User Tag List

Sayfa 7/12 İlkİlk ... 56789 ... SonSon
215 sonuçtan 115 ile 133 arası

Konu: Fiat'ın Yeni Sedanı ''Aegea''

  1. #115
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cookies Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Endüstriyel Tasarımcıyım.. ''Kesin'' yargısına varmam için önemli dayanak yani, konu üzerine tez yazsam kabulu yüksek, anlatabiliyorsam şayet ne mutlu.. Lisans düzeyinde uzmanı olduğum konuda Suallere cevaplar.. Ben teşekkür ederim..
    Geç bilgisayar başına geçebildim, anca yazıyorum. zevkle bu yazımı sana cevap olarak oku.

    Demek meslektaşız hangi sektördesin onuda bizimle paylaşır mısın?

    2. Sorduğum soruya cevap verememişsin, Mesleğin sana anlamadığın konularda yorum yapma yetkisi vermez. uzmanlığını söyle bana nerede çalışıyorsun? Ne iş yaptın?

    Konu üzerine tez yazsan otomobil camaisı seni kaale almaz, sen kimsin derler adama Giugiaro mu sanıyorsun kendini O işler o kadar kolay değil.
    Beni tanıman için sana mini bir portfolyo yazıyorum ki nerden biliyorsun bunları diye sorduğunda aklında soru işareti kalmasın.

    Ben otomotiv sektöründe çalışıyorum yazdım ya, B.engineering ile çalışıyorum, Bugatti EB110'nun tükenen parçalarını yeniden modernize edip çizip, üretiyorum. Hatta bazı koleksiyon aksesuarlarıda çizdim ve ürettirdim. Bunun yanı sıra birtakım yatırımcılar için supersport otomobil projeleri hazırladım.
    Bunun yanı sıra 2.5 sene man neoplanın otobüslerinin modernizasyonu, makyajını ve vip olarak içini tasarladım.
    Kendi yat firmam var, ve yat üretiyorum. Bunun dışında birçok yere tekne projesi verdim. (toyota, metamarine vs.)
    İtalyan luisi firmasına özel tasarım direksiyon falan yaptırıyorum yatlar için
    Daha geçen hafta, ferraride 10 sene çalışmış eksi bugatti müh., maseratinin eski test pilotu ve eski bugatti çalışanı ve superspordan tutun birçok otomobil firmasına tasarım yapan bir mühendis ile türkiyede bir şirket kurduk. Projeyi yazamam ama hepsi hocam sayılır, bütün bildiklerini öğretiyorlar sağolsunlar.
    Ha birde BMC pininfarina geçmişim varda, o 2 ay sürdü sadece.
    Neyse aklıma gelenler bunlar.
    Tırnaklarımla kazıya kazıya başardım bunları, tanıştığımıza memnun oldum.

    Şimdi konuya dönelim;


    Argenin ne olduğunu ve ne işe yaradığını bilmiyorsun; tasarım yapmadan önce araştırma yapılır ya, hani bileğin maksimum kuvvet verdiği bilek açıları falan bunlar hep arge sonucu ortaya çıkar. Ve direksiyonun tutuş açısı buna göre ayarlanır. Bunların okuduğun bölümde design functions (ergonomics) diye dersi olmalıydı, ama haberin yok sanırım.

    Form follows function diye bir tasarım ilkesi var ya, ondanda bihabersin sanırım, insan ile birebir etkileşim içinde olan tutacak benzeri parçalar bu ilke ile tasarlanır. İşlev herzaman güzellikten önce gelmeli bu parçalarda çünkü.

    Yani eline kalemi alıp çizdiğin şey süpermiş diye üretmezler. Otomotivde çalışsan bunu bilirdin.
    Elle dokunduğun her parçanın ergonomi ile ilişkisi vardır. ergonomi de insan bedeninin fizik kuralları ile en rahat ve verimli çalışmasını sağlar. Bu kurallar tasarımın işlevselliği ve iyi bir mühendislik ile mükemmel hale gelebilir.
    Bir direksiyonun tasarımı nasıl olmalıdır:
    Aşağıdaki tasarım kriterlerini bu aracın her tip insan tarafından kullanılacağını göz önüne almak gerekir
    1) Bileğe en iyi açıyı vermelidir (artık direksiyon ayarı sayesinde (bu bir mühendislik çözümüdür))
    1.a Airbag ve korna çözümleri ( tasarım demi bunlar sadece )
    2) en rahat kavramaya sahip olmalıdır. Yani tutulması rahat olmalı.
    Artık 10u 10 geçe tutuşu geçerli değil.
    9u çeyrek geçe ana sürüş olarak geçerli ama alışkanlıklar sebebi ile orda o çıkıntı parça yapılıyor. (bu bir ergonomi unsurudur)
    10 sene içinde çıkmış yenilik ise 8i 20 geçe uzun yol tutuşudur. Bu sürüşte sürücünün viraj alması beklenmez. Bu tutuş kolu yormama amaçlıdır ve artık firmalar buna göre tuş takımları yerleştirmektedirler.
    Porsche cayenne direksiyonuna bak.


    3) Gösterge panelini kapatmayacak tasarım.
    4) tuş takımı ile ilgili unsurlar;
    4.a. Tuş takımı kontrolü kullanılmadığı taktirde kavramayı engellemeyen tek parmak olan başparmağı ile yapılır. (barfiks çekerken baş parmağını serbest bırak birey değişmez)
    4.b. Baş parmağının verimli hareket alanı yaklaşık 6 cm2 dir. (apple'ın bu konudaki çalışmalarını inceleyebilirsin)


    F1 direksiyonunu aklının almayacağını söylemen beni üzdü, daha zeki olduğunu varsaymıştım.
    Bunun için linkteki makeleyi okumanı tavsiye ederim (üye olup indirebilirsin):
    Formula 1 Steering Wheels

    F1i neden örnek verdim, tuş bolluğuna bir örnekti, çok ütopik geldiyse,
    458 direksonuna bak,
    otomobil kurallarını değiştiren bir direksiyon. Üzerinde sinyal var, sürüş modu değiştiren switch var. ve start stop var. Kornanın nerede olduğuna bak, ve sen bu arabayla gazlıyacaksın. Nasıl bir ergonomi çalışması yapmışlardır tahmin edebiliyormusun. Yani direksiyon üzerinde tuş konulur ama nasıl konulara iyi bir örnek.


    Kalıp değişiyo yazmış ya Düz adam.
    Doğru audi ile bmw nin birbirinden farkı sadece farklı kalıplar olması, ikiside metal sonuçta
    direksiyon simidi kalınlığı ve çapı değişir temelde zaten, sen dönen birşeyi üçgen yapmalarını bekleyemezsin.
    Tuş takımları başta olmak üzere yukarıda yazdığım temel tasarım ilkeleri ile direksiyonlar tasarlanır.
    Bana neden kesinlikle dediğini açıkla da bilelim, vallahi çok merak ettim. Bekliyorum.

    Techturkey'e not:
    Sivri dilimi maruz görün, ukalalık falan diye zırvaladığı için arkadaş böyle bir dilde yazdım.

  2. #116
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cookies Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Endüstriyel Tasarımcıyım.. ''Kesin'' yargısına varmam için önemli dayanak yani, konu üzerine tez yazsam kabulu yüksek, anlatabiliyorsam şayet ne mutlu.. Lisans düzeyinde uzmanı olduğum konuda Suallere cevaplar.. Ben teşekkür ederim..
    Bu arada Fiat ile yaklaşık 1 ay sonra padua'da toplantımız var. valla bana geçerli bir neden yaz, fiat'a bizzat durumu anlatıcam videoya da çekeceğim. Napmışınız siz ya dicem.

  3. #117
    individual - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tip tronikdeki vites yönleri en azından doğru yapmışlar

    Bence güzel satış rakamları yakalar
    Seat IBIZA FR

    C U P R A L E O N

  4. #118
    semih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    400
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    autoshowda gördüm,valla benim hoşuma gitti araba bütün olarak çok güzel bence

  5. #119
    mhuratboz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir Arabaya Alıcı Gözüyle Baktığın Zaman O Araba O Kadar Güzel Geliyorki İnsana Helede Sıfırsa.

  6. #120
    D.Demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugun fuarda gördüm fiat kendi olayını değiştirmeye başladı ve fiyatlarıda herhalde türkiye vergi sistemindenmidir nedir inanılmaz arttı

  7. #121
    by.gkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    1.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç bana göre fiatın en oturaklı tasarımlarından birine sahip. Tabi bunda Chrysler gibi bir firma ile Fiat'ın birleşmesinin de çok büyük katkıları var. Bilmeyenler olabilir belki araç aslında Dodge Dart modeli ile aynı platformda (Alfa Romeo Giulietta'da aynı platform aracı) yükseliyor. Şimdi burada birçok arkadaş Fiat olduğundan dolayı bolca *** atıyorlar araca ama burada Fiat logolu değilde Dodge logolu fotolar olsaydı başlıkta Dodge'nin yeni sedanı "Dart" olsaydı off süper kesin alırım yorumları gelirdi. Aynı direksyonu Dart'ta kullanıyor küçük orta kısım farklar ve farklı tuşlar ile.

    Fiat piyasada hiç bir zaman lüks bir araç üreten firma modunda olmadığından çok büyük beklentilere girmeye gerek yok. Bir fluence ne veriyorsa bu araçta o düzeyde olacaktır bana göre. Fazlasını beklemek gereksiz olur. Linea B+ gibi bir sınıfa hitap ediyordu ama bu araç Giulietta platformunuda kullandığından C segment bir sedan olacağa benziyor. Fuarda yakından da gördüm oldukça hoşuma gitti. Ha alırmıyım almam ama ülkemizde böyle oturaklı duran bir aracın üretilip dünya ya pazarlanmasınıda oldukça sevinçle karşılıyorum. Umarım şu işçiler ile fabrikalar arasındaki anlaşmazlık kısa sürede çözülürde aracın yollara çıkış tarihi sarkmaz.

  8. #122
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Cogu kisinin bilmediği Mert kisa ozetini cvsini gecmis zaten bende onu fiili gormesemde onun bir arkdasi sayesinde kim oldugnu ayiktigim (Tunca ) oyuzden yazip cizmeden once o yazdiklarinin cok daha fazlasi olduğunu, bildiğini hepimizin hayalini süsleyen araclarla icli disli oldugnu mutevazilik yapıp yazmamis. Bilmeyen arkdaslar Biseyler fikirler ortaya atarken yorum yaparken bunu bence dikkate almasinda fayda var

  9. #123
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cogu kisinin bilmediği Mert kisa ozetini cvsini gecmis zaten bende onu fiili gormesemde onun bir arkdasi sayesinde kim oldugnu ayiktigim (Tunca ) oyuzden yazip cizmeden once o yazdiklarinin cok daha fazlasi olduğunu, bildiğini hepimizin hayalini süsleyen araclarla icli disli oldugnu mutevazilik yapıp yazmamis. Bilmeyen arkdaslar Biseyler fikirler ortaya atarken yorum yaparken bunu bence dikkate almasinda fayda var
    Berkan, bir kere 2009da görüşmüştük, Istanbula geldiğimde

    Öyle yazmak zorunda kaldım, çünkü ben istiyorum ki detaylı güzel bir tartışma ortamı olsun, fikir alışverişi olsun. Forum sonuçta burası, paylaşım yeri.
    Çok güzel kaynaklardan birşeyler öğreniyorum çok şanslıyım. Bunuda herkesle paylaşmak birşeyler vermek istiyorum. Dışarıdan öğrendiğim herşeyi birilerine aktarmaya çalışıyorum ki, türkiyenin gelişmesine katkım olsun. Tez için yada bir proje için google da arama yapıldığında bir türkçe kaynak, yazı çıksın.
    Örnek olarak, bana deseler mert bu direksiyon şu sebeplerden dolayı bence ergonomik değil yada, Volvonun güvenlik araştırmalarında şu kadar tuş olması dikkati dağıtan unsurlar kapsamına giriyor vs., tamam o zaman ne ala, ne güzel. Ama öbür türlü, dikkate alınmayacak, arakadaşın kendi tabiri ile ukala bir yazı oluyor.
    Ben bilirim demiyorum, bende öğrenen biriyim şu an, amaçda paylaşım tartışma zaten.

  10. #124
    Berkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    -
    Mesaj
    15.104
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    152 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    dogru ben onu unutmusum aynen sen soyleyince hatırladım helal olsun valla denecek pek birşey yok
    1881 - 193

  11. #125
    jnrjames - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    261
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sayın Mert Tepe Selamlar birkaç sefer yazmaktan çekinmiş olsamda yazdıklarınıza nacizane kendi görüşlerimle karşılık verme gereği duydum. Öncelikle yaptığınız iş başarılarınız ben ve benim gibi insanlar için gurur kaynağı gerçekten sizi ve başarılarınızı takdir ve tebrik ederim. Umarım çok daha ileri seviyelerde sektörde büyük işler başarır, ülkemiz , dünyamız için bir çok başarılı projelere imza atma gururuna erişirsiniz. Benim takıldığım nokta şudur;

    Ergonomi gibi terimler takdir edersinizki aslen mühendislik terimleri olmasına karşın günlük dilimizde daha sığ anlamları doldurabilen bir kelime halinide almıştır. Mühendislik açısından gerekli şart ve hususlar içinde ergonomi eleştirmek sizlerin uzmanlık alanı olabilir. Ama bu konuda insanlar aracın dizaynını dahi eleştirebiliyorken dizayn prensiplerini ZERRE umursamadan gözle baki yorumlarda bulunuyor, bulunuyoruz. Yorumunuz bana kışkırtıcı gelmiş olacak ki bende "ergonomi" terimini kullanarak bir girdi yazmıştım.

