde üretilen bir otomobilden güvenlik beklemek çok çok yanlış olur.
    çok doğru konuştın bahadır abi ayrıca bu araba'nın kökeni en sonki şekli aldığı temel 1979 sonu yada 80'lerde üretimi yapılan regata'dır tofaşta sadece şasede güçlendirme yapmadı kozmetik makyaj ve motorunda değişiklik yaptı
    Audi A4 1.8Tquattro B5-Audi A4 2.0Tquattro Manuel B7-Audi A4 1.8Tquattro B5-Audi A4 1.8Tquattro Manuel B6

    OTOKAR&FOTON&İVECO
    Gaziantepli Kardeşler A.Ş

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •