Ben Retrofitçiyim. OEM olarak araçta olmayan ama üst versiyonlarında bulunan donanımları eklemek bence hem kullanırken hem satarken avantaj. Keyfi ve sorunsuzlupu da cabası. Onun dışında yapı bütünlüğüne müdahale edilmiş araba almam. Jant-Yay-Yazılım vb gibi şeyler zaten geri dönülebilecek şeyler.
25'' Tesla Model Y Juniper Long Range
23" Fiat 500e LaPrima
23'' Tesla Model Y Performance / SOLD
Instagram Paylaşımlarım: edriver_35
Bu zaten saçmalık olur.
Bu arada benim bu konuyu güncellememdeki asıl amaç fikirlerinizi almaktı. Aracımın konusunu görenler zaten yavaş yavaş birşeyler yaptığımın farkındadır illa. Aldığım, sahip olduğum şeyin zevkine varamıycaksam ne anlamı var zaten? O zaman tamamen ticaret amaçlı alıp sat daha iyidir.
Anlaşılan, herhangi bir modifikasyon yaptığımızda, orijinal parçaları bir köşe de tutalım![]()
Şimdi etrafımda gördüğüm örnekleri veriyorum sıkı durun. Özellikle hothatch araçlar konusunda.
Şimdi ucuz paralara kolay hızlanan gazlama araçlarında ki bunlar Polo GTI, Ibiza Cupra, 207 RC, Mini S, bazı dizeller gibi herkes ama herkes boş ellenmemiş kovalıyor. Aman downpipe bile olmasın bakire olsun hesabı. Atıyorum veriyor 100.000 TL bomboş arabaya. Halbuki 85-90 lara yapılı Stage 2-3-4 araçlar var. Alıyorlar boş bir araç etrafta ballandıra ballandıra anlatıyorlar. Hacı bir araba aldım kat bile üstünde. Sonra bunu yapalım yürütelim diye başlıyorlar Whatsapp gruplarından Facebook gruplarından parça aramaya. Çoğunlukla ikinci el parçaları topluyorlar. Veriyorlar atıyorum 15.000 TL. Sonra parçaları takıcaklar aa bi bakıyorlar bu söket daha önce sökülmüş. Bu vida daha önce sökülmüş vs.vs. Biraz daha detaylı araştırma bu araba daha önce Stage 3 müş. Hatta Stage 3 iken 85.000 e satılmış. Alan adam sökmüş parçaları. Arabayı stock diye 100.000 e bunlara çakmışlar. Tabi kimse durumu etrafta duyurmak istemez. Neyse yüklü hali 85.000-90.000 olan araçları almayıp 115.000-120.000 e mal edersin işçilik ve zaman hariç. Başkasının sanayide ve yazılımcılarda yaptığı etütleri tecrübeleri parayla alamazsın tabi. Sende satarken uyanıksın ya maliyetine yakın fiyat isteyip zarar etmeye çalışıyorsun. Sonra senin kafandakiler arabayı almamak yada saçma tekliflerle gelince bu işin çok nankör iş olduğunu söyleyip aracı söküp satıyorsun. Sonra parçalarıda ayrı ayrı tabi satıyorsun.
Bu lanetli bir kısır döngü. Birde piyasada bir kaç erkeğin ******su tipler var ismi lazım değiller. Durumu iyi olan gözü para görmeyen kişilerin özenip bezenip yaptığı proje arabalarını kanka kanka kanka ayağına, çıkar boynuma dola, aman öpim yaliyim ayaklarına arabalara çökenler. Coiloverından fren kitine, koltuğundan beynine kadar dolu araçları boşu parasına hatta daha ucuza alıp bide üstüne utanmadan orjinal parçalarını vidasına kadar isteyip, daha sonra arka frenlerdeki kaliteli fren balatasına kadar söküp orjinale çevirip bazen arabayıda boyatıp bebekler bebeği ellenmemiş modelde satıp, ardından widebandın poduna kadar hepsini paraya çevirip canım arabaları mundar eden bir kitlede var.
Kısacası millet performans modifiyesi işine girerken bile zarar etmeyi göze alıyorlar. Panjur tampon far jant değişiminden ileride maddi beklenti içinde isen yapma. Ya gözün görmeyecek ucuza satacaksın. Yada ekstra zaman işçilik ile orjinale dönüp satacaksın. Airride gibi arabayı delip kesmek gerekmeyen geri dönüşü olan her işi parçanın orjinalini saklamak koşulu ile işçilik hariç %30-50 zararı göze alıyorsan yap.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
2004 61 bin kilometrede bir Honda Civic LS7 aldım. Araç benzinli ve tüp taktırmayı düşünüyorum. Sizce satarken üstüne koyar mı?
Sorma sebebim bir süre bineceğim ama yaklaşık 8000 km gibi bir yol gidersem kendini amorti ediyor tüp. Gitmezsem cebimden sizce eksi olarak mı çıkar yoksa üstüne koyar mı?
Elektrik sistemini kesip biçip yapılan işlemleri sevmiyorum kabloyu kes bantla oraya elektrik çek falan kendimde kurcalamıyorum ama aracın oem yada değil kendine güzel parçalarla üst segmente taşınmasına karşı değil motor ve görsel olarak.
Bazı şeyler kişiye göre değişmekle beraber,daha önce hangi kalitede yapıldığını bilmek gerekir.elektrik sistemi özellikle dediğiniz gibi kes bantla geç.ben kendim bir şey ekliyorsam kamera bile takarken lehimleyerek yaptım.ama sanayi de rastgele yapan çok.arac içinde ip neon mudur nedir onu ayak aydınlatma şerit döşeme gibi şeylere asla tahammül edemem.sonradan yapıldığı için. Gündüz farı falan çakma şeyler uzak olsun.motor içinde dediğim gibi nerde yapıldığı önemli.rastgele bir yerde yazılımlı arabayı bile almam.
Abi, ellerine kollarına sağlıkDaha güzel örnekler olamazdı.
Ben dediğim gibi, keyif alarak yaptığım hiçbirşeyden maddi beklentide olmadım olmam da abi. Bu beklenti içine giriyorsak zaten, ticaret amaçlı olur, keyif için yapmış olmayız.
Herkese tekrardan fikirleri için ayrı ayrı teşekkür ederimEn azından fikir sahibi olmak isteyen arkadaşlar için de bu güncelleme yararlı olacağını düşünüyorum.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)