    Yerli bir otomobil firmamız, bir projemiz bile yokken gözüyle direksiyon ergonomisini yorumlayabilen bir milletiz vay be
    Devamı için kendi branşım ile ilgili örnek vermek istiyorum müsadenizle. Gündelik kullandığımız evlerde optimum mühendislik ve dizayn prensiplerine göre güvenlik sınırları içinde tasarlanır binalar. Ben size bir ev sunduğumda koridor boyunca 5cm diş yapmış olan kirişi gördüğünüzde bana dönüp bunu eleştirdiğinizde bunun mühendislik çözümü ile halledilemeyecek birşey olduğunu savunmam yersiz olacaktır. Çünkü mühendislik gereklilikleri içinde arz, çevre , koşullar ve normlar içerisinde geçerlidir takdir edersinizki.3-4 metre arayla konumlandırılmış kolonları eleştirmeniz yapıcı bir çözümü olmadığı ya da gerekli argeler sonucu böyle olması gerektiği anlamına gelmez. Farklı statik materyaller kullanarak ya da estetik farklı görsel elemanlar dahi bahsettiğimiz sorunların önüne geçilebilir.

    Bu örneği vermem şuan size mevzu bahis dışı gelmiş olabilir. Amacım sizin F1 direksiyonunu sunmanız durumu ile alakalı olarak ev tasarımını eleştiren birinin sapphire binasını örnek göstermesi gibi benim açımdan.

    Bütün bu paragrafları yazma sebebim arkadaşınız ile şakalaştığınız yazı ve resimler için. Bana göre sizlerin tutumu yapılan yorumların tutumundan daha sertti hatta biraz dalga niteliğindeydi diyebilirim(şahsi görüşüm). Daha öncesinde

    Çok basit düşünmüşsün, taktir etmek gerekir demiyorum. Çok basitçe şöyle açıklayayım.
    Bu çalışmaların hepsi ucuz ve erişilebilir otomobil üretme amacı ile çıkarılan modellerde şu sıralama ile yapılır;
    minimum maliyet, ergonomi / işlevsellik, tasarım güzelliği

    Premium araçlarda ise,
    tasarım güzelliği, ergonomi / işlevsellik, minimum maliyet
    şu yorumu yapsaydınız sanırım sizler içinde bizler içinde daha eğitici öğretici bir konu haline gelebilirdi. Belki size danışıp edinebileceğimiz bilgileri bile yazdığınız kinayeli yazılarla reddetmiş oldunuz. Ayrıca herkesin kullanması için optimize edilmiş sistemlere bazı büyük veyahut küçük uzuvlu insanların adaptasyonu kolay olmayabilir. Siz normlar içinde bakıyorsunuz, biz kişisel bakış açımız ve bilgisizliğimizle. Buna şüphe yok.

    Umarım sizi kıracak ya da üzecek bir anlama gelen cümlem olmamıştır. Amacım yapıcı eleştiri. Teşekkür ederim.

    Enishan BAHAR
    dinamomotorsport.net

  12. #126
    Arenimo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    40
    Şehir
    Turkiye/istanbul
    Mesaj
    3.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mert Tepe , saygı duydum kardeşim yemin ederim MW de 30 adam vurmuş ardından nuke atmış gibi oldun çocuğa

  13. #127

    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    06
    Mesaj
    5.495
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Klavyeyi yavaşça yere bırak şimd.
    " Kontrolsuz güç gerçek güçtür. "

    https://www.instagram.com/alpataktv/

  14. #128
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jnrjames Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Mert Tepe Selamlar birkaç sefer yazmaktan çekinmiş olsamda yazdıklarınıza nacizane kendi görüşlerimle karşılık verme gereği duydum. Öncelikle yaptığınız iş başarılarınız ben ve benim gibi insanlar için gurur kaynağı gerçekten sizi ve başarılarınızı takdir ve tebrik ederim. Umarım çok daha ileri seviyelerde sektörde büyük işler başarır, ülkemiz , dünyamız için bir çok başarılı projelere imza atma gururuna erişirsiniz. Benim takıldığım nokta şudur;

    Ergonomi gibi terimler takdir edersinizki aslen mühendislik terimleri olmasına karşın günlük dilimizde daha sığ anlamları doldurabilen bir kelime halinide almıştır. Mühendislik açısından gerekli şart ve hususlar içinde ergonomi eleştirmek sizlerin uzmanlık alanı olabilir. Ama bu konuda insanlar aracın dizaynını dahi eleştirebiliyorken dizayn prensiplerini ZERRE umursamadan gözle baki yorumlarda bulunuyor, bulunuyoruz. Yorumunuz bana kışkırtıcı gelmiş olacak ki bende "ergonomi" terimini kullanarak bir girdi yazmıştım.



    Devamı için kendi branşım ile ilgili örnek vermek istiyorum müsadenizle. Gündelik kullandığımız evlerde optimum mühendislik ve dizayn prensiplerine göre güvenlik sınırları içinde tasarlanır binalar. Ben size bir ev sunduğumda koridor boyunca 5cm diş yapmış olan kirişi gördüğünüzde bana dönüp bunu eleştirdiğinizde bunun mühendislik çözümü ile halledilemeyecek birşey olduğunu savunmam yersiz olacaktır. Çünkü mühendislik gereklilikleri içinde arz, çevre , koşullar ve normlar içerisinde geçerlidir takdir edersinizki.3-4 metre arayla konumlandırılmış kolonları eleştirmeniz yapıcı bir çözümü olmadığı ya da gerekli argeler sonucu böyle olması gerektiği anlamına gelmez. Farklı statik materyaller kullanarak ya da estetik farklı görsel elemanlar dahi bahsettiğimiz sorunların önüne geçilebilir.

    Bu örneği vermem şuan size mevzu bahis dışı gelmiş olabilir. Amacım sizin F1 direksiyonunu sunmanız durumu ile alakalı olarak ev tasarımını eleştiren birinin sapphire binasını örnek göstermesi gibi benim açımdan.

    Bütün bu paragrafları yazma sebebim arkadaşınız ile şakalaştığınız yazı ve resimler için. Bana göre sizlerin tutumu yapılan yorumların tutumundan daha sertti hatta biraz dalga niteliğindeydi diyebilirim(şahsi görüşüm). Daha öncesinde



    şu yorumu yapsaydınız sanırım sizler içinde bizler içinde daha eğitici öğretici bir konu haline gelebilirdi. Belki size danışıp edinebileceğimiz bilgileri bile yazdığınız kinayeli yazılarla reddetmiş oldunuz. Ayrıca herkesin kullanması için optimize edilmiş sistemlere bazı büyük veyahut küçük uzuvlu insanların adaptasyonu kolay olmayabilir. Siz normlar içinde bakıyorsunuz, biz kişisel bakış açımız ve bilgisizliğimizle. Buna şüphe yok.

    Umarım sizi kıracak ya da üzecek bir anlama gelen cümlem olmamıştır. Amacım yapıcı eleştiri. Teşekkür ederim.

    Enishan BAHAR
    Enishan yazın için teşekkür ederim.
    Ben ne demek istediğini çok iyi anladım.
    Hatta verdiğin örnek ile diğer arkadaşların ne yönden baktığını da bana çok daha iyi izah ettin.
    Ben biraz makara ile karışık laubali bir dil ile yazdım, kendim bile o yazı dilinden pek hoşlanmam.
    Bundan sonraki yazılarımda daha net ve açıklayıcı yazacağım.
    Eleştirin için çok teşekkürler faydalı oldu benim için.

  15. #129
    Eworen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Ergonomi ergonometri antropometri vb konulari universitede bi kac saat gormus bi insan misal ford fiesta nin ic mekanini oyle tasarlamazdi teyp kontrolleri imkansiz noktalarda falan..
    Lakin otomotiv sektorunda bazen salt belli bir konu odak noktasi olmuyor dizayn icin ergonomi yutulabiliyor ergonomi icin dizayn yutulabiliyor maliyet icin bircok sey yok edilebiliyor bla bla

    O yuzden demem o ki net ve kesin dogrular tasarim isinde her daim gecerli olmayabilir

  16. #130
    DR059 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2015 Dodge Charger SRT Hellcat, 707 beygircik olan hızlı sedan.



    Tanıdık geldi mi?

  17. #131
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DR059 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2015 Dodge Charger SRT Hellcat, 707 beygircik olan hızlı sedan.



    Tanıdık geldi mi?
    Vurma vurma, son aduketten sonra öldü galiba arkadaş.

  18. #132
    ARUDA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fransıza benzemiş
    DRİLLGTİ
    ilk değilsin,sonda olmassın

  19. #133

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/İzmit
    Mesaj
    319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



    Dualogic ile gelmeyecek çok iyi ama 1.4 multiair görmek isterdim yine fire motorla satacaklar arabayı. 1.6 dizel tct fiyatını merak ediyorum birde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •